mbieniek Opublikowano 6 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 6 Lipca 2014 Dzień dobry Od razu na wstępie chciałbym uprzedzić, że to auto to jest daily driver, nie żadna zabawka i proszę podchodzić bez spiny i dogmatów. Wiele rzeczy robiłem na freestylu, co oznacza, że konkretnie to nie miałem planu na to jak dużo zrobię/co umyję. Jestem na wakacjach i dlatego mogłem sobie pozwolić na luksus poświęcenia tematowi czasu. Zawodowo jestem kucharzem, z takich lepsiejszych knajp obecnie współwłaścicielem firmy produkującej wyroby mięsne/kiełbasy. Naprawdę nie mam zbyt dużo czasu na higienę ale co tydzień staram się auto myć. Jak wiadomo na opublikowanych zdjęciach słońce zawsze świeci i tak też tutaj ten egzemplarz większość czasu wozi także moją córkę także utrzymanie wzorowej czystości jest ponad moje siły. Na koniec zsumuję liczbę godzin robię rachunek sumienia na bieżąco Zacznijmy Regiment Nie używam odsmalaczy, odrdzewiaczy, oraz piany aktywnej. Nie chcę wchodzić w dysputy jak jest lepiej. Powód: Moje auto nigdy nie zarośnie aż tak+ ewolucja komercji to nie dla mnie+nie chcę wypuszczać aż tyle chemii na moim podjeździe+nie myję cudzych aut Mycie Szampon Sleek Bubbly SG Rękawica Nigrin do kół Rękawica Flexipads Merino Glinka Valetpro pomarańcz - ładnie nazywa się ta dekontaminacja dla mnie poprostu etap mycia. Szyby CGP AG Carpro ceriglass kit 4nano Premium Vision Koło SG RD Cleaner Mothers FK 1000 Megs Ndurance LSP Bouncers vanilla sky aromat identyczny z naturalnym Wnętrze Skóra AG Leather Cleaner + cream Na tekstylia nie mam nic ale pomyślę nad tym Tworzywa AG interior shampoo + vinyl&rubber care APC, gdzie trzeba CarPro Perl, gdzie trzeba Lakier Zestaw na wypryski BMW baza plus bezbarwnik długopis z włókna szklanego żyletki Wilkinson papiery 2500 plus 3000 na korku Flexi Maszyna pożyczona K2 Pro - znowu, jak na jedno auto i projekt wakacyjny starczy mi Pasty zestaw Koch chemie Futro flexipads zielona gąbka 3M pady każdego koloru urban po dwa Jeden miękki wafel do nakładania cleanera AG SRP Wycieranie 3x Cobra szynszyl 10x 420gr dwustronne krótkie/długie włosie jakieś gratisowe cienkie mikrofibry Safety comes first A później ogień! Zacząłem od prania podsufitki, odkurzaczem piorącym który całkiem przypadkiem jest własnością mojego brata Na dole przed u góry po Po Woda z pierwszego tłoczenia Teraz pora przyszła na zdjęcie kanapy Zużyty Snus... Herbatę komuś? To skądś wypadło Ale bez paniki nic z czym ten koleś by sobie nie poradził Potem mycie Potem próbka Godzinkę później mam względny porządek pod kanapą. Przed zamontowaniem wymyłem zakamarki oraz nasmarowałem wszystkie stykowe krawędzie wewnętrzne kremem. A pod kanapę dwa squirty tego Stan wykładziny Tak tak to jest grzyb. Coś musiało się wylać, a dziwne bo to nogi pasażera za kierowcą gdzie zazwyczaj nie siedzi nikt. Po chwili namysłu przed praniem spryskałem to miejsce Pufasem. zdjęcia nie mam bo to w końcu chemia budowlana, a wolę mieć chlorową plamę odbarwienie ale czyste powietrze. Poza kawą pszylepiło się Od razu wklejam zdjęcie po dla porównania. Nadal widać plamy tak już zostanie do następnego prania Pedał zdemontowany Wyczyszczony APC i gotowy na warstwę perla Pedał zamontowany 50/50? W międzyczasie wpadają kurierzy z paczuszkami To od shiningcarpl Zaraz potem częścidobmw.pl - bo auto ma nie tylko wyglądać ale też należycie jeździć Mechanicznie wymienione komplet odmy, uszczelka pod podstawę filtraolejowego, wahacze przód komplet, olej z filtrem, filtr paliwa, rolka napinacza paska klimy, przy okazji wyjęte altek i rozrusznik i zaprowadzone na przegląd i regenerację. Ale w paczce były także wycieraczki przód SWF, tył bosz, Filtry Corteco kabinowe. W międzyczasie musi człowiek coś zjeść, lubię piec piekę sam chleb to na szybko projekt pizza Nie miałem właściwej mąki z odpowiedniej ilości i jakości glutenem nie mogłem wyrobić dobrze siatki glutenowej, mimo pracy maszyną oraz ręcznie... Ale była smaczna To by było na tyle, pracowałem dwa dni i 15 godzin. OK wnętrze mniej więcej ogarnięte, czas na felgi i nadkola Koło przed Zazezpieczone - teraz tak sobie myślę że mogłem podziałać drutem na wiertarce i oczyścić centra felg i piast ale co tam, niedługo norweska zima i zmiana obuwia wtedy to zrobię Prawie jak 50/50 Gdzieś mi zniknęło foto przedniego nadkola po, ale mam tylne po Przy prawym tylnym kole zastałą mnie noc, oraz brak osłonki odpowietrzenia: Włóknina do rurek miedzianym plus SRP I kapturek który ukradłęm z mojego E34 Następnie pora na pióra wycieraczek i ich prowadnice umyte I po warstwie perla Na szybę najpierw glinka, potem ceriglass, potem woda i CGP, potem 4nano, niestety zdjęć w trakcie nie zrobiłem - zapomniałem Sobota zakończona - godzin 10 W kolejce czeka polerowanie drewna na konsoli środkowej i lakier!
Future Opublikowano 6 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 6 Lipca 2014 dobra robota czekam na zdjecia z zewnatrz
Artih Opublikowano 6 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 6 Lipca 2014 Prace fajnie przebiegają ale szkoda, że nie ma żadnej fotki auta z zewnątrz bo nie do wszystkich przemawia ten beemkowy slang E62789
Mrcnsb Opublikowano 6 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 6 Lipca 2014 Super, czekam na więcej fotek wnętrza ! PS: podzielisz się przepisem na pizze ? Bo od wielu lat szukam idealnego
mbieniek Opublikowano 7 Lipca 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 7 Lipca 2014 Dzięki panowie. Foto auta jak zacznę oględziny lakieru, a jest co robić bo pierwszy właściciel 10 lat temu, w dniu wyjazdu z salonu nałożył powłokę kwarcową, a później aż do teraz nie mył. Ciasto 1 kg mąki mocnej, chlebowa może być, spróbuj znaleźć taką z zawartością białka pomiędzy 11 a 12 % [wszyst]ko zależy od jakości jednak] 600-700 g wody. Zależnie od tego jak będziesz wyrabiał i własnych preferencji. 4g drożdży suszonych lub 8 g świeżych. 8 gram! Jeśli dodasz zbyt dużo to otrzymasz dużo gazowania, ale mało smaku, drożdże potrzebują czasu 20 g soli 5g cukru który możesz w ogóle pominąć 20 g oliwa z oliwek Z wody i mąki z przepisu zabierasz po 50g i mieszasz razem ze szczyptą drożdży, mieszasz dokładnie i odstawiasz na noc. To jest Twój zaczyn, dna Twojego placka, poolish. Możesz na relaksie pominąć ten krok, ale ciasto będzie smaczniejsze. następnego dnia zaczynasz od wymieszania ze sobą tylko mąki i wody do połączenia, i odstawiasz na pół godzinki. Po tym czasie powinieneś zaobserwować jak mocne stało się ciasto, białka tworzące gluten wchłonęły wodę i masz z czym pracować w skrócie. Dodajesz sól, Twój zaczyn, i cukier. Wyrabianie to osobna bajka, jeśli masz maszynę, np Kenwood major albo KitchenAid to dobra Twoja ale i tak zajmie to ze 15-20 minut na średniej prędkości aby wykształcić siatkę glutenową. Jeśli ręcznie, to metoda jest taka: Następnie odstawiasz ciacho na godzinę, jeśli upalny dzień, to do lodówki. Po godzinie musisz złożyć ciasto, wykładasz je na blat, i naciągasz koniec ciasta i zakładasz do jego środka, później to samo z przeciwległym brzegiem i to samo z dwoma pozostałymi. Tutaj gdy mowa o foldingu: Ok odstawiasz na godzinę, po godzinie jest mniej więcej gotowe aby wydzielić z niego placki. Z takiego ciasta zrób może 5, 4, zależy jak będziesz ugniatał czy wałkiem czy ręcznie i jakiej wielkości ma być pizza. Jeśli chodzi o sos to ja gotuję mój sos, używam pomidorów obranych całych z puszki i trochę koncentratu. Do tego sól, cukier, pieprz, czasami trochę chilli, oraz czosnek i liśc laurowy. Gotuję aż się zredukuje do momentu kiedy tworzy gęsty sos. Chłodzę Ser to tylko mozarella !!!!!!!! Ewentualnie na to trochę parmezanu. Nie używaj żółtego sera, tłuszcz się niesmacznie rozlewa po placku. Do tego ma tylko 18% tłustego. Wystarczy parę plastrów na placek, może z 8 Dodatki to im mniej tym lepiej, papryka, boczek, może jakaś pikantna kiełbaska, cebula i pieczary. Pieczesz na kamieniu w maks temp do jakiej dasz radę rozgrzać swój piekarnik. Może z 6-8 minut? Powodzenia
mbieniek Opublikowano 11 Lipca 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2014 Post pod postem bo poprzedni to OT Zacząłem od totalnego oklejenia auta może trochę nawet przedobrzyłem ale co tam, better safe than sorry. Do robienia zdjęć to jestem dupa wołowa, szału nie ma. Do sedna, znęcałem się nad dachem, oraz słupkami. Oględziny Później ogień biały urban i Koch schleiffschleiffachtung i co? G*wno...Lęcę po chewbakkę. Nie wiem co ten typ woził na dachu, ale tylna lotka, i tył dachu jak na pierwszych zdjęciach, tragedia. 3 przejazdy i zrobiło się nieco lepiej. Zdjęcie po ogarnę, przysięgam Tutaj foto dachu po przetarciu zmywaczem oczywiście, gotowego Oraz jedyne 50/50 które mi się udały, warga na tylnej klapie z sun gunem Dzisiaj walczę z lewym bokiem. A pasta schleifschleifbaby się kończy Czas pracy na dach, prawa strona, klapa tył i zderzak tył = 21 godzin
MarcinM Opublikowano 11 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2014 Podoba mi sie podejscie do pracy i forma opisu, a i przepis na ciasto niczego sobie 21h za 2/3 auta - moze zmien narzedzia, bo cos wolno jednak idzie...
mavq Opublikowano 11 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2014 Podoba mi sie podejscie do pracy i forma opisu, a i przepis na ciasto niczego sobie 21h za 2/3 auta - moze zmien narzedzia, bo cos wolno jednak idzie... Moim zdaniem bardzo dobrze czasowo to wychodzi, zważywszy na fakt, że to lakier BMW oraz lakier nie jest w dobrym stanie
Frycu75 Opublikowano 11 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2014 mbieniek, właśnie w piątek i sobotę ogarniałem koledze takie czarne e39 wnętrze tylko, że w tekstylu-czarne również w środku. Wczoraj był etap zewnętrzny - od 10 do 22 - lakier tylko AG UDS - auto idzie na sprzedaż Masz moje ulubione felgi styling 32 a najbardziej ulubione to alpiny Fajna robota i opis. Białogard City ?
MarcinM Opublikowano 11 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2014 Podoba mi sie podejscie do pracy i forma opisu, a i przepis na ciasto niczego sobie 21h za 2/3 auta - moze zmien narzedzia, bo cos wolno jednak idzie... Moim zdaniem bardzo dobrze czasowo to wychodzi, zważywszy na fakt, że to lakier BMW oraz lakier nie jest w dobrym stanie No nie wiem, czy aż tak długo.... Wracając do autora - na ostatniej focie widać jak dużo zostało do wycięcia. Planujesz coś dalej z tym robić, czy zostawiasz z jakiegoś powodu? Na wcześniejszych jest lepiej - zgłodniałeś ? Jeśli kończy Ci się pasta, może sprobuj fg400 albo Megs 101? Takie wolne pomysły z mojej strony....
mbieniek Opublikowano 12 Lipca 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 12 Lipca 2014 Panowie spokojnie każdy ma rację to dużo czasu i mało. Dzięki za miłe słowa. Teraz rozumiem czemu nie da rady w rozsądnym czasie zrobić 99.9% korekty. Jakbym miał scigać każdą rysę to bym ochujał już w połowie Przecież jestem na wakacjach mam komfort braku presji czasu, chociaż teściowa pociska żeby jutro było skończone Z drugiej strony nie bardzo wiem co robię, taka prawda, to muszę często sprawdzać czy już jest do podkładu zdarte czy jeszcze nie?? No i poza tym to ogarnąłem lampy, lusterka, zaślepkę haka, a każdy z tych elementów ma na sobie 10 lat rys Jak wpadłem finalizować akt zakupu, to stoimy z właścicielem i on do mnie wypala: "No może nie dbałem o lakier i wygląd tak jak można by było" ... MarcinM, złudzenie. To koliste co tam widać to chaos po ostrej paście. Darłem nią przy zamkniętej szybie żeby mi nie naleciało [blokuje dostęp klamka], dopiero drugi etap przy otwartej, zrobię fotę gotowej wary. A pastę to już dawno musiałem jechać i kupić 250- tkę Frycu, dziękówa. Białogard, zgadza się. Styling 32 me gustan. Uberzajebiste, jeszcze udało mi się trafić tanio, z nowym ogumieniem, ale całe upaćkane jakąś czarną smołą. Myślałem czy ugiąć się pod presją bmw5er.pl i koniecznie obniżyć[piszę że auto do wożenia komfortowo córki a odpowiedź : GWINT zakładaj!!], nałożyć plak na kokpit, do środka 4 wunderbaumy i udawać że ładnie pachnie, ale NIE. To BMW pozostanie seria. Na marginesie, chyba ich lekko zdenerwowało że co drugie zdanie pisało że moje części kupuję w częścidobmw.pl LOL
Frycu75 Opublikowano 12 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 12 Lipca 2014 Gratki za podejście do auta - takich aut już nie robią Jak zakończysz to będzie piękne autko. Jaki masz tam motorek
MarcinM Opublikowano 12 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 12 Lipca 2014 No jasna sprawa Z drugiej strony - masz auto niemieckie, to musi wygladac jak kazde inne z jedynie slusznej opcji panujacej w PL, czyli gwint i szersze opony z tylu, najlepiej 19 albo 20 'zoll' jak to sie powszechnie mowi. Nie daj sie - auto jest twoje i dla ciebie, wiec balony 16 i smigaj po torowiskach az im kola odpadna z zazdrosci
mbieniek Opublikowano 13 Lipca 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2014 Frycu, m54b22 Marcin, no jasne, gleba i gjerman stajl tylko nieco biednie bo w przekroju to tuning generalnie drogie hobby, ale co to ma za znaczenie? A jak się dzwoni do foty czy intercars, to Lemfordera na półkach od dwóch lat nie ma, wszyscy chińszczyznę kupują OK, ognia ciąg dalszy. Po czterech dniach i 44 godzinach wczoraj położyłem wosk, ale zacznijmy od początku Filtry kabinowe 3M, wykonanie straszne, totalnie kiepskie filtry, obudowa nie pasuje i ogólnie słabe, wymieniłem na Corteco, od razu mi lepiej Nadszedł czas ogarniać maskę i błotniki A co do oklejania całej szyby to...Wsiadam do auta i... Obudowa lustra Bałem się mocniej ciąć na plastiku bo na zderzaku udało mi się ładnie zaciągnąć lakier No i w końcu wytoczyłem grubą do mycia Gritguard? Nie, dziękuję Więc radośnie osuszyłem auto i skoczyłęm na obiad i kawę, wracam, nie do wiary Ale też maska po, przed cleanerem i woskiem A co to za cleaner, pachnie zajebiście, ma jasny zielony kolor [seledyn?] i ch*ja robi?? A na koniec, na deser, pierwsza warstwa tego Sesja później jak ogarnę jeszcze szyby na wszystkie pójdzie 4nano, narazie jest tylko na czołowej, no i szykuje się mały wyjazd w plener. Narazie gruba leżakuje w garażu, jutro się wypoci i nałoże drugą warstwę woska Zanim jutro będą woskowanie i poprawki, chciałem jeszcze dodać coś od siebie. Trochę mnie razi jak ktoś korektę lakieru przeprowadza w brudnych ciuchach albo dżinach... takiego maybacha widziałem np relację kiedyś, nie będę sie czepiał bo mi to wisi ale... da się tak pracować aby ani razu nigdy się nie oprzeć o lakier, np robiąc dach? I tym twardym guzikiem narobić szkód? Dlatego mój strój roboczy Dodatkowo guzik zakleiłem na czas pracy taśmą [ta ja wiem mam pie**olca] To także robiłęm zanim zacząłem korekcję, bez tylnej klapy, bo jest całkowicie przerdzewiała i pierwsza myśl była aby w ogóle jej nie tykać. Jest na niej średnio po 270-280 mikro. Dodatkowo ten co naprawiał i malował zrobiłdelikatny overspray po lewej nad tylną lampą stąd tam grubiej niż fabryka. Miłego wieczora i emocji podczas finału!
Arekbmwx3 Opublikowano 14 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 14 Lipca 2014 Super wyszlo,ale powiedz szczerze,wyszly Ci jakies holsy? jesli tak,to czym je usunales?Bo ja wlasnie zabralem sie za korekte swojej x3 zolty flexipad+ megs UC a na wykonczenie pomaranczowy flexi + koch Antihologram.Wlasnie wyszly mi holsy,probuje je usuwac megsem uc+ tricolorem.Masz jakis lepszy sposob?
DDominikk Opublikowano 14 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 14 Lipca 2014 Arekbmwx3, zółty flexi (finishing) powinien być użyty z pastą Koch, a UC z pomarańczowym flexi który jest twardszy.
mbieniek Opublikowano 15 Lipca 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2014 Arek po co miałbym kłamać? Będzie też post ze zdjęciami bubu jakie zrobiłem bo parę zrobiłem, ale co do holosów to na dachu nie mam nic. Za to maska różni się odcieniem i na niej zostały razem z jakimiś mikrorysami Jeśłi natomiast chodzi o UC, to raczej nie będzie korekta. Kup futro, taka moja rada. Dobrze tnie Koch ten mocnościerny. 3M jak dla mnie beznadzieja. Reszty nie znam. Kiedyś próbowałem żółtego Urbana z UC i na mocnym docisku dostawił holosy, ale drugi przejazd lekko i nic nie zostało. Ale wyciąć to nie wyciął nawet swirli. Dach, akurat tak słońce miałem. Mazy woskowe. Cały dach wyszedł OK. Ale to jest maska
mbieniek Opublikowano 17 Lipca 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Lipca 2014 A to muszę panikować i usuwać je od razu nie śpiąc po nocach bo tak się tu przyjęło?? Kolego bez żartów, nie spinaj się A z myślenia to forum Cię nie zwalnia. Zamiast pisać to samo w każdym temacie poprostu eksperymentuj samemu. Na finiszingu prawdopodobnie możesz jeździć po masce do upadłego. Nie wiem nie próbowałem. Usunę jak będę miał chwilę czasu, narazie śpię spokojnie.
mbieniek Opublikowano 25 Lipca 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2014 Już raz to pisałem gdzie indziej: nasze samochody na standardy zachodnie to stare rzęchy, dodatkowo w kategorii ani stare wystarczająco na status oldtime'a, ani wystarczająco młode aby być modnym. Taki 8-14 letni horrorek. Ni w te ni we fte Co innego jeśli masz przed sobą ręcznie robiony przedmiot, np drogi japoński nóż albo ręcznie robiony zegarek. Wiesz że każdy inny egzemplarz jest minimalnie różny, jak spartolisz polerowanie, wtedy jest problem. Czym jest problem na lakierze starego auta? No ale dość filozofowania UP! Coś tam robiłem, między innymi wcześniej polerowanie przednich lamp, robiłem to dwa razy, wcześniej samym padem wełnianych i PlastXem, tym razem również papierami Papier 800 Papier 1200 No i polerowanie wełniakiem i PlastXem. Obecnie zrobiłbym to inaczej ale wygląda OK Następnie, przy okazji zmiany i lakieracji zderzaka przedniego, renowacja plastikowych elementów Naprawdę 12 letni syf Wymyte SGRD, wysuszone potem zakonserwowane nierozcieńczonym perlem: Ogarnąłem też delikatnie czujniki No i tablicy rejestracyjnej. Mogłem za niewielką opłatą zmienić tabsy na nowe, plastikowe, ale to akurat kawałek historii auta. Niech zostanie Stare naklejki, dociąłem się również do te najpierwszej Trochę młotkowania mycia i woskowania i voila A tu patent a la Adam Słodowy-Curie Po prof zespawaniu chciałem się upewnić, że to mocowanie halogenu nie pęknie. Dorobiłem zatem kawałek mocowania ze stali z płaskownika Ten wkręt mnie razi ale nie mogłem za chiny znaleźć odpowiedniej śruby. Po drugiej stronie boczne mocowanie ramki halogenu nie było pewne, trzymało, ale to lepiszcze jakby odstawało? Wyciąłem zatem trochę tego lepiszcza z poprzedniego zderzaka i stopiłem razem. Nie wygląda apetycznie ale oderwać nie dałem rady PEWNIE że chciałbym wszystko kupować nowe i ładne ale bez przesady przecież to 12 letni trup [przynajmniej nie pomarańczowy ] Acha, wracając do wnętrza, deska i kierownica po wymyciu AG interior shampoo i kondytionerze AG Vinyl&rubber Deska wygląda bombowo, kierownica do poprawki perlem Następny UP jak zrobię zdjęcia jak duże defekty lakieru wyglądają po
piteks Opublikowano 25 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2014 Piękna robota i to w moim powiecie gratuluję
Frycu75 Opublikowano 26 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2014 mbieniek, masz jeszcze urlop, czy to już tak po pracy takie zawody? Czekam na cdn...
mbieniek Opublikowano 27 Lipca 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2014 Dzięki piteks, widziałeś auto? Frycu, tak, jeszcze do końca miesiąca urlaub. Więc powoli działałem z pierdołami Steel wool 0000 z ebaya za 1.98GBP I trochę tego następnie tego To co mnie raziło od samego kupna auta Poza zwłokami było tam także troszkę kurzu Zmyte i plastik zabezpieczony Perlem Starałem się także uchwycić na zdjęciu mgiełkę z 4nano premium vision, które to nałożyłem na wszystkie szyby i lustra Zająłem się także spodami drzwi i lampkami Elbow grease A to zdjęcia największych defektów przed, typ chyba nie trafiał pistoletem we wlot Przycierka na właściwie całym boku Kiepskie zdjęcie ale te głębokie rysy widać A no i po powrocie z gór umyłem auto, a maskę wypolerowałem jeszcze raz. Rysy są pod lakierem Przednia felga Nic takiego Szampon ciepła woda, tak się zaczyna nasza przygoda Zgodnie z tym co on mówi tutaj Do prawidłowo utrzymanego koła wystarczy szampon i rękawica Wełniak łatwo łąpie owady A tu glazing maski
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się