Jump to content

Toyota Avensis (czarny)


łukash
 Share

Recommended Posts

Witam.

Chciałbym przedstawić mała fotorelację z przeprowadzania zabiegu przywracania blasku Toyocie Avensis po małych przejściach lakierniczych. Pomijając fakt iż autko było strasznie brudne i wyglądało jakby wrócił z toru rally crossowego to najwiecej problemu sprawiło naprawienie tego co lakiernik zrobił z samochodem. Autko było naprawiane po wypadku, tzn był wstawiany prawy tylny błotnik oraz lakierowany przedni zderzak i lewy tylny błotnik a tak że rożne wkurzki/przejścia na drzwiach i wnękach.

Szczerze powiedziawszy jak zobaczyłem to autko to wątpiłem czy cokolwiek da się z tego wyczarować, niestety zdjęcia zacząłem robić gdy juz auto było po pierwszym myciu które zajęło mi około 3 godzin. Błoto po same szyby, felgi czarne od pyłu hamulcowego, wnęki ulepione w smarach.... ale luz jakoś poszło, najgorsze wyszło dopiero po umyciu... malarz artysta co lakierował tego furasza zapominał że wypadałoby nakryć porządnie samochód do malowania. W rezultacie tego zaniedbania na całym aucie posiadał pył unoszący sie w trakcie lakierowania, najbardziej było to namacalne na poziomych elementach karoserii. W celu usunięcia tego odkurzu a także licznych rys praktycznie cały samochód w mniejszym lub większym stopniu był potraktowany papierami/materiałami ściernymi. Przeważnie używałem materiałów Festool 2000 i 4000 na maszynę. Najbardziej jednak lakiernik popisał się w trakcie malowania błotników, nie wiem co on zrobił z tym lakierem ale obstawiłbym że polerował bardzo świeży lakier i troszkę mu się to zmatowiło. Właściciel poprosił aby cos z tym zrobić, nie oczekiwał show cara tylko żeby po porostu "jakoś" to wyglądało. Do naprawy lakieru na błotnikach użyłem papierów 3M "na rękę" 1500,2000,2500 a następnie materiały festool 2000 i 4000. Polerka 3M FC+ a następnie Ultrafina. Na koniec Megs Tech Wax.

Lakier przed zabiegami.

img5902t.jpg

img5904u.jpg

wetsanding papierami 3M na rękę.

img5906i.jpg

img5907t.jpg

img5908d.jpg

Tu już po materiałach festool, widać taki satynowy mat zza którego przebija się blask... znak że bedzie dobrze :-]

 

img5909w.jpg

img5911.jpg

img5912i.jpg

polereczka poszła w ruch...

 

img5918a.jpg

img5919d.jpg

img5920i.jpg

lakier nie wyglądał a samochodzie zbyt pieknie... błotnik potraktowałem papierami od 1500 do 4000

 

img5922s.jpg

img5923n.jpg

drugi błotnik spaprany przez malarza, została zastosowana ta sama technika

 

img5924j.jpg

img5925v.jpg

img5926o.jpg

img5927t.jpg

foty 50/50

 

img5929p.jpg

img5931f.jpg

Tu już foty auta po ostatnim myciu i woskowaniu

 

img5932.jpg

img5933d.jpg

img5935c.jpg

img5936d.jpg

img5937p.jpg

img5938.jpg

img5939.jpg

img5940.jpg

img5941j.jpg

img5942m.jpg

img5943g.jpg

img5944y.jpg

img5946d.jpg

img5951z.jpg

img5952n.jpg

img5954.jpg

img5955.jpg

...a i jeszcze jedno... to jest ten sam garaż co tu kilkanaście tysięcy później :-] :

http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... bef4#18898

 

Pozdrawiam. łukash :)

Link to comment
Share on other sites

łukash, chlera, fajnie pracujesz, podoba mi się to. wpadnij kiedyś do nas do waw na spotkanie, może bliżej lata, fajnie byłoby zrobić razem coś przy aucie. pacjent zawsze się znajdzie.;)

Link to comment
Share on other sites

łukash, :good:

 

1. Piekna robota z tym Ave! Na swojej Hondzie tez mam kawalek tak "pieknie" zrobiony przez pro lakiernika i teraz widze jak pieknie mozna wyjsc z takiej lipy. BTW NXT tez bardzo ladnie wyglada na tym lakierze.

2. Swietny garaz. Bosski :ad:

Link to comment
Share on other sites

Szok ! Respekt za prace z papierem ściernym. Ja jakoś jeszcze boje się go zastosować... Muszę się zaopatrzyć w jakiś dobry miernik grubości lakieru i jakiś element który mogę popsuć.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuje za pozytywne opinie i czuje sie zobligowany do wklejania kolejnych prac :)

julian: bardzo chętnie wpadnę na jakiegoś spota do wawy żeby pouczyć się od profesjonalistów gdyż wydaje mi się że jeszcze sporo do nauki przede mną w zakresie techniki polerowania

Xeper: Nxt ładnie wyciąga głębie lakieru ale jeśli chodzi o trwałość to wypada bardzo słabo

 

Pozdrawiam ;)

Link to comment
Share on other sites

Xeper: Nxt ładnie wyciąga głębie lakieru ale jeśli chodzi o trwałość to wypada bardzo słabo
A jak oceniasz trwalosc NXT? Ja dla porownania na jednym elemencie polozylem #16 a na drugim NXT2.0 i do 1,5 miesiaca od polozenia nie widzialem roznicy w wygladzie pomiedzy jedym woskiem a drugim. Potem roznica byla bardzo niewielka na korzysc #16. http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... ight=#8856

 

Jeszcze raz: piekna robota!

Link to comment
Share on other sites

Łukaszu , jak zawsze :D świetna robota :) Pięknie ci to wyszło :)

 

jakas farba spejcalna czy inny specyfik, odp moze byc na priv zeby tu ot nie robic

 

Wygląda na wylewkę epoksydową

Link to comment
Share on other sites

A jak oceniasz trwalosc NXT?

Nxt 2.0 jeszcze nie stosowałem ale trwałość #16 w porównaniu z Nxt 1.0 jest zdecydowanie większa ale w moim odczuciu Nxt nadaje większą głębie lakieru no i łatwośc aplikacji i wycierania tez jest bardziej na jego korzyśc

 

co jest na polozne podlodze w garazu?

 

Wygląda na wylewkę epoksydową

 

dokładnie ;)

Link to comment
Share on other sites

Normalnie szok! Zbieram właśnie swoją szczękę:) Pierwszorzędna robota nie ma co. Zmotywowało mnie do to tego by też zadbać o swoją brykę- biorę się do dzieła. Odpowiednie kosmetyki już mam tylko chęci brakowało

Link to comment
Share on other sites

Łukash Twoje projekty na tym forum niesamowicie cieszą oko, a w realu efekt jest na pewno nieporównywalny, przemawia przez Ciebie pełen profesjonalizm, od pomieszczenia w jakim pracujesz, produktów/akcesoriów jakich używasz, po zdjęcia i opis procesu jaki wykonujesz. Widać serce włożone w każdy samochód - bez tego podejrzewam nie było by takich spektakularnych efektów. Poziom bardzo wysoki - tak trzymać :) !!!! Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Dzięki serdeczne za pozytywne opinie :) Fajnie że chociaż tutaj podobają się efekty moich prac bo tak w realu to wszyscy się dziwnie patrzą jak im próbuje coś wytłumaczych odnośnie pielegnacji autka. Najczęściej słyszę "A po co myć jak i tak się zaraz ubrudzi..." :/ 99% samochdów które robię jest od stałych klientów, a w zasadzie firm i sa one przygotowywane przed sprzedażą. Nikt nie oczekuje tu super efektów tylko wiadomo.... żeby było taniej. Dlatego naprawdę wielki ukłon dla forumowiczów za docenianie moich prac. Już wkrótce kolejne, nie mniej spektakularne. Pozdro :-]

Link to comment
Share on other sites

wygląda pięknie :) aczkolwiek jak jestem ciekaw ile lakieru zjechałeś :D bo już następne polerowanie takie jak to i może nie być tak wesoło ;) grubość klaru ~~ maks 40 mikronów , tak więc trzeba będzie uważać :)

Link to comment
Share on other sites

jestem ciekaw ile lakieru zjechałeś

niestety nie wiem, wszystko jak dotąd robię na wyczucie bo nie posiadam miernika

następne polerowanie takie jak to i może nie być tak wesoło

niestety, grubośc lakieru jest skończona więc trzeba dbać autko i nie czekać jak to mówi spora rzesza klientów "poczekam aż się bardziej porysuje to wtedy zrobimy polerkę" :D Poza tymi nieszczęsnymi błotnikami wydaje mi się że nie zjechałem tak dużo lakieru, ale ile dokładnie tego niestety nie wiem. :ad: pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.