Jump to content

Hologramy - winny pad, AIO czy operator...


bananv8

Recommended Posts

Witam.

 

Po kilku nieudanych próbach zasięgnięcia pomocy na forum próbuję ponownie od założenia nowego tematu. Problem jaki napotkałem: postanowiłem kupić sobie coś AIO, wybór padł na CG Autobrite'a. Po przewałkowaniu tematu o AIO postanowiłem zastosować go maszynowo bo po raz nie bardzo miałem coś typu German a po dwa - sądziłem, że efekty będą lepsze. Nalałem troszkę CG na pada Flexi Softouch 145mm i zacząłem sobie wypracowywać. Element po elemencie, po ok 5 min po nałożenia polerowałem miekką fibrą (nową). No ok można powiedzieć. Potem poleciał wosk i nie było nic widać. Ale dziś spianowałem sobie autko i palpitacja serca! Hologramy jakby ktoś świeczką mi samochód wysmarował :cry: Załamany odpaliłem IP4000 na padzie ABW i niby zaczęło puszczać.

 

Sedno: skąd takie holsy po takich środkach jak AIO i miekkim padzie? Za wysokie obroty (używałem gdzieś 1500 obr/min)... A może już pad nie nadający się do użytku (ok 4-5 razy użyty do finishu ip4000 ale zawsze po pracy prany). Nie dociskałem maszyny...

 

Mój pad: 59036387607279953071.jpg

Link to comment
Share on other sites

(używałem gdzieś 1500 obr/min)...

 

 

- obroty chyba przy wysoko :?

- jaki lakier? marka auta?

- technika/doświadczenie ?

- jak oczyszczony/przygotowany lakier przed nakładaniem CG?

- gdzie to robiłeś? garaż czy zewnątrz?

Link to comment
Share on other sites

(używałem gdzieś 1500 obr/min)...

 

 

- obroty chyba przy wysoko :?

- jaki lakier? marka auta?

- technika/doświadczenie ?

- jak oczyszczony/przygotowany lakier przed nakładaniem CG?

- gdzie to robiłeś? garaż czy zewnątrz?

 

1. Ok, tak sądziłem...

2. BMW E36 madeiraviolettmettalic

3. Początkujący (5-6 aut za sobą ale maszynowo AIO pierwszy raz)

4. Dekontaminacja, 2 wiadra

5. Garaż

 

Czyli obrotomierz ustawić tak na ok 800-1000?

Ten padzik nie budzi zastrzeżeń? Może to być wafel czy lepszy byłby płaski?

Link to comment
Share on other sites

O obrotach już Panowie wyżej pisali a mi się nie podoba ten pad ma za mało zbitą strukturę. Spróbuj na jednym panelu na 1 biegu, ale nie na płaskim tylko na takim gdzie gąbka ślizga się po przetłoczeniach czyli cały tylny błotnik ze słupkiem tylnym. Przemyj i zobacz jaki jest efekt, jak dalej są holsy to zmień pad, np stary dobry czarny pad 3M.

Link to comment
Share on other sites

1. Ok, tak sądziłem... -obroty jak wyżej to po pierwsze ! 800 i próbuj

2. BMW E36 madeiraviolettmettalic - raczej twardy więc i z holosami powinno być łatwo

3. Początkujący (5-6 aut za sobą ale maszynowo AIO pierwszy raz) Ok

4. Dekontaminacja, 2 wiadra - smoła zdjęta ? glinka?

5. Garaż :good:

 

Zmiana pada jak coś j/w

Link to comment
Share on other sites

Gdzieś czytałem, żeby do AIO używać pada wełnianego. Czy to prawda? Może to jest przyczyną? :dontknow: Nie znam się na obróbce maszynowej, ale też planuję zakup maszyny i na początek zabawę z AIO.

Link to comment
Share on other sites

Może chodziło o aplikator z MF a nie pada wełnianego na maszyne? :)

 

Panowie zdecydowałem się przepuścić autko od nowa IP4000 - jak na razie pochmurnie, pod latarką niby nic nie widać a halogenu jeszcze się nie dorobiłem (ostatni umarł śmiercią naturalną). Może po południu się przejaśni, mam nadzieje, że już zeszło wszystko.

 

Błędem pewnie było to, że nie użyłem glinki za pierwszym razem przy dekontaminacji :/ Odsmalany był lakier PB124.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Witajcie.

 

Chciałem nieco odświeżyć lakier w mojej 17-letniej BMW.

 

Lakier został umyty i przygotowany według szkoły:) Czyli umyty szamponem aktywnym spłukany, wyglinkowany, umyty na dwa wiadra Zironizowany na samym końcu Jeszce raz umyty i opłukany w końcu wysuszony.

 

Lakier BMW jest twardy, po 7h pracy byłem w niebo wzięty do czasu kiedy zaświeciło słońce. Mój lakier wygląda tak jak na zdjęciu poniżej. Co teraz mam zrobić by się pozbyć tych niewielu hologramów? Polerkę robiłem na pomarańczowym Padzie z użyciem UC. Mam jeszcze czarny Pad. Warto nim przelecieć autko czy raczej nic to nie zmieniło

 

Po każdym wypolerowanym kwadracie Przeleciałem IPA i było ok póki słońce nie zaświeciło

 

Na lakierze nie ma nic prócz lekkich hologramów (mikronowych śladów od polerki)

 

Zdjęcie nie jest moje, ale mój lakier wygląda podobnie, mój ma mniej hologramów, ale kolor ten sam:)

2grossSwirls1.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

mohseth,

Po 1 każdy przypadek jest inny ale ogólnie z hologramami walczy się podobnie - przeczytałeś jak to się robi czy od razu zadałeś pytanie?

Po 2 to też nie jest dobry temat bo UC którego używałeś to nie AIO

Po 3 zadawanie tego samego pytania w kilku miejscach (tu i w krótkim pytaniu...) jest zabronione na forum KA i karane warnami

Link to comment
Share on other sites

Nigdy nie idę na łatwiznę. Przeczytałem wszystko co znalazłem i jakbym znalazł odpowiedź na moje pytanie to bym nie zakładał nowego wątku. Wszędzie w większości polecają kupić DA a ja chciałem się dowiedzieć czy można te hologramy zniwelować za pomocą rotacji.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Można. Szukając odpowiedniej kombinacji past, padów, obrotów maszyny i siły docisku. Nie sądzę żeby ktoś przedstawił Ci tu gotowego "pewniaka". Musisz próbować.

Link to comment
Share on other sites

Nie dziwne, że po UC zostały holsy, na maszynie to może być dość agresywny środek. Kup sobie małe opakowanie menzerny 2500 lub 3000 czyli takie 250 g i musisz po prostu zrobić na aucie finish. Użyj do tego miękkiej gąbki karbowanej przeznaczonej do tego celu i będzie ok. Pasta i pad zostaną na kolejne auta i arsenał będzie powiększony ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.