Skocz do zawartości

Hologramy - winny pad, AIO czy operator...


bananv8

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Po kilku nieudanych próbach zasięgnięcia pomocy na forum próbuję ponownie od założenia nowego tematu. Problem jaki napotkałem: postanowiłem kupić sobie coś AIO, wybór padł na CG Autobrite'a. Po przewałkowaniu tematu o AIO postanowiłem zastosować go maszynowo bo po raz nie bardzo miałem coś typu German a po dwa - sądziłem, że efekty będą lepsze. Nalałem troszkę CG na pada Flexi Softouch 145mm i zacząłem sobie wypracowywać. Element po elemencie, po ok 5 min po nałożenia polerowałem miekką fibrą (nową). No ok można powiedzieć. Potem poleciał wosk i nie było nic widać. Ale dziś spianowałem sobie autko i palpitacja serca! Hologramy jakby ktoś świeczką mi samochód wysmarował :cry: Załamany odpaliłem IP4000 na padzie ABW i niby zaczęło puszczać.

 

Sedno: skąd takie holsy po takich środkach jak AIO i miekkim padzie? Za wysokie obroty (używałem gdzieś 1500 obr/min)... A może już pad nie nadający się do użytku (ok 4-5 razy użyty do finishu ip4000 ale zawsze po pracy prany). Nie dociskałem maszyny...

 

Mój pad: 59036387607279953071.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(używałem gdzieś 1500 obr/min)...

 

 

- obroty chyba przy wysoko :?

- jaki lakier? marka auta?

- technika/doświadczenie ?

- jak oczyszczony/przygotowany lakier przed nakładaniem CG?

- gdzie to robiłeś? garaż czy zewnątrz?

 

1. Ok, tak sądziłem...

2. BMW E36 madeiraviolettmettalic

3. Początkujący (5-6 aut za sobą ale maszynowo AIO pierwszy raz)

4. Dekontaminacja, 2 wiadra

5. Garaż

 

Czyli obrotomierz ustawić tak na ok 800-1000?

Ten padzik nie budzi zastrzeżeń? Może to być wafel czy lepszy byłby płaski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O obrotach już Panowie wyżej pisali a mi się nie podoba ten pad ma za mało zbitą strukturę. Spróbuj na jednym panelu na 1 biegu, ale nie na płaskim tylko na takim gdzie gąbka ślizga się po przetłoczeniach czyli cały tylny błotnik ze słupkiem tylnym. Przemyj i zobacz jaki jest efekt, jak dalej są holsy to zmień pad, np stary dobry czarny pad 3M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ok, tak sądziłem... -obroty jak wyżej to po pierwsze ! 800 i próbuj

2. BMW E36 madeiraviolettmettalic - raczej twardy więc i z holosami powinno być łatwo

3. Początkujący (5-6 aut za sobą ale maszynowo AIO pierwszy raz) Ok

4. Dekontaminacja, 2 wiadra - smoła zdjęta ? glinka?

5. Garaż :good:

 

Zmiana pada jak coś j/w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś czytałem, żeby do AIO używać pada wełnianego. Czy to prawda? Może to jest przyczyną? :dontknow: Nie znam się na obróbce maszynowej, ale też planuję zakup maszyny i na początek zabawę z AIO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może chodziło o aplikator z MF a nie pada wełnianego na maszyne? :)

 

Panowie zdecydowałem się przepuścić autko od nowa IP4000 - jak na razie pochmurnie, pod latarką niby nic nie widać a halogenu jeszcze się nie dorobiłem (ostatni umarł śmiercią naturalną). Może po południu się przejaśni, mam nadzieje, że już zeszło wszystko.

 

Błędem pewnie było to, że nie użyłem glinki za pierwszym razem przy dekontaminacji :/ Odsmalany był lakier PB124.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witajcie.

 

Chciałem nieco odświeżyć lakier w mojej 17-letniej BMW.

 

Lakier został umyty i przygotowany według szkoły:) Czyli umyty szamponem aktywnym spłukany, wyglinkowany, umyty na dwa wiadra Zironizowany na samym końcu Jeszce raz umyty i opłukany w końcu wysuszony.

 

Lakier BMW jest twardy, po 7h pracy byłem w niebo wzięty do czasu kiedy zaświeciło słońce. Mój lakier wygląda tak jak na zdjęciu poniżej. Co teraz mam zrobić by się pozbyć tych niewielu hologramów? Polerkę robiłem na pomarańczowym Padzie z użyciem UC. Mam jeszcze czarny Pad. Warto nim przelecieć autko czy raczej nic to nie zmieniło

 

Po każdym wypolerowanym kwadracie Przeleciałem IPA i było ok póki słońce nie zaświeciło

 

Na lakierze nie ma nic prócz lekkich hologramów (mikronowych śladów od polerki)

 

Zdjęcie nie jest moje, ale mój lakier wygląda podobnie, mój ma mniej hologramów, ale kolor ten sam:)

2grossSwirls1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

mohseth,

Po 1 każdy przypadek jest inny ale ogólnie z hologramami walczy się podobnie - przeczytałeś jak to się robi czy od razu zadałeś pytanie?

Po 2 to też nie jest dobry temat bo UC którego używałeś to nie AIO

Po 3 zadawanie tego samego pytania w kilku miejscach (tu i w krótkim pytaniu...) jest zabronione na forum KA i karane warnami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie idę na łatwiznę. Przeczytałem wszystko co znalazłem i jakbym znalazł odpowiedź na moje pytanie to bym nie zakładał nowego wątku. Wszędzie w większości polecają kupić DA a ja chciałem się dowiedzieć czy można te hologramy zniwelować za pomocą rotacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dziwne, że po UC zostały holsy, na maszynie to może być dość agresywny środek. Kup sobie małe opakowanie menzerny 2500 lub 3000 czyli takie 250 g i musisz po prostu zrobić na aucie finish. Użyj do tego miękkiej gąbki karbowanej przeznaczonej do tego celu i będzie ok. Pasta i pad zostaną na kolejne auta i arsenał będzie powiększony ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.