bananv8 Opublikowano 30 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2014 Witam. Po kilku nieudanych próbach zasięgnięcia pomocy na forum próbuję ponownie od założenia nowego tematu. Problem jaki napotkałem: postanowiłem kupić sobie coś AIO, wybór padł na CG Autobrite'a. Po przewałkowaniu tematu o AIO postanowiłem zastosować go maszynowo bo po raz nie bardzo miałem coś typu German a po dwa - sądziłem, że efekty będą lepsze. Nalałem troszkę CG na pada Flexi Softouch 145mm i zacząłem sobie wypracowywać. Element po elemencie, po ok 5 min po nałożenia polerowałem miekką fibrą (nową). No ok można powiedzieć. Potem poleciał wosk i nie było nic widać. Ale dziś spianowałem sobie autko i palpitacja serca! Hologramy jakby ktoś świeczką mi samochód wysmarował Załamany odpaliłem IP4000 na padzie ABW i niby zaczęło puszczać. Sedno: skąd takie holsy po takich środkach jak AIO i miekkim padzie? Za wysokie obroty (używałem gdzieś 1500 obr/min)... A może już pad nie nadający się do użytku (ok 4-5 razy użyty do finishu ip4000 ale zawsze po pracy prany). Nie dociskałem maszyny... Mój pad:
dzinkins Opublikowano 30 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2014 (używałem gdzieś 1500 obr/min)... - obroty chyba przy wysoko - jaki lakier? marka auta? - technika/doświadczenie ? - jak oczyszczony/przygotowany lakier przed nakładaniem CG? - gdzie to robiłeś? garaż czy zewnątrz?
Qub@ Opublikowano 30 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2014 Obroty za duże jak na AIO, na 1 biegu powinieneś to wypracowywać.
bananv8 Opublikowano 30 Marca 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2014 (używałem gdzieś 1500 obr/min)... - obroty chyba przy wysoko - jaki lakier? marka auta? - technika/doświadczenie ? - jak oczyszczony/przygotowany lakier przed nakładaniem CG? - gdzie to robiłeś? garaż czy zewnątrz? 1. Ok, tak sądziłem... 2. BMW E36 madeiraviolettmettalic 3. Początkujący (5-6 aut za sobą ale maszynowo AIO pierwszy raz) 4. Dekontaminacja, 2 wiadra 5. Garaż Czyli obrotomierz ustawić tak na ok 800-1000? Ten padzik nie budzi zastrzeżeń? Może to być wafel czy lepszy byłby płaski?
kanar Opublikowano 31 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 31 Marca 2014 O obrotach już Panowie wyżej pisali a mi się nie podoba ten pad ma za mało zbitą strukturę. Spróbuj na jednym panelu na 1 biegu, ale nie na płaskim tylko na takim gdzie gąbka ślizga się po przetłoczeniach czyli cały tylny błotnik ze słupkiem tylnym. Przemyj i zobacz jaki jest efekt, jak dalej są holsy to zmień pad, np stary dobry czarny pad 3M.
dzinkins Opublikowano 31 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 31 Marca 2014 1. Ok, tak sądziłem... -obroty jak wyżej to po pierwsze ! 800 i próbuj 2. BMW E36 madeiraviolettmettalic - raczej twardy więc i z holosami powinno być łatwo 3. Początkujący (5-6 aut za sobą ale maszynowo AIO pierwszy raz) Ok 4. Dekontaminacja, 2 wiadra - smoła zdjęta ? glinka? 5. Garaż Zmiana pada jak coś j/w
kedar Opublikowano 31 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 31 Marca 2014 Gdzieś czytałem, żeby do AIO używać pada wełnianego. Czy to prawda? Może to jest przyczyną? Nie znam się na obróbce maszynowej, ale też planuję zakup maszyny i na początek zabawę z AIO.
dzinkins Opublikowano 31 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 31 Marca 2014 Gdzieś czytałem, żeby do AIO używać pada wełnianego. - gdzie tak piszą????
bananv8 Opublikowano 31 Marca 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 31 Marca 2014 Może chodziło o aplikator z MF a nie pada wełnianego na maszyne? Panowie zdecydowałem się przepuścić autko od nowa IP4000 - jak na razie pochmurnie, pod latarką niby nic nie widać a halogenu jeszcze się nie dorobiłem (ostatni umarł śmiercią naturalną). Może po południu się przejaśni, mam nadzieje, że już zeszło wszystko. Błędem pewnie było to, że nie użyłem glinki za pierwszym razem przy dekontaminacji Odsmalany był lakier PB124.
kedar Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Gdzieś czytałem, żeby do AIO używać pada wełnianego. - gdzie tak piszą???? a tutaj: http://www.autogloss.pl/radiant-wax-pol ... itrow.html
mohseth Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Witajcie. Chciałem nieco odświeżyć lakier w mojej 17-letniej BMW. Lakier został umyty i przygotowany według szkoły:) Czyli umyty szamponem aktywnym spłukany, wyglinkowany, umyty na dwa wiadra Zironizowany na samym końcu Jeszce raz umyty i opłukany w końcu wysuszony. Lakier BMW jest twardy, po 7h pracy byłem w niebo wzięty do czasu kiedy zaświeciło słońce. Mój lakier wygląda tak jak na zdjęciu poniżej. Co teraz mam zrobić by się pozbyć tych niewielu hologramów? Polerkę robiłem na pomarańczowym Padzie z użyciem UC. Mam jeszcze czarny Pad. Warto nim przelecieć autko czy raczej nic to nie zmieniło Po każdym wypolerowanym kwadracie Przeleciałem IPA i było ok póki słońce nie zaświeciło Na lakierze nie ma nic prócz lekkich hologramów (mikronowych śladów od polerki) Zdjęcie nie jest moje, ale mój lakier wygląda podobnie, mój ma mniej hologramów, ale kolor ten sam:)
g.pajak Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 26 Kwietnia 2014 mohseth, po co piszesz dwa razy ten sam post w dwóch różnych miejscach? Myślisz, że dostaniesz dwa razy szybszą czy lepszą pomoc?
mohseth Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Dlatego, że moderatorzy usunęli mój wątek. Nie wiem dlaczego, każdy przypadek jest inny, a oni chcą wrzucać wszystkich do jednego worka...
Moderator Eryczek Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Moderator Zgłoś Opublikowano 26 Kwietnia 2014 mohseth, Po 1 każdy przypadek jest inny ale ogólnie z hologramami walczy się podobnie - przeczytałeś jak to się robi czy od razu zadałeś pytanie? Po 2 to też nie jest dobry temat bo UC którego używałeś to nie AIO Po 3 zadawanie tego samego pytania w kilku miejscach (tu i w krótkim pytaniu...) jest zabronione na forum KA i karane warnami
mohseth Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Nigdy nie idę na łatwiznę. Przeczytałem wszystko co znalazłem i jakbym znalazł odpowiedź na moje pytanie to bym nie zakładał nowego wątku. Wszędzie w większości polecają kupić DA a ja chciałem się dowiedzieć czy można te hologramy zniwelować za pomocą rotacji.
Moderator Eryczek Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Moderator Zgłoś Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Można. Szukając odpowiedniej kombinacji past, padów, obrotów maszyny i siły docisku. Nie sądzę żeby ktoś przedstawił Ci tu gotowego "pewniaka". Musisz próbować.
kanar Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Nie dziwne, że po UC zostały holsy, na maszynie to może być dość agresywny środek. Kup sobie małe opakowanie menzerny 2500 lub 3000 czyli takie 250 g i musisz po prostu zrobić na aucie finish. Użyj do tego miękkiej gąbki karbowanej przeznaczonej do tego celu i będzie ok. Pasta i pad zostaną na kolejne auta i arsenał będzie powiększony
mohseth Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Właśnie o taką radę mi kolego chodziło:) Dzięki wielkie:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się