Skocz do zawartości

BMW carbonschwarz 2004 do korekty - NOWICJUSZ


Brytol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na wstępie zaznaczę, że jestem nowicjusze i ewentualne wypowiedzi i porady proszę przedstawiać najjaśniej jak się da. Prosiłbym o nieużywanie skrótów w razie możliwości :)

Od 2 lat jestem posiadaczem bmw e46 w świetnym kolorze jakim jest carbonschwarz. Lakier w pochmurne dni sprawia wrażenie czarnego a w słoneczne jest granatowy. Niestety jest trudny w utrzymaniu a co najważniejsze w nieciekawym stanie. Wynika on przede wszystkim z tego, że poprzedni właściciel zza zachodniej granicy mył auto niemal wyłącznie na myjkach automatycznych a do tego poruszał się często po autobahnah i przód auta jest mocno pośrutowany. Nie wiem czy ma to znaczenie ale maska i tylna klapa były powtórnie malowane w serwisie BMW w Niemczech natomiast dach w serwisie w Niemczech a potem ponownie w PL już za mojej kadencji.

Temat jakiś czas temu założyłem także na forum Meguiar's ale myślę, że tu uzyskam trochę więcej pomocy gdyż nie zamierzam się opierać tylko na produktach w/w firmy.

Poniżej przedstawiam zdjęcia lakieru. Prosiłbym o pomoc i podpowiedź krok po kroku co, jak i czym ogarnąć. To co wiem do tej pory to że zaczynamy od porządnego umycia auta metodą na 2 wiadra, a potem glinkowanie z lubykantem... Następnie wypadałoby auto okleić aby na elementach plastikowych nie było śladów po polerce. Polerować zamierzam maszynowo. Na oku mam polerkę K2 Pro L5315. Wiem nie jest to super sprzęt ale jak zrobie nią chociaż dwa auta to bedzie ok. Polerka ma podtrzymanie obrotów, łagodny start i minimalne obroty 600 rpm.

I teraz... jakie pady - jakiej firmy, jaka twardość, kolor?

Jakie środek polerski? Czy 2-3 różne, jeden po drugim, na różnych padach?

Co dalej? Wosk? Czy przed woskiem coś jeszcze? Jeżeli tak to co? Jak wosk to jaki. Podoba mi się wet look.

No i zdjęcia:

 

Maska

61401996.jpg

 

Zderzak

90871300.jpg

 

Maska

11784557.jpg

 

Zderzak :(

16723197.jpg

 

z0g.JPG