Skocz do zawartości

BMW carbonschwarz 2004 do korekty - NOWICJUSZ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Na wstępie zaznaczę, że jestem nowicjusze i ewentualne wypowiedzi i porady proszę przedstawiać najjaśniej jak się da. Prosiłbym o nieużywanie skrótów w razie możliwości :)

Od 2 lat jestem posiadaczem bmw e46 w świetnym kolorze jakim jest carbonschwarz. Lakier w pochmurne dni sprawia wrażenie czarnego a w słoneczne jest granatowy. Niestety jest trudny w utrzymaniu a co najważniejsze w nieciekawym stanie. Wynika on przede wszystkim z tego, że poprzedni właściciel zza zachodniej granicy mył auto niemal wyłącznie na myjkach automatycznych a do tego poruszał się często po autobahnah i przód auta jest mocno pośrutowany. Nie wiem czy ma to znaczenie ale maska i tylna klapa były powtórnie malowane w serwisie BMW w Niemczech natomiast dach w serwisie w Niemczech a potem ponownie w PL już za mojej kadencji.

Temat jakiś czas temu założyłem także na forum Meguiar's ale myślę, że tu uzyskam trochę więcej pomocy gdyż nie zamierzam się opierać tylko na produktach w/w firmy.

Poniżej przedstawiam zdjęcia lakieru. Prosiłbym o pomoc i podpowiedź krok po kroku co, jak i czym ogarnąć. To co wiem do tej pory to że zaczynamy od porządnego umycia auta metodą na 2 wiadra, a potem glinkowanie z lubykantem... Następnie wypadałoby auto okleić aby na elementach plastikowych nie było śladów po polerce. Polerować zamierzam maszynowo. Na oku mam polerkę K2 Pro L5315. Wiem nie jest to super sprzęt ale jak zrobie nią chociaż dwa auta to bedzie ok. Polerka ma podtrzymanie obrotów, łagodny start i minimalne obroty 600 rpm.

I teraz... jakie pady - jakiej firmy, jaka twardość, kolor?

Jakie środek polerski? Czy 2-3 różne, jeden po drugim, na różnych padach?

Co dalej? Wosk? Czy przed woskiem coś jeszcze? Jeżeli tak to co? Jak wosk to jaki. Podoba mi się wet look.

No i zdjęcia:

 

Maska

61401996.jpg

 

Zderzak

90871300.jpg

 

Maska

11784557.jpg

 

Zderzak :(

16723197.jpg

 

z0g.JPG

 

No i całe auto po myciu w słońcu

qs8g.jpg

 

HELP! :/

 

p.s. dodam tylko, że nie dysponuję nieograniczonymi zasobami finansowymi :|

Opublikowano

Jesteś na forum przez 2.5 godziny. Poświęć jeszcze z 10 i trochę Ci się rozjaśni co, jak i czym masz zrobić. Masz w projektach kilka BMW to sobie zobacz jakimi pastami i padami ludzie takie twarde lakiery polerują.

Opublikowano

Musisz mieć futro może byc flexipads, pad twardy, średni i finishowy mogą być flexipads, chociaż ja preferuje lake country. Pasta to np. menzerna fg400 pozniej pf 2500 i sf 4000. Można też czasami zrobić na 2 pasty czyli 400 i 4000 dla przykładu. Ale jak robisz to pierwszy raz to lepiej zrobic korekte na 3 pasty bo jest łatwiej.

Po polerowaniu zmywasz resztki past. Możesz użyć IPY, zmywacza sylikonowego, albo najlepiej specjalnych preparatow typu menzerna top inspection.

Pózniej nakładasz cleaner , scierasz, nakładasz wosk, sciearasz i finito.

Opublikowano
Pasta to np. menzerna fg400 pozniej pf 2500 i sf 4000.

 

Rozumiem że zaczynam od najmocniej ściernej a kończę najmniej ścierną?

Opublikowano
Pasta to np. menzerna fg400 pozniej pf 2500 i sf 4000.

 

Rozumiem że zaczynam od najmocniej ściernej a kończę najmniej ścierną?

 

Tak , z tym , że jest jeszcze cała masa innych rzeczy ,które warto ( trzeba ) wiedzieć zanim zacznie się zabawę z maszyną żeby cokolwiek sensownego wyrzeźbić :ad: Poczytaj forum , wszystko znajdziesz ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.