ssmacio Opublikowano 23 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 23 Listopada 2013 Witam. Jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość Nadszedł czas na zmianę ogumienia, stalówki założone. Postanowiłem zająć się renowacją felg aluminiowych przez okres zimowy. Jak na razie idzie mi sprawnie mianowicie przeleciałem ich wodą z płynem. Na felgach znajdują się różne odpryski, przytarcia. Zdjęcia przedstawiają to lepiej: Moje pytanie brzmi następująco. Czy istnieje jakakolwiek pomoc dla tych starych poczciwych felg? pozdrawiam.
mamut103 Opublikowano 23 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 23 Listopada 2013 Domyte to one nie są Obdarcia i ubytki lakieru masz tylko na rantach- możesz elegancko usunąć z rantów lakier, potem gama papierów ściernych, pasta i sobie go ładnie wypolerować A jak Ci się nie chce o to dbać to zmatować, a resztę zakleić i tylko ranty pomalować- podkład/baza/klar.
ssmacio Opublikowano 23 Listopada 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 23 Listopada 2013 jeszcze dołączę jedno zdjęcie z mocno zarysowanym rantem. Czy w tym przypadku nie będę zmuszony użyć szpachli? Fakt, umyte tylko z grubsza. Czym usunąć lakier? Jakiego rodzaju papieru użyć?
Dystrybutor e36ace Opublikowano 23 Listopada 2013 Dystrybutor Zgłoś Opublikowano 23 Listopada 2013 lakier usuniesz np scansolem a co do papieru to musisz się uzbroic w cały zestaw od grubego do drobnego wodnego
czojas Opublikowano 24 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2013 Zamiast scansola możesz zastosować np. Remlak (tańszy a również daje radę).
SzaKal Opublikowano 10 Grudnia 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Grudnia 2013 Panowie to ja dodam swoje 5 groszy Już miałem dawno zmienić koła na zimowe, ale ich wygląd na to nie pozwalał, pomyślałem że oddam je do renowacji, koszt 300 zł, hmm a może sam to zrobię ... piaskarka 60 zł, piasek 25 kg. 8 zł podkład antykorozyjny 20 zł, baza 50ml 14 zł, klar+utwardzacz 100ml 10 zł, plastyfikator 20ml dostałem za darmo więc wyjdzie taniej, a jaka satysfakcja. Tak wyglądają wszystkie cztery felgi Tu po wstępnym czyszczeniu szczotką W miejscach trudno dostępnych piaskowałem Po piaskowaniu podkład epoksydowy, antykorozyjny Baza, tak myślałem na jaki kolor pomalować, wybór padł na czarną perłę z palety harley davidson Pierwsza warstwa Druga warstwa I trzecia warstwa Tak wygląda wysuszona baza, jeszcze bez klaru I teraz pora na klar, dodałem 20 % plastyfikatora do klaru, dzięki temu będzie on bardziej elastyczny i mniej podatny na odpryski itp. I tak to wyszło : Teraz felgi się suszą, jutro zabezpieczenie jakimś kwarcem i zakładamy. I jak tylko umyję auto pokaże jak to wygląda na nim
bananv8 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Grudnia 2013 Wyszło bardzo ładnie, pierwszy raz ogarniałeś temat piaskowania/malowania?
SzaKal Opublikowano 10 Grudnia 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Grudnia 2013 bananv8,Tak, to był mój pierwszy raz
tevenet Opublikowano 10 Grudnia 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Grudnia 2013 Od środka też je czyściłeś i malowałeś czy nic nie ruszałeś?
SzaKal Opublikowano 10 Grudnia 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Grudnia 2013 tevenet, Od środka nie ruszone za bardzo czas gonił, a ja dalej jeżdżę na letnich.
tevenet Opublikowano 10 Grudnia 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Grudnia 2013 tevenet, Od środka nie ruszone za bardzo czas gonił, a ja dalej jeżdżę na letnich. A szkoda bo do wiosny pewnie znowu ruda wyglądnie z otworów... Ale co by nie mówić wyglądają teraz o niebo lepiej, najwyżej za rok znowu to samo
jbiz Opublikowano 10 Grudnia 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Grudnia 2013 ... Ale co by nie mówić wyglądają teraz o niebo lepiej, najwyżej za rok znowu to samo Wyglądają super! Za rok to już może lepiej będzie zdjąć opony ?
biznes365 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Grudnia 2013 Komplecik wyszedł elegancko.Można jakieś dodatkowe info na temat tej piaskarki za 60zł?
tomasns Opublikowano 10 Grudnia 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Grudnia 2013 to moze i ja zrobie relacje z odnowy moich felg alu jak bedzie chwila czasu ;]
SzaKal Opublikowano 10 Grudnia 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Grudnia 2013 biznes365, Jutro zrobię fotkę tej piaskarki.
tomasns Opublikowano 10 Grudnia 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Grudnia 2013 dobra to też sie pochwale ;] to jedziemy felgi kupiłem w nieciekawym stanie, ranty poniszczone , łuszczący się lakier, pełno odprysków itd pierwsze co z nimi zrobiłem to potraktowałem je scansolem resztki lakieru wydrapane zwykłym druciakiem. Po tej operacji okazało sie ze felgi były juz kiedys piaskowane, ale chyba jakimis kamieniami bo pełne były dziurek nastepnie felgi zostaly wypiaskowane bardzo dorobnym piaskiem przy okazji wykonalem sobie statyw do malowania felg wszystkie uszkodzenia na rantach zostaly naprawione masa aluminiowa felgi po piaskowaniu przeleciałem włóknina i został położony na nie podkład epoksydowy w celu nadania przyczepności, a następnie m/m podkład akrylowy wypełniający następnie podkład akrylowy zostal zeszlifowany, aby zniwelować efekt piaskowania probka doboru bazy na felgi no i lakierowanie finalne wszystko szło mokro na mokro pierwszy strzał podklad epoksydowy, później akrylowy następnie baza i bezbarwny matowy no i efekt finalny jakość zdjęć może nie powala, ale myślę żę komuś się może przydać tak pokazany po kolei proces odnowy felg ;] Dla jasności lakier bezbarwny matowy otrzymujemy mieszając pasty matujące z bezbarwnym w takim stosunku w jakim chcemy otrzymać mat.
jbiz Opublikowano 11 Grudnia 2013 Zgłoś Opublikowano 11 Grudnia 2013 Super robota! Pochwal się jeszcze ile dałeś za felgi i jaki było koszt doprowadzenie ich do obecnego wyglądu
tomasns Opublikowano 11 Grudnia 2013 Zgłoś Opublikowano 11 Grudnia 2013 Za felgi z rocznymi oponami w bdb stanie dałem ok 800zł ale już nie pamiętam bo było to parę lat temu :] lakierowanie ich też nie wyszła jakaś kosmiczna cena bo począwszy od piaskowania do lakierowania robiłem samemu. Podkłady miałem z różnych prac lakierniczych wiec kupowałem tylko bazę i żywice/pastę matującą. w sumie koszt nie przekroczył chyba 200zł. Najdroższe z tego wszystkiego byłą właśnie pasta matująca do bezbarwnego ale chciałem felgi w pół-macie
powazny77 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Zgłoś Opublikowano 13 Grudnia 2013 @szakal i @tomasns - kawał dobrej roboty. Godne podziwu i tylko brać przykład z Was!
Kama Opublikowano 14 Grudnia 2013 Zgłoś Opublikowano 14 Grudnia 2013 wszystkie uszkodzenia na rantach zostaly naprawione masa aluminiowa Możesz dać znać co to za pasta i jakie są jej koszty ?
paluch Opublikowano 14 Grudnia 2013 Zgłoś Opublikowano 14 Grudnia 2013 pewnie szpachlówka z pyłem aluminiowym
Kama Opublikowano 14 Grudnia 2013 Zgłoś Opublikowano 14 Grudnia 2013 pewnie szpachlówka z pyłem aluminiowym To by było za proste I szpachlówka mogła by odpaść, tak mi się wydaje - tym bardziej z rantu. A to wygląda jak "metal w płynie" czy coś w tym stylu.
paluch Opublikowano 14 Grudnia 2013 Zgłoś Opublikowano 14 Grudnia 2013 A mi to właśnie wygląda na obrobioną szpachlówkę z pyłem. Sam tak naprawiałem wiele kompletów felg i jak się dobrze przygotuje to nic nie odpadnie
vetteran Opublikowano 15 Grudnia 2013 Zgłoś Opublikowano 15 Grudnia 2013 tomasns, Solidna robota i fela też pasuje do vectry
tomasns Opublikowano 15 Grudnia 2013 Zgłoś Opublikowano 15 Grudnia 2013 To by było za proste I szpachlówka mogła by odpaść, tak mi się wydaje - tym bardziej z rantu. A to wygląda jak "metal w płynie" czy coś w tym stylu masa aluminiowa firmy technicoll. naprawdę mogę to polecić i fela też pasuje do vectry po swapie na większy silnik był problem żeby upchnąć hamulce w te felgi ale w końcu się udało ;p
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się