Jump to content

DP Paint Coating & Prep Polish


sebba75
 Share

Recommended Posts

Tak jak Evo prosił znalazłem dwóch pacjentów do testu DP Paint Coating

Jeden z nich dostał już dzisiaj warstwę DP

Auto to Mitsu ASX w kolorze Deep Braun, autem większości jeździ moja Kobita na krótkich dystansach a auto jest myte niezbyt często.

Do porównania jeszcze dwie inne powłoki Ceramic Pro Light i Ultina Paint Guard +

Dedykowany Cleaner pod DP został nałożony początkowo DA z miękkim padem jak zalecał EVO, ale nie wiem czy to wina Japońskiego lakieru zapiekał się błyskawicznie na lakierze wiec nałożyłem ręcznie i tu nie było problemu, sama aplikacja DP bez najmniejszych problemów docieranie tak samo, choć w porównaniu z Ceramic Pro Light zajęło to ciut więcej czasu.

Auto będzie pod stalą obserwacja i za kilka dni zostanie umyte wtedy będzie można obserwować zachowanie powłok

980bb2469e4fd0a6med.jpg

9a38d21413a68682med.jpg

Typowy wygląd po aplikacji

9a7484ab57ff5130med.jpg

Tak jak było aplikowane od lewej Ceramic,Ultima i Dp

b3fe9d0f9fb996a0med.jpg

Drugim pacjentem będzie Wolf który jeździ bardzo dużo i jest myty bardzo często, ten dostanie powłoki w takiej samej kolejności jutro

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

sebba75, dzięki za test. Ja robiłem DA na japońskim lakierze i było spoko, robiłem też rotacją na innym japończyku i tutaj właśnie mocno zasychał.

Link to comment
Share on other sites

sebba75, dzięki za test. Ja robiłem DA na japońskim lakierze i było spoko, robiłem też rotacją na innym japończyku i tutaj właśnie mocno zasychał.

Zobaczymy jak jutro pójdzie na Wolfie :-]

Nie mam pojęcia czemu tak zasychał na Misku,ręcznie szlo super postaram się jeszcze zobaczyć na Hondzie Eryczka i na innym panelu Miska

Myślę ze ASX będzie myty dopiero za jakiś tydzień półtora :-]

Link to comment
Share on other sites

Przy okazji co sądzicie o samej Ultimie?

Jesli chodzi o aplikacje nie ma problemu natomiast ścieranie, hmm ciągnie się strasznie jak siedzi dość krótko jak zbyt długo ciężko dopracować, moim zdaniem trzeba się idealnie wstrzelić , żywotność pokaże obecny sprawdzian ;)

Link to comment
Share on other sites

Obiecane drugie auto, Wolf jeździ dzień dnia i pokonuje ca 150km dziennie w rożnych warunkach i jest myty bardzo często :)

Ułożenie powłok tak samo jak na Miśku

0666f40f831950aemed.jpg

07dff4d02cd00576med.jpg

Cleaner po DP PC tym razem się spisał bez najmniejszych problemów w porównaniu z lakierem na Miśku , tu wypracowanie bez najmniejszych problemów

1142d4520f579eb4med.jpg

Druga cześć maski z Nano Polishem, tu tez zero niespodzianek choć moim zdaniem cleaner DP jest wydajniejszy

c32d0df66b3ec08cmed.jpg

Na środkową cześć maski idzie Ultima

Ściągniecie wszystkich 3 powłok bez problemowo gdzie na Miśku Ultima trochę się ciągnęła tu zeszła idealnie

Po zdjeciu tasmy widac roznice w koloroch maski na dzien dzisiejszy

5cd513d777fbf42cmed.jpg

b542a87c1591cbeemed.jpg

Nie wiem czy to będzie dokładnie widać przy tym kolorze na zdjęciach ale w rzeczywistości DP i Ceramic Light przyciemniły maskę dość sporo Ultiam bardzo delikatnie.

Pierwsze mycie pewnie już w piątek :)

Stan licznika 176,913 km

Link to comment
Share on other sites

Dziś było szybkie mycie pierwszego auta po aplikacji powłok

Do mycia tylko na szybko piana AutoSafe200 z malej Glori i waz ogrodowy bo myjki w domu brak

ASX przejechał jakieś 250 km po aplikacji powłok i właściwie w deszczu później stał zamknięty w garażu

Zdjęcia po umyciu do tego poszedł Shampers Nielsena

fe15706df3b92ab3med.jpg

858a06c5b8e345bdmed.jpg

6f475b6cc940bc2fmed.jpg

Krotki film

https://vimeo.com/79025137

Może następnym razem będzie więcej lepszych zdjęć po myciu w firmie

Link to comment
Share on other sites

No nic, teraz ode mnie parę słów.

 

Na początku nadmienię tylko, że sponsorem niniejszego testu jest: :-] :-]

19074434944f242d9fcf851.jpg

 

Co do tradycyjnych paru słów o produkcie, odeślę może od razu do producenta, czyli

AutoGeek

 

Generalnie rzecz ujmując Detailer's Paint Coating, jest to łatwa w aplikacji i całkiem przystępna cenowo powłoka ceramiczna, wraz z dedykowanym cleanerem Detailer’s Coating Prep Polish/

 

Oryginalne opakowania produktów wyglądają tak:

 

AG31144.jpgAG3_1143.jpg

 

Evo podzielił się ze mną próbką która wystarczyła mi ns 1/3 dachu w dużym kombi i przedni błotnik (nawet 1/4 jeszcze została).

 

Zestaw, który dostałem wyglądał tak:

v29v.jpg

 

Pad i ścierka moje. :-]

 

Postanowiłem powłokę nałożyć na 1/3 dachy oraz prawy przedni błotnik. Oba elementy poddałem tydzień temu drobnej korekcie. Poszły dwa etapy. Nie miałem czasu drzeć rys w 100% ale nie jest źle ;)

Żeby było ciekawie, postanowiłem produkt skonfrontować z SV Shield, który poszedł na srodkowe 1/3 dachu oraz inne elementy auta. Będzie to test zimowy, zobaczymy kto najlepiej przetrwa zimę. Na ostatniej części dachu jest 50/50 Colli za SV CF Regular vs IPA (osobny test w tym dziale).

 

48v1.jpg

 

Na powyższym wydać rozstawienie graczy :D

 

Na początek przygotowania. Na miejsca DP poszedł DP Prep na czarnym padzie WWL. Cleaner jest dosyć dziwny, bo w ogóle nie wąska w pada i zachowuje się jak by powierzchnie na której leży były hydrofobowe. Widać to fajnie na poniższym zdjęciu na padzie oraz po "pacnięciu" z pada na lakier:

 

5si5.jpg

 

r0kv.jpg

 

Pracuje się z nim bardzo fajnie i przyjemnie. :good: Łatwizna.

 

jdfe.jpg

 

Potem przyszedł czas na powłokę. Nakładałem ją płatkami kosmetycznymi na bogato. Zgodnie z zaleceniami, każdy obszar przejechałem dwa razy. Kończąc jeden kawałek od razu zaczynałem go ponownie.

 

Tu, na delikatnych 50-tkach na lewo od antenki (patrząc na zdjęcie) widać jak DP przyciemnił lakier:

mxex.jpg

 

mjx7.jpg

 

2 minuty po aplikacji starłem nadmiar fibrą, bez nacisku.

Aplikacja banalnie łatwa, aplikuje się dużo szybciej niż nawet łatwy wosk. :song:

 

Dodatkowo, aby przetestować porównawczo cleaner DP, na prawych przednich drzwiach, położyłem na niego Shielda, druga połówka drzwi CF Pro Regular. Zobaczymy co z tego wyjdzie ;)

60e2.jpg

 

Na koniec kilka zdjęć powłoki po wyprowadzeniu auta na zewnątrz. Słońce się pojawiło, więc nie mogłem sobie podarować. (opony jeszcze nie zrobione, także przemilczamy :P )

 

j67v.jpg

 

ajqd.jpg

 

 

2x7p.jpg

 

m4m4.jpg

 

zndc.jpg

 

Po dwóch dniach, coś dla miłośników kropelek

 

Oglądać w full HF i fullscreen

 

A tu błotnik:

 

 

 

Lewa DP prawa SV (granica zaznaczona żółtą taśmą)

 

kpqn.jpg

 

Na odwrót: prawa DP, lewa SV;

 

ojk0.jpg

 

 

Sam DP:

 

br5r.jpg

 

a0yy.jpg

 

a0yy.jpg

 

6psh.jpg

 

wzr0.jpg

 

 

 

Sam SV:

 

f60f.jpg

 

t2ll.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

g.pajak, dzięki, konkretnie opisane :) ja jutro wyjeżdzam swoim, też z nałożoną powłoką to opisze jak to wyglądało u mnie.

 

sebba75, dzięki za update. Na filmiku wygląda to słabiutko prawde mówiąc, ale krople na zdjęciu całkem ok :idea: ten Nielsen to czysty szampon czy ma jakiś wosk ?

Link to comment
Share on other sites

g.pajak, dzięki, konkretnie opisane :) ja jutro wyjeżdzam swoim, też z nałożoną powłoką to opisze jak to wyglądało u mnie.

 

sebba75, dzięki za update. Na filmiku wygląda to słabiutko prawde mówiąc, ale krople na zdjęciu całkem ok :idea: ten Nielsen to czysty szampon czy ma jakiś wosk ?

Shamepers to czysty szampon bez wosków, natomiast najbardziej zmartwiła mnie sytuacja na Wolfie dosłownie tragedia ,wiem ze lakier nie powinien wyjeżdżać na deszcz ito czyli unikać kontaktu z woda, niestety po aplikacji upłynęło jakieś 3-4 godz maksa została wygrzana przez godz , Wolf musiał wrócić z Lodzi do domu i niestety deszcz ale w życiu nie widziałem takich śladów po wodzie :(

Maska została przepolerowana po wszystkim i nałożę powłoki jeszcze raz niestety najgorsze ślady były po DP PC

Link to comment
Share on other sites

niestety deszcz ale w życiu nie widziałem takich śladów po wodzie :(
najgorsze ślady były po DP PC

 

He, he, czyli produkt dedykowany raczej użytkownikom ze słonecznej Californi ;)

 

Widać, trzeba strasznie uważać na brak kontaktu z wodą :o

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

To teraz kolej na mnie :)

 

Auto zostało tradycyjnie przygotowane - mycia, smoła, glinka etc. Lakier przeleciałem delikatnym finishem żeby pozbyć się delikatnych hologramów :

 

xq7s.jpg

owgp.jpg

98b6.jpg

 

Całość kontrolnie zmyta zmywaczem i Car Pro Eraserem. Teraz cleaner - DP Prep Polish. Cleaner jedyny w swoim rodzaju jeżeli chodzi o konsystencje i zachowanie. Baardzo płynny, do tego kropelkuje sam z siebie na gołym lakierze :

 

vg1d.jpg

qf4r.jpg

bnp5.jpg

 

Praca na DA bez problemu :

 

6gff.jpg

zlml.jpg

rbbm.jpg

zrc7.jpg

 

Ogólnie bardzo jestem z niego zadowolony, efekty i wydajność pierwsza klasa. Do tego w teorii można go spokojnie używać bez wymawania pod inne powłoki, trzeba to będzie przetestować.

 

Kolej na powłoke :

 

fkb9.jpg

 

Aplikowałem kostką Car Pro, ale bez ścierecki, samą gąbką :

 

3szo.jpg

 

Aplikacja banalna, psikamy na lakier/aplikator, rozprowadzamy , wcieramy odrobine w lakier, zbieramy nadmiar. Produkt samoistnie odparowuje, więc do polerowania nie ma dużo. Pracuje się tak jak Optisealem i innymi produktami typu WOWA ( wipe on walk away ).

 

zbqj.jpg

o8b4.jpg

n3j9.jpg

z2dt.jpg

 

 

Ilość potrzebna na jedną warstwe,wcale nie żałowałem :

 

vpxu.jpg

rgwx.jpg

 

Tak na oko jakieś 15-20ml. Licząc 20ml na aplikacje, daje to 6 aplikacji z butelki która kosztuje ok.160 zł :)

 

Efekty wizualno-dotykowe - rewelka :) Lakier jest bardzo śliski , jak dobry sealant. Kropelek nie uwieczniliśmy ale bardzo dobre.Wizualnie jak to powłoka - bardzo duże przyciemnienie lakieru i rewelacyjne odbicia. Żeby ustrzec się przed problemem waterspotów na początku, przykryłem auto BSD, żeby przez pierwsze pare tygodni była dodatkowa bariera.

 

7jh4.jpg

iyww.jpg

t134.jpg

zn0s.jpg

t8si.jpg

xf6h.jpg

c87n.jpg

ek4d.jpg

cyuh.jpg

 

Ogólnie na razie jest ok, producent podaje trwałość DO dwóch lat. Jak za te pieniądze to będe zadowolony jak przetrwa zimę w dobrym stanie :)

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Zabaw ciąg dalszy ;) Lakier z premedytacją przejechany ostrym cuttingiem, żeby porobić solidne hologramy :

 

xf5n.jpg

 

po aplikacji powłoki na czysty lakier :

 

w75m.jpg

vj9b.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.