malypb Posted September 18, 2013 Report Posted September 18, 2013 Ten test został wymyślony, zrealizowany (w ostatnią niedzielę) i opisany przez Colina, mojego kolegę i członka mojego Auto Spa Detailing Enthusiasts Club. (tłumaczenie jest moje, oryginał po francusku można znaleźć tutaj: http://www.cosmetique-auto.com/le-grand ... 27595.html , a moje tłumaczenie na angielski tutaj: http://www.cleanyourcar.co.uk/forum/vie ... =7&t=20463 lub na mojej stronie) Witam! Po zaaplikowaniu X produktów na Y samochodach i nie mając możliwości zrobienia żadnego porównania, zdecydowałem się na test wielu różnych produktów na jednym aucie - moim codziennym wozidełku używanym w mieście. Wykonałem ten test w Auto Spa Detailing Enthusiasts Club ( http://www.autospaclub.eu ), w którym wykonuję wszystkie swoje prace detailingowe. Zasadą tego testu jest podział jednego samochodu na wiele sekcji, aby można było łatwo porównać produkty i ich zachowanie w czasie. Użyłem dosyć zwykłych produktów, łatwo dostępnych w sklepach internetowych z kosmetykami samochodowymi. Będę się starał aktualizować wątek, co 2, 3 tygodnie przez całą jesień i zimę, zamieszczając zdjęcia i filmy pokazujące jak sprawują się różne produkty. Zaczynamy! Auto przed rozpoczęciem testu, nie było brudne, ponieważ myłem je tydzień temu. Ok. 3 miesiące temu było zabezpieczone dwoma warstwami Naviwax Ultimate, poprzedzonymi cleanerem. Na okna został nałożony Gtechniq G5. Samochód ma dwa lata i jest w dobrej kondycji Zobaczmy czy zabezpieczenie nadal działa: http://www.youtube.com/watch?v=-JyVX47w7Ks (przepraszam za dźwięk) Do mycia wstępnego użyłem mocnej mieszanki i pianownicy połączonej z myjką ciśnieniową: GC Citrus Wash & Clear 100ml + Surfex HD 100ml + VP Orange Snow Foam 150ml. http://www.youtube.com/watch?v=kgXps_1qXY8 Następnie auto zostało umyte używając techniki dwóch wiader, a zamiast szamponu zostały użyte resztki z mycia wstępnego i duża dawka CG Citrus Wash & Clear. Pomimo dość silnych środków ochrona (Naviwax) nadal trochę działała, a z okien nie zniknęło nic. Po myciu samochód wjechał do hali i został osuszony ręcznikami MF oraz: Blaster jest bardzo, bardzo wydajną maszyną! Tak dużo mocy z tak małego "ciała" . Po mniej niż 5 minutach nie została na aucie już żadna kropelka i to nawet w różnych zakamarkach, z których zwykle zawsze coś kapie przez długi czas. Samochód nie ma prawie żadnych swirli i rys. Przed podzieleniem auta na sekcje, wypolerowałem je używają lekko ściernego cleanera Dodo Juice Lime Prime i posługując się maszyną Flex 3401. Najpierw spróbowałem padu MF od Meguiar's, ale zostawiał on małą mgiełkę (haze), więc zmieniłem na średni (polishing) pad Sonusa. Auto gotowe! Na początek kilka zdjęć produktów przygotowanych do testu. Sealanty po lewej, woski po prawej: Produkty AIO po lewej i produkty do felg po prawej: Maska została podzielona na 4 sekcje dla AIO, które były nakładane za pomocą aplikatora (German): Zaino ZAIO Optimum GPS (bardzo dobry produkt, całkiem nieźle radzi sobie z "korektą" dając zarazem świetne wykończenie, testowałem go (i w końcu użyłem) niedawno na Porsche) Finish Kare #215 Carlack 68 Prawa strona została podzielona na 8 sekcji dla ośmiu sealantów: - 4nano pro Aqua - Finish Kare Hi-temp paste wax - Wolfgang DGPS (sekcja została najpierw przygotowana przy użyciu Wolfgang PPE) - Zaino Zcs - Zaino Z2 (+Zfx) - Chemical Guys V07 - Menzerna Power Lock - Chemical Guys Jet Seal 109 Lewa strona została podzielona na 8 sekcji dla ośmiu wosków: - Swissvax Concorso - Chemical Guys Pete’s 53 - Collinite 476’s - Polish Angel Concours de Beauty - Naviwax Ultimate - Finish Kare #2685 - Chemical Guys Butter Wet Wax - Swissvax Shield Zostały nałożone dwie warstwy każdego sealanta i wosku. Kawałki karoserii, które nie biorą udziału w teście zostały pokryte dwoma warstwami Zaino Z2 (z Zfx). Każda felga została zabezpieczona innym produktem. Dwie opony dostały ten sam produkt, ponieważ mieliśmy tylko trzy w Auto Spa nadające się na opony. - Chemical Guys Wheel Guard - Poorboy’s Wheel Sealant - Swissvax Autobahn - 4nano Rim Protect I takie tam zdjęcie podczas pracy...: …i na sam koniec: W następnym tygodniu zrobię film i więcej zdjęć pokazujących jak wygląda 'beading and sheeting' i mam nadzieję powtarzać to co dwa, trzy tygodnie.
faraon3021 Posted September 18, 2013 Report Posted September 18, 2013 Link do cosmetique-auto nie dziala
kamilgt Posted September 18, 2013 Report Posted September 18, 2013 malypb, Super, będę z ciekawością tu zaglądał Mega miejscówka
malypb Posted September 18, 2013 Author Report Posted September 18, 2013 Link do cosmetique-auto nie dziala Juz działa. Winien był przecinek i "głupota" engine phpBB.
ktm950 Posted September 18, 2013 Report Posted September 18, 2013 malypb, bardzo fajny pomysł, aleeee... większego auta nie mogliście nawaxować? Po zerwaniu taśmy ciężko będzie cokolwiek dojrzeć
malypb Posted September 18, 2013 Author Report Posted September 18, 2013 Innego nie mieliśmy pod ręką. Na moim nie ma sensu bo ma położony Cquartz, a nie dałem rady wyciągnąć auta (Honda Jazz) mojej małżonki (trochę większe). Ale i tak na Hondzie zrobię niedługo podobny test, z tym, że z innym wyborem produktów z naciskiem na produkty polskie. Info o tej drugiej odnodze testu też będę tu zamieszczał.
djtomas Posted September 18, 2013 Report Posted September 18, 2013 to co leży na słupkach na pewno dłużej wytrzyma, mi zawsze stamtąd wosk najpóźniej znika
Artih Posted September 18, 2013 Report Posted September 18, 2013 Auto faktycznie mikroskopijne Ze względu na bardzo różniące się panele nie będzie można za bardzo porównać wytrzymałości selant vs wosk czy vs AIO - ale porównanie wewnątrz rodzaju zabezpieczenia będzie pewnie możliwe. Szkoda, że zabrakło jakiś Sonax'ów czy TurtleWax'a - wtedy zawsze jest ciekawie
chudy Posted September 18, 2013 Report Posted September 18, 2013 eee, właśnie bardzo fajnie - wszystko leży na drzwiach koło siebie. będzie dobrze
§Pablo Posted September 19, 2013 Report Posted September 19, 2013 będzie ciekawie. Oby tylko test nie umarł śmiercią naturalną zbyt szybko jak wiele innych wątków w tym dziale.
yacek _b Posted September 19, 2013 Report Posted September 19, 2013 Wielki szacunek za chęci , ale tak sie zastanawiam , czy wszystkie woski na drzwiach będa miały jednakowe warunki . Chyba nie . Im dalej od nadkola ( przedniego ) tym wosk będzie mniej dostawał syfem z drogi.
kubisimo Posted September 19, 2013 Report Posted September 19, 2013 Wielki szacunek za chęci , ale tak sie zastanawiam , czy wszystkie woski na drzwiach będa miały jednakowe warunki . Chyba nie . Im dalej od nadkola ( przedniego ) tym wosk będzie mniej dostawał syfem z drogi. Podobnie ma się sytuacja do felg, tylna ośka jest mniej narażona na wypłukiwanie i zbierający się brud
moons Posted September 19, 2013 Report Posted September 19, 2013 Test fajny, i nie marudzić marudy jak na aucie przetestować tyle szuwaksów i zapewnić im jednakowe warunki?? Nie da się, chyba żeby co centymetr smarować czymś innym a to bez sensu. Szczególnie czekam na Wolfganga bo mam taki zestaw i chce go położyć na zimę Pozdrawiam
kubisimo Posted September 19, 2013 Report Posted September 19, 2013 Pewnie, że się nie da. Pionowo źle, poziomo też nie dobrze. Mało tego, po prawej stronie jest więcej kałuż Mimo wszystko czekamy na rozwój wydarzeń
malypb Posted September 19, 2013 Author Report Posted September 19, 2013 Kilka zdjęć z dzisiejszego wieczoru. Strona sealantów Strona wosków CG Butter Wet Wax
Sucre Posted September 29, 2013 Report Posted September 29, 2013 Super i wielki + za chęci. Takich testów brakuje, następnym razem wygospodarujcie większą brykę Czekamy na jakąś aktualizację bo juz po nad tydzień minął PS. fajną macie miejscówę
malypb Posted September 29, 2013 Author Report Posted September 29, 2013 Aktualizacja w przyszlym tygodniu. W tym nie dalismy juz rady po trzech dniach z Alfa Spider...
Bonthyc Posted October 2, 2013 Report Posted October 2, 2013 Trochę pomarudzę Napisz jeśli to możliwe na jaką powierzchnię (na jakie cleanery) były nakładane poszczególne woski? Myślę, że to też będzie miało duży wpływ na wyniki.
malypb Posted October 2, 2013 Author Report Posted October 2, 2013 Całe auto zostało przeleciane Dodo Juice Lime Prime. Pod Wolfgang poszedl jeszcze dedykowany cleaner. Dziś zrobiłem też "drugą odnogę" testu na Hondzie Jazz - 8 sealantow. Szczegoly niebawem, jak obrobie material filmowy (mam 8 godzin nagrania).
malypb Posted October 10, 2013 Author Report Posted October 10, 2013 Po 3 tygodniach i około 800km. Większość czasu auto było w garażu. Na auto została zaapilokowana delikatna piana, potem mycie i suszenie. Lakier: http://www.youtube.com/watch?v=Y2BHwA_MQqQ Felgi i opony: 4nano rim protect / 303 Protectant CG Wheel guard / 303 protectant SV Autobahn / Meguiar's Endurance Gel PB Wheel Seleant / CG New Look Trim Gel http://www.youtube.com/watch?v=Nbo2NHKZGiM Best regards
W1Michal Posted October 26, 2013 Report Posted October 26, 2013 pod sealanty też poszedł DJ LP ? ciekaw jestem co najszybciej zniknie a co wytrzyma najdlużej
malypb Posted December 3, 2013 Author Report Posted December 3, 2013 W ostatnią niedzielę myliśmy wspolnie z Colinem jego iQ sprawdzając od razu jak tam trzymaja się różne produkty. Podobnie jak na mojej Jazz ( http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=16899 ) wiekszość już znikła lub nie widać aby działała. Dość dobrze trzyma się tylko: Swissvax Shield, tzn nadal szybko zrzuca wodę. Pewne oznaki żywotności pokazują jeszcze (w kolejności "siły" działania): Polish Angel Concours de Beauty, Zaino Z2 (+Zfx) oraz (ku mojemu zdziwieniu) CG Jetseal 109 (ale tylko na pasie pod lusterkiem). Na felgach widocznym dla oka działaniem wykazuje się już tylko: Swissvax Autobahn ale felgi domyły się wszytkie łatwo, więc możliwe, że jednak produkty działają nadal tylko przestały pokazywać jak działają Ten test też kończymy, tzn. więcej aktualizacji raczej nie będzie.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now