Jump to content

"Wielki" test sealantów i wosków...


malypb
 Share

Recommended Posts

Ten test został wymyślony, zrealizowany (w ostatnią niedzielę) i opisany przez Colina, mojego kolegę i członka mojego Auto Spa Detailing Enthusiasts Club.

(tłumaczenie jest moje, oryginał po francusku można znaleźć tutaj: http://www.cosmetique-auto.com/le-grand ... 27595.html , a moje tłumaczenie na angielski tutaj: http://www.cleanyourcar.co.uk/forum/vie ... =7&t=20463 lub na mojej stronie)

 

Witam!

 

Po zaaplikowaniu X produktów na Y samochodach i nie mając możliwości zrobienia żadnego porównania, zdecydowałem się na test wielu różnych produktów na jednym aucie - moim codziennym wozidełku używanym w mieście.

 

Wykonałem ten test w Auto Spa Detailing Enthusiasts Club ( http://www.autospaclub.eu ), w którym wykonuję wszystkie swoje prace detailingowe.

 

Zasadą tego testu jest podział jednego samochodu na wiele sekcji, aby można było łatwo porównać produkty i ich zachowanie w czasie. Użyłem dosyć zwykłych produktów, łatwo dostępnych w sklepach internetowych z kosmetykami samochodowymi.

 

Będę się starał aktualizować wątek, co 2, 3 tygodnie przez całą jesień i zimę, zamieszczając zdjęcia i filmy pokazujące jak sprawują się różne produkty.

 

Zaczynamy!

 

Auto przed rozpoczęciem testu, nie było brudne, ponieważ myłem je tydzień temu.

Ok. 3 miesiące temu było zabezpieczone dwoma warstwami Naviwax Ultimate, poprzedzonymi cleanerem.

Na okna został nałożony Gtechniq G5.

Samochód ma dwa lata i jest w dobrej kondycji :)

 

0qkl.jpg

 

Zobaczmy czy zabezpieczenie nadal działa:

 

http://www.youtube.com/watch?v=-JyVX47w7Ks

(przepraszam za dźwięk)

 

Do mycia wstępnego użyłem mocnej mieszanki i pianownicy połączonej z myjką ciśnieniową: GC Citrus Wash & Clear 100ml + Surfex HD 100ml + VP Orange Snow Foam 150ml.

 

http://www.youtube.com/watch?v=kgXps_1qXY8

 

Następnie auto zostało umyte używając techniki dwóch wiader, a zamiast szamponu zostały użyte resztki z mycia wstępnego i duża dawka CG Citrus Wash & Clear.

 

Pomimo dość silnych środków ochrona (Naviwax) nadal trochę działała, a z okien nie zniknęło nic.

 

Po myciu samochód wjechał do hali i został osuszony ręcznikami MF oraz:

 

lbza.jpg

 

Blaster jest bardzo, bardzo wydajną maszyną! Tak dużo mocy z tak małego "ciała" :). Po mniej niż 5 minutach nie została na aucie już żadna kropelka i to nawet w różnych zakamarkach, z których zwykle zawsze coś kapie przez długi czas.

 

Samochód nie ma prawie żadnych swirli i rys.

 

5u2b.jpg

 

Przed podzieleniem auta na sekcje, wypolerowałem je używają lekko ściernego cleanera Dodo Juice Lime Prime i posługując się maszyną Flex 3401. Najpierw spróbowałem padu MF od Meguiar's, ale zostawiał on małą mgiełkę (haze), więc zmieniłem na średni (polishing) pad Sonusa.

 

9akz.jpg

 

gwsh.jpg

 

Auto gotowe!

 

Na początek kilka zdjęć produktów przygotowanych do testu.

 

Sealanty po lewej, woski po prawej:

 

1je6.jpg

 

Produkty AIO po lewej i produkty do felg po prawej:

 

47u2.jpg

 

Maska została podzielona na 4 sekcje dla AIO, które były nakładane za pomocą aplikatora (German):

 

axyi.jpg

 

h6i8.jpg

 

Zaino ZAIO

Optimum GPS (bardzo dobry produkt, całkiem nieźle radzi sobie z "korektą" dając zarazem świetne wykończenie, testowałem go (i w końcu użyłem) niedawno na Porsche)

Finish Kare #215

Carlack 68

 

Prawa strona została podzielona na 8 sekcji dla ośmiu sealantów:

 

tot9.jpg

 

8idv.jpg

 

ysfx.jpg

 

kwfu.jpg

 

- 4nano pro Aqua

- Finish Kare Hi-temp paste wax

- Wolfgang DGPS (sekcja została najpierw przygotowana przy użyciu Wolfgang PPE)

- Zaino Zcs

- Zaino Z2 (+Zfx)

- Chemical Guys V07

- Menzerna Power Lock

- Chemical Guys Jet Seal 109

 

Lewa strona została podzielona na 8 sekcji dla ośmiu wosków:

 

omk4.jpg

 

wgvj.jpg

 

up73.jpg

 

- Swissvax Concorso

- Chemical Guys Pete’s 53

- Collinite 476’s

- Polish Angel Concours de Beauty

- Naviwax Ultimate

- Finish Kare #2685

- Chemical Guys Butter Wet Wax

- Swissvax Shield

 

Zostały nałożone dwie warstwy każdego sealanta i wosku. Kawałki karoserii, które nie biorą udziału w teście zostały pokryte dwoma warstwami Zaino Z2 (z Zfx).

 

Każda felga została zabezpieczona innym produktem. Dwie opony dostały ten sam produkt, ponieważ mieliśmy tylko trzy w Auto Spa nadające się na opony.

 

lpka.jpg

 

5lfg.jpg

 

0bgk.jpg

 

59ms.jpg

 

- Chemical Guys Wheel Guard

- Poorboy’s Wheel Sealant

- Swissvax Autobahn

- 4nano Rim Protect

 

I takie tam zdjęcie podczas pracy...:

 

aec2.jpg

 

…i na sam koniec:

 

erjk.jpg

 

W następnym tygodniu zrobię film i więcej zdjęć pokazujących jak wygląda 'beading and sheeting' i mam nadzieję powtarzać to co dwa, trzy tygodnie.

Link to comment
Share on other sites

Innego nie mieliśmy pod ręką. Na moim nie ma sensu bo ma położony Cquartz, a nie dałem rady wyciągnąć auta (Honda Jazz) mojej małżonki (trochę większe). Ale i tak na Hondzie zrobię niedługo podobny test, z tym, że z innym wyborem produktów z naciskiem na produkty polskie. Info o tej drugiej odnodze testu też będę tu zamieszczał.

Link to comment
Share on other sites

Auto faktycznie mikroskopijne :)

 

Ze względu na bardzo różniące się panele nie będzie można za bardzo porównać wytrzymałości selant vs wosk czy vs AIO - ale porównanie wewnątrz rodzaju zabezpieczenia będzie pewnie możliwe.

 

Szkoda, że zabrakło jakiś Sonax'ów czy TurtleWax'a - wtedy zawsze jest ciekawie :)

Link to comment
Share on other sites

Wielki szacunek za chęci , ale tak sie zastanawiam , czy wszystkie woski na drzwiach będa miały jednakowe warunki . Chyba nie . Im dalej od nadkola ( przedniego ) tym wosk będzie mniej dostawał syfem z drogi.

Link to comment
Share on other sites

Wielki szacunek za chęci , ale tak sie zastanawiam , czy wszystkie woski na drzwiach będa miały jednakowe warunki . Chyba nie . Im dalej od nadkola ( przedniego ) tym wosk będzie mniej dostawał syfem z drogi.

 

Podobnie ma się sytuacja do felg, tylna ośka jest mniej narażona na wypłukiwanie i zbierający się brud :o

Link to comment
Share on other sites

Test fajny, i nie marudzić marudy :evil: jak na aucie przetestować tyle szuwaksów i zapewnić im jednakowe warunki?? Nie da się, chyba żeby co centymetr smarować czymś innym a to bez sensu.

Szczególnie czekam na Wolfganga bo mam taki zestaw i chce go położyć na zimę

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Całe auto zostało przeleciane Dodo Juice Lime Prime. Pod Wolfgang poszedl jeszcze dedykowany cleaner.

Dziś zrobiłem też "drugą odnogę" testu na Hondzie Jazz - 8 sealantow. Szczegoly niebawem, jak obrobie material filmowy (mam 8 godzin nagrania).

Link to comment
Share on other sites

Po 3 tygodniach i około 800km. Większość czasu auto było w garażu.

Na auto została zaapilokowana delikatna piana, potem mycie i suszenie.

 

Lakier:

 

http://www.youtube.com/watch?v=Y2BHwA_MQqQ

 

Felgi i opony:

 

4nano rim protect / 303 Protectant

0c87.jpg

unri.jpg

 

CG Wheel guard / 303 protectant

7zi4.jpg

oo2j.jpg

 

SV Autobahn / Meguiar's Endurance Gel

i76u.jpg

p8ui.jpg

 

PB Wheel Seleant / CG New Look Trim Gel

cvav.jpg

jlf1.jpg

 

http://www.youtube.com/watch?v=Nbo2NHKZGiM

 

Best regards

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

W ostatnią niedzielę myliśmy wspolnie z Colinem jego iQ sprawdzając od razu jak tam trzymaja się różne produkty. Podobnie jak na mojej Jazz ( http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=16899 ) wiekszość już znikła lub nie widać aby działała.

 

Dość dobrze trzyma się tylko:

Swissvax Shield, tzn nadal szybko zrzuca wodę.

 

Pewne oznaki żywotności pokazują jeszcze (w kolejności "siły" działania):

Polish Angel Concours de Beauty,

Zaino Z2 (+Zfx)

oraz (ku mojemu zdziwieniu) CG Jetseal 109 (ale tylko na pasie pod lusterkiem).

 

Na felgach widocznym dla oka działaniem wykazuje się już tylko:

Swissvax Autobahn

ale felgi domyły się wszytkie łatwo, więc możliwe, że jednak produkty działają nadal tylko przestały pokazywać jak działają ;)

 

Ten test też kończymy, tzn. więcej aktualizacji raczej nie będzie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.