marek750 Opublikowano 12 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Volkswagen Eos 2.0TDI 2007" Tak więc po przerwie wakacyjnej od urządzeń do polerowania, padów, wosków, cleanerów i innych takich wynalazków postanowiliśmy z Adamem (Adamek) odświeżyć kolejny samochód. Tym razem do garażu wjechał Volkswagen Eos w czarno-perłowym lakierze. Jak na 6 lat i 126kkm przebiegu stan pozostawiał wiele do życzenia. Samochód został niedawno odkupiony od Pana który to chyba wyznaje zasadę "samochód służy do jeżdżenia a nie czyszczenia" (coś jak mój ojciec...) dlatego też Eos często lądował na szczotkach, co będzie doskonale widoczne na poniższych zdjęciach. Stan lakieru był bardzo słaby, sporo głębokich rys i brzydkich zmatowień. Śliskość lakieru przypominała tarkę, dodatkowo całość nadwozia była pokryta dziwnymi plamami (kwaśnym deszczem) które jak się okazało, ostatecznie zeszły tylko przy pomocy polerki. Plan prac na ten samochód był prosty, zrobić wszystko co się da. Eos potrzebował kompletnego mycia nadwozia, czyszczenia kół wraz z nadkolami, czyszczenia wnętrza wraz ze skórzaną tapicerką, mycia komory silnika i na końcu kilku etapowego polerowania lakieru. Wnętrze najgorzej nie wyglądało, za to komora, nadkola i felgi płynu z wodą nie widziały. Przy samochodzie spędziliśmy w dwie osoby 24 godziny Środki użyte w omawianej pracy: Mycie: 1. Aktywna piana: ValetPRO pH Neutral Snow Foam 2. Szampon : Meguiar's NXT 3. Rękawica: CarPro Wool Wash Mitt: 4. APC: ValetPRO Citrus PRE-Wash APC 5. Deironizacja: CarPro Trix 6. Glinka nr 1: Meguiar's Smooth Surface Clay Bar 7. Glinka nr 2: ValetPro Orange Clay Bar Koła: 1. ValetPRO Citrus PRE-Wash APC 2. Scholl Rim7 Gel 3. IronX 4. Szczotka: Mothers Carpet & Upholstery Brush 5. Meguiar's Smooth Surface Clay Bar 6. Odświeżenie: Polerka Das-6. Pad Scholl Niebieski. Pasta Scholl S17 7. Zabezpieczenie: Woskowanie Poorboy's Natty's Blue 8. Opony: Mothers Reflections Tire Care 710ml Komora Silnika: 1. Aktywna piana: ValetPRO pH Neutral Snow Foam 2 APC: ValetPRO Citrus PRE-Wash APC 3. 303 Aerospace Protectant Wnętrze: 1. Szczoteczka do skóry Gliptone Leather Brush 2. ValetPRO Citrus PRE-Wash APC 3. Czyszczenie skórzanej tapicerki: Angelwax Heaven For Leather 4. Zabezpieczenie skórzanej tapicerki: Jaguar Leather Conditioner 5. Zabezpieczenie elementów plastikowych: Zymol Vinyl 6. Zabezpieczenie elementów plastikowych dolnych: 303 Aerospace Protectant 7. Szyby: Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner Korekta Lakieru/Zabezpieczenie: 1. Polerka Das-6 2. Polerka Lare EPL-41 3. Polerowanie Etap 1: Scholl S03 Gold + Niebieskie Pady - 125mm, 80mm 3. Polerowanie Etap 2: Scholl S17 + Niebieskie Pady - 125mm, 80mm 4. Polerowanie Etap 3: Scholl S40 + Pomarańczowe Pady - 125mm, 80mm 6. Papier wodny 2500, 3000 (Miejscami) 7. Przygotowanie pod wosk: Scholl W09 + Żółte Pady. 8. Wosk Swisswax Mirage Reszta: 1. Niewidzialna wycieraczka: Rain.X 2. Mycie szyb: Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner 3. Zewnętrzne elementy plastikowe: Meguiar's Quik Interior Detaile 4. Aluminiowe listwy: Mothers Mag&Aluminium Polish Tak więc rzućmy okiem z czym mamy do czynienia... W pierwszej kolejności zdemontowaliśmy koła aby dostać się do nadkoli. Które zostały wymyte za pomocą aktywnej piany ValetPRO pH Neutral Snow Foam i APC: ValetPRO Citrus PRE-Wash APC + Pędzelka: Przednie (plastikowe) po etapie mycia zostały potraktowane CarPro TRIX Tylne materiałowe nadkole "PO" myciu: Teraz pora na aluminiowe felgi, stan po demontażu: Krok nr 1: Scholl Rim7 Gel Krok nr 2: APC: ValetPRO Citrus PRE-Wash APC Krok 3: IronX Krok 4: Glinkowanie Krok 5: Woskowanie Poorboy's Natty's Blue Druga strona... Dokładnie tak samo: Po montażu kół samochód otrzymał na początek warstwę ValetPRO pH Neutral Snow Foam Przy okazji prewash zaliczyła również komora silnika: Wiadomo, że z takim brudem aktywna piana sobie nie poradzi. Trzeba było całość potraktować APC: ValetPRO Citrus PRE-Wash APC i wypędzelkować. No i oczywiście porządnie wypłukać: Po umyciu komory przeszliśmy do pędzelkowania detali: Po spłukaniu przystąpiliśmy do mycia całości za pomocą dwóch wiader, szamponu Meguiar's NXT i rękawicy CarPro Wool Wash Mitt: Szampon Meguiar's NXT jakoś słabo się pieni, trzeba pomyśleć nad czymś innym... Wnęki drzwi wraz z zawiasami zostały potraktowane APC: ValetPRO Citrus PRE-Wash APC Całość została wypłukana i ponownie została nałożona aktywna piana: Która posłużyła za poślizg dla glinki: Meguiar's Smooth Surface Clay Bar Glinka łatwo nie miała, na zdjęciu jest po kawałku drzwi kierowcy. Po glinkowaniu: Na zakończenie całość została wypryskana CarPro TRIX i IronX Pozostała tylko do umycia osłona silnika. Przed: W trakcie: Po: Po etapie pierwszym (mycia) samochód został wysuszony do sucha i znalazł się w garażu gdzie mogliśmy przystąpić do etapu drugiego (czyli polerowania lakieru) Zobaczmy kondycję lakieru pod halogenem. Prawy, tylny błotnik: Pierwsze 50/50: Po: Drzwi pasażera, przed: 50/50: Po: Prawe lusterko, przed: 50/50: Po: Prawy, przedni błotnik, przed: Po: Tylna klapa, przed: Markowe 50/50/50: Zderzak tylny, przed: Lampa przed: 50/50: Lampa, po: Zderzak, przed: 50/50: Lewy, tylny błotnik, przed: Polacy już tutaj byli! 50/50: Kolejne 50/50: Po: Drzwi kierowcy, przed: 50/50 Po: Lewe lusterko, przed: Po: Lewy, przedni błotnik, przed: Po: Na lewym słupku były trzy rysy, w pierwszej kolejności zostały potraktowane papierem wodnym 2500 i 3000 I wypolerowane: Tylny lewy słupek, przed: Po: Maska, przed: 50/50/50/50/50/50: Po: Coś tam się zaczyna odbijać... Zderzak w trakcie: Na lusterkach i wszystkich szybach znajdowały się dziwne plamy. Wyglądały jakby były po jakiś kwaśnych deszczach. W słoneczne dni strasznie ograniczało to widoczność i nie wyglądało zbyt ładnie. Dzięki Maćkowi z MRC znalazłem złoty środek który zdołał to wszystko usunąć ze szklanych powierzchni... Menzerna PG1000 + Pomarańczowy pad Scholl'a Lusterko pasażera z plamami: Po wypolerowaniu: Lusterko kierowcy, przed: Po: Boczne szyby, przed: W trakcie polerowania: Po: Oczywiście tylna szyba oraz szklany, panoramiczny dach również zostały oczyszczone. Aluminiowe listwy wokół szyb zostały oczyszczone za pomocą Mothers Mag&Aluminium Polish Wnęki klamek zostały wypolerowane ręcznie za pomocą pasty S17+ Koła posiadają wypolerowany front, został on odświeżony za pomocą pasty Scholl S17+ Trochę się nakurzyło od tego wszystkiego. Więc dokładnie płuczemy, pędzelkujemy i myjemy na dwa wiadra. Suszymy i wracamy do garażu. W pierwszej kolejności otwieramy dach, czyścimy wszystkie gumowe uszczelki za pomocą APC i szczoteczki Gliptone Leather Brush następnie wszystko zostaje zabezpieczone wazeliną techniczną w sprayu firmy Sonax. Plastikowe elementy wnętrza zostały oczyszczone z kurzu i zabezpieczone Zymol'em Vinyl. Skórzana tapicerka została wyczyszczona produktem Angelwax Heaven For Leather za pomocą szczoteczki Gliptone Leather Brush. Do zabezpieczenia tapicerki zastosowaliśmy Jaguar Leather Conditioner Dolne plastikowe elementy wnętrza nabrały wyrazistości dzięki 303 Aerospace Protectant Oczywiście całe wnętrze zostało dokładnie odkurzone. Elementy jak wnęki drzwi, maski i klapy zostały oczyszczone mikrofibrą. Aby zakończyć prace nad lakierem pozostały dwa kroki. Oczyszczenie i Zabezpieczenie. Do oczyszczenia zastosowaliśmy produkt firmy Scholl W09 + Żółty pad. Do zabezpieczenia zastosowaliśmy nowo zakupiony wosk pt. "Ty już całkowicie upadłeś na głowę" (słowa żony Adamka) Obłędnie pachnie a praca z nim to sama przyjemność, reasumując Swissawx Mirage Na opony został nałożony Mothers Reflections Tire Care Komora silnika zabezpieczona 303 Aerospace Protectant Szyby zostały dokładnie wyczyszczone za pomocą Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner Na zakończenie na wszystkie szyby została nałożona niewidzialna wycieraczka RainX Całość następnego dnia prezentowała się następująco: Dziękujemy serdecznie za uwagę i do zobaczenia wkrótce! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manio49 Opublikowano 12 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Fajna robota ale mam jedno pytanko: czemu ironxonowaliście dopiero po glinkowaniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
golden0282 Opublikowano 12 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Jak zwykle świetna robota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 12 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Zupełnie inny samochód Ale mam dwie wątpliwości: Jaki sens ma zabezpieczanie felg woskiem PB Natty's Blue ? Zmywaliście czymś lakier ? Na zdjęciach z bezdotyku widać, że chyba nie bardzo bo nie ma tafli wody tylko kropelki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr88kn Opublikowano 12 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Dobra robota i fajne auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adk Opublikowano 12 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Jaki sens ma zabezpieczanie felg woskiem PB Natty's Blue ? Prawdopodobnie nie mieli nic innego do zabezpieczenia środka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bienek Opublikowano 12 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Jaki sens ma zabezpieczanie felg woskiem PB Natty's Blue ? Dokładnie moja myśl po zobaczeniu obrazka Lepiej zainwestować w dużą puche FK1000 albo PB wheel sealant. Poza tym robota 1 klasa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirko Opublikowano 12 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 EOS to od lat niespełnione marzenie mojej siostry... nie będę jej pokazywał jak może wyglądać Świetna robota.... zazdraszczam umiejętności PS. Mam tylko jedno małe ale... może warto odwiedzić choćby Lidla i nabyć ze dwie kobyłki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Degus Opublikowano 12 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Wasz kolejny projekt który miałem przyjemność zobaczyć. Jestem pod wrażeniem Kawał bardzo dobrej roboty. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukas G Opublikowano 12 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Mi też się podoba, prawie wszystko... Jedyne zastrzeżenie, nie moczcie wyciszenia które znajduje się pod maską. Zacznie się rozwarstwiać i deformować pod wpływem własnego ciężaru zaraz po zamknięciu pokrywy silnika to raz a dwa, że nawet jeśli zdjęlibyście to wyciszenie i wymyli na płaskiej powierzchni to po wysuszeniu stanie się twarde i nieprzyjemne (plus będzie się rozwarstwiać). Z doświadczenia wiem, że lepiej tego nie tykać, ew wyprać bardzo delikatnie ekstrakcją bądź po prostu przetrzeć fibrą z odpowiednim środkiem czyszczącym Poza tym jeszcze raz podkreślę, że bardzo mi się podoba P.S. Ile wy macie garaży bo się pogubiłem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geno Opublikowano 12 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Praca super, 50tki super, ale wiadomo do czegoś trzeba się przyczepić Nikt nie zrobił "uprzejmie donoszę" za to pianowanie, mycie felg itd. na ulicy ? Tylko pytam, bez spiny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djtomas Opublikowano 12 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 przepraszam ale nie mogę się powstrzymać... kabriolet z dieslem - nowy szczyt masochizmu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 12 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Eeee... pewnie znowu wypełniłeś jak Insignię ... żartowałem. Fajnie się oglądało, plus się należy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.pajak Opublikowano 12 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Ziomy, jak wy to ku...a robicie ze (zdjęcia), ze maci najlepsze 50/50 na całym forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwyjac Opublikowano 13 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 marek750 i Adamek jak zawsze świetna robota i fajne auto. Jak ja zazdroszczę Wam miejsca do pracy !! Kolejny faworyt z regionu do konkursu PSB. geno pianowanie jest na terenach przemysłowych, tak mi się wydaje, więc tam raczej nikt nie donosi... i jeszcze jedno pytanie, marek750 i Adamek nie boicie się w taki sposób myć silnik ?? nie wywala Wam później blędów ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamek Opublikowano 13 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Mam jedno pytanko: czemu ironxonowaliście dopiero po glinkowaniu? Od zawsze tak robię. Glinkuję po myciu, a resztkami które pozostawiła glinka zajmuje się IronX i Trix. Jaki sens ma zabezpieczanie felg woskiem PB Natty's Blue ? Może żaden ale w tym wypadku nic innego nie mieliśmy pod ręką niestety. Zmywaliście czymś lakier ? W sensie? Zdjęcie z bliska na dach ukazuje szkło które było polerowane. Po myciu cały samochód został wyczyszczony Cleanerem. Może warto odwiedzić choćby Lidla i nabyć ze dwie kobyłki No tak, przydałyby się dwa pachołki. Koła specjalnie do mycia ściągałem drugi raz w życiu. Zakupimy. Jedyne zastrzeżenie, nie moczcie wyciszenia które znajduje się pod maską. W Eosie mata jest zniszczone, jest po bokach popękana i ktoś próbował ją podklejać. W życiu myłem już kilka silników od różnych samochodów i nigdy z tym elementem nie było najmniejszych problemów. P.S. Ile wy macie garaży bo się pogubiłem? W sumie mamy tego trochę ale niestety nic z odpływem wody. Zazwyczaj korzystamy z 2 garaży. Nikt nie zrobił "uprzejmie donoszę" za to pianowanie, mycie felg itd. na ulicy ? Tylko pytam, bez spiny Nie ma takiej opcji. Ta "ulica" to teren prywatny, ogrodzony. Jest to część terenu naszej firmy na który osoby trzecie nie mają żadnego wstępu. Ziomy, jak wy to ku...a robicie ze (zdjęcia), ze maci najlepsze 50/50 na całym forum Czy najlepsze? Nie wiem, ale zdjęcia to pewnie zasługa aparatu (Nikon D5000) bo fotografy z nas lipne. I jeszcze jedno pytanie, marek750 i Adamek nie boicie się w taki sposób myć silnik ?? nie wywala Wam później blędów ?? Jak myję silnik to zawsze w ten sposób. Nie mieliśmy żadnych nieprzyjemności z tym związanych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderator Domel Opublikowano 13 Września 2013 Moderator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Super robota. W calym tym zajebistym garazu brakuje tylko wody. Nie myslales Adam o instalacji jakiegos zbiornika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamek Opublikowano 13 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Do garażu w którym polerujemy (tym wyremontowanym) wstawiam czasami dwa samochody. Audi i Tigrę od żony. Wniesienie tam tak dużego zbiornika wody uniemożliwi wjazd dwoma samochodami. Także nie mogę tego zrobić. Rozwiązaniem byłaby bieżąca woda, niestety nie ma takiej opcji. Pod firma mam halę (gdzie myłem Eosa) z wodą, mogę tam robić co mi się podoba. Z drugiej strony budynku mam trzy garaże w tym jeden podwójny z wodą. Gdyby go odświeżyć byłaby bardzo fajna miejscówka w której można by robić całość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwyjac Opublikowano 13 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Adam to kiedy mogę wpaść umyć auto ?? odświeżyć... zgłaszam się do malowania ścian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mef25 Opublikowano 13 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Jak dla mnie mega relacja . 1 miejsce w PSB u mnie macie. Zawsze mi się miło ogląda wasze relacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barteKKK03 Opublikowano 13 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Relacja na wysokim poziomie, miło się oglądało Zazdroszczę zaplecza garażowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamek Opublikowano 15 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2013 Serdecznie dziękuję za miłe słowa. Adam to kiedy mogę wpaść umyć auto ?? Możemy się umówić kiedyś ale zawsze po 17 jak już pracowników nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwyjac Opublikowano 15 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2013 Serdecznie dziękuję za miłe słowa. Adam to kiedy mogę wpaść umyć auto ?? Możemy się umówić kiedyś ale zawsze po 17 jak już pracowników nie ma. no to musze kiedyś wpaść nie koniecznie na mycie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SZyBA Opublikowano 15 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2013 Piękna Rka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekk1980 Opublikowano 16 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 Fajna robota, podoba mi się i super się prezentuje w takim starym budownictwie;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się