Dino1984 Posted September 10, 2013 Report Posted September 10, 2013 Stoję przed takim oto problemem... lakier na moim samochodzie zdecydowanie domaga się renowacji. Owalne "zarysowania" są wyraźnie widoczne na całej powierzchni+kilka zarysowań i zmatowień. Oferty Warszawskich firm detailingowych są bardzo podobne i wszystkie oscylują w granicach 2.000 PLN. Poczytałem poradniki na tym forum, zarówno odnośnie polerowania maszynowego jak i ręcznego i widzę, że sprawa nie jest taka prosta jak mogłoby się na początku wydawać... Nie mam żadnych narzędzi, więc wszystko musiałbym zakupić od "zera". Kupno maszyny polerskiej odpada (1.500 PLN to za duży wydatek jak na jedną robotę), więc zostaje praca ręczna, która zapewne nie da takich efektów jak praca maszyną (poprawcie mnie jeśli się mylę)... Konieczność poświęcenia czasu i włożenia pracy nie jest problemem - mam całe weekendy na to:) Moje pytanie jest następujące: walczyć z tym samemu czy dać sobie spokój i odstawić do specjalistów?
pavko Posted September 10, 2013 Report Posted September 10, 2013 napsiz jakie masz auto, to fachowcy napisza ci czy cos wogole zdzialasz recznie no i pokaz w jakim stanie masz lakier. Maszynowo napewno efekt bedzie lepszy, ale recznie tez (zalezy od twardosci lakieru) cos zdzialasz, tym bardziej ze piszesz ze masz duzo czasu.
Dino1984 Posted September 10, 2013 Author Report Posted September 10, 2013 Jaguar S-type r.2003, w kolorze British Racing Green
Yasiek Posted September 10, 2013 Report Posted September 10, 2013 Kupno maszyny polerskiej odpada (1.500 PLN to za duży wydatek jak na jedną robotę) Maszyną za 600zł też dasz radę zrobić całkiem dobrą pracę!
dareme89 Posted September 10, 2013 Report Posted September 10, 2013 e tam, da rade zrobic uzywka za 200zl, powiedzmy drugie 200 to pasty, 100 pady. 200 jakies szmaty, ipa itp i za 700 zl masz sprzet na korekte, dodatkowo powiedzmy osbie szczerze raz na rok trzeba byloby lakier delkatnie odswiezyc. Nic tak nie cieszy jak samemu zrobiona korekta na aucie, jak widzisz wynik 2-3 dniowej walki
pawelus668 Posted September 10, 2013 Report Posted September 10, 2013 Maszyna graphite ok 300zl nowa, 3 pasty manzerny okolo 115zl, pady i talerze 250 zł + ipa, szmatki, cleaner i wosk. Nic tak nie cieszy jak samemu zrobienie tego Znając życie spodoba Cie się to i będzie na przyszłość.
Dino1984 Posted September 10, 2013 Author Report Posted September 10, 2013 To jeszcze woli doprecyzowania - ręcznie da radę coś wskurać?
propekMONTER Posted September 10, 2013 Report Posted September 10, 2013 Piszesz że lakier jest mocno zniszczony. Ręczna praca będzie wymagała dużo wysiłku, spróbować nie zaszkodzi. Łączny koszt takiej operacji nie przekroczy 80zł - dużo nie tracisz. Na forum znajdziesz dużo pożytecznych informacji odnoście robótek ręcznych
pavko Posted September 10, 2013 Report Posted September 10, 2013 Ja recznie walczylem przy pomocy Megsowego UC, IPA, AG SRP i na to colli. UC i SRP na tricolorze, colli megsowym sloneczkiem, do tego pare mikrofibr. Oczywiscie najpierw porzadne mycie i odsmolenie UC poszukaj uzywki na gieldzie, SRP tanio kupisz u obecnego na forum dystrybutora AG i wyjdzie cie bardzo tanio.
MateoMK Posted September 10, 2013 Report Posted September 10, 2013 Ja bym samemu zrobił bym miał satysfakcję, że poradziłem sobie
bienek Posted September 10, 2013 Report Posted September 10, 2013 Ja bym tam w ręczną "korektę"się nie bawił, ręką to sobie można dziewczyne po tyłku pogłaskać a nie twardy lakier na samochodzie. Porządne wypolerowanie lakieru wymaga pracy maszyną
dareme89 Posted September 10, 2013 Report Posted September 10, 2013 Recznie to mozna blask przywrocic ale na pewno nie usunac rysy, nie raz ciezko jest maszyna cos usunac a co dopiero recznie.
Dino1984 Posted September 10, 2013 Author Report Posted September 10, 2013 Dobra... na początek zaatakuję to ręcznie... najwyżej się odbiję Widziałem gdzieś na tym forum szczegółowy poradnik ręcznego polerowania, ale za nic nie mogę go teraz znaleźć, mógłby mnie ktoś naprowadzić? Czy w Wa-wie jest jakiś sklep, w którym mogę kupić wszystkie niezbędne rzeczy, czy tylko zamówienie z neta?
kubisimo Posted September 10, 2013 Report Posted September 10, 2013 Czy w Wa-wie jest jakiś sklep, w którym mogę kupić wszystkie niezbędne rzeczy, czy tylko zamówienie z neta? Przejrzyj Dział handlowy Partnerów Forum są też sklepy stricte stacjonarne w Warszawie. Dobiorą, pomogą...
Dino1984 Posted September 12, 2013 Author Report Posted September 12, 2013 Ok... glinka - jest szampon - jest UC - jest aplikator - jest ("german") politura - jest (poorboy's black hole) aplikator do politury - jest wosk - jest aplikator do wosku - jest chęci - są dużo czasu - będzie w weekend pogoda - ... to się okaże Dam znać jak mi poszło EDIT: Pytanie techniczne - czym osuszyć auto po myciu, a potem po glinkowaniu żeby nie czekać aż samo wyschnie? Mikrofibra?
pavko Posted September 12, 2013 Report Posted September 12, 2013 sa takie duuuze, grube i chlonne mikrofibry, z tanich szukaj pod haslem fluffer jednym spokojnie obskoczysz osobowke
Dino1984 Posted September 12, 2013 Author Report Posted September 12, 2013 Dzięki. Rozumiem, że: 1.Myję 2.Płuczę 3.Glinkuję 4.Płuczę i osuszam 5.Aplikuję UC 6.Płuczę i osuszam?? 7.Politura (po politurze nie płuczę?) 8.Aplikuję wosk 9.Poleruję mikrofibrą Poprawcie mnie jeśli coś pomyliłem.
Qub@ Posted September 12, 2013 Report Posted September 12, 2013 Dino1984, poczytaj forum, poświęc troche czasu, bo na takie dylematy padło już multum odpowiedzi. Po UC przecierasz auto IPĄ bądź zmywaczem silikonowym i przed aplikacją wosku kładziesz cleaner (ewentualnie politurę przed woskiem, jeśli masz i koniecznie chcesz ją położyć)
Dino1984 Posted September 13, 2013 Author Report Posted September 13, 2013 Czytam, czytam, ale wolę się upewnić przed akcją (taka mała paranoja) Dzięki za informacje.
Dino1984 Posted September 16, 2013 Author Report Posted September 16, 2013 No dobra... zrobiłem maskę Efekt... zadowalający, ale nie tak spektakularny jak się spodziewałem - swirle zniknęły ale inne rysy zostały, co mnie zdziwiło bo nie wydawały się aż tak głębokie... może powinienem poprawić? Gdybym chciał poprawiać powierzchnię, na której była kładziona politura i wosk to po prostu UC i jazda, czy jakoś szczególnie zmywać poprzednie warstwy?
marasec Posted September 16, 2013 Report Posted September 16, 2013 No dobra... zrobiłem maskę Zapodaj zdjęcia, zobaczymy
godles52 Posted September 16, 2013 Report Posted September 16, 2013 Dino1984, ja bym użył czegokolwiek co pogryzie trochę wosk
Piotrek Posted September 16, 2013 Report Posted September 16, 2013 godles52, UC jest pastą polerską i samo w sobie poradzi sobie z usunięciem wosku.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now