Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Stoję przed takim oto problemem... lakier na moim samochodzie zdecydowanie domaga się renowacji. Owalne "zarysowania" są wyraźnie widoczne na całej powierzchni+kilka zarysowań i zmatowień.

Oferty Warszawskich firm detailingowych są bardzo podobne i wszystkie oscylują w granicach 2.000 PLN. Poczytałem poradniki na tym forum, zarówno odnośnie polerowania maszynowego jak i ręcznego i widzę, że sprawa nie jest taka prosta jak mogłoby się na początku wydawać...

Nie mam żadnych narzędzi, więc wszystko musiałbym zakupić od "zera". Kupno maszyny polerskiej odpada (1.500 PLN to za duży wydatek jak na jedną robotę), więc zostaje praca ręczna, która zapewne nie da takich efektów jak praca maszyną (poprawcie mnie jeśli się mylę)... Konieczność poświęcenia czasu i włożenia pracy nie jest problemem - mam całe weekendy na to:)

 

Moje pytanie jest następujące: walczyć z tym samemu czy dać sobie spokój i odstawić do specjalistów?

Opublikowano

napsiz jakie masz auto, to fachowcy napisza ci czy cos wogole zdzialasz recznie ;)

no i pokaz w jakim stanie masz lakier.

Maszynowo napewno efekt bedzie lepszy, ale recznie tez (zalezy od twardosci lakieru) cos zdzialasz, tym bardziej ze piszesz ze masz duzo czasu.

Opublikowano
Kupno maszyny polerskiej odpada (1.500 PLN to za duży wydatek jak na jedną robotę)

 

Maszyną za 600zł też dasz radę zrobić całkiem dobrą pracę!

Opublikowano

e tam, da rade zrobic uzywka za 200zl, powiedzmy drugie 200 to pasty, 100 pady. 200 jakies szmaty, ipa itp i za 700 zl masz sprzet na korekte, dodatkowo powiedzmy osbie szczerze raz na rok trzeba byloby lakier delkatnie odswiezyc. Nic tak nie cieszy jak samemu zrobiona korekta na aucie, jak widzisz wynik 2-3 dniowej walki :)

Opublikowano

Maszyna graphite ok 300zl nowa, 3 pasty manzerny okolo 115zl, pady i talerze 250 zł + ipa, szmatki, cleaner i wosk. Nic tak nie cieszy jak samemu zrobienie tego :) Znając życie spodoba Cie się to i będzie na przyszłość.

Opublikowano

Piszesz że lakier jest mocno zniszczony. Ręczna praca będzie wymagała dużo wysiłku, spróbować nie zaszkodzi. Łączny koszt takiej operacji nie przekroczy 80zł - dużo nie tracisz. Na forum znajdziesz dużo pożytecznych informacji odnoście robótek ręcznych :mrgreen:

Opublikowano

Ja recznie walczylem przy pomocy Megsowego UC, IPA, AG SRP i na to colli.

UC i SRP na tricolorze, colli megsowym sloneczkiem, do tego pare mikrofibr.

Oczywiscie najpierw porzadne mycie i odsmolenie ;)

 

UC poszukaj uzywki na gieldzie, SRP tanio kupisz u obecnego na forum dystrybutora AG

i wyjdzie cie bardzo tanio.

Opublikowano

Ja bym tam w ręczną "korektę"się nie bawił, ręką to sobie można dziewczyne po tyłku pogłaskać a nie twardy lakier na samochodzie. Porządne wypolerowanie lakieru wymaga pracy maszyną ;)

Opublikowano

Dobra... na początek zaatakuję to ręcznie... najwyżej się odbiję :)

Widziałem gdzieś na tym forum szczegółowy poradnik ręcznego polerowania, ale za nic nie mogę go teraz znaleźć, mógłby mnie ktoś naprowadzić?

Czy w Wa-wie jest jakiś sklep, w którym mogę kupić wszystkie niezbędne rzeczy, czy tylko zamówienie z neta?

Opublikowano

Czy w Wa-wie jest jakiś sklep, w którym mogę kupić wszystkie niezbędne rzeczy, czy tylko zamówienie z neta?

 

Przejrzyj Dział handlowy Partnerów Forum są też sklepy stricte stacjonarne w Warszawie. Dobiorą, pomogą...

Opublikowano

Ok...

 

glinka - jest

szampon - jest

UC - jest

aplikator - jest ("german")

politura - jest (poorboy's black hole)

aplikator do politury - jest

wosk - jest

aplikator do wosku - jest

chęci - są

dużo czasu - będzie w weekend

pogoda - ... to się okaże

 

Dam znać jak mi poszło :)

 

EDIT: Pytanie techniczne - czym osuszyć auto po myciu, a potem po glinkowaniu żeby nie czekać aż samo wyschnie? Mikrofibra?

Opublikowano

sa takie duuuze, grube i chlonne mikrofibry, z tanich szukaj pod haslem fluffer ;)

jednym spokojnie obskoczysz osobowke

Opublikowano

Dzięki.

 

Rozumiem, że:

 

1.Myję

2.Płuczę

3.Glinkuję

4.Płuczę i osuszam

5.Aplikuję UC

6.Płuczę i osuszam??

7.Politura (po politurze nie płuczę?)

8.Aplikuję wosk

9.Poleruję mikrofibrą

 

Poprawcie mnie jeśli coś pomyliłem.

Opublikowano

Dino1984, poczytaj forum, poświęc troche czasu, bo na takie dylematy padło już multum odpowiedzi. Po UC przecierasz auto IPĄ bądź zmywaczem silikonowym i przed aplikacją wosku kładziesz cleaner (ewentualnie politurę przed woskiem, jeśli masz i koniecznie chcesz ją położyć)

Opublikowano

No dobra... zrobiłem maskę :) Efekt... zadowalający, ale nie tak spektakularny jak się spodziewałem - swirle zniknęły ale inne rysy zostały, co mnie zdziwiło bo nie wydawały się aż tak głębokie... może powinienem poprawić?

Gdybym chciał poprawiać powierzchnię, na której była kładziona politura i wosk to po prostu UC i jazda, czy jakoś szczególnie zmywać poprzednie warstwy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.