g.pajak Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Mam pytanko, a w zasadzie chciałbym poddać temat szerszym rozważaniom i poznać opinie innych. Chodzi mi o super powłoki typowo do zabezpieczenia lakieru, typu: - GTechniq C1 - OptiCoat2.0 - 4nano Shappire - CQuarz - Geyon Q2 Mohs itd, itp. Czy tego typu powłoki, sprawdzą się do zabezpieczenia również felg? (trwałość) Czy są jakieś przeciwwskazania to użycia ich na felgach? Czy są jakieś zasadnicze różnice pomiędzy "kwarcami" do lakieru a "kwarcami" dedykowanymi do felg? Nie chodzi mi oczywiście o odpowiedź: "cokolwiek lepsze niż nic" Ciekaw jestem czy lepiej jest nałożyć na felgę np CQuarz czy FK1000? Proszę użytkowników o podzielenie się swoimi doświadczeniami
kamilgt Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 7 Sierpnia 2013 W przypadku gtechniqa wszystkie powłoki na lakier, na felgi i na plastiki to to samo
DS_Tomek Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 7 Sierpnia 2013 W większości przypadków można stosować powłoki na felgi. W końcu felga to też lakierowany element (w większości przypadków). Kwestią odróżniającą jest tutaj odporność na temperaturę która na felgach mocniejszych samochodów dochodzi do kilkuset stopni. W przypadku Car Pro na felgach miałem zwykły, stary CQuartz, który spłynął szybko, oraz DLUX, który działał znacznie lepiej - był naprawdę niezły. W przypadku GYEON dość mocno dyskutowałem na ten temat z producentem, który jednoznacznie określił że do felg należy stosować Q2 RIM (czyli powłokę dedykowaną do felg) lub Q2 MOHS (czyli topową powłokę do lakieru). Na pytanie po co wprowadzać dwa różne produkty, odparł bardzo szybko, i uważam słusznie - ponieważ nikt nie kupi powłoki do felg za cenę >300,00 zł. Nie oznacza to oczywiście że Q2 RIM to to samo co Q2 MOHS, na lakier go nie polecamy. Powłoki do felg, plastików i lakieru GYEON różnią się między sobą, sprawdzaliśmy to. Niestety, inni producenci idą nieco na skróty.
spons Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 7 Sierpnia 2013 g.pajak, powłoka dedykowana do lakieru nigdy nie sprawdzi się tak samo dobrze na innym elemencie, niż jej przeznaczenie Nie oznacza to jednak, że nie można jej tak używac, acz kolwiek nalezy sie liczyć z tym, że uzyskany efekt może rozczarować w porównaniu do tego uzyskanego na dedykowanej powierzchni. Tak to jest przynajmniej w przypadku naszych powłok. Pro Sapphire jak najbardziej przyczepi sie do felg lakierowanych, acz kolwiek nie utrzyma sie tam tak dlugo i nie da tak zadowalających rezultatów jak Pro ICE. Sapphire nie przyczepi się do felg polerowanych czy innego metalu w stopniu na tyle zadowalającym, żeby warto było go tam kłaść. Pro ICE jest powloką dużo twardsza, a co za tym idzie dającą jeszcze większą odporność na zarysowania, zawiera również w odróżnieniu od Pro Sapphire, kilka dodatkowych związków pozwalających na wiązanie z róznymi metalami (np. polerowane alu, stal czy końcówki wydechów). Nasunie nam się tu pewnie pytanie, dlaczego w takim razie nie uzywać Pro ICE na lakier, skoro wiąże z wiekszą ilościa różnych powierzchni, jest bardziej odporny na rysy i daje większą trwalość przy pojedyńczej aplikacji? Ano dla tego ze felga jest dużo grubszą, mniejszą i dużo twardszą powierzchnią, która nie rozciąga/skurcza się tak jak cienka blacha samochodowa. Tym samym, ICE będąc twardszą powłoka, jest mniej podatny na rozciąganie i może pękać na dużych powierzchniach blachy samochodowej która dośc mocno pracuje (mikro pęknięcia nie widoczne gołym okiem) powodując zbyt szybką degradację i zgon powłoki. Ceramika na tworzywa w naszym wykonaniu również jest inna, zawierająca inne związki aktywne pozwalające na wiązanie z innymi powierzchniami, dodatkowo modyfikujaca sam wygląd powierzchni, jak również wypełniająca mikropeknięcia. Tym samym, bylaby mocno średnim wyborem do położenia na lakier czy felgi Nasze powłoki kwarcowe, takie jak Rim Protect czy Lack Protect 3D, pomijając już w/w związki wiązań, również inaczej modyfikują powierzchnię. I tak, Rim Protect nada szklistości i głównie długo utrzymujących sie właściwości mocno ułatwionego czyszczenia, tak Lack Protect 3D przyciemni lakier, nada mu sliskości i jedwabistości i zdecydowanie dłużej utrzyma właściwości hydrofobowe. Czy warto jest dac LP3D na felgi? Jezeli rozrobimy za dużo i nam zostanie, jasne że tak! Lepiej dać go tam, niż wylać Jeżeli lubimy kropelki i efekty wizualne jak na lakierze, tez można acz kolwiek należy liczyć się z tym, że może nie być tak fajnie jak na lakierze Także, "wszytsko" można, tylko czy warto? Na to pytanie musisz już sam sobie odpowiedzieć Tak jak pisałem na początku, całość mojej wypowiedzi dotyczy WYŁĄCZNIE powłok 4nano, nie wiem jak robią to inni. Mam nadzieje, że rozjaśniłem troche Twoje wątpliwości
g.pajak Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 7 Sierpnia 2013 DS_Tomek, spons, po cichu liczyłem na wasze właśnie odpowiedzi, jako producenta/dystrybutora. Dzięki W sumie myślałem, że tak napiszecie. Ma to nawet sens, co piszecie Ciekawią mnie również obserwacje użytkowników, którzy kładli "powłoki lakierowe" na felgi. Na razie jest kamilgt, który twierdzi, że GTechniq ma to samo do wszystkiego. Ciekawe jak inni...
Altay Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 7 Sierpnia 2013 g.pajak, chłopaki z qtechniqa sami przyznali, że obecnie wszystkie powłoki to to samo, tylko w różnych pojemnościach
Griffe Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 7 Sierpnia 2013 DS_Tomek troche poplynales z ta temperatura na felgach
DS_Tomek Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 7 Sierpnia 2013 DS_Tomek troche poplynales z ta temperatura na felgach Nie do końca. http://www.zowczak.cba.pl/index.php?opt ... &Itemid=94 Bardzo często ramię felgi jest blisko tarczy, kwestia konstrukcji felgi i odsadzenia. Trzeba też wziąć pod uwagę temperaturę przenoszoną przez piastę - w końcu niewiele samochodów ma tarcze pływające.
Griffe Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Teoria, teoria i jeszcze raz teoria. Od 5lat latam mocnymi samochodami (mocny pojecie wzgledne - dla mnie o mocy ponad pol tysiaca koni) i roznej wagi ale w przedziale 1,5-2,0t. Ostra jazda po torze czasem i mozna zagotowac fabryczne zestawy hamulcowe, poprawione radza sobie znakomicie. Zawsze od kol jest GORACO - ale nigdy felga nie lapie takie temp zeby sie o nia poparzyc. Byc moze istnieja takie, ktore i zlapia, ale ja takich nie znam
DS_Tomek Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Teoria, teoria i jeszcze raz teoria. Od 5lat latam mocnymi samochodami (mocny pojecie wzgledne - dla mnie o mocy ponad pol tysiaca koni) i roznej wagi ale w przedziale 1,5-2,0t. Ostra jazda po torze czasem i mozna zagotowac fabryczne zestawy hamulcowe, poprawione radza sobie znakomicie. Zawsze od kol jest GORACO - ale nigdy felga nie lapie takie temp zeby sie o nia poparzyc. Byc moze istnieja takie, ktore i zlapia, ale ja takich nie znam Cóż, parę koni mechanicznych również mam w swoich samochodach, i powiem Ci szczerze że w tych bez pływających tarcz (bo to znakomicie zmienia rozkład temperatur w układzie felga-piasta-łożysko-felga) nie dotykam felg po zabawie na torze
roomioo Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Również uważam i z resztą sprawdziłem na swoim samochodzie, że felga się nagrzewa przy ostrzejszej jeździe, a mój pojazd ma zaledwie ćwierć tysiąca koni Oczywiście nie są to za pewne temperatury na poziomie układu wydechowego, ale sądzę, że spokojnie mogą przekraczać 100-150 stopni. ( tarcze nawet dla zupełnie fabrycznych samochodów są produkowane do temperatur na poziomie 700 stopni więc ma co grzać felgę ) Dla porównania na lakierze czarnego samochodu stojącego pół dnia w pełnym letnim słońcu zmierzyłem góra 70.
bender26 Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 19 Sierpnia 2013 ja ze swojej strony szczerze polecam 4nano rim protect, nie drogi a baaaaardzo trwały
adziami Opublikowano 3 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2013 ile trwały ? zastanawiam się nad powłoką a mam na oku właśnie 4nano rim protect i tu dylemat czy tyle kasy będzie mnie zadowalać, głównie chodzi tu o czyszczenie.
miedzikos Opublikowano 3 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2013 Czy ktoś testował powłokę na gołe polerowane alu ?
piotrekRDM Opublikowano 3 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2013 Ja osobiście wiem, że felga po ostrym katowaniu na torze ma taką temperaturę, że po szybkiej zmianie koła czyli jakaś minuta parzy dlonie i są piękne bąbelki na dłoni. więc temperatura napewno jest bardzo wysoka. mówimy tu o pucharowej Alfie 156 - seryjna tarcza i dobry klocek. więc napewno ma grubo ponad 100 stopni felga.
da_marcus Opublikowano 4 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2013 ile trwały ? zastanawiam się nad powłoką a mam na oku właśnie 4nano rim protect i tu dylemat czy tyle kasy będzie mnie zadowalać, głównie chodzi tu o czyszczenie. wszystko zależy od tego jak przygotujesz felgę, jak się przyłożysz to będziesz bardzo zadowolony. Zrobiłem coś około 13tyś km. Ja nakładałem rim protect pod koniec kwietnia i do września spisywał się bardzo dobrze. Mycie felg było o niebo łatwiejsze, brud często wystarczyło spłukać zwykłą wodą pod ciśnieniem.
jac56 Opublikowano 4 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2013 "Czy ktoś testował powłokę na gołe polerowane alu" Byłem już w prawdziwej rozpaczy ze swoimi felgami z polerowanego alu. Nawet chciałem je malować. Woskowanie typowymi woskami (m.in. niby trwałym Hi-temp 1000) zabezpieczało alu na niedługi czas-zwykle do następnego mycia. Postanowiłem spróbować preparat Sonax Extreme Rim Protect. Warstwę preparatu położyłem wiosną i do teraz mam spokój z felgami. Nie myję felg pianą aktywną tylko szamponem. Potem wystarczy wytrzeć felgi do sucha i to wszystko... Preparat do mycia felg Sonaxa jest też doskonały i nie szkodzi gołemu alu (uważam, że jest lepszy niż żel R222)
adziami Opublikowano 4 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2013 i jedna taka buteleczeka starczy na komplet 18cali ? bębny też ? w sumie to zastanawiałem się nad malowaniem w połysk ich i wtedy powłoka ładnie b też wyglądała. narazie mam dylemat. ktoś namówi na coś konkretnego ?
jac56 Opublikowano 4 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2013 i jedna taka buteleczeka starczy na komplet 18cali ? Jeśli to pytanie do mnie, to tak, na swoje 17" zużyłem 10-15% zawartości pojemnika. Aplikacja banalnie łatwa. Bębnów nie smarowałem.
da_marcus Opublikowano 4 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2013 jedna mała buteleczka starczyła na 2 komplety 16" felg i jeszcze trochę mi zostało oczywiście mówię o 4nano
adr31 Opublikowano 7 Grudnia 2020 Zgłoś Opublikowano 7 Grudnia 2020 Czym czyscic felgi pokryte powłoką ceramiczną? Jakies preparaty do felg?Wysłane z mojego EVR-L29 przy użyciu Tapatalka
KUBA46 Opublikowano 7 Grudnia 2020 Zgłoś Opublikowano 7 Grudnia 2020 39 minut temu, adr31 napisał: Czym czyscic felgi pokryte powłoką ceramiczną? Jakies preparaty do felg? Wysłane z mojego EVR-L29 przy użyciu Tapatalka Znalazłeś temat sprzed 7 lat, a aktualnego czym myć felgi nie? 1 1
adr31 Opublikowano 7 Grudnia 2020 Zgłoś Opublikowano 7 Grudnia 2020 Sory nie zauważyłem tamtegoWysłane z mojego EVR-L29 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się