Jump to content

Autoglym Instant Tyre Dressing + Autoglym Clean All


Recommended Posts

Witam serdecznie ;).

Zamieszczam test dressingu do opon w combo z APC i chciałem podzielić się

z wami swoimi wrażeniami i zdjęciami z procesu czyszczenia i zabezpieczania

kół środkami Autoglym.

Bohaterami testu są:

Autoglym Instant Tyre Dressing i Autoglym Clean All.

Test przeprowadziłem na kołach z samochodu Ford Transit który to samochód

służy jako wół roboczy, robiąc dość dużą ilość kilometrów.

Środki użyte w relacji są moimi prywatnymi produktami z mojego arsenału ;)

 

Autoglym Instant Tyre Dressing

Opis producenta:

"Instant Tyre Dressing wystarcza na 50 aplikacji ( na komplet czterech kół

potrzeba 10 ml preparatu). Brzydkie i wyblakłe opony mogą zepsuć wygląd

nawet najczystszego samochodu. Spryskanie Instant Tyre Dressing marki

Autoglym sprawi, że opony będą długo wyglądały jak nowe. Wytworzony

z trwałych polimerów, Instant Tyre Dressing sprawia całkowite ożywienie

opon. Wystarczy spryskać i pozostawić do wyschnięcia. Jeśli chcesz aby

opona wyglądała bardziej naturalnie należy osuszyć ją suchą szmatką.

Można z powodzeniem stosować na wszelkie powierzchnie lakierowane,

elementy gumowe, detale w komorze silnika, elementy plastikowe. Można

napylać bezpośrednio lub najpierw na szmatkę i potem na czyszczony element.

Pojemnik spray 500 ml"

 

Opakowanie: butelka prostokątna, pojemność 500ml

+ spray do rozpylania produktu, wygodny w użyciu.

Konsystencja: wodnista.

Kolor: mleczny, mętny.

Zapach: mydlany, mi przypomina mydło,

czuć go w czasie aplikacji.

Cena: 36-39zł, zależnie od sklepu.

 

Autoglym Clean All

Opis producenta:

"Jeden z najlepszych na rynku środków typu APC czyli o wszechstronnym

zastosowaniu. Jego skondensowana formuła sprawia, że może być użyty

na wszelkie materiały i powierzchnie w naszym aucie. Czyści tapicerkę,

plastiki, gumę, podsufitki, maty bagażnika, wykładziny i inne materiały.

Sprawdza się na powierzchniach umiarkowanie i silnie zabrudzonych.

Wszystko zależy od stężenia preparatu. Jest przyjazny dla środowiska -

biodegradowalny. Należy stosować w formie spraya po uprzednim

dobraniu stężenia.

Stosowane proporcje: karoseria 1:8 ; silnik 1:4 ; wnętrze 1:10 ;

felgi 1:4 w urządzeniach ciśnieniowych stosować ok 1:50"

 

Opakowanie: pojemnik zastępczy, pojemność 1000ml.

Konsystencja: wodnista.

Kolor: żółty.

Zapach: chemiczny, ale przyjemny dla nosa.

Cena: 19-22zł, zależnie od sklepu (dla forumowiczów taniej).

 

Bohater testu, prostokątne opakowanie dressingu zgodne

z linią innych produktów Autoglym.

 

1wtd.jpg

 

Preparat wielofunkcyjny APC, czyli Clean All, przysłany w butelce

zastępczej, pojemności 1l. Przelany do butelki PET + spryskiwacz

Foamer Big, który tworzy pianę. Jak widać proporcję 1:5.

 

8y06.jpg

 

Tutaj widać z czym APC miało się zmierzyć. Koła nie myte od jakichś

2-3 miesięcy, aczkolwiek pół roku temu była robiona pełna

dekontaminacja. Ale i tak brud konkretny, tak na felgach jak i oponach.

Był jeden "strzał" na oponę po czym przypomniałem sobie - zdjęcie.

 

m2zk.jpg

 

Zdjęcie po szczotkowaniu opony i felgi z pierwszego razu. Jak widać

brud pięknie spływa, a produkt pieni się nieźle. Bez szału, ale nieźle.

 

ph22.jpg

 

Tutaj opona i felga po spłukaniu. Widać, że środek poradził sobie dobrze

z zabrudzeniami. Do pędzelkowania użyłem zwykłego pędzla z Leroy

Merlin z plastikową obudową za 7zł.

 

cqtt.jpg

 

Postanowiłem jeszcze raz powtórzyć czynność dla lepszego związania

dressingu. Jak widać jest dużo czyściej, ale coś tam jeszcze leci.

Jednak do felg i opon lepiej zastosować stężenie ok 1:3, wtedy po

dwukrotnym pędzelkowaniu powierzchnia była by idealnie czysta.

 

csn0.jpg

 

No i tutaj już zdjęcie po dwukrotnym myciu felgi i opony. Jest dobrze.

 

f5zj.jpg

 

Tu już po ok 20-30min, opona i felga wyschły ( na dole jeszcze trochę

mokra, ale ponoć można ten dressing kłaść na lekko wilgotną, mokrą

oponę). Jak widać doczyściło się nieźle. Myślę, że trzeci raz przy tym

stężeniu całkowicie by załatwił sprawę.

 

zl41.jpg

 

Tutaj efekt już częściowo zabezpieczonej opony.

 

2bg5.jpg

 

Zdjęcie z bliższa. Widać, że opona jest czarna, odświeżona.

Produkt ten o tyle mnie zaskoczył, że zostawia na oponie taki jak by

"film". Opona oprócz tego, że jest poczerniona, wygląda jak by była

pociągnięta lakierem bezbarwnym. Używałem już kilku dressingów, ale

tylko ten daje taki efekt. Jak by barierę ochronną.

 

9iyb.jpg

 

Tutaj już cała opona zabezpieczona. Na felgach Sonax BSD,

(nadkola brudne, bo to była szybka akcja, a nie zabawy i ceremonie).

 

ehl0.jpg

 

Zdjęcie po tygodniu od aplikacji już na moim aucie. Widać, że opona

jest dalej idealnie czarna. Mimo, iż jest to zapas, to ma tam ciężkie

warunki, opona jest odsłonięta i jest najdalej wysunięta z tyłu auta,

ponadto jest idealnie pionowo, więc brudzi się bardzo szybko.

 

hlhv.jpg

 

Chciałem pokazać kropelkowanie po tygodniu od aplikacji. Jest jak

w dniu nałożenia, czyli bardzo dobrze. Ogólnie opony po Autoglymie

kropelkuje bardzooo dobrze ( a kilka dressingów już przemieliłem,

tańszych, droższych). Jak wcześniej pisałem jest na niej jak by film

który blokuje wodę (jak BSD na lakierze) kto ma to wie o co chodzi.

Kropelki są małe, regularne, szybko spływają.

 

voxj.jpg

 

Ogólne wrażenia i ocena:

Z produktów jak na razie jestem zadowolony. Test z Clean All-em już

jest, więc to bardziej w ramach ciekawostki. W skrócie: tani, skuteczny

preparat typu APC, który nieźle pachnie i nieźle doczyszcza. Nie jest jakimś

mega killerem ( mam Red Devila, ten według mnie jest dużo mocniejszy),

ale bardzo dobrze sobie radzi nawet z domyciem felg, a przy tej cenie można

śmiało testować i brać, bo myślę, że warto ;)

Co do Instant Tyre Dressing. Na pewno największym zaskoczeniem jest jego

zapach. Pachnie mydłem rozcieńczonym w wodzie, nie jest to może zapach

którym można się "sztachnąć" ale uprzyjemnia pracę i czuć go w czasie

aplikacji. Kolor ciekawy, też taki "mydlany" podchodzący pod żółty. Preparat

jest na bazie wody i to też mnie zaskoczyło, że tak dobrze tą wodę odpycha.

Niby można stosować na mokre opony. Ja tego nie lubię i nie będę tak stosował

aczkolwiek da się. W czasie aplikacji lekko się "pieni". To akurat za dużo powiedziane.

Po prostu nie wchłania się od razu, trzeba odczekać przynajmniej te 5min, a najlepiej

z 10-15min żeby mógł dobrze związać. Wtedy opona robi się szklista i poczerniona.

Nie wolno bać się też mocniej nacisnąć spryskiwacza, bo jak naciśniemy słabo, leci

cienki strumień. Wciskamy mocno i leci ładna mgiełka która fajnie dozuje produkt.

Do rozprowadzania używałem pędzelka ValetPro dużego, i tak mi się najlepiej pracuje.

 

Na duży plus zasługuje cena tych produktów. W porównaniu do konkurencji

ceny są przystępne, żeby nie powiedzieć niskie. Produkty są moje, prywatne,

nie są to rzeczy sponsorowane. Aczkolwiek uważam, że Autoglym robi na prawdę

dobre i stosunkowo nie drogie produkty, więc zachęcam każdego do testów.

Jeśli ktoś miał by jakieś pytania, uwagi, to bardzo chętnie wysłucham i odpowiem.

Pozdrawiam serdecznie :good:

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

9iyb.jpg

Po tym zdjeciu widac ze struktura opony jest w fatalnym stanie. Stara , spęcheżykowana opona. Dresing posiedzi do pierwszego deszczu. :|

Link to comment
Share on other sites

Owszem opona jest już stara ( chociaż ma 9lat, więc jeszcze z rok, dwa by mogła pociągnąć), ale i tak po sezonie idzie do wywalenia, już są kupione nowe, te trzeba skończyć. Aczkolwiek to nie ma znaczenia. Zobaczymy jak sobie poradzi. Równocześnie jedzie test u mnie na zapasie, więc zobaczymy jak z trwałością. Najwyżej jak się na Fordzie dressing szybko wysypie, to spróbuje u siebie :)

Fakt większość dressingów szybko zjeżdżała na tych gumach, tym bardziej mnie ciekawi ile poleży :-] Aczkolwiek co ma być widać, to jest widoczne, czyli jak opona wygląda po aplikacji :)

Za jakiś czas wrzucę jeszcze jakieś testy, bo w sumie produktów do testowania jest sporo, tylko czasu trochę brakuje :)

ps zabytkowe samochody nie jednokrotnie mają gumy z epoki ( nie uważam, że to dobrze, no ale tak jest ) i też chciały by mieć ładne i świeże oponki :)

Nie żebym się bronił, po prostu jest test na takich, a nie innych oponach i zobaczymy co z tego wyjdzie :good:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.