Jump to content

Mazda 6 GH Sport 2009


Recommended Posts

Witam

 

Chciałbym pokazać Wam swoją pierwszą pracę w car detailingu. Trochę się zastanawiałem czy moja fotorelacja będzie na odpowiednim poziomie, ale pomyślałem, że zwłaszcza dla fanów Mazdy warto ją tutaj wrzucić. W temacie siedzę od niedawna, więc w pewnych sprawach brakuje mi wiedzy bądź doświadczenia, tak więc liczę na jakieś sugestie, a zarazem wyrozumiałość. Już podczas tej pracy przekonałem się o kilku ważnych kwestiach jak choćby to, że woda potrafi pozostawić trudne do usunięcia plamy oraz mycie na słońcu to nie jest dobry pomysł.

Auto zostało poddane dokładnemu oczyszczaniu, małej próbie z polerką rotacyjną na masce oraz zabezpieczeniu woskiem.

Parę fotek brakuje, iż byłem zbyt skupiony na pracy, a nie fotografowaniu.

1. Ocena

 

Mazda z przebiebiem 61000km, kolor Sparkling black. regularne mycie, ale tylko na myjni bezdotykowej. Auto było po trasie i średnio zabrudzone co widać na zdjęciach. Samochód nie posiadał jakiś większych rys, natomiast pełno było swirli czyli małych kolistych rysek.

 

3ccf647ef2ba9c33med.jpg

 

924dd9567a862186med.jpg

 

c70e4ecd03e8a043med.jpg

 

22e53cfee41df09emed.jpg

 

84687e80b1a46307med.jpg

2. Kosmetyki

 

Oto arsenał, który pomógł mi w nierównej walce.

 

4c44700cc6456f02med.jpg

 

7737102000d905f9med.jpg

 

Mycie i przygotowanie powierzchni

 

- Nielsen APC Cyclone do wnętrza i komory silnika - 1 litr.

- Rise and Shine Big Apple Shampoo 1 LITR

- Showcarshine FLUFFY DRYER 90X60CM x 2 ręcznik z mikrofibry do osuszania karoserii

- Car Pro Ironx - opiłki metali - 500ml

- Prickbort - do smoły i kleju - 1ltr

- Bilt Hamber auto clay medium - 200g

- VALETpro pH NEUTRAL SNOW FOAM - aktywna piana.

 

Polerowanie

 

- Meguiars Ultimate compound - pasta polerska

- Mikrofibry 40x40 x 10 - do wycierania pasty

- 3M Taśma maskująca 2328 - 25 MM.

- LARE EPL-51 car care - polerka rotacyjna.

- LARE Flexi Edge 75mm - mały talerz mocujący.

- LARE diamond 82mm Twardość : niebieska MC

- LARE diamond 82mm Twardość : biała PF

- LARE diamond 82mm Twardość : pomarańczowa OS

- LARE diamond 150mm FI czarna

- LARE diamond 150mm PF biała

- LARE diamond 150mm OS pomarańczowa

- IPA - 750ml - do wycierania pasty polerskiej.

 

Woskowanie

 

- Dodo Juice lime prime 250ml - cleaner lekko ścierny przed woskiem.

- Monster Shine Aplikator - Tricolor do cleanera.

- Collinite 915 - wosk

- Meguiars Soft Foam x 2 bulk - aplikator do wosku.

- Meguiars Ultimate quik detailer

 

Wnętrze

 

- Autoglym Interior Shampoo - 500ml - do tapicerki

- Meguiars Ultimate protectant trigger - zabezpieczenie do plastików

- Showcarshine Pędzelek rozmiar 12

 

Felgi i Opony

 

- Meguiars Endurance Tire Gel - 473ml

- Showcarshine Pędzelek do rozprowadzania Megsa rozmiar 14/16

- Meguiars Quik Wheel detailer

 

3. Mycie aktywną pianą

 

Do wstępnego mycia użyłem środka VALETpro pH NEUTRAL SNOW FOAM wraz z myjką ciśnieniową, która zawierała mały pojemnik na środek czyszczący. Oczywiście szału nie było gdyż nie była to profesjonalna pianownica, ale coś tam na pewno wyczyściło. Gdy piana zaczęła znikać, auto spłukałem wodą pod ciśnieniem.

 

2f63d50bb596dae7med.jpg

 

6d5b80d93096ad8bmed.jpg

 

8fd6ff7122d9e0a6med.jpg

4. Mycie ręczne

 

Teraz karoserię umyłem znanym już sposobem na dwa wiadra. Do tego użyłem dwóch wiader z marketu oraz szamponu Rise and Shine Big Apple. Aby spotęgować ilość piany, najpierw wlałem do wiadra szampon, a potem użyłem myjki ciśnieniowej. Natomiast środkiem Nielsen APC Cyclone wyczyściłem gumowe dywaniki, komorę silnika felgi oraz wlew paliwa. Do czyszczenia użyłem szczotki i małego pędzelka.

 

6471686e804db675med.jpg

 

79ce36dce8c49b7amed.jpg

 

0630b86732e1a4d1med.jpg

 

08a9648d48a8b61cmed.jpg

 

fc2bf6243df895c9med.jpg

 

7d9a59485adab9f0med.jpg

 

08dd6e59ffb966e2med.jpg

 

Pierwszy efekt był zadowalający.

 

973c77c64603a7dbmed.jpg

Dekontaminacja

 

Do usunięcia smoły użyłem Prickbort MAC 124, natomiast pozostałości metalicznych niezawodnego Iron X-a, którym spryskałem również felgi. Najpierw auto spryskałem preparatem do smoły, a następnie wtarłem za pomocą aplikatora gąbkowego. Po dokładnym spłukaniu, użyłem Iron X (również do felg), który również spłukałem.

Na zdjęciu z felgą widać wyraźnie różowym kolor co oznacza, że cząstki metaliczne związały się z chemią.

 

40336bb0fc8c36damed.jpg

 

1da2913887b4b8b7med.jpg

 

af63fb20a21deea1med.jpg

6. Glinkowanie

 

Do usunięcia pozostałego brudu na lakierze posłużyła mi glinka Bilt Hamber auto clay.

Jako lubrykant użyłem wody z szamponem. Jak widać na ostatnich zdjęciach glinka wyciągnęła sporo brudu, zwłaszcza z przednich drzwi. Felgi również potraktowałem glinką. Po całym zabiegu całe auto jeszcze raz umyłem na dwa wiadra, a potem wytarłem dużymi ręcznikami z mikrofibry.

 

9bc5eb452eedf1abmed.jpg

 

76b726c78de82709med.jpg

 

57dbfb21118fdb7dmed.jpg

 

d2bfd083a3d801aamed.jpg

 

001d87d4e28cf772med.jpg

 

 

7. Nabłyszczanie opon

 

Do wydobycia odpowiedniej czerni z opon użyłem Meguiars Endurance Tire Gel, który nakładałem za pomocą aplikatora gąbkowego. Felgi przetarłem Quik wheel detailerem.

 

9572427e51a45443med.jpg

 

0d26aab8490a88f5med.jpg

 

55d0753582f7113emed.jpg

 

5ce3d2ceea00eeacmed.jpg

 

eab1e6ffeb4ae23dmed.jpg

 

3486d79930837939med.jpg

8. Polerowanie

 

Jako, że nigdy wcześniej nie miałem styczności z polerką mechaniczną, odświerzyłem tylko maskę. Do tego celu użyłem polerki rotacyjnej LARE EPL-51 car care, a jako pasty ściernej Meguiars Ultimate compound. Wypróbowałem kilka padów Lare i najlepiej pracowało mi się z LARE diamond 150mm PF biała oraz LARE diamond 82mm Twardość : pomarańczowa OS. Swirle znikneły z maski i pozostały tylko pojedyncze trochę głębsze ryski. Następnym razem kupię inna pastę i przejadę całe auto.

 

10a2954d4a362f2bmed.jpg

 

5a9d9ca2234480ffmed.jpg

 

2ca35201cc3e48b5med.jpg

 

31596f549904b474med.jpg

 

9. Woskowanie

Aby zamaskować mniejsze ryski oraz wydobyć odpowiednią głębie lakieru zastosowałem Dodo Juice Lime Prime.

Jako LSP czyli Last stage protection posłużył wosk Collinite 915. Oba preparaty rozprowadziłem za pomocą aplikatora gąbkowego, a nastepnie wytarłem małymi recznikami z mikrofibry.Felgi również zabezpieczyłem woskiem Coli.

 

20a899938a44f1d1med.jpg

 

32c3273a4d828f4cmed.jpg

 

10. Elementy chromowane i plastikowe.

 

Listwy chromowane oraz końcówki wydechu wyczyściłem mleczkiem Avel na wełnie stalowej.

Elementy z tworzywa potraktowałem Meguiars Ultimate protectant trigger. Teraz po myciu na bezdotyku czasami stosuje Ultimate quik detailer.

 

 

8fcfd6ec56f07f94med.jpg

 

549bf6d6befea41amed.jpg

 

601004b5abe49d57med.jpg

 

Podsumowując jestem bardzo zadowolony z efektu mojej pracy, lakier błyszczy i dobrze kropelkuje. Woda którą używałem była bardzo twarda, karoserie zdążyłem wytrzeć recznikami, ale szyb już nie i potem było bardzo ciężko je doczyścić. Również radzę myć auto w zacienionym miejscu, gdyż na słońcu to syzyfowa praca. Mam tylko nadzieje, że następnym razem wypoleruje już całe auto.

Oto filmiki i zdjęcia, które i tak nie oddają całego efektu, pozdrawiam!.

 

 

 

 

2b829632a82a3c87med.jpg

 

a1606469f29c7efcmed.jpg

 

74e41191c0ed6516med.jpg

 

c022aa6b0b0527f8med.jpg

 

3e793a882c970ea7med.jpg

 

169c45e2f0d88fc0med.jpg

 

5e48daab459bc30fmed.jpg

 

13e1195aaf8d536fmed.jpg

 

7bcd3d708f390db9med.jpg

 

04810b1bfc7a8124med.jpg

 

ca921dbc5f29b434med.jpg

 

fed1f706a5729696med.jpg

 

c78eeb8f31835309med.jpg

 

db8ea04be654f0bdmed.jpg

 

807d1b53eea40c07med.jpg

 

6d8822e4777e8574med.jpg

 

466ab51f298864b3med.jpg

 

8fd9e50e854970d2med.jpg

 

baa4900cf4b0bb22med.jpg

 

c4935c9441f2983dmed.jpg

 

af1a6e30c74c54a5med.jpg

 

eecde665c5b16740med.jpg

Link to comment
Share on other sites

Też opony robię na samym końcu, jako wisienkę na torcie, ale z drugiej strony, tu nie było żadnych korekty, ot tylko przejechane cleanerem, więc później auto ni było myte, więc luzik :) Szkoda, że nadkola nie ogarnięte :acute: Trzeba było chociaż na sztukę psiknąć czymś do plastiku :) Tak na dobrą sprawę UC wcale takie złe nie jest, dobry dobór padów i można dość dużo tym zdziałać. A auto masz młode, więc może strasznej tragedii tam nie ma :)

Jedynie co, to lepiej sprawdzają się do opon dedykowane środki, np Blue Gel od ValetPro, albo do kilka razy do roku do bieżącej pielęgnacji np Bilberry :) No i kup sobie coś dedykowanego do plastików zewnętrznych, bo Megs znika po pierwszym deszczu. Np Dionysusa, albo Nano Magic Plast Care :) Na prawdę trzymając mega długo. Wnętrza nie pokazałeś, nic nie było grane? Na pewno przydała by się jakaś niewidzialna wycieraczka, choćby Rain-x, ale chyba lepiej zainwestować w coś lepszego, bo tego schodzą minimalne ilości, więc nawet te 50zł to jest nie wiele ;) No i chyba Colli 915 do felg to nie jest jakaś super opcja. Jest dobry, ale są lepsze rzeczy.

ps Ale i tak uznanie za dobór arsenału, jest już czym pracować, i są to rzeczy już lepsze, które na pewno długo i skutecznie posłużą :) A autko bardzo ładne, ładne linie ;)

Link to comment
Share on other sites

Popo, gratuluje autka! Daj znać jak będziesz sprzedawać :)

 

Ja oponami zajmuje się na końcu - nie przed polerowaniem.

 

Tak jak Kamil napisał, robiłem tylko maskę więc nic tam nie pyliło. Jeżeli następnym razem będę robił całą korektę to już zrobię według kolejności.

 

Na razie jestem zbyt zakochany w aucie, aby myśleć o jego/jej sprzedaży :-)

 

Ty wiesz co ja o tym myślę ;):good:

 

Tak, widziałem na naszym forum :-)

 

 

Szkoda, że nadkola nie ogarnięte :acute: Trzeba było chociaż na sztukę psiknąć czymś do plastiku :) Tak na dobrą sprawę UC wcale takie złe nie jest, dobry dobór padów i można dość dużo tym zdziałać. A auto masz młode, więc może strasznej tragedii tam nie ma :)

Jedynie co, to lepiej sprawdzają się do opon dedykowane środki, np Blue Gel od ValetPro, albo do kilka razy do roku do bieżącej pielęgnacji np Bilberry :) No i kup sobie coś dedykowanego do plastików zewnętrznych, bo Megs znika po pierwszym deszczu. Np Dionysusa, albo Nano Magic Plast Care :) Na prawdę trzymając mega długo. Wnętrza nie pokazałeś, nic nie było grane? Na pewno przydała by się jakaś niewidzialna wycieraczka, choćby Rain-x, ale chyba lepiej zainwestować w coś lepszego, bo tego schodzą minimalne ilości, więc nawet te 50zł to jest nie wiele ;) No i chyba Colli 915 do felg to nie jest jakaś super opcja. Jest dobry, ale są lepsze rzeczy.

ps Ale i tak uznanie za dobór arsenału, jest już czym pracować, i są to rzeczy już lepsze, które na pewno długo i skutecznie posłużą :) A autko bardzo ładne, ładne linie ;)

 

Nadkoli nie zdążyłem ogarnąć, ponieważ i tak przez prawie trzy dni siedziałem przy aucie, a moja kobieta już pod koniec traciła cierpliwość, bo była ładna pogoda. Ale co ma wisieć ... .

Z Endurance jestem bardzo zadowolony, wydajny, ładnie pachnie i efektowny.

Na polerkę i kosmetyki wydałem już trochę kasy, więc Rain-Xa lub Carlacka (za podpowiedzią Sabata), coś do plastików zewnętrznych i może coś jeszcze planowałem za jakiś czas.

 

Dzięki Wam za pozytywne komentarze, oczywiście nie od razu Kraków zbudowano, więc wszystko jeszcze przedemną.

 

[ Dodano: 15 Lipiec 2013, 21:36 ]

Popo, gratuluje autka! Daj znać jak będziesz sprzedawać :)

 

Ja oponami zajmuje się na końcu - nie przed polerowaniem.

 

Tak jak Kamil napisał, robiłem tylko maskę więc nic tam nie pyliło. Jeżeli następnym razem będę robił całą korektę to już zrobię według kolejności.

 

Na razie jestem zbyt zakochany w aucie, aby myśleć o jego/jej sprzedaży :-)

 

Ty wiesz co ja o tym myślę ;):good:

 

Tak, widziałem na naszym forum :-)

 

 

Szkoda, że nadkola nie ogarnięte :acute: Trzeba było chociaż na sztukę psiknąć czymś do plastiku :) Tak na dobrą sprawę UC wcale takie złe nie jest, dobry dobór padów i można dość dużo tym zdziałać. A auto masz młode, więc może strasznej tragedii tam nie ma :)

Jedynie co, to lepiej sprawdzają się do opon dedykowane środki, np Blue Gel od ValetPro, albo do kilka razy do roku do bieżącej pielęgnacji np Bilberry :) No i kup sobie coś dedykowanego do plastików zewnętrznych, bo Megs znika po pierwszym deszczu. Np Dionysusa, albo Nano Magic Plast Care :) Na prawdę trzymając mega długo. Wnętrza nie pokazałeś, nic nie było grane? Na pewno przydała by się jakaś niewidzialna wycieraczka, choćby Rain-x, ale chyba lepiej zainwestować w coś lepszego, bo tego schodzą minimalne ilości, więc nawet te 50zł to jest nie wiele ;) No i chyba Colli 915 do felg to nie jest jakaś super opcja. Jest dobry, ale są lepsze rzeczy.

ps Ale i tak uznanie za dobór arsenału, jest już czym pracować, i są to rzeczy już lepsze, które na pewno długo i skutecznie posłużą :) A autko bardzo ładne, ładne linie ;)

 

Nadkoli nie zdążyłem ogarnąć, ponieważ i tak przez prawie trzy dni siedziałem przy aucie, a moja kobieta już pod koniec traciła cierpliwość, bo była ładna pogoda. Ale co ma wisieć ... .

Z Endurance jestem bardzo zadowolony, wydajny, ładnie pachnie i efektowny.

Na polerkę i kosmetyki wydałem już trochę kasy, więc Rain-Xa lub Carlacka (za podpowiedzią Sabata), coś do plastików zewnętrznych i może coś jeszcze planowałem za jakiś czas.

 

Dzięki Wam za pozytywne komentarze, oczywiście nie od razu Kraków zbudowano, więc wszystko jeszcze przede mną.

Link to comment
Share on other sites

Według mnie relacja świetna :-] szczególnie dla początkujących bo łatwo jest się dowiedzieć wszystkiego dokładnie kiedy i czym robił. A co do mazdy to piękna ta bestia :D

Link to comment
Share on other sites

Bardzo fajna relacja z łopatologicznym wytłumaczeniem co robiłeś krok po kroku! Jako początkujący właśnie takie sprawozdania doceniam najbardziej :good:

 

P.S. Zdjęcia już elegancko się wyświetlają ;)

Link to comment
Share on other sites

Czasem pierwsze relacje odbierają mi chęć do przeglądania kolejnych ale w tym przypadku widać chęci, zaangażowanie, już jakąś wiedzę :good: pomimo podstawowego arsenału, ograniczonego miejsca pracy i początkach przygody z auto detailingiem efekt jest bardzo ładny :good:

 

Oby tak dalej :good:;)

Link to comment
Share on other sites

Podpisuę się pod wszystkim co powiedziano wyzej - kolejna osoba z 3M ;)

Moim zdaniem kazdy powinien robić taką łopatologie w opisie, bo łatwo wyłapać ewentualne błędy i poinformować dokładnie w ktorym miejscu one powstały. Baaardzo pomocne dla osób zaczynających - wiem coś o tym. Dokładny opis arsenału na którym można sie oprzeć też na +, bo w niektórych relacjach stosowane skróty nazw produktów doprowadzają mnie do :kox:

Gratki dla kolegi i do zobaczenia w 3M

Link to comment
Share on other sites

Dywaniki czyściłem Nielsen APC Cyclone rozcieńczony z wodą w atomizerze i rozprowadzony pędzelkiem.

Zabezpieczyłem dodatkowo Meguiars Ultimate protectant trigger.

Dywaniki gumowe zostały w miarę doczyszczone, ale zostały jakieś białe ślady, myślę że po preparacie od Tadka możesz być bardziej zadowolony.

Fajnie czytać, że moje auto podoba się ludziom, a tym bardziej moja skromna praca.

To na pewno mobilizuje do dalszych działań, które zaprezentuje w tym wątku.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Pisałeś że masz twardą wodę i na szybach zostają ślady. Miałem to samo ale z pomocą przyszedł AG Car Glass Polish i na to dopiero RainX. Od maja wystarczy przetrzeć szyby płynem do szyb i jest lustro :D Odpychanie wody jest bardzo dobre. Jako płynu używam Megsa Glass cleaner concetrate i chyba będę go miał na ok 10 lat :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.