Popo Opublikowano 15 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2013 Witam Chciałbym pokazać Wam swoją pierwszą pracę w car detailingu. Trochę się zastanawiałem czy moja fotorelacja będzie na odpowiednim poziomie, ale pomyślałem, że zwłaszcza dla fanów Mazdy warto ją tutaj wrzucić. W temacie siedzę od niedawna, więc w pewnych sprawach brakuje mi wiedzy bądź doświadczenia, tak więc liczę na jakieś sugestie, a zarazem wyrozumiałość. Już podczas tej pracy przekonałem się o kilku ważnych kwestiach jak choćby to, że woda potrafi pozostawić trudne do usunięcia plamy oraz mycie na słońcu to nie jest dobry pomysł. Auto zostało poddane dokładnemu oczyszczaniu, małej próbie z polerką rotacyjną na masce oraz zabezpieczeniu woskiem. Parę fotek brakuje, iż byłem zbyt skupiony na pracy, a nie fotografowaniu. 1. Ocena Mazda z przebiebiem 61000km, kolor Sparkling black. regularne mycie, ale tylko na myjni bezdotykowej. Auto było po trasie i średnio zabrudzone co widać na zdjęciach. Samochód nie posiadał jakiś większych rys, natomiast pełno było swirli czyli małych kolistych rysek. 2. Kosmetyki Oto arsenał, który pomógł mi w nierównej walce. Mycie i przygotowanie powierzchni - Nielsen APC Cyclone do wnętrza i komory silnika - 1 litr. - Rise and Shine Big Apple Shampoo 1 LITR - Showcarshine FLUFFY DRYER 90X60CM x 2 ręcznik z mikrofibry do osuszania karoserii - Car Pro Ironx - opiłki metali - 500ml - Prickbort - do smoły i kleju - 1ltr - Bilt Hamber auto clay medium - 200g - VALETpro pH NEUTRAL SNOW FOAM - aktywna piana. Polerowanie - Meguiars Ultimate compound - pasta polerska - Mikrofibry 40x40 x 10 - do wycierania pasty - 3M Taśma maskująca 2328 - 25 MM. - LARE EPL-51 car care - polerka rotacyjna. - LARE Flexi Edge 75mm - mały talerz mocujący. - LARE diamond 82mm Twardość : niebieska MC - LARE diamond 82mm Twardość : biała PF - LARE diamond 82mm Twardość : pomarańczowa OS - LARE diamond 150mm FI czarna - LARE diamond 150mm PF biała - LARE diamond 150mm OS pomarańczowa - IPA - 750ml - do wycierania pasty polerskiej. Woskowanie - Dodo Juice lime prime 250ml - cleaner lekko ścierny przed woskiem. - Monster Shine Aplikator - Tricolor do cleanera. - Collinite 915 - wosk - Meguiars Soft Foam x 2 bulk - aplikator do wosku. - Meguiars Ultimate quik detailer Wnętrze - Autoglym Interior Shampoo - 500ml - do tapicerki - Meguiars Ultimate protectant trigger - zabezpieczenie do plastików - Showcarshine Pędzelek rozmiar 12 Felgi i Opony - Meguiars Endurance Tire Gel - 473ml - Showcarshine Pędzelek do rozprowadzania Megsa rozmiar 14/16 - Meguiars Quik Wheel detailer 3. Mycie aktywną pianą Do wstępnego mycia użyłem środka VALETpro pH NEUTRAL SNOW FOAM wraz z myjką ciśnieniową, która zawierała mały pojemnik na środek czyszczący. Oczywiście szału nie było gdyż nie była to profesjonalna pianownica, ale coś tam na pewno wyczyściło. Gdy piana zaczęła znikać, auto spłukałem wodą pod ciśnieniem. 4. Mycie ręczne Teraz karoserię umyłem znanym już sposobem na dwa wiadra. Do tego użyłem dwóch wiader z marketu oraz szamponu Rise and Shine Big Apple. Aby spotęgować ilość piany, najpierw wlałem do wiadra szampon, a potem użyłem myjki ciśnieniowej. Natomiast środkiem Nielsen APC Cyclone wyczyściłem gumowe dywaniki, komorę silnika felgi oraz wlew paliwa. Do czyszczenia użyłem szczotki i małego pędzelka. Pierwszy efekt był zadowalający. Dekontaminacja Do usunięcia smoły użyłem Prickbort MAC 124, natomiast pozostałości metalicznych niezawodnego Iron X-a, którym spryskałem również felgi. Najpierw auto spryskałem preparatem do smoły, a następnie wtarłem za pomocą aplikatora gąbkowego. Po dokładnym spłukaniu, użyłem Iron X (również do felg), który również spłukałem. Na zdjęciu z felgą widać wyraźnie różowym kolor co oznacza, że cząstki metaliczne związały się z chemią. 6. Glinkowanie Do usunięcia pozostałego brudu na lakierze posłużyła mi glinka Bilt Hamber auto clay. Jako lubrykant użyłem wody z szamponem. Jak widać na ostatnich zdjęciach glinka wyciągnęła sporo brudu, zwłaszcza z przednich drzwi. Felgi również potraktowałem glinką. Po całym zabiegu całe auto jeszcze raz umyłem na dwa wiadra, a potem wytarłem dużymi ręcznikami z mikrofibry. 7. Nabłyszczanie opon Do wydobycia odpowiedniej czerni z opon użyłem Meguiars Endurance Tire Gel, który nakładałem za pomocą aplikatora gąbkowego. Felgi przetarłem Quik wheel detailerem. 8. Polerowanie Jako, że nigdy wcześniej nie miałem styczności z polerką mechaniczną, odświerzyłem tylko maskę. Do tego celu użyłem polerki rotacyjnej LARE EPL-51 car care, a jako pasty ściernej Meguiars Ultimate compound. Wypróbowałem kilka padów Lare i najlepiej pracowało mi się z LARE diamond 150mm PF biała oraz LARE diamond 82mm Twardość : pomarańczowa OS. Swirle znikneły z maski i pozostały tylko pojedyncze trochę głębsze ryski. Następnym razem kupię inna pastę i przejadę całe auto. 9. Woskowanie Aby zamaskować mniejsze ryski oraz wydobyć odpowiednią głębie lakieru zastosowałem Dodo Juice Lime Prime. Jako LSP czyli Last stage protection posłużył wosk Collinite 915. Oba preparaty rozprowadziłem za pomocą aplikatora gąbkowego, a nastepnie wytarłem małymi recznikami z mikrofibry.Felgi również zabezpieczyłem woskiem Coli. 10. Elementy chromowane i plastikowe. Listwy chromowane oraz końcówki wydechu wyczyściłem mleczkiem Avel na wełnie stalowej. Elementy z tworzywa potraktowałem Meguiars Ultimate protectant trigger. Teraz po myciu na bezdotyku czasami stosuje Ultimate quik detailer. Podsumowując jestem bardzo zadowolony z efektu mojej pracy, lakier błyszczy i dobrze kropelkuje. Woda którą używałem była bardzo twarda, karoserie zdążyłem wytrzeć recznikami, ale szyb już nie i potem było bardzo ciężko je doczyścić. Również radzę myć auto w zacienionym miejscu, gdyż na słońcu to syzyfowa praca. Mam tylko nadzieje, że następnym razem wypoleruje już całe auto. Oto filmiki i zdjęcia, które i tak nie oddają całego efektu, pozdrawiam!.
Yasiek Opublikowano 15 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2013 Popo, gratuluje autka! Daj znać jak będziesz sprzedawać Ja oponami zajmuje się na końcu - nie przed polerowaniem.
kamil_rosen Opublikowano 15 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2013 Też opony robię na samym końcu, jako wisienkę na torcie, ale z drugiej strony, tu nie było żadnych korekty, ot tylko przejechane cleanerem, więc później auto ni było myte, więc luzik Szkoda, że nadkola nie ogarnięte Trzeba było chociaż na sztukę psiknąć czymś do plastiku Tak na dobrą sprawę UC wcale takie złe nie jest, dobry dobór padów i można dość dużo tym zdziałać. A auto masz młode, więc może strasznej tragedii tam nie ma Jedynie co, to lepiej sprawdzają się do opon dedykowane środki, np Blue Gel od ValetPro, albo do kilka razy do roku do bieżącej pielęgnacji np Bilberry No i kup sobie coś dedykowanego do plastików zewnętrznych, bo Megs znika po pierwszym deszczu. Np Dionysusa, albo Nano Magic Plast Care Na prawdę trzymając mega długo. Wnętrza nie pokazałeś, nic nie było grane? Na pewno przydała by się jakaś niewidzialna wycieraczka, choćby Rain-x, ale chyba lepiej zainwestować w coś lepszego, bo tego schodzą minimalne ilości, więc nawet te 50zł to jest nie wiele No i chyba Colli 915 do felg to nie jest jakaś super opcja. Jest dobry, ale są lepsze rzeczy. ps Ale i tak uznanie za dobór arsenału, jest już czym pracować, i są to rzeczy już lepsze, które na pewno długo i skutecznie posłużą A autko bardzo ładne, ładne linie
Popo Opublikowano 15 Lipca 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2013 Popo, gratuluje autka! Daj znać jak będziesz sprzedawać Ja oponami zajmuje się na końcu - nie przed polerowaniem. Tak jak Kamil napisał, robiłem tylko maskę więc nic tam nie pyliło. Jeżeli następnym razem będę robił całą korektę to już zrobię według kolejności. Na razie jestem zbyt zakochany w aucie, aby myśleć o jego/jej sprzedaży :-) Ty wiesz co ja o tym myślę Tak, widziałem na naszym forum :-) Szkoda, że nadkola nie ogarnięte Trzeba było chociaż na sztukę psiknąć czymś do plastiku Tak na dobrą sprawę UC wcale takie złe nie jest, dobry dobór padów i można dość dużo tym zdziałać. A auto masz młode, więc może strasznej tragedii tam nie ma Jedynie co, to lepiej sprawdzają się do opon dedykowane środki, np Blue Gel od ValetPro, albo do kilka razy do roku do bieżącej pielęgnacji np Bilberry No i kup sobie coś dedykowanego do plastików zewnętrznych, bo Megs znika po pierwszym deszczu. Np Dionysusa, albo Nano Magic Plast Care Na prawdę trzymając mega długo. Wnętrza nie pokazałeś, nic nie było grane? Na pewno przydała by się jakaś niewidzialna wycieraczka, choćby Rain-x, ale chyba lepiej zainwestować w coś lepszego, bo tego schodzą minimalne ilości, więc nawet te 50zł to jest nie wiele No i chyba Colli 915 do felg to nie jest jakaś super opcja. Jest dobry, ale są lepsze rzeczy. ps Ale i tak uznanie za dobór arsenału, jest już czym pracować, i są to rzeczy już lepsze, które na pewno długo i skutecznie posłużą A autko bardzo ładne, ładne linie Nadkoli nie zdążyłem ogarnąć, ponieważ i tak przez prawie trzy dni siedziałem przy aucie, a moja kobieta już pod koniec traciła cierpliwość, bo była ładna pogoda. Ale co ma wisieć ... . Z Endurance jestem bardzo zadowolony, wydajny, ładnie pachnie i efektowny. Na polerkę i kosmetyki wydałem już trochę kasy, więc Rain-Xa lub Carlacka (za podpowiedzią Sabata), coś do plastików zewnętrznych i może coś jeszcze planowałem za jakiś czas. Dzięki Wam za pozytywne komentarze, oczywiście nie od razu Kraków zbudowano, więc wszystko jeszcze przedemną. [ Dodano: 15 Lipiec 2013, 21:36 ] Popo, gratuluje autka! Daj znać jak będziesz sprzedawać Ja oponami zajmuje się na końcu - nie przed polerowaniem. Tak jak Kamil napisał, robiłem tylko maskę więc nic tam nie pyliło. Jeżeli następnym razem będę robił całą korektę to już zrobię według kolejności. Na razie jestem zbyt zakochany w aucie, aby myśleć o jego/jej sprzedaży :-) Ty wiesz co ja o tym myślę Tak, widziałem na naszym forum :-) Szkoda, że nadkola nie ogarnięte Trzeba było chociaż na sztukę psiknąć czymś do plastiku Tak na dobrą sprawę UC wcale takie złe nie jest, dobry dobór padów i można dość dużo tym zdziałać. A auto masz młode, więc może strasznej tragedii tam nie ma Jedynie co, to lepiej sprawdzają się do opon dedykowane środki, np Blue Gel od ValetPro, albo do kilka razy do roku do bieżącej pielęgnacji np Bilberry No i kup sobie coś dedykowanego do plastików zewnętrznych, bo Megs znika po pierwszym deszczu. Np Dionysusa, albo Nano Magic Plast Care Na prawdę trzymając mega długo. Wnętrza nie pokazałeś, nic nie było grane? Na pewno przydała by się jakaś niewidzialna wycieraczka, choćby Rain-x, ale chyba lepiej zainwestować w coś lepszego, bo tego schodzą minimalne ilości, więc nawet te 50zł to jest nie wiele No i chyba Colli 915 do felg to nie jest jakaś super opcja. Jest dobry, ale są lepsze rzeczy. ps Ale i tak uznanie za dobór arsenału, jest już czym pracować, i są to rzeczy już lepsze, które na pewno długo i skutecznie posłużą A autko bardzo ładne, ładne linie Nadkoli nie zdążyłem ogarnąć, ponieważ i tak przez prawie trzy dni siedziałem przy aucie, a moja kobieta już pod koniec traciła cierpliwość, bo była ładna pogoda. Ale co ma wisieć ... . Z Endurance jestem bardzo zadowolony, wydajny, ładnie pachnie i efektowny. Na polerkę i kosmetyki wydałem już trochę kasy, więc Rain-Xa lub Carlacka (za podpowiedzią Sabata), coś do plastików zewnętrznych i może coś jeszcze planowałem za jakiś czas. Dzięki Wam za pozytywne komentarze, oczywiście nie od razu Kraków zbudowano, więc wszystko jeszcze przede mną.
darkii Opublikowano 15 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2013 piękne auto, praca też niczego sobie
MateoMK Opublikowano 15 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2013 Tak jak pozostali koledzy twierdzą, dobra robota Fajny Arsenał masz lubię oglądać arsenału użytkowników samochodzik piękny hehe
marszo Opublikowano 16 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 16 Lipca 2013 Fajne są te szósteczki w kombi Czytając Twoją relacje czułem się jak lekko niedorozwinięty no ale....
kamilkok Opublikowano 16 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 16 Lipca 2013 Według mnie relacja świetna szczególnie dla początkujących bo łatwo jest się dowiedzieć wszystkiego dokładnie kiedy i czym robił. A co do mazdy to piękna ta bestia
Tomek6 Opublikowano 16 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 16 Lipca 2013 Świetna relacja O aucie nie wspomnę
Lucas123w Opublikowano 16 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 16 Lipca 2013 Popo, RainX w Makro masz za grosze go sprzedają a morda podczas deszczu się cieszy i czujnik deszczu nie ma co robić
Popo Opublikowano 17 Lipca 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Lipca 2013 Przekroczyłem transfer na fotosiku, już jest ok.
sobka01 Opublikowano 17 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 17 Lipca 2013 Bardzo fajna relacja z łopatologicznym wytłumaczeniem co robiłeś krok po kroku! Jako początkujący właśnie takie sprawozdania doceniam najbardziej P.S. Zdjęcia już elegancko się wyświetlają
Popo Opublikowano 17 Lipca 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Lipca 2013 Specjalnie wszystko tak opisałem, aby początkującym (którym sam jestem) było łatwiej.
dzinkins Opublikowano 17 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 17 Lipca 2013 Czasem pierwsze relacje odbierają mi chęć do przeglądania kolejnych ale w tym przypadku widać chęci, zaangażowanie, już jakąś wiedzę pomimo podstawowego arsenału, ograniczonego miejsca pracy i początkach przygody z auto detailingiem efekt jest bardzo ładny Oby tak dalej
pLaYmAn Opublikowano 17 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 17 Lipca 2013 Super relacja i świetny efekt końcowy
Frycu75 Opublikowano 18 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 18 Lipca 2013 Podpisuę się pod wszystkim co powiedziano wyzej - kolejna osoba z 3M Moim zdaniem kazdy powinien robić taką łopatologie w opisie, bo łatwo wyłapać ewentualne błędy i poinformować dokładnie w ktorym miejscu one powstały. Baaardzo pomocne dla osób zaczynających - wiem coś o tym. Dokładny opis arsenału na którym można sie oprzeć też na +, bo w niektórych relacjach stosowane skróty nazw produktów doprowadzają mnie do Gratki dla kolegi i do zobaczenia w 3M
szalik Opublikowano 22 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 22 Lipca 2013 ładny samochod super robota, i elegancka fotorelacja !
Dominik97 Opublikowano 24 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Lipca 2013 Witam, jak czyściłeś gumowe wycieraczki? Bo od dłuższego czasu nie mogę sobie z tym poradzić, a nie ma opisane na forum(chyba że nie umiem szukac)
TADEK14 Opublikowano 24 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Lipca 2013 Praca Witam, jak czyściłeś gumowe wycieraczki? Bo od dłuższego czasu nie mogę sobie z tym poradzić, a nie ma opisane na forum(chyba że nie umiem szukac) Nie ten temat ale http://showcarshine.pl/odswiezacze-i-ne ... aczek.html
Popo Opublikowano 24 Lipca 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 24 Lipca 2013 Dywaniki czyściłem Nielsen APC Cyclone rozcieńczony z wodą w atomizerze i rozprowadzony pędzelkiem. Zabezpieczyłem dodatkowo Meguiars Ultimate protectant trigger. Dywaniki gumowe zostały w miarę doczyszczone, ale zostały jakieś białe ślady, myślę że po preparacie od Tadka możesz być bardziej zadowolony. Fajnie czytać, że moje auto podoba się ludziom, a tym bardziej moja skromna praca. To na pewno mobilizuje do dalszych działań, które zaprezentuje w tym wątku. Pozdrawiam.
Lucas123w Opublikowano 26 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2013 Pisałeś że masz twardą wodę i na szybach zostają ślady. Miałem to samo ale z pomocą przyszedł AG Car Glass Polish i na to dopiero RainX. Od maja wystarczy przetrzeć szyby płynem do szyb i jest lustro Odpychanie wody jest bardzo dobre. Jako płynu używam Megsa Glass cleaner concetrate i chyba będę go miał na ok 10 lat
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się