Jump to content

"Valeting" czarnej 206


coobah
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Chciałbym Wam przedstawić krótką i szybką relację z odświeżenia czarnej 206.

Autko z 1999 roku, drugi właściciel, mechanicznie w super stanie, ale lakier wymagał sporo pracy.

 

Podczas pracy używałem:

 

Użyte zostało:

 

Odsmolenie:

Prickbort MAC 124 + nafta oświetleniowa

Glinka ValetPro

 

Mycie:

Płyn do garów

Szampon Shiny Garage Orange Car Wash

Felgi i opony - Tenzi En-Jee

Rękawica z dredami bliżej nieokreślonej firmy

 

Korekta lakieru:

Taśma papierowa APP

Pasty: Menzerna - 500, 2500 i 4000

Pady: Urban (biały, żółty i czarny) + futro Flexipads

Maszyna: Graphite 59G242

Latarka (jakaś chińska) + 2x 150W halogen na statywie

IPA

 

Pod wosk: Megs DC2

Wosk: FinishKare 2685 Pink Paste Wax

Zabezpieczenie opon: Nielsen Brillance

Sealant na falgi: FinishKare 2180

Zewnętrzne plastiki + chlapacze: Owatrol Polytrol

 

Do osuszania auta:

Fluffy Dryer x2

 

 

Do spolerowania wosku:

fibra no-name

 

Dużo różnego rodzaju aplikatorów gąbkowych do cleanera, wosku i opon.

 

Autko przyjechało czyste, więc zostało zlane siuwaksami do usuwania drobinek asfaltu, smoły...

 

 

Autko po umyciu:

 

P1010286_zps49079f7a.jpg

P1010287_zpsf38abe32.jpg

P1010288_zpsbfe08ab4.jpg

 

I poszła w ruch glinka.

 

Po lewych drzwiach:

P1010290_zps89f71d96.jpg

 

po dachu:

P1010289_zps26f657c1.jpg

 

Po glince mycie i rzut oka co mnie czeka...

P1010292_zps13d4c945.jpg

P1010293_zpsb0da17d4.jpg

P1010294_zps9676a724.jpg

P1010295_zps8271ee15.jpg

P1010296_zps7e7029bd.jpg

P1010297_zps6ad9c460.jpg

P1010300_zps65597002.jpg

P1010302_zps94497123.jpg

P1010303_zps0dd1d0ad.jpg

 

nieśmiałe próby na drzwiach pasażera:

P1010304_zpsf484d94d.jpg

P1010305_zps02929994.jpg

P1010306_zpsa357fdc6.jpg

 

 

 

maska w trakcie:

 

P1010312_zps9e2fd533.jpg

 

P1010314_zps7cd7350e.jpg

 

P1010315_zpsfed34a92.jpg

 

Parę fotek prawego boku (do zrobienia zostały drzwi pod listwą):

 

P1010317_zpsb0d22634.jpg

P1010318_zps632ab369.jpg

P1010319_zpsdb6a77cb.jpg

 

auto praktycznie na gotowo:

 

P1010322_zpsbeb6df79.jpg

 

P1010323_zpsf200c020.jpg

 

dla porównania druga strona przed:

 

P1010324_zps86e0570a.jpg

 

P1010326_zps677925be.jpg

 

P1010327_zps325c2307.jpg

 

P1010328_zpsdad8d962.jpg

 

P1010329_zps6a183036.jpg

 

P1010330_zps7e1c4981.jpg

 

P1010331_zps028766e6.jpg

 

P1010332_zpse1c22f1a.jpg

 

P1010333_zps8ec09e08.jpg

 

P1010334_zpsad702b2f.jpg

 

 

Z góry dziękuję za konstruktywną krytykę :)

Link to comment
Share on other sites

Mam wrazenie, ze rysy zostaly dobrze zapchane, sporo widac sladow past na zdjeciach. Tak czy siak sie blyszczy :-]

 

nie zgodze sie z Toba. Piszesz to pewnie sugerując się zdjeciami "w trakcie" ;).

Lakier oryginał i bardzo fajnie poddał się korekcie.

Link to comment
Share on other sites

Mam wrazenie, ze rysy zostaly dobrze zapchane, sporo widac sladow past na zdjeciach. Tak czy siak sie blyszczy :-]

 

nie zgodze sie z Toba. Piszesz to pewnie sugerując się zdjeciami "w trakcie" ;).

Lakier oryginał i bardzo fajnie poddał się korekcie.

 

Też mi się dobrze z tym lakierem pracowało, podczas ostatniej mojej "roboty" ile czasu Ci zajęła korekta? Praktycznie pracowałem na identycznym zestawie, też z racji braku cierpliwości futro poszło w obroty ;)

Link to comment
Share on other sites

 

BTW co to za latarka?

 

a takie coś:

 

LATARKA

 

 

 

Też mi się dobrze z tym lakierem pracowało, podczas ostatniej mojej "roboty" ile czasu Ci zajęła korekta? Praktycznie pracowałem na identycznym zestawie, też z racji braku cierpliwości futro poszło w obroty ;)

 

w sumie z 16 godzin...

 

 

A "nieśmiałe próby na drzwiach pasażera:" to jest przejazd tylko FG500 ?

 

dokładnie po 500 i 2500

Link to comment
Share on other sites

Mariusz, masz rację. Felgi od wewnątrz nie ruszone i końcówka także. Wydech niedługo pójdzie do wymiany, a temat felg kolega chce ogarnąć we własnym zakresie.

Wytyczne dostał, jak sobie nie poradzi to ma do mnie wrócić :)

Link to comment
Share on other sites

Ja specjalnie na takie lakiery jak ten kupiłem Dual-Action na wykończenie. Trzeba też uważać na fibre bo ona lubi porysować taki lakier.

 

Lakier musiał być mega brudny skoro po Prick'u glinka jeszcze tyle zebrała. Ale i tak nieźle, jak na oryginalny lakier, troche grubasów zostało, ale było by bezsensem ścinać je na autku do jazdy na codzień, gdzie widać je tylko pod "halogenem"

 

Dobra robota :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.