wkr Posted July 2, 2013 Report Share Posted July 2, 2013 W związku z tym, że mimo sprzyjającej aury niewiele się dzieje w dziale PSB, postanowiłem się z Wami podzielić krótką relacją z prac nad Matizem rocznik 2000. Z pewnością nie jest to pełen proces detailingowy, raczej trochę bardziej zaawansowany valeting . Założenia były takie, żeby odświeżyć lakier możliwie jak najlepiej a wnętrze jedynie odkurzyć i nasmarować ponieważ i tak nadaje się tylko do prania. Samochód ten służy pewnej kobiecie jako zakupowóz, małym dzieciom jako trzecia szafa z zabawkami, kotu jako legowisko na które koniecznie trzeba się wdrapać używając pazurów a i mężczyzna przewiezie czasami materiały na budowę. Czyli krótko mówiąc daily car, bez specjalnego traktowania. Mam nadzieję, że od teraz się to chociaż trochę zmieni Zapraszam do oglądania i komentowania. Użyte środki: Mycie : -Duragloss 901 -APC Nielsen Lakier : -oczyszczenie za pomocą zmywacza silikonowego. -Menzerna 400 + żółty pad Flexi 150 ( bardzo twardy ) -Menzerna 2500 + pomarańczowy pad Urban 150 -Menzerna 4000 + czarny pad Flexi 150 -małe pady boll , niebieski bardzo twardy i pomarańczowy średni Zabezpieczenie : -Sonax BSD (zabrakło czasu na coś więcej) Szyby : -Shiny Garage Glass Cleaner Wnętrze : -ogarnięte APC Nielsen 1:10 -odkurzone -nałożony Autobrite Pink Sheen Plastiki : -Autobrite Vinyl Gel Opony : -Nielsen Briliance Maszyna : - K2 pro Samochód przyjechał do mnie w takim stanie : Po umyciu czas na wjazd do garażu i kilka 50/50 . Większość to same przejazdy Menzerna 400 lub czasami 400 + 2500. Maska przed : Maska po : Dach przed : Dach po : Klapa tył 50/50 po samej FG 400 , widać nawet ładne hologramy Klapa tył po 400 i 2500 : Błotnik tył, górna część po samej FG 400 Drzwi lewe tył, wyłącznie po FG 400 : Błotnik przód przed : Błotnik przód po, FG400 + 2500 : Błotnik tył przed wyłącznie : Błotnik tył po FG400 + 2500 : Lampy potraktowane papierami 1500>2000>2500 i Menzerna 400>2500 I efekty finalny, cały samochód objechany jeszcze FF 4000 : Przemyślenia : Lakier dość miękki w porównaniu do np. VAGowskiego z tego samego rocznika. Przyjemnie się pracowało, najczęściej jeden przejazd FG 400 wystarczył aby usunąć 90% defektów. Jedynie na dachu musiałem jechać dwa razy. Po samej 2500 akurat na tym samochodzie jakby czegoś brakowało. Po Menzernie 4000 całkiem ładnie odżył i efekt finalny jest naprawdę Uwidoczniło się ziarno i cały samochód nabrał blasku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beny Posted July 3, 2013 Report Share Posted July 3, 2013 Dobra robota i ładne 50siątki Do szczescia brakuje mi wyjęcia foteli i wyczyszczenia mocowań z rdzy Miałem chwile matiza i strasznie to wyglądało. Link to comment Share on other sites More sharing options...
propekMONTER Posted July 3, 2013 Report Share Posted July 3, 2013 Te mocowania to prawdziwa bolączka matizów. Bardzo ładny kolor udało Ci się wydobyć Fajna praca! ps. w tym tygodniu też będę robić matiza - tylko że ten popularny "pomarańcz" . Jakieś wskazówki? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wkr Posted July 3, 2013 Author Report Share Posted July 3, 2013 Dziękuję Panowie Tak jak wspomniałem, skupiłem się głównie na tym co na zewnątrz. Na środek przyjdzie jeszcze czas. Pamiętam, że dopóki samochód był garażowany, czyli pierwszych parę lat to nic złego się nie działo z mocowaniami. Dopiero jak zaczął stać pod chmurką to powyłaziła ruda. Myślę, że jeszcze będzie update jak czas pozwoli Żałuje tylko, że nie wziąłem lustrzanki, były by lepsze jakościowo zdjęcia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
shpyo Posted July 3, 2013 Report Share Posted July 3, 2013 A wnętrze? Po początkowych zdjęciach brudnego wnętrza myślałem, że to też będzie ogarnięte. Zrobiłeś zajawkę, scrolluje, scrolluje i nic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raku Posted July 3, 2013 Report Share Posted July 3, 2013 ipa była grana? dywanik mogłeś wypędzelkować apc lampy tył też jakieś żywsze się zrobiły Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator AreK Posted July 3, 2013 Administrator Report Share Posted July 3, 2013 Odśwież plastikowe podszybie w "matołku" . Polecam mój wątek. http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=4883 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz91 Posted July 3, 2013 Report Share Posted July 3, 2013 auto ładnie odżyło rdzewiejące mocowania foteli dręczą także naszego "mamowego" fokusa z 2008 r Link to comment Share on other sites More sharing options...
wkr Posted July 3, 2013 Author Report Share Posted July 3, 2013 shpyo, post wyżej Raku, Nie używam IPY, tylko zmywacz silikonowy po kombinacji 400+2500 a przed 4000. Dywanik był wymyty apc, tylko, że pod garażem jest dużo szutru i kręcąc się siłą rzeczy zaraz zrobił się brudny. Arekkaz, Dzięki za linka, już widziałem Nie posiadam niestety opalarki i nikt ze znajomych również. Podszybie zostało przesmarowane Vinyl Gel, nawet dwukrotnie ale i tak szału nie ma. Jest bardzo wypłowiałe. Natomiast zderzaki ładnie odżyły. Tomasz91, Dziwna sprawa w dość młodym aucie. Zawsze mi się wydawało, że jakoś to konserwują... Link to comment Share on other sites More sharing options...
escimo Posted July 3, 2013 Report Share Posted July 3, 2013 Elegancki lakier miał ten matiz. Jedno "ale" do pracy - użycie słowa zabezpieczenie razem z BSD. Dla mnie to żadne zabezpieczenie Ale ja się tam nie znam Link to comment Share on other sites More sharing options...
benekb Posted July 13, 2013 Report Share Posted July 13, 2013 Nie no matiz wygląda teraz lepiej jak z fabryki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now