Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W związku z tym, że mimo sprzyjającej aury niewiele się dzieje w dziale PSB, postanowiłem się z Wami podzielić krótką relacją z prac nad Matizem rocznik 2000. Z pewnością nie jest to pełen proces detailingowy, raczej trochę bardziej zaawansowany valeting ;) . Założenia były takie, żeby odświeżyć lakier możliwie jak najlepiej a wnętrze jedynie odkurzyć i nasmarować ponieważ i tak nadaje się tylko do prania. Samochód ten służy pewnej kobiecie jako zakupowóz, małym dzieciom jako trzecia szafa z zabawkami, kotu jako legowisko na które koniecznie trzeba się wdrapać używając pazurów a i mężczyzna przewiezie czasami materiały na budowę. Czyli krótko mówiąc daily car, bez specjalnego traktowania. Mam nadzieję, że od teraz się to chociaż trochę zmieni ;) Zapraszam do oglądania i komentowania.

 

 

 

Użyte środki:

 

Mycie :

-Duragloss 901

-APC Nielsen

 

Lakier :

-oczyszczenie za pomocą zmywacza silikonowego.

-Menzerna 400 + żółty pad Flexi 150 ( bardzo twardy )

-Menzerna 2500 + pomarańczowy pad Urban 150

-Menzerna 4000 + czarny pad Flexi 150

-małe pady boll , niebieski bardzo twardy i pomarańczowy średni

 

Zabezpieczenie :

-Sonax BSD (zabrakło czasu na coś więcej)

 

Szyby :

-Shiny Garage Glass Cleaner

 

Wnętrze :

-ogarnięte APC Nielsen 1:10

-odkurzone

-nałożony Autobrite Pink Sheen

 

Plastiki :

-Autobrite Vinyl Gel

 

Opony :

-Nielsen Briliance

 

Maszyna :

- K2 pro

 

Samochód przyjechał do mnie w takim stanie :

lqte.jpg

y0xk.jpg

7kfl.jpg

xj9s.jpg

m6dd.jpg

5b6r.jpg

bmqs.jpg

w1pw.jpg

mc61.jpg

krdx.jpg

vuxv.jpg

 

Po umyciu czas na wjazd do garażu i kilka 50/50 . Większość to same przejazdy Menzerna 400 lub czasami 400 + 2500.

 

Maska przed :

 

dzww.jpg

ggt1.jpg

eqmi.jpg

 

Maska po :

 

74gf.jpg

icj6.jpg

r0wq.jpg

jh0f.jpg

 

Dach przed :

 

hdj8.jpg

 

Dach po :

 

5egq.jpg

uskz.jpg

 

Klapa tył 50/50 po samej FG 400 , widać nawet ładne hologramy ;)

 

83dy.jpg

 

Klapa tył po 400 i 2500 :

 

x6b9.jpg

 

Błotnik tył, górna część po samej FG 400

 

gtui.jpg

 

Drzwi lewe tył, wyłącznie po FG 400 :

 

c9xj.jpg

kyi8.jpg

 

Błotnik przód przed :

 

od84.jpg

 

Błotnik przód po, FG400 + 2500 :

 

l7l0.jpg

 

Błotnik tył przed wyłącznie :

 

iixm.jpg

 

Błotnik tył po FG400 + 2500 :

 

e9s7.jpg

 

 

Lampy potraktowane papierami 1500>2000>2500 i Menzerna 400>2500

 

39ub.jpg

p68y.jpg

 

I efekty finalny, cały samochód objechany jeszcze FF 4000 :

 

23n2.jpg

e73l.jpg

eo28.jpg

c2q8.jpg

n36c.jpg

uqob.jpg

6ocj.jpg

m4w.jpg

vog8.jpg

jkoe.jpg

r1gh.jpg

noly.jpg

3izx.jpg

alop.jpg

07cu.jpg

jvnc.jpg

jv8f.jpg

co1r.jpg

 

Przemyślenia :

 

Lakier dość miękki w porównaniu do np. VAGowskiego z tego samego rocznika. Przyjemnie się pracowało, najczęściej jeden przejazd FG 400 wystarczył aby usunąć 90% defektów. Jedynie na dachu musiałem jechać dwa razy. Po samej 2500 akurat na tym samochodzie jakby czegoś brakowało. Po Menzernie 4000 całkiem ładnie odżył i efekt finalny jest naprawdę :good: Uwidoczniło się ziarno i cały samochód nabrał blasku.

Opublikowano

Dobra robota i ładne 50siątki :) Do szczescia brakuje mi wyjęcia foteli i wyczyszczenia mocowań z rdzy :P Miałem chwile matiza i strasznie to wyglądało.

Opublikowano

Te mocowania to prawdziwa bolączka matizów. Bardzo ładny kolor udało Ci się wydobyć :good:

Fajna praca!

 

ps. w tym tygodniu też będę robić matiza - tylko że ten popularny "pomarańcz" :-]. Jakieś wskazówki?

Opublikowano

Dziękuję Panowie ;) Tak jak wspomniałem, skupiłem się głównie na tym co na zewnątrz. Na środek przyjdzie jeszcze czas. Pamiętam, że dopóki samochód był garażowany, czyli pierwszych parę lat to nic złego się nie działo z mocowaniami. Dopiero jak zaczął stać pod chmurką to powyłaziła ruda. Myślę, że jeszcze będzie update jak czas pozwoli ;) Żałuje tylko, że nie wziąłem lustrzanki, były by lepsze jakościowo zdjęcia.

Opublikowano

A wnętrze? Po początkowych zdjęciach brudnego wnętrza myślałem, że to też będzie ogarnięte. Zrobiłeś zajawkę, scrolluje, scrolluje i nic :)

Opublikowano

shpyo, post wyżej ;)

 

Raku, Nie używam IPY, tylko zmywacz silikonowy po kombinacji 400+2500 a przed 4000. Dywanik był wymyty apc, tylko, że pod garażem jest dużo szutru i kręcąc się siłą rzeczy zaraz zrobił się brudny.

 

Arekkaz, Dzięki za linka, już widziałem ;) Nie posiadam niestety opalarki i nikt ze znajomych również. Podszybie zostało przesmarowane Vinyl Gel, nawet dwukrotnie ale i tak szału nie ma. Jest bardzo wypłowiałe. Natomiast zderzaki ładnie odżyły.

 

Tomasz91, Dziwna sprawa w dość młodym aucie. Zawsze mi się wydawało, że jakoś to konserwują...

Opublikowano

Elegancki lakier miał ten matiz.

Jedno "ale" do pracy - użycie słowa zabezpieczenie razem z BSD. Dla mnie to żadne zabezpieczenie ;)

 

Ale ja się tam nie znam :P

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.