Jump to content

Ślady po twardej wodzie lakier/szyba


Recommended Posts

Wszystko już próbowałem, glinka, APC, cleaner, UC oczywiście na lakierza i nic. Na szyberdachu jest najwięcej tego cholerstwa, jak się glinką lub palcem pociera, to czuć chropowatość. Moja wina, bo ostatnie pół roku odpuściłem woskowanie i wycieranie lakieru po myciu. :? Ktoś ma pomysł na to cholerstwo?

Link to comment
Share on other sites

To na lakierze, a na szybie szyberdachu?

 

Autoglym Car Glass Polish, na mikrofibrowym ręcznym padzie - u mnie ślady po twardej wodzie na przedniej szybie ładnie zeszły.

Link to comment
Share on other sites

ale nie mam pomysłu jak temu przeciwdziałać

 

Są specjalne stacje zmiękczające wodę ale to raczej do domku niż mieszkania a i nie jest to tanie.

 

Natomiast na te kropki po wodzie daje rade Tenzi Car Stone, na lubleszczyźnie też mamy twardą wodę :( ale Tenzi daje radę

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Natomiast na te kropki po wodzie daje rade Tenzi Car Stone, na lubleszczyźnie też mamy twardą wodę :( ale Tenzi daje radę

 

A wosku ten preparat nie zmyje?

Link to comment
Share on other sites

panowie mam na czarnym dość delikatnym lakierze plamki, jakby zaschnięte kropelki wody . nie chce to zejsc ani cleanerem , qd też nie. co polecacie? żeby tylko nie było bardzo ścierne.

Link to comment
Share on other sites

panowie mam na czarnym dość delikatnym lakierze plamki, jakby zaschnięte kropelki wody . nie chce to zejsc ani cleanerem , qd też nie. co polecacie? żeby tylko nie było bardzo ścierne.

 

No właśnie...lakier Volvo. Byle g...zostaje i ciężko usunąć. Ja na swoim AF Tripple usunąłem. Zauważyłem też, że te większe usuwają się po myciu wodą zmiękczoną na myjce.

Taka rada kolego - jak juz zdążyłeś poznać Volvo ma okrutny lakier pod względem ptasich kup (momentalnie zostaje ślad nawet jak sie szybko usunie) i właśnie zaschniętej wody. Myj tylko jak lakier jest chłodny i koniecznie w cieniu, najlepiej pod wieczór.

Jak miałem Mercedesa to można było umyć w słońcu, jak zaschło to szedł quick detailer i śladu nie było. Tutaj trzeba już używać troche kombinacji :)

Link to comment
Share on other sites

No właśnie...lakier Volvo. Byle g...zostaje i ciężko usunąć. Ja na swoim AF Tripple usunąłem. Zauważyłem też, że te większe usuwają się po myciu wodą zmiękczoną na myjce.

Taka rada kolego - jak juz zdążyłeś poznać Volvo ma okrutny lakier pod względem ptasich kup (momentalnie zostaje ślad nawet jak sie szybko usunie) i właśnie zaschniętej wody. Myj tylko jak lakier jest chłodny i koniecznie w cieniu, najlepiej pod wieczór.

Jak miałem Mercedesa to można było umyć w słońcu, jak zaschło to szedł quick detailer i śladu nie było. Tutaj trzeba już używać troche kombinacji :)

 

+1

 

Oraz jakość/twardość wody ma główny wpływ na powstawanie "water spotów" bez względu na jakim lakierze ;)

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie tak. Na lubelszczyźnie w moim regionie woda dość twarda niestety i sporo minerałów chyba ma. Czasami nawet jak w cieniu umyje i nieśpieszno wycieram to potrafią kropki zostać :/

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.