matkot88 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2013 Jak to jest z naprawą z OC sprawcy. Był rzeczoznawca, przysłali wycenę szkody a tam kwiatki. Mianowicie rzeczoznawca na oględzinach mówił błotnik przedni do wymiany a w kalkulacji wpisana naprawa. Błędnie wyszczególnione elementy do wymiany chodzi o listwy M Pakietowe itp. Zakwalifikowane 5 elementów do malowania: zderzak, pas przedni, błotnik przód, drzwi, lusterko i wycenili wszystko na 1340pln. Jeśli chodzi o auto to jest to E36 touring w M-pakiecie z 98r a ubezpieczalnia sprawcy to GOTHAER. Jak wygląda sprawa z odwołaniem? Cenny części OEM-owych BMW przedstawione przez ubezpieczyciela, śmiesznie niskie nie pokrywające się z rzeczywistymi cenami w ASO.
propekMONTER Opublikowano 24 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2013 Jak się odwołasz to odpiszą żebyś sam wycenił, zrobił, a oni zapłacą. Też przez to przechodziłem
Sabat Opublikowano 24 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2013 też obecnie walczę dałem zakładowi który będzie robił pełnomocnictwo i oni wyceniają. tak to wyglądało wycena wg Interriska http://ram-int.com.pl/temp/wycena.pdf śmiech na sali Lampę sobie już zrobiłem błotnik także. bo mnie wkurzało jak autem jeżdzę i codziennie widzę, blacharki niestety nie umiem, a żeby to wypchnąć to trzeba potrafić
dementor Opublikowano 24 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2013 propekMONTER, oni nie zapłacą, zaproponują kolejną śmieszną wycenę tylko trochę wyższą Jak komuś zależy na tym żeby coś zrobić tak jak powinno być a nie zarobić to gonić od razu do ASO i sie nie pierdzielić bo szkoda nerwów bo nie raz widziałem takie kwiatki że max wycena z ubezpieczalni wychodziła 4-5 tyś po odwołaniach a na start z ASO 20 tyś
Piotrek Opublikowano 24 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2013 dementor, No tak, ale jak odda do ASO to zrobią wycenę i jeżeli koszt robocizny i części przekroczy wartość rynkową pojazdu to zrobią szkodę całkowitą i nie naprawią tego. Według Eurotaxu takie BMW jest pewnie warte koło 6 tysięcy. Kolega napisał, że aż 5 elementów do malowania, do tego nowy błotnik i listyw pakietowe które nie będą tanie. Mi wydaje się, że skończy się na całkowitej. Kolega dostanie różnicę między wartością przed i po.
matkot88 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2013 Według Eurotaxu takie BMW jest pewnie warte koło 6 tysięcy. Kolega napisał, że aż 5 elementów do malowania, do tego nowy błotnik i listyw pakietowe które nie będą tanie. Mi wydaje się, że skończy się na całkowitej. Kolega dostanie różnicę między wartością przed i po. Szkody całkowitej nie wyliczyli ale rzeczoznawca straszył że może wyjśc , A tak naprawdę to lekkie zarysowanie przodu no i ten błotnik wgnieciony. Co do listew M-Pakietowych to wyliczyli wg Audatex-u że wartość 140 pln a w ASO sprawdziłem i wartość ponad 600pln.
Piotrek Opublikowano 24 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2013 matkot88, Według mnie twardo obstawaj za tym, że chcesz bez gotówkowo. Oddaj do ASO, niech Oni zrobią wycenę za ile według nich jest możliwa naprawa. Da Ci to jakiś punkt odniesienia i możliwość odwołania od sumy jaką wyliczyło towarzystwo. Ale może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł, ja miałem na szczęście dopiero jedną szkodę z OC więc za dużego doświadczenia nie mam.
karambol Opublikowano 25 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 25 Czerwca 2013 nic mu odwołania nie dadzą Kwota którą mu przyznali jest tak zwaną "bez sporną" Jeśli chce by auto zostało naprawione tak jak należy musi oddać do warsztatu blacharsko-lakierniczego, nie koniecznie ASO i tam dopiero na podstawie kosztorysu wykonanego w systemie AUDATEXT może zostać wykonana naprawa. System ubezpieczeniowy działa tak, jeśli jest dostępna cześć alternatywna na rynku (zamiennik) wbijają Ci zamiennik, jeśli nie ma potrącają 50% wartości Oczywiście przysługuje Ci oryginał pokryty w 100% ale tylko w ten sposób jak opisałem wyżej Szukaj warsztatu który Ci to zrobi bezgotówkowo
Moderator Eryczek Opublikowano 25 Czerwca 2013 Moderator Zgłoś Opublikowano 25 Czerwca 2013 karambol, żaden normalny warsztat nie robi napraw bezgotówkowych dla takich wspaniałych towarzystw ubezpieczeniowych jakim jest np: Gothear. Szukając najtańszego OC na rynku, ludzie niestety nie mają na uwadze, że nie dość że robią komuś kłopot rozwalając mu samochód to jeszcze pakują go w szambo likwidacji szkody u takiego ubezpieczyciela Trochę wyobraźni...
karambol Opublikowano 25 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 25 Czerwca 2013 karambol, żaden normalny warsztat nie robi napraw bezgotówkowych dla takich wspaniałych towarzystw ubezpieczeniowych jakim jest np: Gothear. Szukając najtańszego OC na rynku, ludzie niestety nie mają na uwadze, że nie dość że robią komuś kłopot rozwalając mu samochód to jeszcze pakują go w szambo likwidacji szkody u takiego ubezpieczyciela Trochę wyobraźni... Nie obraź sie Eryczek ale jesteś w błedzie, akurat teraz gother jest na rynku jednym z lepszych ubezpieczycielem który bezproblemowo zatwierdza stawki 100/100 i na częściach oryginalnych Akurat jestem lakiernikiem i mam z tym styczność na codzień Natomiast nie polecam PZU oraz ALLIANZ
Moderator Eryczek Opublikowano 25 Czerwca 2013 Moderator Zgłoś Opublikowano 25 Czerwca 2013 karambol, nie obrażam się ale mam z goła odmienne doświadczenia
micky Opublikowano 26 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 26 Czerwca 2013 Natomiast nie polecam PZU oraz ALLIANZ A to dlaczego?
provayder Opublikowano 26 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 26 Czerwca 2013 Natomiast nie polecam PZU oraz ALLIANZ Ja kilka razy usuwałem szkody pokolizyjne i akurat z PZU miałem najmniej problemów. Średnio po 2 tygodniach sprawa była zakończona. Natomiast dla mnie najgorszy ubezpieczyciel to Uniqa, zresztą nazwa ich zobowiązuje
karambol Opublikowano 26 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 26 Czerwca 2013 Natomiast nie polecam PZU oraz ALLIANZ A to dlaczego? A mam po prostu kilka spięć z tymi TU
borowa Opublikowano 27 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 27 Czerwca 2013 Natomiast dla mnie najgorszy ubezpieczyciel to Uniqa, zresztą nazwa ich zobowiązuje Tydzień temu miałem przygodę ze sprawcą ubezpieczonym w Uniqa, wizyta u rzeczoznawcy i wycena naprawy na niecałe 1200zł, tydzień szukałem "gratów w kolor", odpuściłem, szkoda czasu i nerwów, zdecydowałem się na naprawę bezgotówkową, w dniu dzisiejszym przekazałem pełnomocnictwo dla warsztatu, ich wycena to ok 3800zł, czekam na znak, że ubezpieczyciel zaakceptował nowy kosztorys i odstawiam auto. Jeżeli nie mamy zamiaru kombinować aby "pokleić" auto po kosztach, chyba najlepszym wyborem jest naprawa bezgotówkowa.
jmajka Opublikowano 28 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2013 Co do listew M-Pakietowych to wyliczyli wg Audatex-u że wartość 140 pln a w ASO sprawdziłem i wartość ponad 600pln. Pewnie ciebie zastanawia czemu taka różnica odpowiedz jest prosta, zostało zastosowanie urealnienie części zamiennych w twoim wypadku, jako że jest samochód leciwy jest ponad 70% i to na pewno jest na kosztorysie, co do twojego przypadku jak oddasz do ASO samochód to zrobi się szkoda całkowita i w tedy zobaczysz co to znaczy problem z ubezpieczalnią, ponieważ twój samochód dla nich będzie wrakiem z sporą pozostałością, a w ASO szczególnie takim jak BMW gdzie stawki są z tego co pamiętam po 150 nikt nie będzie chciał iść ci na rękę i robić do wartość, chyba że dopłacisz do naprawy z OC, w twoim przypadku polecam dobry warsztat blacharsko-lakierniczy, tam ci wszytko wytłumaczą, i pewnie uda się zrobić do wartość. System ubezpieczeniowy działa tak, jeśli jest dostępna cześć alternatywna na rynku (zamiennik) wbijają Ci zamiennik, jeśli nie ma potrącają 50% wartości Oczywiście przysługuje Ci oryginał pokryty w 100% ale tylko w ten sposób jak opisałem wyżej Szukaj warsztatu który Ci to zrobi bezgotówkowo potwierdzam
KamilSramil Opublikowano 28 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2013 ja mialem kiedys walniete drzwi(do wymiany) i nadkole do naprawy i zalakierowania(usterka jest prawie niewidoczna) InterRisk policzyl mi ze bez problemu wszystko zrobie za 990zl. Napisalem odwolanie, pojechalem do ASO, gosc za darmo przygotowal kosztorys i wyslal do InterRiska. Po jakims czasie na koncie pojawilo mi sie ponad 4000zl. Okazalo sie przy okazji ze koszt naprawy przekracza koszt pojazdu (nie wiem w jaki sposob licza ceny pojazdow) i dostalem zwrot calej kasy. Bylo to jakies 1,5 roku temu
Marcin_M Opublikowano 4 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 4 Lipca 2013 Najważniejsze żeby naprawa była przeprowadzona bezgotówkowo (na faktury). Niczym się nie martwisz, ASO samo się rozlicza z ubezpieczycielem. Ty tylko oddajesz auto, odbierasz gotowe i z głowy. Co to TU to ja uważam, że jednak PZU jest bardzo dobrym towarzystwem. Mają duża sieć współpracujących warsztatów, więc jest w czym wybierać (wiem z doświadczenia).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się