Skocz do zawartości

Plastiki zew DG 271, 303 Aerospace, Daerg Nicol Spoyler


bienek

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem zrobić mały teścik kilku środków do odżywiana i pielęgnacji plastików. W śród nich 2 raczej dobrze znane a przynajmniej rozpoznawalne i jeden zawodnik o którym mało jest informacji.

 

Z racji tego, że jestem bardzo zadowolony z aktywnych pian firmy Daerg Chimica postanowiłem teraz spróbować czegoś innego z ich oferty i zamówiłem mleczko do plastików.

 

Nicol Spoyler

 

Na stronie dystrybutora krótki opis "Preparat na bazie silikonu do konserwacji kokpitu, zderzaków i elementów gumowych. Ożywia, odświeża, tworzy powłokę ochronną zapobiegając osadzaniu się kurzu."

 

Porównanie cen

 

Nicol Spoyler 1L ok 25 zł

Duragloss 271 236ml ok 45 zł

303 aerospace 473ml ok 58 zł

 

Jak widać NS jest z tej trójki zdecydowanie najtańszy

 

Postanowiłem porównać te 3 preparaty na przedniej prawej części zderzaka mojego dostawczaka i na prawym tylnym nadkolu.

 

Zderzak i nadkole zostały umyte 100% stężeniem mocnej piany Bays Wash a następnie osuszone.

 

vstd.jpg

 

pqs5.jpg

 

Zderzak podzielony na 3 części i nałożone preparaty

 

Od lewej

303

DG

NS

 

uvtl.jpg

 

dk2w.jpg

 

 

Po przetarciu mikrofibrą

 

 

vqr0.jpg

 

 

 

DG i NS

 

vqr0.jpg

 

5rfp.jpg

 

 

 

303 i DG

 

a2bu.jpg

 

kvxe.jpg

 

 

Kropelki

 

9hty.jpg

 

 

 

 

Żeby było lepsze porównanie nałożyłem środki na nadkole które nigdy raczej nie widziało żadnego dressingu i jest narażone na mocne brudzenie się

 

 

 

TUTAJ INNA KOLEJNOŚĆ

 

Od góry DG, 303 i NS

 

zce.jpg

 

rptc.jpg

 

ld1n.jpg

 

 

 

Kropelki

 

5a2j.jpg

 

 

 

Podsumowanie

 

Aplikacja:

 

Wszystkie środki łatwo się aplikują chociaż DG ma tendencje do pozostawiania mazaków. Takie zjawisko nie występowało w przypadku 303 i NS.

 

Odżywianie/wygląd:

 

Jak widać na załączonych obrazkach wszystkie produkty oferują matowe wykończenie i żaden z nich nie pozostawia połysku. Wydaje mi się, że NS troszkę bardziej przyciemnia plastik niż pozostałe preparaty.

 

Konsystencja i zapach:

 

Wszystkie produkty są raczej wodniste, ale dodatkowo DG jest oleisty co odbija się na jego wydajności. Gąbeczka nasączona DG pozwala na oblecenie sporej powierzchni. Jeśli chodzi o zapach to tutaj zwycięża NS. Jego zapach jest najmniej chemiczny i można powiedzieć, że przyjemny. DG jak dla mnie śmierdzi, a 303 plasuje się pomiędzy nimi i ani mi nie śmierdzi ani specjalnie nie pachnie.

 

Trwałość:

 

Chyba jeden z ważniejszych czynników. Tutaj zbyt dużo nie mogę powiedzieć o 303 i NS. Za jakiś czas postaram się wrzucić zdjęcie pokazujące jak preparty się sprawują.

Co do DG 271 to już mam jakieś doświadczenie i powiem, że ten produkt potrafi się naprawdę długo utrzymywać na plastikach. Myślę ze nie przesadzę jak powiem miesiąc może nawet dłużej. Z czasem jego kropelkowanie słabnie ale wystarczy dobrze przemyć plastiki i kropelki wracają.

 

Za jakiś czas będzie aktualizacja jak dane produkty sprawują się w czasie.

 

Sam jestem ciekawy czy NS jest jakąś tańsza alternatywą dla bardziej znanych środków czy te 25 zł to kasa wyrzucana w błoto.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre porównanie :good:

 

DG271 - mocny gracz, bardzo dobrze ująłeś cechy, więcej można zobaczyć np.tutaj

 

Ciekawe jak wypanie Daerg, cenowo przejeżdża już na wstępie po wszystkim. Używam towaru z DC ( głównie pian) od 3 lat i moim zdaniem ciężko o lepsze produkty w kategoriach "dziady" oraz "co za ile?".... małe epizody z mainstreamowymi odpowiednikami z VP, czy tzw "Megi" :D uważam kaskę wywaloną w błoto, znaczy w kostkę.

 

Chętnie poczekam na efekty na tzw osi czasu :D pacjent idealny :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lejemy nigdy wodą po świeżo aplikowanym dressing/wosku/QD/powłoce etc.

 

Wiadomo, że nie powinno się polewać wodą na świeżo, ale przecież sam dobrze wiesz dobrze jak ważne są kropelki na forum :mrgreen:

Ale żeby nie było nałożyłem troszkę NS na to nadkole troszkę powyżej testowanej powierzchni i już bez polewania zobaczymy jak się będzie ten środek spisywał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam kilku pian daerg. Bays Wash do mycia osobówek, Autocosmic i Lavateloni do mocnych zabrudzeń na maszynach budowlanych, silnikach itp.

 

Powiem tak, co do ruszania wosków to raczej na pewno w jakiś sposób na nie oddziaływuje ponieważ ma PH 11,9 (mowa o myciu osobówek BAYS WASH), więc do neutralnego PH 7 mu raczej daleko.

 

Ja mimo wszystko stosuje tą piane na moje auta które są nawoskowane woskami naturalnymi jak i sealantami. Jeśli chodzi o te drugie to w tamtym roku na świeżo wypolerowanym lakierze Duragloss 111 + bonding agent leżał od kwietnia do października (auto pod chmurką) i przez ten czas myłem bays washem.

 

Teraz mam nałożonego Zymola Titanium i po kilku myciach ma się całkiem nieźle.

 

Co do samej piany. Bardzo dobrze domywa! W pianownicy PA można zrobić bardzo gęstą pianę. Często auto mamy (bez korekty) myje tylko bezdotykowo i powiem, że BW sprawdza się znakomicie. Nie mam porównania do pian "detailingowych" typu magi czy VP neutral itd więc się nie wypowiem.

 

Może gruby_RS, dorzuci swoje spostrzeżenia i powie jakich pian używa. Ja lubie woskować auto więc wole lepsze domywanie kosztem tygodnia czy dwóch żywotności wosku na aucie.

 

Właśnie dlatego, że piany Daerga tak bardzo przypadły mi do gustu postanowiłem spróbować innych produktów i zobaczyć czy dorównują bardzo dobrym moim zdaniem pianom aktywnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Nadszedł czas na update. Minęło ok. półtora miesiąca i auto pokonało ok 1500km.

 

Znalazłem chwilę czasu i umyłem dostawczaka.

 

NS

 

ttnk.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

DG

 

9rzl.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

303

 

g6bg.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

xiig.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

KROPELKI

 

NS

 

y5cu.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

DG

 

wwh8.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

303

 

wtmn.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

 

PO WYSCHNIĘCIU I PRZETARCIU MF

 

NS

 

k6b8.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

DG

 

zyu1.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

303

 

fqai.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Wszystkie razem

 

i88h.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

xlmz.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

mv47.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

 

WNIOSKI

 

Najlepiej niech każdy wyciągnie sam :P Moim zdaniem, najlepiej plastik przyciemnił DG 271 co widać na zdjęciach. Zaraz po aplikacji to NS był w tym lepszy, ale jak widać z czasem DG okazał się pod tym względem zwycięzcą. Zderzak nadal dobrze kropelkuje, więc preparaty ciągle są na nim w jakiś sposób obecne.

 

Jak widać na zdjęciach na NS i 303 widać najmocniej zacieki z wody, na DG jest ich najmniej.

Tylne nadkole miało najgorzej, ale i tam da się zauważyć, różnice tam gdzie były nałożone preparaty.

 

Jak dla mnie bezapelacyjnie wygrał DG, następnie był NS i na końcu 303. Jeżeli miałbym wybierać między NS a 303 wziąłbym ten pierwszy. Porównując stosunek cena/jakość NS bije na głowę 303 aerospace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.