Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo 2009"

 

W miniony weekend do mojego Siemianowickiego garażu trafiła Insignia z dieslem pod maską. Samochód w czarno perłowym kolorze z przebiegiem niewiele ponad 100kkm. Plan prac na ten samochód był bardziej rozbudowany niż to, co robię zazwyczaj. Ten egzemplarz potrzebował kompletnego mycia nadwozia, czyszczenia kół, czyszczenia wnętrza wraz ze skórzaną tapicerką (czyszczenie + zabezpieczenie), mycia komory silnika i na końcu kilku etapowego polerowania lakieru. Aktualny właściciel korzysta z moich usług drugi raz (Wcześniej polerowałem dla niego Signum) i jeździ tym samochodem od 6 miesięcy, poprzedni miał go od nowości. Samochód był częstym bywalcem myjni automatycznych. Powłoka lakiernicza miała mnóstwo utlenień, płytkich rysek i była zmatowiona. Całość nie wyglądała zachęcająco, lecz po bliższych oględzinach nie zauważono żadnych głębokich otarć bądź rys, rokowało to dobre efekty końcowe. W pracy, przy Insigni od początku do końca pomagał mi mój dobry kolega Marek (Marek750) za co bardzo mu dziękuje. Przy samochodzie spędziliśmy w dwie osoby, dwa dni. Łącznie 22h, gdybym pracował sam spokojnie siedziałbym ich dobre 40h

 

Środki użyte w omawianej pracy:

 

Mycie:

 

1. Aktywna piana: ValetPRO pH Neutral Snow Foam

2. Szampon nr 1: Auto Glym Shampoo Condotier

3. Szampon nr 2: Meguiar's NXT

4. Rękawica: Meguiar's Microfiber Wash Mitt

5. APC: ValetPRO Citrus PRE-Wash APC

6. Deironizacja: CarPro TRIX 600ml TRIX = TarX + IronX

7. Glinka nr 1: Meguiar's Smooth Surface Clay Bar

8. Glinka nr 2: Glinka Meguiar's Smooth Surface Clay Bar

 

Koła:

 

1. Mycie nr 1: ValetPRO Citrus PRE-Wash APC

2. Mycie nr 2: Scholl Rim7 Gel

3. Mycie nr 3: Mix! APC Nielsen, ValetPro Citrus Tarr & Glue Remover, 4Nano Rim Cleaner, IronX, Woda.

4. Szczotka: Mothers Carpet & Upholstery Brush

5. Deironizacja: CarPro TRIX 600ml TRIX = TarX + IronX

6. Meguiar's Hot Rims Aluminium Wheel Cleaner

7. Odświeżenie: Polerka Das-6. Pad Scholl Niebieski. Pasta Scholl S17

8. Zabezpieczenie: Zymol Carbon.

9. Opony: Mothers Reflections Tire Care 710ml

 

Komora Silnika:

 

1. Aktywna piana: ValetPRO pH Neutral Snow Foam

2. Meguiar's Engine Dressing

 

Wnętrze:

 

1. Szczoteczka do skóry Gliptone Leather Brush

2. Apc Meguiar's

3. ValetPRO Citrus PRE-Wash APC

4. Czyszczenie skórzanej tapicerki: Angelwax Heaven For Leather

5. Zabezpieczenie skórzanej tapicerki: Jaguar Leather Conditioner

6. Zabezpieczenie elementów plastikowych: Poorboy's Natural Look Dressing

7. Szyby: Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner

 

Korekta Lakieru/Zabezpieczenie:

 

1. Polerka Das-6

2. Polerka Lare EPL-11 (przez moment)

3. Pasta polerska S17+

4. Pasta polerska S40+

5. Pady Scholl (Pomarańczowy i Niebieski) - 125mm, 80mm

6. Papier wodny 2500 (Miejscami)

7. Przygotowanie pod wosk: Scholl W09 + Żółty Pad.

8. Wosk Zymol Carbon

 

Reszta:

 

1. Niewidzialna wycieraczka: Rain.X

2. Mycie szyb: Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner

3. Końcówka wydechu: Pasta Sonax do aluminium i chromu

4. Zewnętrzne elementy plastikowe: Meguiar's Quik Interior Detaile

 

Dobrze... Wstęp był! Teraz rzućmy okiem na samochód, po przyjeździe prezentował się tak:

 

001ukq.jpg

 

002ybe.jpg

 

003uxr.jpg

 

004wcd.jpg

 

005ycc.jpg

 

Po otwarciu maski:

 

006dxb.jpg

 

007bmu.jpg

 

008pld.jpg

 

009oiy.jpg

 

010ldv.jpg

 

011jzg.jpg

 

Wygląda jak wygląda... Podziwiania wystarczy! Lepiej zabrać się do pracy. W pierwszej kolejności płuczemy z większego brudu:

 

012yq.jpg

 

Nakładamy na samochód aktywną pianę ValetPRO pH Neutral Snow Foam za pomocą Karchera:

 

013pi.jpg

 

014g.JPG

 

015ldy.jpg

 

W między czasie przygotowujemy zestaw do mycia...

 

016bg.jpg

 

Rękawica Meguiar's Microfiber Wash Mitt + Marka ręka i jedziemy z koksem:

 

017jkv.jpg

 

018ha.jpg

 

Koła w pierwszej kolejności zostały wymyte ValetPRO Citrus PRE-Wash APC:

 

019sms.jpg

 

Po spłukaniu, Scholl'em Rim7 Gel:

 

020moa.jpg

 

Opony zostały wyczyszczone szczotką Mothers Carpet & Upholstery Brush i ValetPRO Citrus PRE-Wash APC:

 

021ph.jpg

 

022wy.jpg

 

Całość nadwozia i koła zostały wypryskane CarPro TRIX 600ml TRIX = TarX + IronX

 

023aaz.jpg

 

024but.jpg

 

Coś tam spływa:

 

025fl.jpg

 

026vda.jpg

 

Na dobitkę koła zostały wypryskane mixem mojego autorstwa.

APC Nielsen, ValetPro Citrus Tarr & Glue Remover, 4Nano Rim Cleaner, IronX, Woda.

 

027gk.jpg

 

Teraz detale. Pędzelek w rękę + ValetPRO Citrus PRE-Wash APC:

 

028quc.jpg

 

029tp.jpg

 

030tu.jpg

 

Coś tam spływa z lakieru, oby nie klar:

 

031wj.jpg

 

Kolej na przednie dywaniki (z tyłu są welurowe):

 

032jx.jpg

 

Pędzelek w rękę + ValetPRO Citrus PRE-Wash APC:

 

033nsa.jpg

 

Otwieramy maskę i naparzamy aktywną pianą ValetPRO pH Neutral Snow Foam za pomocą Karchera:

 

034vah.jpg

 

Całość w między czasie pędzelkujemy z pomocą ValetPRO Citrus PRE-Wash APC:

 

035wa.jpg

 

036xam.jpg

 

037mlx.jpg

 

I płuczemy:

 

038wm.jpg

 

039uco.jpg

 

040zzb.jpg

 

Po spłukaniu nadwozia ponownie nakładamy ValetPRO pH Neutral Snow Foam

 

041vw.jpg

 

042gtl.jpg

 

I jedziemy na dwie glinki. Jedna ValetPRO Yellow Poly Clay Bar a druga Meguiar's Smooth Surface Clay Bar:

 

044ik.jpg

 

Jak widać lekko nie miały:

 

043au.jpg

 

045xd.jpg

 

Całość ponownie, dokładnie płuczemy:

 

046a.JPG

 

047fj.jpg

 

048nq.jpg

 

Po spłukaniu samochód został wysuszony do sucha za pomocą Monster Shine Fluffy Dryer 90/60cm i wylądował w garażu.

 

Na pierwszy ogień zajęliśmy się wnętrzem, źle nie wyglądało, chyba dlatego iż było czarne:

 

001hob.jpg

 

002xuq.jpg

 

Na początek wnętrze zostało dokładnie odkurzone za pomocą urządzenia zwanego potocznie odkurzaczem, który ma ciąg jak doświadczona...

 

003qynd.jpg

 

Wszystkie gumowe i plastikowe elementy zostały wyczyszczone za pomocą pędzelka i ValetPRO Citrus PRE-Wash APC

 

004eh.jpg

 

Zaraz po wyschnięciu został nałożony na nie Poorboy's Natural Look Dressing

 

005hfv.jpg

 

Wszystkie plastiki we wnętrzu jak deska rozdzielcz, tunel środkowy, kratki nawiewów zostały wyczyszczone za pomocą Meguiar's APC i szczoteczki do skóry Gliptone:

 

006fml.jpg

 

007zbb.jpg

 

Skórzana tapicerka dokładnie została odtłuszczona i wyczyszczona za pomocą Angelwax Heaven For Leather

 

008nsm.jpg

 

Po tym etapie Marek zdemontował z samochodu drewniane elementy:

 

009arc.jpg

 

Które to wypolerowaliśmy za pomocą polerki, średniej twardości pada i Scholl'a S40:

 

010atr.jpg

 

Plastiki we wnętrzu zostały zabezpieczone Poorboy's Natural Look Dressing

 

011co.jpg

 

Skórzana tapicerka została zabezpieczona środkiem Jaguar Leather Conditioner:

 

012nec.jpg

 

Dywaniki przednie zostały wcześniej wyczyszczone ValetPRO Citrus PRE-Wash APC:

 

180cj.jpg

 

182oz.jpg

 

Finalnie zostały zabezpieczone 303 Aerospace Protectant:

 

181fl.jpg

 

183j.jpg

 

Na zakończenie szyby i wyświetlacze zostały wyczyszczone za pomocą Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner.

 

Kiedy już wnętrze "wygląda" przystąpiliśmy do realizacji zadania pod tytułem polerowanie lakieru. Był to przełomowy moment, ponieważ na tą okoliczność zakupiliśmy nową polerkę Lare EPL-11 z pełnym wyposażeniem. Miało być profesjonalnie, szybciej i z rozmachem! W końcu to nasza pierwsza praca na polerce rotacyjnej!

 

Sprzęt gotowy, aż się pali do pracy:

 

001xfwn.jpg

 

Tak więc robimy oględziny najbliższego elementu którym to jest prawy tylny błotnik:

 

002ujl.jpg

 

003io.jpg

 

004kwy.jpg

 

005wnoq.jpg

 

006qc.jpg

 

W pierwszej kolejności bierzemy wysłużonego Dasa do ręki i robimy 50/50:

 

007zya.jpg

 

Zerknijmy na prawe tylne drzwi:

 

008siy.jpg

 

009jzv.jpg

 

010tf.JPG

 

011ums.jpg

 

012pu.jpg

 

013fie.jpg

 

Tak więc element do pracy jest! Nowo zakupiona rotacja Lare w rękę i jedziemy z koksem:

W końcu to mój debiut! Kilka szybkich przejazdów i efekty...

 

014uge.jpg

 

015vmd.jpg

 

016pe.jpg

 

No cóż. Po kilku próbach mój debiut się skończył, efekty były mniej niż mizerne... Stwierdziłem, że moja zabawa z rotacją się skończyła. Był jeszcze Marek który uparcie twierdził, że on sobie da radę i będzie wszystko dobrze... Tak więc wziął się do pracy.

Efekty naszej pierwszej pracy z polerką widać poniżej za zdjęciu. (Marek) błotnik, (Adam) drzwi. Nieruszony środek wygląda najlepiej.

 

018nz.jpg

 

Po w/w incydencie polerka została spakowana i zostanie wymieniona na Lare EPL-41. Nie mam pojęcia jak ludzie wyprowadzają lakier taką maszyną. Może kiedyś się nauczę, teraz jednak nie ma na to czasu.

 

Tak więc trzeba naprawić to co się zepsuło. Starego Dasa w rękę i jedziemy z koksem.

Drzwi 50/50:

 

020ll.jpg

 

021jxa.jpg

 

023tjj.jpg

 

Błotnik i drzwi po:

 

024zbv.jpg

 

Drzwi przednie, prawe przed:

 

025rb.jpg

 

026fp.jpg

 

027ir.jpg

 

028zep.jpg

 

029sl.jpg

 

030ya.jpg

 

031rdu.jpg

 

032ksm.jpg

 

50/50:

 

033sw.jpg

 

034xp.jpg

 

035fi.jpg

 

Po:

 

036il.jpg

 

037ml.jpg

 

038hgc.jpg

 

Lusterko prawe, przed:

 

040iyl.jpg

 

Po:

 

041xbr.jpg

 

042uf.jpg

 

Słupek prawy, przed:

 

043mcm.jpg

 

Po:

 

044cm.jpg

 

045rc.jpg

 

046yea.jpg

 

Tylna klapa miała na sobie kilka głębszych otarć:

 

047hizd.jpg

 

Które zostały potraktowane w pierwszej kolejności papierem 2500:

 

048hc.jpg

 

049nq.jpg

 

Tylna klapa wraz z lampami, przed:

 

050ykr.jpg

 

051yve.jpg

 

052sv.jpg

 

053bx.jpg

 

054yo.jpg

 

055wo.jpg

 

058eg.jpg

 

060sb.jpg

 

061br.jpg

 

062iw.jpg

 

063gi.jpg

 

Tylny zderzak przed:

 

064ag.jpg

 

065sh.jpg

 

066za.jpg

 

067bzq.jpg

 

068lty.jpg

 

069wm.jpg

 

070bi.jpg

 

071ke.jpg

 

Cały tył po:

 

056xm.jpg

 

057tfd.jpg

 

072zd.jpg

 

073xd.jpg

 

074jz.jpg

 

075wtw.jpg

 

076vqex.jpg

 

077lb.jpg

 

Obracamy samochód, i jedziemy od tyłu... Tylny, lewy błotnik przed:

 

078daq.jpg

 

079nc.jpg

 

080kp.jpg

 

081cs.jpg

 

082uj.jpg

 

50/50:

 

083td.jpg

 

084kq.jpg

 

085wk.jpg

 

086og.jpg

 

Po:

 

087ad.jpg

 

088fho.jpg

 

089wq.jpg

 

090ly.JPG

 

091uyz.jpg

 

Drzwi, prawy tył, przed:

 

092dv.jpg

 

093ow.jpg

 

094x.jpg

 

095zd.jpg

 

096uj.jpg

 

097uz.jpg

 

50/50:

 

098mk.jpg

 

099hz.jpg

 

099hz.jpg

 

103ddm.jpg

 

Oooo... Takiego jeszcze nie było! 50/50/50/50:

 

101ehn.jpg

 

102ue.jpg

 

104yu.jpg

 

Drzwi, prawy przód, przed:

 

105afz.jpg

 

106kxb.jpg

 

107dq.jpg

 

108kcj.jpg

 

111ctt.jpg

 

112rlb.jpg

 

113hx.jpg

 

Takiej inwencji twórczej też jeszcze nie było, jesteśmy pionierami!

 

109gm.jpg

 

110qd.jpg

 

Wymyślne 50/50:

 

114dk.jpg

 

115dld.jpg

 

116ge.jpg

 

Straty w wyposażeniu muszą być... W sumie poleciało 4szt dużych padów…

 

117yn.jpg

 

Lusterko lewe, przed:

 

118me.jpg

 

119fs.jpg

 

120wrj.jpg

 

Po:

 

121kl.jpg

 

122gd.jpg

 

Lewy przedni błotnik:

 

123kx.jpg

 

124gs.jpg

 

125mz.jpg

 

126fo.jpg

 

50/50:

 

127cnd.jpg

 

128fy.jpg

 

Po:

 

129xj.jpg

 

130vd.jpg

 

Ogólnie na gotowo:

 

131su.jpg

 

132eq.jpg

 

133ey.jpg

 

134at.jpg

 

135pl.jpg

 

136rj.jpg

 

137re.jpg

 

138bx.jpg

 

139aw.jpg

 

Dobra! Koniec rozciągania szczęki... Działamy dalej. Maska przed:

 

140jg.jpg

 

141ut.jpg

 

142ab.jpg

 

Zderzak przed:

 

143wv.jpg

 

144sf.jpg

 

145yb.jpg

 

147ew.jpg

 

148kj.jpg

 

149zgz.jpg

 

150pv.jpg

 

Reflektor przed:

 

146gp.jpg

 

Całość po:

 

151li.jpg

 

152rbw.jpg

 

153r.jpg

 

154rb.jpg

 

155eqz.jpg

 

156of.jpg

 

157ho.jpg

 

158aj.jpg

 

159nl.jpg

 

160tr.jpg

 

161yqg.jpg

 

Coś tam się już odbija:

 

162lp.jpg

 

Słupek, lewy przed:

 

163kk.jpg

 

164oly.jpg

 

165tn.jpg

 

166icj.jpg

 

167qu.jpg

 

50/50:

 

168kk.jpg

 

169cn.jpg

 

Po:

 

170gyz.jpg

 

171fy.jpg

 

172mm.jpg

 

173yh.jpg

 

174si.jpg

 

175dg.jpg

 

Piano black na słupkach, przed:

 

176sw.jpg

 

50/50:

 

177bx.jpg

 

Po:

 

178th.jpg

 

179na.jpg

 

Na prawym progu znajdowała się długa, głęboka rysa:

 

001olt.jpg

 

002lqu.jpg

 

Została potraktowana zaprawką, można by powiedzieć iż teraz jej nie widać:

 

003yjy.jpg

 

Silnik poprzedniego dnia został wymyty i prezentował się "szaro"

 

004kmkn.jpg

 

Na wszystkie czarne elementy został nałożony Meguiar's Engine Dressing:

 

005kac.jpg

 

006sys.jpg

 

007tpr.jpg

 

Osłona turbosprężarki została wyczyszczona pastą Sonaxa:

 

008iv.jpg

 

009mpt.jpg

 

010fb.jpg

 

011qpp.jpg

 

Teraz kolej na końcówkę wydechu, przed czyszczeniem prezentuje się następująco:

 

012pzg.jpg

 

013ac.jpg

 

Tak jak obudowa turbosprężarki, została wyczyszczona pastą Sonax:

 

014mtq.jpg

 

015po.jpg

 

016efx.jpg

 

Przyszła kolej na koła. Front jest wypolerowany i zabezpieczony klarem. Znajdowały się na nich dziwne plamy, brakowało też im blasku:

 

017wiz.jpg

 

018xj.jpg

 

019fno.jpg

 

Postanowiliśmy je odświeżyć za pomocą polerki, małego pada i pasty Scholl S17:

 

020we.jpg

 

021mxb.jpg

 

Efekt po:

 

022fq.jpg

 

023tv.jpg

 

Po w/w etapach. Samochód został opłukany ponieważ nie był bardzo zapylony. Do tego posłużyła rękawica Meguiar's Microfiber Wash Mitt + Szampon Meguiar's NXT. Zakamarki zostały wymyte pędzelkiem i ValetPRO Citrus PRE-Wash APC:

 

024ijz.jpg

 

Po etapie mycia samochód został osuszony za pomocą Monster Shine Fluffy Dryer 90/60cm i powrócił do garażu. Tam na pierwszy ogień do czyszczenia poszły wszystkie wykroje:

 

025xwb.jpg

 

026iqu.jpg

 

Przed:

 

027cj.jpg

 

Po:

 

028ya.jpg

 

Następnie całość nadwozia została wykończona i przygotowana pod wosk Scholl'em W09 na żółtym padzie:

 

029af.jpg

 

Po spolerowaniu Scholla przystąpiliśmy do nakładania wosku. Wisienką na Insigni został Zymol Carbon nakładany za pomocą aplikatora Meguiar's Soft Foam.

 

030dm.jpg

 

031zt.jpg

 

032yys.jpg[/url]

 

033uj.jpg

 

Koła również zostały zabezpieczone Zymolem. Na opony został nałożony Mothers Reflections Tire Car

 

034xew.jpg

 

035aq.jpg

 

Na wszystkie szyby została nałożona niewidzialna wycieraczka Rain.X

 

036cb.jpg

 

037ori.jpg

 

Tak więc po spolerowaniu w/w niewidzialnej wycieraczki szyby zostały domyte za pomocą Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner. Wszystkie plastikowe elementy zewnętrzne takie jak przedni hokej, kratki zderzaka, grilla, obwódki drzwi zabezpieczyłem Meguiar's Quik Interior Detailer. Prace przy Insigni zostały zakończone.

Wyjeżdżamy na zewnątrz aby zobaczyć efekt końcowy. Niestety jak to w moich tegorocznych relacjach bywa, słońca brak. Do tego czasu mało bo wcześniej padało i zaraz znowu zacznie padać.

 

Efekt końcowy...

 

001eao.jpg

 

002x.JPG

 

003xqi.jpg

 

004tivq.jpg

 

005pen.jpg

 

006rk.jpg

 

007kas.jpg

 

008xwc.jpg

 

009mxj.jpg

 

010cyy.jpg

 

011lz.jpg

 

012rkry.jpg

 

013ypb.jpg

 

014gp.jpg

 

015zrl.jpg

 

016mcm.jpg

 

017jlt.jpg

 

018vgo.jpg

 

019jlj.jpg

 

020yl.jpg

 

021j.JPG

 

022api.jpg

 

023as.jpg

 

024rb.jpg

 

025xw.jpg

 

026jom.jpg

 

027in.jpg

 

028xm.jpg

 

029jy.jpg

 

030kvo.jpg

 

031fi.jpg

 

032fym.jpg

 

033rz.jpg

 

034kte.jpg

 

035hj.jpg

 

036ag.jpg

 

037te.jpg

 

038zn.jpg

 

039rgl.jpg

 

040dgw.jpg

 

041rwa.jpg

 

042mf.jpg

 

043sa.jpg

 

044uf.jpg

 

045zem.jpg

 

046lk.jpg

 

047du.jpg

 

048ls.jpg

 

049zod.jpg

 

050lr.jpg

 

051rw.jpg

 

052bu.jpg

 

053us.jpg

 

054ox.jpg

 

055yio.jpg

 

056jgq.jpg

 

057ls.jpg

 

058wd.jpg

 

059idc.jpg

 

060gv.jpg

 

061ma.jpg

 

Praca przy tym samochodzie nie była ani łatwa ani ciężka, pracowało się bardzo spokojnie. Z każdym ruchem polerki rysy znikały. Lakier nie należy do twardych, korektę jestem w stanie ocenić na 99% ponieważ wszystko ładnie bezproblemowo schodziło.

Ubolewam tylko, że nie widziałem ani nie zrobiłem zdjęć samochodu w pełnym słońcu. Po rozmowie telefonicznej następnego dnia z właścicielem, dowiedziałem się że samochód prezentuje się w h... dobrze i jest bardzo zadowolony!

 

Dziękujemy serdecznie za uwagę i do zobaczenia wkrótce!

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

dobra robota i fajna relacja, ale przed pianą nie warto płukać/moczyć auta, bo piana szybciej spłynie

 

:good:

  • Administrator
Opublikowano

Miałem to napisać przy ostatniej relacji, ale pomyślałem że to tak jednorazowo...robisz fajne relację , przyjemnie się je ogląda bo jest dużo ładnych, wyraźnych zdjec, opisy też niczego sobie.....

 

 

tyle że moim skromnym zdaniem osiągane rezultaty, przy wspomnianych pastach i maszynie mają mało wspólnego z rzeczywistością ;) Lubię pasty Scholla, ale 99% korekte przy użyciu S17+ i DASa na zajechanym lakierze, można włożyć między bajki, no chyba że nie robimy prawidłowej inspekcji. Jak dla mnie to co widzimy, to dobry przykład wypełnienia.

Opublikowano

Robota super :)

Używaliście NSF jako pośłizgu do glinki? Nie spotkałem się z tym jeszcze.

Opublikowano

Bardzo fajna i przyjemna relacja. Milo się ogląda. Efekt prac :shock: opelek był dość mocno dojechany. Ale jestem ciekaw jak będzie wyglądał po kilku myciach czy nie jest to tak jak Evo, napisał wypełnienie.

Opublikowano

Widzę, że coś się zdjęcia wszystkie nie otwierają. Czy otwiera wam się zdjęcie z Zymolem na masce?

Brakuje sporo zdjęć między ostatnim 50/50 a wysmarowanymi już oponami.

Jak wchodzę w "Edytuj" to są ale na forum się nie pokazują...

 

Tyle że moim skromnym zdaniem osiągane rezultaty, przy wspomnianych pastach i maszynie mają mało wspólnego z rzeczywistością ;) Lubię pasty Scholla, ale 99% korekte przy użyciu S17+ i DASa na zajechanym lakierze, można włożyć między bajki, no chyba że nie robimy prawidłowej inspekcji. Jak dla mnie to co widzimy, to dobry przykład wypełnienia.

 

Nie chcę się z tobą sprzeczać ponieważ staż masz sporo wyższy w temacie detailingu samochodowego lecz nie zgadzam się z tobą. Robiłem już sporo samochodów takim zestawem w tym swojego, czarnego Passata.

Zazwyczaj robię zdjęcia po S17 a czasami po S40. Gdy mam wątpliwości przecieram element IPĄ. Możesz potwierdzić to Marek który mi pomagał i na pewno wypowie się w tym temacie. Z perspektywy czasu wiem, że polerką DA można zrobić dobrą korektę lakieru, wiadomo iż wymaga to dłuższego czasu polerowania niż rotacją ale jest to osiągalne i tego będę się trzymał.

  • Moderator
Opublikowano
Widzę, że coś się zdjęcia wszystkie nie otwierają. Czy otwiera wam się zdjęcie z Zymolem na masce?

Brakuje sporo zdjęć między ostatnim 50/50 a wysmarowanymi już oponami.

Jak wchodzę w "Edytuj" to są ale na forum się nie pokazują...

 

Prawdopodobnie musisz podzielić relacje na 2-3 odrebne posty - bo jeden post nie obrabia tylu zdjec...

Opublikowano

Fajna relacja, podoba mi się. :good:

 

Z perspektywy czasu wiem, że polerką DA można zrobić dobrą korektę lakieru, wiadomo iż wymaga to dłuższego czasu polerowania niż rotacją ale jest to osiągalne i tego będę się trzymał.

 

Uznane autorytety detailingu też często używają DA do pełnej korekty, więc na pewno się da :good:

  • Administrator
Opublikowano

No tak, przy przemywaniu IPĄ 50% to i największy autorytet zrobi korektem DASem :good: Chociaż 50% to i tak sporo, są autorytety co nie wchodzą powyżej 15-20% bo strach o lakier.

 

Albo chcemy mieć dobre samopoczucie, przemywać IPĄ i chwalić się zrobioną korektą na 99% pastą polish na DA, albo sięgnać po konkretny zmywacz, wymyć 5x tyle co wymyje IPA i zapłakać nad tym co do tej pory tworzyliśmy.

 

Chcemy sobie wypełnić, spoko, sam też często tak robie u siebie, bo nie mam czasu,chęci ani bezbarwnego tyle żeby robić ciągle korekty. No właśnie, ale z korektą to ma niewiele wspólnego ;)

Opublikowano
Albo chcemy mieć dobre samopoczucie, przemywać IPĄ i chwalić się zrobioną korektą na 99% pastą polish na DA, albo sięgnać po konkretny zmywacz, wymyć 5x tyle co wymyje IPA i zapłakać nad tym co do tej pory tworzyliśmy.

IPA...IPA...IPA - kto doświadczył zmywacza stwierdzi, że jest dobra "dla dzieci w piaskownicy" :evil:

 

Adamek - niezły czas :good: Odnośnie maszyny DA - załóżcie U uchwyt, w przypadku Lare pomogło i trzęsie dużo mniej ;)

 

 

weglus, spójrz w dział "Twój arsenał" ;)

Opublikowano
'konkretny zmywacz'

 

Chodzi o zmywacz antysilikonowy (może być ten używany przez lakierników, może być np. zmywacz Kocha), płyn inspekcyjny itp. Sama IPA z pewnością nie usunie wszystkich wypełniaczy ;).

Opublikowano

Zapewne chodzi o dedykowane zmywacze typu menzerna top inspection itp. Kwestia tylko, kto tak na prawdę potrzebuje takiej korekty na 100% bez nawet minimalnego wypełnienia, bo raczej auta używane na co dzień niekoniecznie.

Opublikowano

tukolarz, czyli zwykły zmywacz do silikonu. mam taki nawet w swoim arsenale, ale myślałem, że IPA lepsiejsza

Pavlik, nie czytuje w języku wroga :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.