masa140 Opublikowano 4 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2013 Witam Jako, że na początku roku stałem się szczęśliwym posiadaczem polerki LARE EPL-11 przyszedł czas na pierwszą maszynową korektę (w ogóle pierwsza była ręczna ). Auto mojego szwagra to Porsche Cayenne Turbo - silnik o pojemności 4,5l biturbo, fabrycznie podrasowany do 500KM, 5.1s do 100km/h prędkość max. 265km/h. Nad autkiem pracowałem w połowie kwietnia więc aura nie była jeszcze tak ładna jak teraz i pacjent nie był myty (specjalnie) przez 2 tyg. Materiały i sprzęt jaki użyłem będę opisywał w trakcie "relacji" Przyjechał w takim stanie: Trochę brudny ale pogoda nie sprzyjała w utrzymywaniu czystości. Robotę zacząłem w piątek późnym popołudniem od kół, których nie odkręcałem ponieważ nie miałem kobyłek a felgi 20 i wszędzie miałem dostęp. W ruch poszła szczotka, pędzel, Bilberry Wheel cleaner, Sanesolv Extra oraz IronX. wydechom też się dostało na nadkolach była kupa smoły i asfaltu I na tym etapie zakończyłem pracę w piątek i ruszyłem z rana w sobotę Epoca Tec do rączki a w niej ValetPro Neutral Snow Foam z odrobiną APC Nielsen Cyclone i psikamy: i płuczemy Karcherem Czas na detale czyli APC Nielsen Cyclone pędzelek i jedziemy: Następnie mycie na dwa wiadra Szamponem Big Apple od Rise and Shine oraz rękawica Megsa a do dolnych partii marketowa z frędzelkami (CarPro się jeszcze nie dorobiłem) Oczywiście płukanie myjką cisnienioiwą. Spryskujemy dolne partie i nadkola Sanesolvem Płuczemy i wycieramy do sucha ręcznikami Fuffy Dreyer czas na glinkowanie: Glinka Valet Pro żółta, poślizg woda z odrobina szamponu: tak wyglądała w trakcie pracy: I tu moje zdziwienie, że ta delikatna glinka na raczej twardym lakierze porobiła trochę bałaganu w postaci rysek ale co tam jesteśmy przecież przed Po glinkowaniu oczywiście mycie na dwa wiadra, suszenie i wjazd na inspekcję. Lakier nie był mocno porysowany ot kilka niewłaściwych myć na szczotach, trochę rys i otarć typowo parkingowych generalnie lakier w dobrym stanie. Tego najbardziej nie lubię oklejania tutaj widać skutki niewłaściwego usuwania ptasiej kupy Generalnie fotki kiepskiej jakości bo robione cyfrówką i telefonem ale coś tam widać. tej rysy na dole nie udało mi sie zlikwidować była bardzo głęboka i bez zaprawki i papierów się nie obejdzie. Czas na Lare EPL-11 Do korekty użyłem past Menzerny FG400, PF2500, małe i duże pady Flexi- białe, pomarańczowe i żółte. Maska - i śladów po usuwaniu kupki brak plastikowa atrapka ze znaczkiem przed i po Oczywiście po każdym przejeździe pad był czyszczony i element poddawany korekcie przemywany IPA. Drzwi przed: i po Tylny słupek przed i po klapa bagażnika przed i po tylny błotnik przed i po lusterko przed i po Nareszcie koniec korekty, którą zamierzałem skończyć w niedzielę ale nie dało rady i przedłużyło się do poniedziałku No to nakładamy cleaner Dodo Juice LP następnie wosk PB Nattys Blue wiem wiem wosk za grubo ale szwagier mi pomagał i robił to 1szy raz więc można wybaczyć. na felgi poszedł cleaner dodo juice LP i wosk Finish Kare High temp paste wax na szybach był dziwny nalot z którym nie radziła sobie marketowa pianka AG car glass zrobił super robotę na nadkola CarPro Perl na opony B2B od Shiny Garage Skończyliśmy około północy więc zdjęcia tylko w środku Zdjęcia na zewnątrz zrobione po 2ch dniach, niestety słońca brak parę fotek ze środka, którego nie robiłem bo szwagier dba o nie na bierząco No i nadszedł czas na podsumowanie: Generalnie lakier bardzo przyjemny w obróbce, nie sprawiający trudności i dziwnych niespodzianek. Moje wrażenia z pracy maszyną Lare EPL-11: maszyna super, leciutka - jestem mile zaskoczony pracą na rotacji. Oczywiście pierwsze elementy było ostrożnie bo musiałem wyczuć maszynę ale im dalej tym czułem się pewniej i praca sprawiała przyjemność. Największą kontrole miałem pracując na małych padach bo na większych już potrafiła pokazać rogi. Prędkości jakich używałem to 1,2,3 czyli nie przekraczałem 1500obr/min. To chyba tyle dziękuję za uwagę i zapraszam do komentowania chętnie odpowiem na pytania Pozdrawiam
Administrator AreK Opublikowano 4 Maja 2013 Administrator Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2013 Już się bałem ,że ręczna robota
Kama Opublikowano 4 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2013 Fajna relacja Mam dwa pytania: 1. Jak sprawdza się szczotka do protez przy czyszczeniu padów 2. Co to do cholery jest? Lampka w nadkolu? Brzmi to idiotycznie, ale cholera wie co tam wymyślili
slaslu Opublikowano 4 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2013 W cayenne jest lampka w nadkolach a co do roboty to
siwyjac Opublikowano 4 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2013 W cayenne jest lampka w nadkolach a co do roboty to po kiego grzyba lampka w nadkolu ???
buka Opublikowano 4 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2013 Może jako pomoc przy wymianie koła na niemieckiej autobanie
masa140 Opublikowano 4 Maja 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2013 Kama, Szczotka do protez sprawdza się bardzo dobrze i kosztowała coś koło 4zł Tak to jest lampka w nadkolu, do czego jest? zapytam właściciela. Generalnie jest tam dużo takich lampek.
Arti_r1 Opublikowano 4 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2013 to jest część bocznego kierunku, a po co tam jest? nie wiem Może aby jakieś niższe auto stojące obok, widziało że prosiak chce skręcić?
Kama Opublikowano 4 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2013 Kama, Szczotka do protez sprawdza się bardzo dobrze i kosztowała coś koło 4zł Mam w arsenale, ale nie miałem jeszcze okazji używać Może aby jakieś niższe auto stojące obok, widziało że prosiak chce skręcić? O! To to mi się podoba
Sucre Opublikowano 4 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2013 Jak na pierwszą korektę to wyszło bardzo fajnie, widać że mocno odżył. Mimo braku słońca podobają mi się zdjęcia na dworze, ładnie się ta zieleń prezentuje.
masa140 Opublikowano 4 Maja 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2013 Właściciel potwierdził,że ta słynna lampka w nadkolu , to kierunkowskaz. Najlepiej widać to na zdj.nr 2.
adk Opublikowano 5 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2013 Ładny pojazd, duży Finisz robiłeś pf2500 na żółtym czy pomarańczowym? bo nie zauważyłem tam nic typowo wykańczającego.
weglus Opublikowano 5 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2013 ta lampka w nadkolu która okazała sie kierunkowskazem to wygląda troche jak samoróbka
Shaddy Opublikowano 5 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2013 Zacna fura, robi fajny hałas Co do koloru to jeden z moich ulubionych. Auto bardzo ładnie odżyło, widać spory nakład pracy. Myślę, że użycie jakiegoś typowego finish'a (3000 lub 4000) zrobiłoby extra lustro na tym lakierze. Generalnie P.S. Szczota do protez z Rossmann'a?
blaszczu Opublikowano 5 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2013 Widać, że auto przeszło naprawdę wielką przemianę i mimo zdjęć bez słońca widać to Fajny pacjent Ci się trafił - ja osobiście bardzo chciałbym zrobić Cayenne`a Do tego jeszcze mega kolorek - ogólnie super! Jak na pierwszy raz bardzo dobrze
masa140 Opublikowano 5 Maja 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2013 Shaddy, szczotka z Rosmana. Niestety na typowy finish nie było czasu i tak przedłużyła mi się robota o jeden dzień. Następnym razem będzie finish. Lampka na 100% nie jest samoróbą.
weglus Opublikowano 5 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2013 Lampka na 100% nie jest samoróbą. to sie komuś w Porsche krzywo wycięło
SZyBA Opublikowano 5 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2013 Widać i w Porshe można Dobra robota oraz fajna turbafffffka
masa140 Opublikowano 12 Maja 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2013 weglus, to jest nadkole a nie lampa w przedniej masce
weglus Opublikowano 12 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2013 masa140, ja wiem, że nadkole no, ale troche fuszerka w aucie za kilkaset tys
masa140 Opublikowano 12 Maja 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2013 Jakby były tylko takie fuszerki to wszystkie auta byłyby super
bono-e30 Opublikowano 13 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 13 Maja 2013 masa140, ja wiem, że nadkole no, ale troche fuszerka w aucie za kilkaset tys Wystarczy wziąc pod uwagę to że auto mogło miec wymieniane nadkole na tani zamiennik w którym nie było miejsca na lampę Mój ulubiony zestaw kolorów, zieleń+ beżowy środek. Taki ładnie wyblingowany i mogłbym tam zamieszkac
weglus Opublikowano 13 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 13 Maja 2013 masa140, ja wiem, że nadkole no, ale troche fuszerka w aucie za kilkaset tys Wystarczy wziąc pod uwagę to że auto mogło miec wymieniane nadkole na tani zamiennik w którym nie było miejsca na lampę zakładam, że ktoś kto jeździ porsche nie kupuje zamienników. no ale to tylko założenie
Marcin P. Opublikowano 13 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 13 Maja 2013 masa140, ja wiem, że nadkole no, ale troche fuszerka w aucie za kilkaset tys Wystarczy wziąc pod uwagę to że auto mogło miec wymieniane nadkole na tani zamiennik w którym nie było miejsca na lampę zakładam, że ktoś kto jeździ porsche nie kupuje zamienników. no ale to tylko założenie te auta są obecnie tanie, za 60 000zł można mieć wczesne Cayenne Turbo.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się