Jump to content

Oplel Vectra C 3.0 CDTI V6 2003"


Adamek
 Share

Recommended Posts

Oplel Vectra C 3.0 CDTI V6 2003"

 

W ostatnią sobotę do mojego garażu trafił kolega z Vectrą C w wersji GTS. Samochód z przebiegiem lekko ponad 205kkm w czarnym perłowym kolorze, krajowy! Miałem już okazje pracować na takim lakierze ale w tym przypadku było (delikatnie mówiąc) ciężej. Lakier w opłakanym stanie, jeden z gorszych nad jakim miałem możliwość pracować. Sporo głębokich rys, mocnych zmatowień, wgnieceń i odprysków, aby tego było mało strasznie twardy co w poprzednich przypadkach nie występowało.

 

Środki użyte w omawianej pracy:

 

Mycie:

1. Mycie: Szampon Meguiar's NXT + Rękawica Meguiar's Microfiber Wash Mitt

2. Osuszanie: Monster Shine Fluffy Dryer 90/60cm

3. Glinkowanie: Meguiar's Quik Detailer + Glinka Meguiar's Smooth Surface Clay Bar

 

Koła.

1. Mycie: Scholl Rim7

2. Meguiar's Hot Rims Aluminium Wheel Cleaner

3. Mothers Reflections Tire Care 710ml

 

Korekta Lakieru/Zabezpieczenie.

1. Polerka Das-6

2. Pasta polerska S03 Gold + Futro

3. Pasta polerska S17+

4. Pasta polerska S40+

5. Pady Scholl (Pomarańczowy i Niebieski) oraz Flexipads Cutting Pad 135mm) - 125mm, 80mm

6. Papier wodny 2500 (Miejscami) + Krążki

7. Wosk Zymol Carbon

 

Reszta.

1. Szyby: Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner

 

Po przyjeździe samochód w pierwszej kolejności wybrał się na myjnię. Tam domyto go z brudu a koła potraktowano specyfikiem Scholl Rim7 ponieważ były całe brązowe od pyłu hamulcowego. Po przyjeździe do garażu samochód prezentował się następująco:

 

001pfh.jpg

 

002fwm.jpg

 

003rwk.jpg

 

004iyq.jpg

 

005vw.jpg

 

Jak wygląda samochód - Widać. Wet look'u nie stwierdzono, wszędzie zmatowienia i rysy. Nic wjeżdżamy więc do garażu:

 

006jfd.jpg

 

W pierwszej kolejności cały samochód został potraktowany glinką.

 

007xkd.jpg

 

Proszę... Najgorzej to nie wygląda!

 

008xsu.jpg

 

Odpalmy halogen i rzucamy okiem na najbliższy element czyli na tylny, prawy błotnik...

 

009rtf.jpg

 

010lva.jpg

 

011orb.jpg

 

Zacząłem przypuszczać iż zapowiada się długa nocka.Ale trzeba coś z tym zrobić. Stół, maszyna, pady i pasty aż się palą do pracy! Zaczynamy!

 

012nwi.jpg

 

Lekki 50/50 - Po kilku przejazdach S17... Teraz już wiedziałem, że nocka jednak będzie długa!

 

013oug.jpg

 

Po szybkiej analizie wyników mojej pracy postanowiłem do zespołu dołożyć kilka wodnych papierów ściernych i pastę S03.

No i jedziemy z koksem...

 

014azi.jpg

 

Tak wygląda w/w zaniedbany błotnik po:

 

015xkh.jpg

 

016i.JPG

 

Idziemy więc dalej. Tylne, prawe drzwi przed:

 

017gy.jpg

 

018frc.jpg

 

019hoz.jpg

 

50/50:

 

020tv.jpg

 

021fe.jpg

 

Po:

 

022zxj.jpg

 

Kolejne drzwi. Prawy przód przed:

 

023eln.jpg

 

024mk.jpg

 

50/50:

 

025xkg.jpg

 

026bba.jpg

 

Po:

 

027fl.jpg

 

028rjs.jpg

 

Coś mniejszego dla relaksu, prawe lusterko przed:

 

029glj.jpg

 

Po:

 

030smc.jpg

 

Teraz błotnik przedni, oczywiście prawy, przed:

 

031gyv.jpg

 

032mt.jpg

 

033ese.jpg

 

Po:

 

034ok.jpg

 

035gyy.jpg

 

Cofnijmy się do tyłu. Tam też trzeba posprzątać, klapa przed:

 

036fe.jpg

 

037nr.jpg

 

038vnq.jpg

 

039li.jpg

 

040kw.jpg

 

041sp.jpg

 

042wyj.jpg

 

Sprzątanie jak widać potrwa. Ale załamywać się nie można. Małe 50/50:

 

043xz.jpg

 

Jakiś stylista niepotrzebnie zamontował na klapie chromowaną listwę! Dodatkowa praca.

Nowy pad, pasta Sonax'a do aluminium i jedziemy z koksem...

 

044rla.jpg

 

Cała tylna klapa po kilki "sekundach" prezentuje się następująco:

 

045v.JPG

 

046ar.jpg

 

047g.JPG

 

Może być. Schodzimy więc na kolana i działamy ze zderzakiem tylnym..

 

048aq.jpg

 

Niestety, zderzak jest tak zmasakrowany, że wiele się nie dało z niego wykrzesać.

Papier nie pomagał a podkładu widzieć nie chcemy.

 

Małe 50/50:

 

049oz.jpg

 

Tu już po. Sporo rysek zostało. Są zbyt głębokie na usuniecie.

 

050vh.jpg

 

Boki zderzaka nie lepsze od góry! To jeden z nich przed:

 

051zf.jpg

 

052dk.jpg

 

053ml.jpg

 

Po:

 

054yi.jpg

 

Wracamy do wyższego poziomu i walczymy z lampami tylnymi. Najpierw prawa przed:

 

055wo.jpg

 

056pi.jpg

 

Po:

 

057px.jpg

 

058pe.jpg

 

Teraz lewa, przed:

 

059zvd.jpg

 

Po:

 

060sh.jpg

 

Zerknijmy ogólnie na dupkę... Jest fajnie!

 

061nts.jpg

 

Obracamy samochód i idąc za ciosem dalej walczymy z oświetleniem. Tym razem reflektory przednie.

Właścicielowi najbardziej zależało aby coś z nimi zrobić, ciekawe dla czego...

 

062xi.jpg

 

Acha! Chyba już wiem dlaczego. Są lekko matowe. Papier i pasty w rękę! Po 30 minutach wygląda tak!

 

063wq.jpg

 

Lipa. Znowu pasty i pady w rękę. Po prawie godzinnej walce ze sztuką wygląda tak:

 

064ex.jpg

 

Jako, że w/w reflektor trochę mnie zajechał a mój zapał spadł do 50% postanowiłem drugi zostawić na koniec.

 

Stół, lampę i sprzęt zawinąłem na tyły. Zerkamy więc na lewy błotnik:

 

065z.JPG

 

066wu.jpg

 

Przy przedniej lampie to relax, więc 50/50:

 

067ra.jpg

 

068je.jpg

 

Po:

 

069ff.jpg

 

Kolejny element to tylne, lewe drzwi, przed:

 

070ql.jpg

 

071ac.jpg

 

072an.jpg

 

073swu.jpg

 

50/50:

 

074es.jpg

 

Po:

 

075mzi.jpg

 

Nie wiem jak to możliwe ale nie zrobiłem zdjęć "przed" i "po" drzwi kierowcy. Wiec 50/50:

 

076nj.jpg

 

077lq.jpg

 

078oix.jpg

 

079vy.jpg

 

Teraz lewe lusterko, przed:

 

080ze.jpg

 

Po:

 

081cs.jpg

 

Po błotniku przednim, któremu również nie zrobiłem zdjęć "po" spojrzał na mnie drugi reflektor...

 

082hy.jpg

 

083ei.jpg

 

084ta.jpg

 

Masakra. Znowu papier, pasty, stalowe nerwy i pady w rękę. Kilkadziesiąt minut później:

 

085xfw.jpg

 

Kilkadziesiąt następnych minut później... Efekt zadowalający. Nowego z niego nie zrobimy!

 

086nu.jpg

 

Teraz kolej na maskę, przed:

 

087n.JPG

 

087n.JPG

 

089ik.jpg

 

Maskę jak kilka poprzednich elementów trzeba było potraktować futrem i Scholl'em S03 Gold.

 

090pw.jpg

 

Po:

 

091rsr.jpg

 

092hu.jpg

 

Jako, że w sumie mi się nudziło to policzyłem odpryski, jest ich 125 574 szt

 

093pu.jpg

 

093yzg.jpg

 

094qxj.jpg

 

Ostatni raz na kolana i jedziemy ze zderzakiem, tym razem przednim, przed:

 

095vl.jpg

 

Na zderzaku kilka wgnieceń, pęknięć, obtarć. i 73 677 odprysków. Generalnie nadaje się do wymiany, po:

 

096tf.jpg

 

097yu.jpg

 

Po korekcie samochód został umyty z pyłu, do tego celu posłużył mi szampon Meguiar's NXT i rękawica Meguiar's Microfiber Wash MittMonster Shine. Wnęki i zakamarki wyczyściłem Meguiar's All Purpose Cleaner + pędzelek. Całość osuszyłem do sucha ręcznikiem Monster Shine Fluffy Dryer 90/60cm. Następnie wróciłem do garażu gdzie przystąpiłem do nakładnia wosku na lakier:

 

098nj.jpg

 

099da.jpg

 

100cl.jpg

 

Wszystkie plastikowe elementy zewnętrzne takie jak przedni hokej, kratki zderzaka, grilla, obwódki drzwi i tylną wycieraczkę zabezpieczyłem Meguiar's Quik Interior Detailer.

 

50/50:

 

101jyn.jpg

 

Na opony nałożyłem środek Mothers Reflections Tire Care, a szyby przemyłem Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner . Całość po wyjeździe z garażu na światło dzienne (szkoda, że bez słońca) wyglądała następująco:

 

102sr.jpg

 

103tu.jpg

 

104uk.jpg

 

105ej.jpg

 

106ab.jpg

 

107wha.jpg

 

108kw.jpg

 

109al.jpg

 

110y.JPG

 

111vxx.jpg

 

112te.jpg

 

113erq.jpg

 

114jk.jpg

 

115xn.jpg

 

116vob.jpg

 

117zs.jpg

 

118ggk.jpg

 

119kp.jpg

 

120cj.jpg

 

121ns.jpg

 

122yqk.jpg

 

123l.JPG

 

124war.jpg

 

125urv.jpg

 

To by było na tyle.

 

Właściciel przy odbiorze nie używał innych słów jak ja pier***le, kur***a mać, zajeb***ście, a ja ubolewałem, że nie ma słońca. Dzisiaj już jest więc pewno zobaczył jak perłowy lakier wygląda w pełnej okazałości. Generalnie to był pierwszy Opel w moim garażu który miał bardzo twardy lakier. Praktycznie każdy element musiałem traktować futrem, kilkoma przejazdami S17 i jednym S40.

Maska i tylny zderzak kwalifikuje się do malowania a zderzak przedni do wymiany. Reszta mogłaby zostać. Bardzo dużo zarysowań zeszło, pozostały w gniotki.

Ogólnie efekt końcowy bardzo mnie zadowala. Ale w sumie ja mam mało do powiedzenia więc czekam na wasze zdanie.

Link to comment
Share on other sites

eeee tam, różnicy prawie wogóle nie widać :P

 

ładnie autko odżyło, gratulacje

 

P.S. Adamek - osoba która zaraziła mnie detailingiem, ze względu na jego brak czasu musiałem się sam zająć swoim autem :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Panowie za dobre słowa.

 

P.S. Adamek - osoba która zaraziła mnie detailingiem, ze względu na jego brak czasu musiałem się sam zająć swoim autem :mrgreen:

He He... Pamiętam wymianę PW. Niestety powłoki kwarcowej nie opanowałem do dzisiaj to z tego powodu się nie spotkaliśmy.

Czas bym znalazł!

 

Hmm.. widzę, że ktoś już się szykuje do majówki grillowej (czyt. 3 worki węgla w tle).

Generalnie niezła miejscówka jak na osiedle z blokami :)

Tak do majówki już się przygotowuję pełną parą. Jakieś tam zakupy są już poczynione.

To przez to iż dzisiaj przyjeżdża kolejny samochód i na środę rano ma być gotowy.

 

A co do miejscówki to nie skromnie powiem, że w h... mi się udała.

Trzy lata szukania, dwa lata włóczenia się po sądach i komornikach ale jest i zostanie.

 

 

Ładnie autko odżyło :good:mocowanie anteny od Cb razi swoim stanem ;)

Wiem. Tak jak rejestracje które są poobijane i trzymają się na słowo honoru, końcówki wydechu które chciałem doczyścić i nawet nie drgnęły, zderzak który jest poobijany z każdej stroni i maska która ma sporo odprysków. Ale co zrobić.

Link to comment
Share on other sites

Czekam do wieczora na dostosowanie zdjęć do wymogów regulaminu - inaczej kosz ;)

Aby zmniejszyć zdjęcia to musiałbym wszystko ponownie wysyłać do internetu a to kolejne 3h pracy.

Jeżeli faktycznie są zbyt ciężkie to usuń temat.

 

[ Komentarz dodany przez: rychu: 30 Kwiecień 2013, 20:33 ]

Ponieważ rozmiar w KB większości zdjęć mieści się w normie, to tym razem przymknę oko.

 

Jest shine; ) Można się zapytać jakie wymiary ma to pomieszczenie?

Garaż ma 4,5m x 6,5m

 

dach ominąłeś? :mrgreen:

Tia. Stwierdziłem, że i tak nikt tam nie patrzy. "Żart"

Dach również zrobiłem lecz fotek nie robiłem bo nie umiałem ładnie złapać ostrości. Jestem zbyt niski :D

 

[ Komentarz dodany przez: rychu: 30 Kwiecień 2013, 20:33 ]

Ponieważ rozmiar w KB większości zdjęć mieści się w normie, to tym razem przymknę oko.

Link to comment
Share on other sites

Jak dla mnie stare dobre PSB, jestem zaskoczony że maszynka DA dała radę,zdjęcia 50/50 na prawdę konkretne. Nie myślałeś o przesiadce na rotację?? Napisz coś więcej o robieniu lamp, jakie papiery itd. Wielka szkoda że podczas finalnych zdjęć pogoda nie dopisała.

Link to comment
Share on other sites

Ładny GTS-ik w najwłaściwszym kolorze 20R ;) Praca super :-]

Szkoda, że nie widać wnętrza;)

 

Co do silnika 3.0 od Isuzu miał on wadę konstrukcji - opadające tuleje cylindrów. Poza tym problem był również z miską olejową...zbyt mała pojemność oraz złe ułożenie...

Montowany był w Opel, Saab oraz Renault...i z tego co słyszałem najwięcej narzekali właściciele Vel Satisów, Avantimów oraz Espaców...

Link to comment
Share on other sites

jacek_1, może wiesz, czy ten silnik był montowany w Masterach lub Mascottach ? :roll:

 

 

Z tego co ja wiem ten silnik nie byl stsowany w takich autach. W Renault wadliwa seria silnika posiadala oznaczenie fabryczne P9X701, także musisz sobie sprawdzic. Ale z tego co ja pamietam to silniki w Masterach mialy moc kolo 140 KM ,a te maja ok 170 w zaleznosci od koncernu.

 

Jedyne co moge podpowiedziec to szukanie auta z rocznika powyzj 2005-2006 wtedy poprawiono wade konstrukcyjna, choc dalej mozna bylo sie spotkac z taka sama usterka jak w wersjach przed modernizacja. Jednak w nowszych modelach nastepowaly one sporadycznie.

 

Poprawione wersje posiadaja moc od 180 do 185 KM i maja oznaczenia : Opel Z30DT, Renault P9X715, Saab SLB.

Link to comment
Share on other sites

Przepraszam...,ale muszę wtrącić dwa słowa w dyskusję(poza pracą ta sama w sobie jest OK) i kategorycznie UCIEKAJ Z TYM SAMOCHODEM TO PORAŻKA. Miałem taki wynalazek i wymieniłem dwa silniki(ASO)...tuleje obsuwają się w każdej wersji...powtarzam ten silnik to porażka.

 

 

Obsuniecie tulei może nastąpić zarówno po 30 tys. jak i po 160 tys...

 

Dziury w tłokach itd...

 

Jak chcesz więcej to na PW...

 

W Saab był nawet biuletyn wewnętrzny czemu tak się dzieje.. TO JEST PORAŻKA i BOMBA Z OPÓŹNIONYM ZAPŁONEM.

 

Przykro tak pisać bo sam silnik ma spoko kulturę pracy i w miarę rozsądne spalania...

 

Zrobiłem na 3 silnikach 260 tys... Były to YDT i DT....

Link to comment
Share on other sites

I kolejny Opel w wykonaniu kolegi. Kolorek zacny, sam mam taki. Jeden z najlepszych do 50/50. Sama robota jak zwykle high-end. Miejscówka tym bardziej.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.