kupis99 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Szanowni koledzy/koleżanki forumowicze ponieważ na forum KA jestem już od pewnego czasu i staram się stosować do rad zawartych tu, postanowiłem przeprowadzić swój pierwszy detailingowy projekt. Do projektu posłużył mi samochód marki Mada 6, 2009r., przebieg 86 000 km. Ponieważ pierwszy właściciel nie był fanem car detailingu więc samochód nosił „normalne” śladu zużycia. Zabawę w przywrócenie doskonałego wyglądu auta zacząłem gruntownego jego umycia, Zacząłem od komory silnika, po zabezpieczeniu elementów elektrycznych auta, przystąpiłem do pracy, tu pomocny okazał się R222 Total Wash. Po dokładnym umyciu oraz spłukaniu szamponu, auto pozostawiłem na jakieś 30 minut do wyschnięcia, po czym zabrałem się za zabezpieczenie plastików w komorze silnika, oczywiście bez 303 Aerospace protectant się nie obyło. Po doprowadzeniu komory silnika do porządku, zabrałem się za gruntowne oczyszczenie nadwozia najpierw szamponem Chemical Guys, Gloss Workz, a następnie ponownie R222 Total Wash, w dużym stężeniu w celu usunięcia pozostałości starego wosku. Po umyciu samochód został spryskany Car Pro TarX, żeby mieć pewność, że żadne drobinki smoły oraz asfaltu nie będą już przeszkadzały w dalszych czynnościach, po TarX przyszła kolej na Snow Soap IronX stosowany, bezpośrednio na gąbkę do mycia, a następnie opłukanie wodą i pokrycie całego samochodu IronX w celu pozbycia się wszelkich opiłków metali. Po tych wszystkich zabiegach samochód został jeszcze raz umyty lekkim roztworem Chemical Guys, Gloss Workz, a następnie osuszony ręcznikiem SONUS drying towel. W tzw. Międzyczasie, do czyszczenia poszły koła, tu użyłem R222 whele clener oraz Iron X. Nadkola zostały potraktowane TarX-em oraz R222 Total Wash. Po kołach przyszedł czas na nadkola, tu użyłem TarX-em oraz R222 Total Wash. Felgi zostały dokładnie umyte, a następnie zabezpieczone woskiem do felg, Chemical Guys Wheel Guard. Same opony po dokładnym umyciu zostały zabezpieczone Sonax Extreme, żel do nabłyszczania opon (resztki produktu z poprzedniego roku, używam do wyczerpania). Kolejnym etapem było glinkowanie całego nadwozia, do tej czynności użyłem zestawu Sonusa, SONUS SFX Detail Clay wraz z lubrikatem. Jak widać glinka miała trochę roboty i zebrała sporo brudu. Tak jak się spodziewałem, na lakierze było dość dużo „normalnych” uszkodzeń, tj. drobne zarysowania po myjniach automatycznych oraz niewłaściwym myciu ręcznym oraz zmatowienia lakieru. (Niestety z racji na trudne warunki oświetleniowe, nieudało mi się zrobić dobrego zdjęcia przedstawiającego rysy, hologramy itp., generalnie wszystko to co znajduje się na lakierze „normalnie” użytkowanego auta. Na szczęście jest to japoński dość miękki lakier więc do lekkiej korekty użyłem Pasty Menzerna 2500 oraz miękkiego czarnego pada Menzerna. Po całym dniu zabawy (metodą prób i błędów), uzyskałem następujący efekt, może ideał to jeszcze nie jest, ale jak na pierwszy amatorski w pełni detailingowy projekt moim skromnym zdaniem wyszło całkiem nieźle. Po korekcie, samochód został ponownie umyty w całości tym razem Dodo Juice Born to be Mild, a do pracy ruszył cleaner, Lusso Oro Revitalising Creme Po kolejnym dniu zmagań z lakierem, clenerem oraz polerką samochodową, uzyskałem zadowalający efekt. Ostatnim z etapów pracy na zewnątrz samochodu było, nałożenie wosku, Carbon, Zymol-a. Po kolejnej godzinie, dwóch, no może trzech, mój projekt dobiegł końca. Niestety tak jak już pisałem, z powodu dość słabego oświetlenia (samochód stał na dworzu, nie widać pełni efektu. Dodatkowo wnęki drzwi, komora silnika, oraz tylna klapa wewnątrz została zabezpieczona Collinite 476S. Po zakończeniu części zewnętrznej przeszedłem do części wewnętrznej. Moje zmagania rozpocząłem od umycia wszystkich plastików roztworem R222 total wash (rozcieńczony 1:5), a następni zabezpieczyłem je SONUS Total Eclypse. Po częściach plastikowych przyszła kolej na oczyszczenie oraz zabezpieczenie tapicerki skórzanej foteli. Tapicerka jest koloru czarnego więc nie było widać jak mocno jest zabrudzona, ale ponieważ od dłuższego czasu nie była myta, wybrałem zestaw Colorlock do umycia i zabezpieczenia skór. W pierwszej kolejności fotele zostały dobrze odkurzone z resztek paluszków, herbatników oraz różnego rodzaju produktów (szczęśliwy posiadacz dwójki małych dzieci), a następnie oczyszczone clenerem. Po upływie ok. 1,5 – 2 godzin (w tym czasie odbyło się pranie dywaników welurowych) na fotele został nałożony LV Protektor. W celu zabezpieczenia tapicerki przed promieniami słonecznymi. Po kolejnej godzinie na fotele nałożyłem odżywkę w postaci Zymol Lether Conditioner w dwóch warstwach oddzielonych godziną. Jak widać na zdjęciach poniżej tapicerka skórzana odżyła i wygląda prawie jak nowa. Tapicerka materiałowa, na podłodze oraz dywaniki zostały oczyszczone (dywaniki wyprane) oraz zabezpieczone 303 High Tech Fabric Guard, dwukrotnie w odstępie 3-4 godzin po wyschnięciu. Na koniec szyby zostały umyte Chemical Guys Windows Clean, a końcówku wydechów zostały potraktowane pastą Race Glaze Alu Tech, efekt znakomity, jak widać na zdjęciach poniżej. Dwa dni później samochód został ponownie umyty szamponem Chemical Guys Gloss Workz, osuszony ręcznikiem SONUS drying towel, a następnie ponownie nawoskowany Zymol Carbon, tym samym została położona druga warstwa wosku, w celu optymalizacji efektu oraz przedłużenia działania samego wosku. Po zakończeniu prac jest następujący efekt końcowy: PRACE DODATKOWE Po sezonie zimowym pióra wycieraczek zostały wymienione na nowe oraz dodatkowo zabezpieczone 303 Aerospace protestant (saszetki). Dodatkowo wszystkie zaciski hamulcowe zostały umyte, oczyszczone z resztek rdzy, odtłuszczone oraz pomalowane na nowo (oryginalny kolor srebrny) Użyte produkty: Zewnątrz • Chemical Guys Gloss Works • Dodo Juice Born to be Mild • R222 Total Wash • CarPro Iron X snow soap • CarPro Iron X • CarPro TarX • R222 Wheel Clener • Chemical Guys Wheel Guard • Sonax żel do nabłyszczania opom • Recznik waflowy SONUS Microfiber Drying Towel • Race Glaze aplikator bawełniany • Chemical Guys Windows Clean • 303 Aerospace protectant • Sonus SFX detail Clay Bundle • Menzerna PF 2500 • Gąbka waflowa Menzerna (miękka czarna) • Lusso Revitalizing Creme • Zymol Carbon Wax • SONUS Buffing Towel • Chemical Guys ręcznik z microfibry chubby • Kilka innych ściereczek z microfibry • Race Glaze Alu Tech Polish for Metal Wewnątrz • R222 Total Wash (1:5) • Sonus Total Eclypse • Colorlock zestaw do czyszczenia skórzanej tapicerki • Zymol Lether Conditioner • Race Glaze aplikator bawełniany • Chemical Guys Large Premium aplicator • 303 High Tech Fabric • Chemical Guys ręcznik z microfibry chubby • Kilka innych ściereczek z microfibry Dziękuję wszystkim za poświęconąuwagę oraz opinie a co ważniejsze wskazówki na przyszłość
Stefan-16 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Uwaga techniczna, abyś wstawiał zdjęcia w większym rozmiarze, żeby było wszystko ładnie widać
Ari Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Uwaga techniczna, abyś wstawiał zdjęcia w większym rozmiarze, żeby było wszystko ładnie widać iii nie stawiał wosku na lakierze
Adamek Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Kwietnia 2013 iii nie stawiał wosku na lakierze iiii nie kładł kół ramionami na kostkę brukową
Stefan-16 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Do kół warto zainwestować w taka grubą gumową wycieraczkę
propekMONTER Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Jego lakier . Żałuje że ja nie mam chęci żeby coś takiego zrobić. Gratulacje
kupis99 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Uwaga techniczna, abyś wstawiał zdjęcia w większym rozmiarze, żeby było wszystko ładnie widać iii nie stawiał wosku na lakierze Co do rozmiaru zdjęć, to zastosowałem się do regulaminu forum oczywiście następnym razem zamieszczę większe zdjęcia, chociaż jak je klikniecie to się powiększają. Ok, nie będę stawiał wosku na lakierze, odnotowane. Ok, nie będę kładł kół ramionami na kostce brukowej P.S. Nabyłem już specjalną szyszkę do czyszczenia kół, bodajże Lare, następnym razem zrobię fotorelację z czyszczenia tym przyrządem, ale to chyba już po lecie, przed jesienią, przy okazji zmiany kół.
Swoop Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Uwaga techniczna, abyś wstawiał zdjęcia w większym rozmiarze, żeby było wszystko ładnie widać +1 zdecydowanie niepotrzebnie wstawiłeś miniaturki
blaszczu Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Piękną masz tą Mazdę Fajnie, że oddzieliłeś w relacji poszczególne etapy w relacji Dlaczego użyłeś finishowego pada do korekty? Jakiś finish po Menzernie 2500 stosowałeś?
kupis99 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Ok Ok Ok zdjęcia poprawione, sorki, moja nie wiedza, ale szanowni koledzy szybko wytłumaczyli mi co zrobić, żeby zdjęcia były właściwe, podziękowania dla ARI. Co do pada, to postanowiłem zasięgnąć opini w CAR SPA i tam podpowiedzieli mi, że japońskie auta mają dość miękki lakier, więc jak na pierwszy raz, przy zerowym doświadczeniu, warto rozpocząć od tego. Trochę z braku wiedzy a co ważniejsze ze strachy, wybrałem więc lekko ścierną Menzerne 2500 i miękką gąbkę, co by efekt był choć trochę lepszy niż przed korektą. Sam lakier też nie był jakoś mocno zniszczony, typowe lekkie hologramy oraz owalne ryski po niewłaściwym myciu. Po korekcie Menzerną nic innego już nie stosowałem, poza Clenerem oraz woskiem. Clener nakładany tą samą gąbką przy nieco niższych obrotach, ok. 1000 - 1200
M4ciek Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Kwietnia 2013 kurcze, żeby tak każdy użytkownik miał swoją pierwszą relację na tym poziomie co ta były małe błędy ale to już zostało powiedziane, a tak to dobra robota
kupis99 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Dziękuję za ciepłe słowa oczywiście zastosuję się do rad, i już nigdy nie położę felg na kostce brukowej (przodem) i nie postawię wosku na lakierze
weglus Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Kwietnia 2013 no i kolejny pabianiczanin. bardzo fajna mazda jak i relacja zatrąbie na mieście jak zobacze, że ładnie kropelkuje
kupis99 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 24 Kwietnia 2013 ok, to czekam na "obtrabienie" tylko co by nie za mocno [ Dodano: 25 Kwiecień 2013, 11:35 ] Dodatkowo dorzucam fotki kropelkowania na wiosennym deszczyku
kupis99 Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Tak, cała korektę menzerna oraz clenera wypracowalem polerka K2.
Czarek326 Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Jak się sprawuje ? Też się nad nią zastanawiam
kupis99 Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Jak się sprawuje ? Też się nad nią zastanawiam Moim zdaniem jedyną jej wadą jest ciężar, po całym dniu machania polerką nie czuć rąk, że nie wspomnę co się dzieje na następny dzień Poza ciężarem (coś koło 3 kg), bolącymi rękoma i zakwasami wszystko z nią ok. Magę polecić, ma miękki start, nic się nie rozchlapuje, obroty od 600 RPM i płynną ich regulację tzn. można sobie nawet ustawić między poziomem 1 a 2 i będzie coś koło 900 - 1000 RPB ( 1 bieg - 600, 2 bieg - 1100, 3 bieg - 1600 itd). Niestety jestem zupełnym amatorem i nie miałem jeszcze w ręku innej (bardziej profesjonalnej polerki) więc trudno mi się wypowiadać i porównywać, ale moim zdaniem jeśli ktoś potrzebuje zrobić amatorsko polerkę lakieru w swoim aucie raz góra dwa razy do roku to spokojnie mu K2 wystarczy. K2 to wydatek rzędu 200 - 230 PLN inne bardziej profesjonalne to już 300 i więcej, że nie wspomnę o Lare, które kosztuje ponad 500 PLN. Tak więc ja się pomęczę z zakwasami a zaoszczędzone pieniądze spożytkuję na kosmetyki ...
picollo Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 26 Kwietnia 2013 dobrze się prezentuje ta mazda, ciekawe auto
kupis99 Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 27 Kwietnia 2013 dobrze się prezentuje ta mazda, ciekawe auto Dziękuję za uznanie, mnie też się podoba jako samochód, a co ważniejsze naprawdę dobrze się sprawuje i nie sprawia żadnego problemu, twu, twu, twu.
Czarek326 Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 27 Kwietnia 2013 kupis99, Hmm to sie musze zastanowić między K2 a Graphite. A i pozdrawiam mazdowicza. Twoja równie piękna jak moja
kupis99 Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 27 Kwietnia 2013 kupis99, Hmm to sie musze zastanowić między K2 a Graphite. A i pozdrawiam mazdowicza. Twoja równie piękna jak moja Wiesz co ja też sie zastanawiałem nad Graphitem, z resztą jest cały wątek na forum poświęcony Graphitowi. Generalnie Graphit jest sporo droższy bo kosztuje grubo ponad 300 zł, a jeśli chodzi o możliwości i specyfikację to wychodzi podobnie, więc postanowiłem iść drogą budżetową i kupić tańszą maszynę. Zarówno Graphit jak i K2 to maszyny typowo amatorskie, więc do użytku domowego wystarczy jedna i druga. ja wybrałem tańszą i jak narazie jestem zadowolony, mogę ją polecić, tak jak pisałem kilka postów wyżej. P.S Wszystkie Mazdy są piękne, pozdrawiam Mazdowiczy.
Administrator AreK Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Administrator Zgłoś Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Pomimo kilku błędów i niedociągnięć bardzo przyjemny projekt. Jeżeli jest to faktycznie pierwsza Twoja praca to gratuluję efektu końcowego. Trzymaj poziom i rozwijaj się bo masz potencjał.
pushkarev90 Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 27 Kwietnia 2013 powoli do przodu świetnie wygląda 6
kupis99 Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Pomimo kilku błędów i niedociągnięć bardzo przyjemny projekt. Jeżeli jest to faktycznie pierwsza Twoja praca to gratuluję efektu końcowego. Trzymaj poziom i rozwijaj się bo masz potencjał. potwierdzam pierwszy w życiu projekt detalingowy samochodu. Obiecuje poprawić niedociągnięcia i relacjonowac kolejne amatorskie projekty swojego auta. Kolejnym razem planuje jeszcze wprowadzić w korekcie dodatkowo finish Menzerna 4000 dla poprawy efektu końcowego, aaaa i jeszcze może wprowadze dodatkowa gabke polerska.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się