Jump to content

Ciężarki na felgach aluminiowych


Recommended Posts

Witajcie:)

 

Odklejałem dzisiaj ciężarki z felg na których auto przyjechało z fabryki. Nie wiem co to za stwór ale ciężarki, jak i sam klej usuwało się bardzo łatwo. Komplet felg zrobiłem w 20 minut. Możecie mi powiedzieć gdzie mogę kupić (o ile mogę) takie ciężarki albo może macie jakieś sprawdzone?

 

Dorzucam fotki.

 

 

 

e87ed597c9f2697am.jpg

a97fd98dccdc9140m.jpg

 

Tak wyglądała felga po zdjęciu ciężarka i tylko tyle pozostało do usunięcia chemią

 

73d31be18a6e5172m.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jedź wyważyć koła. Zapłacisz 20 zł i będzie profi i z ciężarkami :good:

 

Chyba się nie zrozumieliśmy. Mam na myśli kupno konkretnych ciężarków ZN, bo te w warsztatach to Fe i pytam czy ktoś miał takie, które po sezonie usuwają się równie łatwo.

 

Btw, nie sądzę, że za 20 zł zrobię komplet felg 18" :?

Link to comment
Share on other sites

A felgi po jakim przebiegu? :o

 

Od nowości przeleciały ok. 5-6 tys. km, umyte, schowane na zimę i dzisiaj zdejmowałem ciężarki.

 

Dla porównania oderwałem ciężarek z innej felgi, która miała założony normalny ciężarek z zakładu wulkanizacyjnego (przebieg tej felgi przez ubiegły sezon można określić na podobny, na pewno nie więcej niż 10kkm) i odrywało się po kawałku, zostawały kawałki tego kleju z "pianką".

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Ciężarki cynkowe "Zn" powinieneś dostać w każdym serwisie ogumienia. Taki jest wymóg UE. To czy zejdą łatwo czy nie zależy od użytej taśmy w odważniku. Obawiam się ,że to szukanie igły w stogu siana.

Link to comment
Share on other sites

Ciężarki cynkowe "Zn" powinieneś dostać w każdym serwisie ogumienia. Taki jest wymóg UE. To czy zejdą łatwo czy nie zależy od użytej taśmy w odważniku. Obawiam się ,że to szukanie igły w stogu siana.

 

Bardzo możliwe, że jest tak jak piszesz. Szkoda, że u nas stosują taki szajs i trzeba się naskrobać. Jak widać można zrobić dobrze.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Lukasz9, niestety cena czyni cuda. Odważniki cynkowe są dużo droższe a każdy właściciel serwisu tnie koszty. Jak to mówią życia nie oszukasz ;)

Link to comment
Share on other sites

Jedź wyważyć koła. Zapłacisz 20 zł i będzie profi i z ciężarkami :good:

 

Chyba się nie zrozumieliśmy. Mam na myśli kupno konkretnych ciężarków ZN, bo te w warsztatach to Fe i pytam czy ktoś miał takie, które po sezonie usuwają się równie łatwo.

 

Btw, nie sądzę, że za 20 zł zrobię komplet felg 18" :?

 

Samo wyważenie bez przekładek, zakładania i ściągania to tyle właśnie płacę za 18

Link to comment
Share on other sites

Tak. 15 ziko za stal 20-25 za alu. Przywozisz koła, bach bach minuta osiem i po sprawie. Co więcej chłopaki tak ogarniają, że nie masz rozsianych ciężarków po całej feldze. O tu kawałek o tam kawałek. Robią czary mary i masz ciężarki jednym ciągiem

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Wreszcie znalazłem czas aby zająć się zdjętymi na wiosnę kołami. Koła na alufelgach lakierowanych przejechały jedną zimę i po myciu karcherem zdziwiłem się skąd tyle asfaltu od wewnątrz. Były miejsca, które tak wyglądały jakby ktoś potraktował je smołą z pistoletu lakierniczego, ale ja nie o tym.

Po doczyszczeniu felg zauważyłem regularne ślady na wewnętrznych powierzchniach felg po szczękach wyważarki. Dziwne, bo felgi jak i całe auto jednoroczne z salonu Volvo.

Czy to jest standard, czy może na przyszłość można wyważać koła w taki sposób aby nie niszczyć felg. Do tego ciężarki montowane na krawędziach jak w stalowych felgach. Na zdjęciach tu na forum widzę ładniejsze ciężarki klejone do wewnętrznych powierzchni felg.

W sumie ASO Volvo powinno dysponować lepszym sprzętem aby nie niszczyć kół.

 

Proszę o radę.

Link to comment
Share on other sites

Taaaa jak słysze ASO Volvo to mnie krew zalewa. Ojciec miał Volvasa i pierwszy sezon wymyślił, że kupi u nich zimówki i u nich zmieni opony. Co było z felgami to nie pytaj. Nie wiem czy wszystkie, ale tu akurat stolica Wielkopolski była i naprawdę chyba lepiej bym to łomem zrobił.

 

Olej ASO, jeździj do dobrego wulkanizatora. Ja mam tak, że ciężarki w jednym ciągu i w miarę za ramionami Nic nie widać wszystko ładnie.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 1 month later...

Czyściłem dzisiaj pozostałości taśmy dwustronnej po ciężarkach na felgach alu.Polecam do tego zabiegu preparat do smoły-PRICKBORT.Proponuję zaopatrzyć się w delikatną plastikową skrobaczkę -do zdjęcia ciężarków,aby nie porysować felgi,oraz w normalną gumkę do mazania ołówka.Psikamy delikatnie Prickbortem na taśmę i zostawiamy na 2-3 min.Pianka w tym czasie bardzo ładnie ,,pije,,środek.Następnie tym samym kawałkiem plastiku co zdejmowaliśmy ciężarki-delikatnie zeskrobujemy grubsze pozostałości.W następnej kolejności traktujemy taśmę gumką do ołówka.Namoknięta taśma bardzo ładnie i bezpiecznie zostaje usunięta z felgi.Na sam koniec przecieramy miejsce namoczonym wacikiem-płatkiem kosmetycznym-takim jak kobiety makijaż zmywają :).Wytrzeć do sucha,cleaner,wosk i na stojak do następnego sezonu.

Sam przetestowałem różne środki,od IPY,masła,różnych mazideł,podgrzewania suszarką,benzynę ekstrakcyjną,benzynę do zapalniczek..itd-itp.....nic nie dawało rady.Po Prickborcie zeszło idealnie,i co najważniejsze bez uszczerbku na lakierze felgi.

Tym kółkiem gumowym o którym mowa wyżej,też robiłem.Niestety rozmazywało klej i zostawały smugi i plamy.Może dlatego że mam ciemne,prawie czarne wykończenie felgi w środku.Może na całej srebrnej tego nie widać.

Życzę pomyślnego czyszczenia,sam szukałem sposobu na pozbycie się tego kleju,odkryłem to zupełnie przypadkiem.......ta gumka jest bardzo ważna w całym tym zabiegu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.