Lukasz9 Posted April 22, 2013 Report Share Posted April 22, 2013 Witajcie:) Odklejałem dzisiaj ciężarki z felg na których auto przyjechało z fabryki. Nie wiem co to za stwór ale ciężarki, jak i sam klej usuwało się bardzo łatwo. Komplet felg zrobiłem w 20 minut. Możecie mi powiedzieć gdzie mogę kupić (o ile mogę) takie ciężarki albo może macie jakieś sprawdzone? Dorzucam fotki. Tak wyglądała felga po zdjęciu ciężarka i tylko tyle pozostało do usunięcia chemią Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtassss Posted April 22, 2013 Report Share Posted April 22, 2013 Jedź wyważyć koła. Zapłacisz 20 zł i będzie profi i z ciężarkami Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukasz9 Posted April 22, 2013 Author Report Share Posted April 22, 2013 Jedź wyważyć koła. Zapłacisz 20 zł i będzie profi i z ciężarkami Chyba się nie zrozumieliśmy. Mam na myśli kupno konkretnych ciężarków ZN, bo te w warsztatach to Fe i pytam czy ktoś miał takie, które po sezonie usuwają się równie łatwo. Btw, nie sądzę, że za 20 zł zrobię komplet felg 18" Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubik Posted April 22, 2013 Report Share Posted April 22, 2013 A felgi po jakim przebiegu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukasz9 Posted April 22, 2013 Author Report Share Posted April 22, 2013 A felgi po jakim przebiegu? Od nowości przeleciały ok. 5-6 tys. km, umyte, schowane na zimę i dzisiaj zdejmowałem ciężarki. Dla porównania oderwałem ciężarek z innej felgi, która miała założony normalny ciężarek z zakładu wulkanizacyjnego (przebieg tej felgi przez ubiegły sezon można określić na podobny, na pewno nie więcej niż 10kkm) i odrywało się po kawałku, zostawały kawałki tego kleju z "pianką". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator AreK Posted April 22, 2013 Administrator Report Share Posted April 22, 2013 Ciężarki cynkowe "Zn" powinieneś dostać w każdym serwisie ogumienia. Taki jest wymóg UE. To czy zejdą łatwo czy nie zależy od użytej taśmy w odważniku. Obawiam się ,że to szukanie igły w stogu siana. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukasz9 Posted April 22, 2013 Author Report Share Posted April 22, 2013 Ciężarki cynkowe "Zn" powinieneś dostać w każdym serwisie ogumienia. Taki jest wymóg UE. To czy zejdą łatwo czy nie zależy od użytej taśmy w odważniku. Obawiam się ,że to szukanie igły w stogu siana. Bardzo możliwe, że jest tak jak piszesz. Szkoda, że u nas stosują taki szajs i trzeba się naskrobać. Jak widać można zrobić dobrze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator AreK Posted April 22, 2013 Administrator Report Share Posted April 22, 2013 Lukasz9, niestety cena czyni cuda. Odważniki cynkowe są dużo droższe a każdy właściciel serwisu tnie koszty. Jak to mówią życia nie oszukasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciastek Posted April 23, 2013 Report Share Posted April 23, 2013 no nie wiem, jak robiłem w jednym warsztacie zimówki to sostałem właśnie na takiej taśmie Fajnie lekko schodziła żadna pianka Link to comment Share on other sites More sharing options...
kita33 Posted April 23, 2013 Report Share Posted April 23, 2013 A czy po wyważeniu alu można pomalować ciężarki aby się nie odbijały od czarnych felg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtassss Posted April 23, 2013 Report Share Posted April 23, 2013 Jedź wyważyć koła. Zapłacisz 20 zł i będzie profi i z ciężarkami Chyba się nie zrozumieliśmy. Mam na myśli kupno konkretnych ciężarków ZN, bo te w warsztatach to Fe i pytam czy ktoś miał takie, które po sezonie usuwają się równie łatwo. Btw, nie sądzę, że za 20 zł zrobię komplet felg 18" Samo wyważenie bez przekładek, zakładania i ściągania to tyle właśnie płacę za 18 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciastek Posted April 23, 2013 Report Share Posted April 23, 2013 wojtassss, na klejonych ciężarkach? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtassss Posted April 23, 2013 Report Share Posted April 23, 2013 Tak. 15 ziko za stal 20-25 za alu. Przywozisz koła, bach bach minuta osiem i po sprawie. Co więcej chłopaki tak ogarniają, że nie masz rozsianych ciężarków po całej feldze. O tu kawałek o tam kawałek. Robią czary mary i masz ciężarki jednym ciągiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lobuz Posted April 23, 2013 Report Share Posted April 23, 2013 kita33, powiedz, że chcesz czarne ciężarki i wystarczy. Tak, są czarne fabryczne ciężarki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zybercik Posted April 23, 2013 Report Share Posted April 23, 2013 A czy po wyważeniu alu można pomalować ciężarki aby się nie odbijały od czarnych felg?Ja malowałem... Raczej nic się nie działo. Większe różnice z ciężarze robi Ci brud na felgach Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilgt Posted April 23, 2013 Report Share Posted April 23, 2013 kita33, http://allegro.pl/czarne-ocynk-ciezarki ... 67153.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krish Posted June 14, 2013 Report Share Posted June 14, 2013 Wreszcie znalazłem czas aby zająć się zdjętymi na wiosnę kołami. Koła na alufelgach lakierowanych przejechały jedną zimę i po myciu karcherem zdziwiłem się skąd tyle asfaltu od wewnątrz. Były miejsca, które tak wyglądały jakby ktoś potraktował je smołą z pistoletu lakierniczego, ale ja nie o tym. Po doczyszczeniu felg zauważyłem regularne ślady na wewnętrznych powierzchniach felg po szczękach wyważarki. Dziwne, bo felgi jak i całe auto jednoroczne z salonu Volvo. Czy to jest standard, czy może na przyszłość można wyważać koła w taki sposób aby nie niszczyć felg. Do tego ciężarki montowane na krawędziach jak w stalowych felgach. Na zdjęciach tu na forum widzę ładniejsze ciężarki klejone do wewnętrznych powierzchni felg. W sumie ASO Volvo powinno dysponować lepszym sprzętem aby nie niszczyć kół. Proszę o radę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtassss Posted June 14, 2013 Report Share Posted June 14, 2013 Taaaa jak słysze ASO Volvo to mnie krew zalewa. Ojciec miał Volvasa i pierwszy sezon wymyślił, że kupi u nich zimówki i u nich zmieni opony. Co było z felgami to nie pytaj. Nie wiem czy wszystkie, ale tu akurat stolica Wielkopolski była i naprawdę chyba lepiej bym to łomem zrobił. Olej ASO, jeździj do dobrego wulkanizatora. Ja mam tak, że ciężarki w jednym ciągu i w miarę za ramionami Nic nie widać wszystko ładnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JarekZKA Posted March 23, 2014 Report Share Posted March 23, 2014 Witam panowie. Kupiłem używane felgi i jest na nich sporo pozostałości po ciężarkach. Czym je najlepiej usunąć? Suszarką do włosów dało by radę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarrciN Posted March 23, 2014 Report Share Posted March 23, 2014 najlepiej krążkiem do usuwania kleju/taśmy dwustronnej z lakieru. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JarekZKA Posted March 23, 2014 Report Share Posted March 23, 2014 http://rg-narzedzia.com.pl/krazek-usuwa ... p-641.html Coś w tym stylu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarrciN Posted March 23, 2014 Report Share Posted March 23, 2014 Dokładnie tak. I usuwanie pozostałości po ciężarkach przebiega szybko, łatwo i bezpiecznie Link to comment Share on other sites More sharing options...
JarekZKA Posted March 23, 2014 Report Share Posted March 23, 2014 Wielkie dzięki, człowiek nawet nie wiedział że coś takiego jest Link to comment Share on other sites More sharing options...
2321- Posted April 23, 2014 Report Share Posted April 23, 2014 Czyściłem dzisiaj pozostałości taśmy dwustronnej po ciężarkach na felgach alu.Polecam do tego zabiegu preparat do smoły-PRICKBORT.Proponuję zaopatrzyć się w delikatną plastikową skrobaczkę -do zdjęcia ciężarków,aby nie porysować felgi,oraz w normalną gumkę do mazania ołówka.Psikamy delikatnie Prickbortem na taśmę i zostawiamy na 2-3 min.Pianka w tym czasie bardzo ładnie ,,pije,,środek.Następnie tym samym kawałkiem plastiku co zdejmowaliśmy ciężarki-delikatnie zeskrobujemy grubsze pozostałości.W następnej kolejności traktujemy taśmę gumką do ołówka.Namoknięta taśma bardzo ładnie i bezpiecznie zostaje usunięta z felgi.Na sam koniec przecieramy miejsce namoczonym wacikiem-płatkiem kosmetycznym-takim jak kobiety makijaż zmywają .Wytrzeć do sucha,cleaner,wosk i na stojak do następnego sezonu. Sam przetestowałem różne środki,od IPY,masła,różnych mazideł,podgrzewania suszarką,benzynę ekstrakcyjną,benzynę do zapalniczek..itd-itp.....nic nie dawało rady.Po Prickborcie zeszło idealnie,i co najważniejsze bez uszczerbku na lakierze felgi. Tym kółkiem gumowym o którym mowa wyżej,też robiłem.Niestety rozmazywało klej i zostawały smugi i plamy.Może dlatego że mam ciemne,prawie czarne wykończenie felgi w środku.Może na całej srebrnej tego nie widać. Życzę pomyślnego czyszczenia,sam szukałem sposobu na pozbycie się tego kleju,odkryłem to zupełnie przypadkiem.......ta gumka jest bardzo ważna w całym tym zabiegu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now