Jump to content

4nano PRO ICE


lajcik1
 Share

Recommended Posts

Test sponsorowany przez:

 

pic_4nano_865341_large.jpg

 

 

Na wstępie chciałbym przeprosić za opóźnienie w wykonaniu testu (pisałam w tej sprawie PW)

 

Przedmiotem testu jest 4nano PRO Ice

 

Opis ze strony producenta:

 

4nano PRO Ice to ultra wytrzymała ceramiczna nanopowłoka do felg samochodowych, dedykowana dla profesjonalistów oraz najbardziej wymagających entuzjastów kosmetyki samochodowej. Ładna felga stanowi bardzo ważny element wizerunku całego samochodu. Dzięki swej unikalnej budowie chemicznej 4nano PRO Ice tworzy bardzo grubą (do ok. 2 mikrometrów), twardą i niezwykle połyskliwą warstwę ochronną odporną na wszelkie czynniki zewnętrzne środowiska, a także pył z klocków hamulcowych i podwyższoną temperaturę. Powłoka charakteryzuje się również mocno podwyższoną odpornością na zarysowania powstałe podczas procesu mycia felg. Zaawansowana nanotechnologia użyta przy tworzeniu produktu w znacznym stopniu ogranicza przyleganie brudu, zapobiega szkodliwemu promieniowaniu UV oraz oksydacji wierzchniej warstwy felg. 4nano PRO Ice to jedna z najtrwalszych i najtwardszych powłok ochronnych do felg dostępnych na rynku. Powłoka może być aplikowana na felgi lakierowane tradycyjnie i proszkowo, polerowane lub gołe aluminium i stal, a także na felgi stalowe oraz kołpaki. Wyjątkowo duża zawartość substancji aktywnych zapewnia powłoce niezwykłą trwałość aż do 3 lat !

 

Instrukcja stosowania:

 

4nano PRO Ice należy aplikować na bezwzględnie czyste, suche i chłodne felgi. Zaleca się również aby powierzchnia była wolna od rys i oksydacji. Optymalnie do ostatecznego przygotowania powierzchni przed aplikacją zaleca się użycia 4nano PRO Scrub. Temperatura otoczenia i felg podczas aplikacji powinna wynosić od +15 do +35⁰ C, najbardziej optymalna temp. aplikacji to 20-25*C . Przed użyciem mocno wstrząsnąć. Następnie na niestrzępiący się płatek kosmetyczny lub aplikator nanieść niewielką ilość produktu, tak aby płatek/aplikator był wyraźnie wilgotny. Pracować maksymalnie na jednej stronie felgi (nie należy próbować pokryć całej felgi za jednym podejściem). Starannie nanieść cienką, aczkolwiek szczelną i równą warstwę produktu na jedną stronę felgi i niezwłocznie delikatnie zebrać nadmiar produktu suchą i czystą szmatką z mikrofibry. Jeżeli to konieczne za pomocą drugiej czystej szmatki z mikrofibry powtórzyć zbieranie nadmiaru produktu, tak aby nie pozostawić jakichkolwiek mazów. Wszelkie mazy, zacieki i niedoskonałości po ok. 2 godzinach będą bardzo trudne do usunięcia, a po ok. 24 godzinach będzie je można usunąć tylko poprzez polerowanie. Wyżej wymienionym sposobem pokryć każdy fragment zabezpieczanej felgi i pozostawić do związania na 2-3 godziny. W celu uzyskania jak najlepszych efektów hydrofobowych oraz wizualnych powłokę można dodatkowo pokryć 4nano PRO Aqua. Po ok. 12 godzinach felgę można normalnie eksploatować. Pełne wiązanie powłoki następuje po ok. 7-10 dniach (w zależności od temperatury otoczenia i wilgotności) i przez ten czas nie należy myć ani nawet przecierać felg najdelikatniejszą szmatką oraz w miarę możliwości unikać kontaktu z wodą (głównie kwaśnych deszczy) lub zabezpieczyć powłokę 4nano PRO Aqua na ten czas. Przed użyciem przetestować produkt w mało widocznym miejscu. Nie aplikować na duże powierzchnie narażone na „pracę własną” (kurczenie, rozszerzanie, wyginanie etc.).Nie nakładać na rozgrzane powierzchnie. Nie aplikować w pełnym słońcu. Chronić przed dziećmi. W przypadku połknięcia przemyć usta i obficie popić wodą, natychmiast skonsultować się z lekarzem. W przypadku kontaktu z oczami obficie przemyć wodą i zasięgnąć porady lekarza. W przypadku kontaktu ze skórą przemyć dużą ilością wody, w razie dolegliwości wezwać lekarza. Przechowywać w suchym i chłodnym miejscu.

 

Moje spostrzeżenia:

 

- konsystencja wodnista

- bezbarwny

- zapach hmmm według mnie delikatnie czuć cyjanoakryl

 

Felgi przed testem zostały dokładnie odszczurzone mieszanką piany Angelwax, APC i VP Bilberry

 

dsc09320i.jpg

 

dsc09336vs.jpg

 

dsc09384b.jpg

 

Następnie na felgach wylądował Prickbort i Tenzi Prix

 

dsc09403b.jpg

 

Gotowe:

 

dsc09656v.jpg

 

Następnie, według zaleceń producenta felga została dwukrotnie oczyszczona 4nano PRO Scrub Alkaline, nowym słoneczkiem Megsa

 

39681477.jpg

 

33566204.jpg

 

91656282.jpg

 

 

A teraz czas na gwiazdę wieczoru czyli 4nano PRO Ice

 

Aplikacja wykonana była za pomocą bawełnianego płatka kosmetycznego w temperaturze pokojowej.

 

74267770.jpg

 

Aplikacja banalna, po dokładnym przyjrzeniu się pod światło delikatnie widać obszar na którym produkt został nałożony.

Nadmiar produktu został ściągnięty za pomocą fibry DJ.

 

65121840.jpg

 

Niestety na zdjęciu nie udało się uchwycić mgiełki po aplikacji.

 

39258009.jpg

 

 

Felgi, według instrukcji będą teraz leżakować parę dni. Potem trafią na auto i test będzie aktualizowany.

 

 

Podsumowanie

 

Plusy:

 

- łatwość aplikacji

- wydajność (dostarczona buteleczka wystarczyła na pełną aplikację na 2 felgi 17'' i na przednią część pozostałych dwóch felg)

 

Minusy:

 

- zapach cyjanoakrylu

- bezbarwność produktu, która może utrudnić aplikację

 

Dziękuję za uwagę i proszę o wyrozumiałość, gdyż to mój pierwszy test.

Dziękuję również 4nano za udostępnienie produktów.

 

UPDATE:

Felgi zrobiły kolejny 1000 km.

Przed myciem wyglądały tak:

 

img0910un.jpg

 

img0911bf.jpg

 

Przed myciem, na felgi powędrował spieniony w Marolexie VP Billbery w stosunku 1:5, potem płukanie lancą i nic więcej. Według mnie z felg zeszło około 99% zabrudzeń.

Przepraszam za filmik ale mamy strasznie wąskie stanowiska na bezdotyku i ciężko było jedną ręką trzymać telefon, a drugą operować lancą.

 

 

Następny update za kolejne 1000 km, tym razem sam oprysk, bez chemii.

Link to comment
Share on other sites

Na wstępie chciałbym przeprosić za opóźnienie w wykonaniu testu (pisałam w tej sprawie PW)

lajcik1 żaden problem ;) pamiętaj tylko że powłoka w pełni wiążę się po około 7-10 dniach ;)

Link to comment
Share on other sites

lajcik1 żaden problem

Dzięki :good:

 

pamiętaj tylko że powłoka w pełni wiążę się po około 7-10 dniach

 

dlatego też napisałem:

 

Felgi, według instrukcji będą teraz leżakować parę dni

 

Tydzień na pewno, bo u nas dzisiaj znów coś białego leci z nieba :(

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
lajcik1 żaden problem

Dzięki :good:

 

pamiętaj tylko że powłoka w pełni wiążę się po około 7-10 dniach

 

dlatego też napisałem:

 

Felgi, według instrukcji będą teraz leżakować parę dni

 

Tydzień na pewno, bo u nas dzisiaj znów coś białego leci z nieba :(

 

 

lajcik1 będzisz coś aktualizował 8-) ?

Link to comment
Share on other sites

powiem tak - mam u siebie ICE + Aqua, obecnie coś ok. 800km przebiegu, myte (a raczej płukane) jedynie na bezdotyku co 3-5 dni, brud nie schodzi w 100% samym ciśnieniem, ale wystarczy przelecieć palcem i schodzi wszystko, więc stosuję jedynie pędzel + jakieś APC mocno rozcieńczone :P

Link to comment
Share on other sites

Birkhof, wczoraj było mycie felg po 1000 km. Felgi były czarne. Po pianie Angelwaxa 99% zeszło samą myjką, resztę dopełnił pędzelek.

 

Przepraszam, ale niestety nie miałem czym nakręcić filmu :wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash: Obiecuję poprawę :good:

Link to comment
Share on other sites

Birkhof, wczoraj było mycie felg po 1000 km. Felgi były czarne. Po pianie Angelwaxa 99% zeszło samą myjką, resztę dopełnił pędzelek.

 

Przepraszam, ale niestety nie miałem czym nakręcić filmu :wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash: Obiecuję poprawę :good:

 

Dzięki man! :good:

Link to comment
Share on other sites

Wystarczyłyby zdjęcie telefonem, tak to trochę bez sensu taki test :(

 

Fakt dałem ciała i już się do tego wcześniej przyznałem :oops:

 

lajcik1, a ja pytanie z innej beczki, mas zmatowe wnętrze w tych felgach?

 

Tak, jest zupełnie inna faktura wewnątrz, a czy to coś nadzwyczajnego? :dontknow:

Link to comment
Share on other sites

Ale mogę się mylić
Chyba się mylisz. Felga oryginał Alfa Romeo i na zimowym oryginale mam analogicznie. W poprzednich felgach w Peugeocie (też oryginał) środek też był inny.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

UPDATE:

Felgi zrobiły kolejny 1000 km.

Przed myciem wyglądały tak:

 

img0910un.jpg

 

img0911bf.jpg

 

Przed myciem, na felgi powędrował spieniony w Marolexie VP Billbery w stosunku 1:5, potem płukanie lancą i nic więcej. Według mnie z felg zeszło około 99% zabrudzeń.

Przepraszam za filmik ale mamy strasznie wąskie stanowiska na bezdotyku i ciężko było jedną ręką trzymać telefon, a drugą operować lancą.

 

 

Następny update za kolejne 1000 km, tym razem sam oprysk, bez chemii.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

szybki raport z pola bitwy ;)

 

4nano PRO ICE po ponad 4000 km. Felgi po położeniu ICE'a były przesmarowane AQUĄ, ani razu do tej pory nie odświeżaną.

 

Znowu kolejna szybka wizyta na bezdotyku, ale ponieważ felgi były ufajdane bardziej niż zwykle, wspomogłem się spryskaniem Muc-Off Wheel Cleanerem czyli bardzo delikatnym środkiem do mycia felg (bez pędzelkowania), po czym po 2 minutach spłukałem.

 

Link to comment
Share on other sites

wnęki oczywiście że też :) (na komplet tych 18" poszło ciut więcej jak pół butelki ICE'a, więc na proste 17" powinno jeszcze wystarczyć)

Link to comment
Share on other sites

spons, pytanie, jak to się ma do felg w całości spolerowanych na lustro?

 

Nie pozostawią warstwy jak po lakierze bezbarwnym? Czyli tzw. mgiełki, pogorszą połysku?

Link to comment
Share on other sites

Nie zauważyliśmy podzas naszych testów aby coś takiego miało miejsce. Nie doszły nas rownież takie informacje od użytkowników. Ice bardzo dobrze wiąże z alu, nie zawiera żywic i nie jest tak gruby jak lakier, do tego jest stworzony aby leżeć między innymi na alu, a nie na innym lakierze jak klar więc nic takiegio nie powinno mieć miejsca. Należy jednak pamiętać, że stopów alu na rynku obręczy jest tak dużo, że ciężko jest potwierdzić zgodność z każdym z nich bo niektórych nawet nie da się wypolerować na ideał.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.