lajcik1 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Test sponsorowany przez: Na wstępie chciałbym przeprosić za opóźnienie w wykonaniu testu (pisałam w tej sprawie PW) Przedmiotem testu jest 4nano PRO Ice Opis ze strony producenta: 4nano PRO Ice to ultra wytrzymała ceramiczna nanopowłoka do felg samochodowych, dedykowana dla profesjonalistów oraz najbardziej wymagających entuzjastów kosmetyki samochodowej. Ładna felga stanowi bardzo ważny element wizerunku całego samochodu. Dzięki swej unikalnej budowie chemicznej 4nano PRO Ice tworzy bardzo grubą (do ok. 2 mikrometrów), twardą i niezwykle połyskliwą warstwę ochronną odporną na wszelkie czynniki zewnętrzne środowiska, a także pył z klocków hamulcowych i podwyższoną temperaturę. Powłoka charakteryzuje się również mocno podwyższoną odpornością na zarysowania powstałe podczas procesu mycia felg. Zaawansowana nanotechnologia użyta przy tworzeniu produktu w znacznym stopniu ogranicza przyleganie brudu, zapobiega szkodliwemu promieniowaniu UV oraz oksydacji wierzchniej warstwy felg. 4nano PRO Ice to jedna z najtrwalszych i najtwardszych powłok ochronnych do felg dostępnych na rynku. Powłoka może być aplikowana na felgi lakierowane tradycyjnie i proszkowo, polerowane lub gołe aluminium i stal, a także na felgi stalowe oraz kołpaki. Wyjątkowo duża zawartość substancji aktywnych zapewnia powłoce niezwykłą trwałość aż do 3 lat ! Instrukcja stosowania: 4nano PRO Ice należy aplikować na bezwzględnie czyste, suche i chłodne felgi. Zaleca się również aby powierzchnia była wolna od rys i oksydacji. Optymalnie do ostatecznego przygotowania powierzchni przed aplikacją zaleca się użycia 4nano PRO Scrub. Temperatura otoczenia i felg podczas aplikacji powinna wynosić od +15 do +35⁰ C, najbardziej optymalna temp. aplikacji to 20-25*C . Przed użyciem mocno wstrząsnąć. Następnie na niestrzępiący się płatek kosmetyczny lub aplikator nanieść niewielką ilość produktu, tak aby płatek/aplikator był wyraźnie wilgotny. Pracować maksymalnie na jednej stronie felgi (nie należy próbować pokryć całej felgi za jednym podejściem). Starannie nanieść cienką, aczkolwiek szczelną i równą warstwę produktu na jedną stronę felgi i niezwłocznie delikatnie zebrać nadmiar produktu suchą i czystą szmatką z mikrofibry. Jeżeli to konieczne za pomocą drugiej czystej szmatki z mikrofibry powtórzyć zbieranie nadmiaru produktu, tak aby nie pozostawić jakichkolwiek mazów. Wszelkie mazy, zacieki i niedoskonałości po ok. 2 godzinach będą bardzo trudne do usunięcia, a po ok. 24 godzinach będzie je można usunąć tylko poprzez polerowanie. Wyżej wymienionym sposobem pokryć każdy fragment zabezpieczanej felgi i pozostawić do związania na 2-3 godziny. W celu uzyskania jak najlepszych efektów hydrofobowych oraz wizualnych powłokę można dodatkowo pokryć 4nano PRO Aqua. Po ok. 12 godzinach felgę można normalnie eksploatować. Pełne wiązanie powłoki następuje po ok. 7-10 dniach (w zależności od temperatury otoczenia i wilgotności) i przez ten czas nie należy myć ani nawet przecierać felg najdelikatniejszą szmatką oraz w miarę możliwości unikać kontaktu z wodą (głównie kwaśnych deszczy) lub zabezpieczyć powłokę 4nano PRO Aqua na ten czas. Przed użyciem przetestować produkt w mało widocznym miejscu. Nie aplikować na duże powierzchnie narażone na „pracę własną” (kurczenie, rozszerzanie, wyginanie etc.).Nie nakładać na rozgrzane powierzchnie. Nie aplikować w pełnym słońcu. Chronić przed dziećmi. W przypadku połknięcia przemyć usta i obficie popić wodą, natychmiast skonsultować się z lekarzem. W przypadku kontaktu z oczami obficie przemyć wodą i zasięgnąć porady lekarza. W przypadku kontaktu ze skórą przemyć dużą ilością wody, w razie dolegliwości wezwać lekarza. Przechowywać w suchym i chłodnym miejscu. Moje spostrzeżenia: - konsystencja wodnista - bezbarwny - zapach hmmm według mnie delikatnie czuć cyjanoakryl Felgi przed testem zostały dokładnie odszczurzone mieszanką piany Angelwax, APC i VP Bilberry Następnie na felgach wylądował Prickbort i Tenzi Prix Gotowe: Następnie, według zaleceń producenta felga została dwukrotnie oczyszczona 4nano PRO Scrub Alkaline, nowym słoneczkiem Megsa A teraz czas na gwiazdę wieczoru czyli 4nano PRO Ice Aplikacja wykonana była za pomocą bawełnianego płatka kosmetycznego w temperaturze pokojowej. Aplikacja banalna, po dokładnym przyjrzeniu się pod światło delikatnie widać obszar na którym produkt został nałożony. Nadmiar produktu został ściągnięty za pomocą fibry DJ. Niestety na zdjęciu nie udało się uchwycić mgiełki po aplikacji. Felgi, według instrukcji będą teraz leżakować parę dni. Potem trafią na auto i test będzie aktualizowany. Podsumowanie Plusy: - łatwość aplikacji - wydajność (dostarczona buteleczka wystarczyła na pełną aplikację na 2 felgi 17'' i na przednią część pozostałych dwóch felg) Minusy: - zapach cyjanoakrylu - bezbarwność produktu, która może utrudnić aplikację Dziękuję za uwagę i proszę o wyrozumiałość, gdyż to mój pierwszy test. Dziękuję również 4nano za udostępnienie produktów. UPDATE: Felgi zrobiły kolejny 1000 km. Przed myciem wyglądały tak: Przed myciem, na felgi powędrował spieniony w Marolexie VP Billbery w stosunku 1:5, potem płukanie lancą i nic więcej. Według mnie z felg zeszło około 99% zabrudzeń. Przepraszam za filmik ale mamy strasznie wąskie stanowiska na bezdotyku i ciężko było jedną ręką trzymać telefon, a drugą operować lancą. Następny update za kolejne 1000 km, tym razem sam oprysk, bez chemii.
jukojuko Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Extra test , teraz czekać tylko na rozwój sytuacji . Sam wczoraj myślałem co na felgi dać.
usher Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Na wstępie chciałbym przeprosić za opóźnienie w wykonaniu testu (pisałam w tej sprawie PW) lajcik1 żaden problem pamiętaj tylko że powłoka w pełni wiążę się po około 7-10 dniach
lajcik1 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2013 lajcik1 żaden problem Dzięki pamiętaj tylko że powłoka w pełni wiążę się po około 7-10 dniach dlatego też napisałem: Felgi, według instrukcji będą teraz leżakować parę dni Tydzień na pewno, bo u nas dzisiaj znów coś białego leci z nieba
marasec Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Patrzyłem na stronie jaka cena ale chyba nie ma jeszcze tego w sprzedaży? ...Już znalazłem
Birkhof Opublikowano 3 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2013 lajcik1 żaden problem Dzięki pamiętaj tylko że powłoka w pełni wiążę się po około 7-10 dniach dlatego też napisałem: Felgi, według instrukcji będą teraz leżakować parę dni Tydzień na pewno, bo u nas dzisiaj znów coś białego leci z nieba lajcik1 będzisz coś aktualizował ?
M4ciek Opublikowano 3 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2013 powiem tak - mam u siebie ICE + Aqua, obecnie coś ok. 800km przebiegu, myte (a raczej płukane) jedynie na bezdotyku co 3-5 dni, brud nie schodzi w 100% samym ciśnieniem, ale wystarczy przelecieć palcem i schodzi wszystko, więc stosuję jedynie pędzel + jakieś APC mocno rozcieńczone
lajcik1 Opublikowano 5 Maja 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2013 Birkhof, wczoraj było mycie felg po 1000 km. Felgi były czarne. Po pianie Angelwaxa 99% zeszło samą myjką, resztę dopełnił pędzelek. Przepraszam, ale niestety nie miałem czym nakręcić filmu Obiecuję poprawę
Birkhof Opublikowano 5 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2013 Birkhof, wczoraj było mycie felg po 1000 km. Felgi były czarne. Po pianie Angelwaxa 99% zeszło samą myjką, resztę dopełnił pędzelek. Przepraszam, ale niestety nie miałem czym nakręcić filmu Obiecuję poprawę Dzięki man!
ragandbones Opublikowano 5 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2013 Wystarczyłyby zdjęcie telefonem, tak to trochę bez sensu taki test
Ciastek Opublikowano 5 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2013 lajcik1, a ja pytanie z innej beczki, mas zmatowe wnętrze w tych felgach?
lajcik1 Opublikowano 5 Maja 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2013 Wystarczyłyby zdjęcie telefonem, tak to trochę bez sensu taki test Fakt dałem ciała i już się do tego wcześniej przyznałem lajcik1, a ja pytanie z innej beczki, mas zmatowe wnętrze w tych felgach? Tak, jest zupełnie inna faktura wewnątrz, a czy to coś nadzwyczajnego?
FSO-Team Opublikowano 5 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2013 a czy to coś nadzwyczajnego? yyy, tak. Raczej felga ma taką samą powierzchnię wewnątrz jak i na zewnątrz. Chyba że jakiś budżetowy chinol. Ale mogę się mylić
lajcik1 Opublikowano 5 Maja 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2013 Ale mogę się mylić Chyba się mylisz. Felga oryginał Alfa Romeo i na zimowym oryginale mam analogicznie. W poprzednich felgach w Peugeocie (też oryginał) środek też był inny.
Ciastek Opublikowano 5 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2013 lajcik1, no własnie nie wiediząłem, które wybrać, wziąłem 18" a te chyba jakims ewenementem są, bo są całe w połysku, nawet wewnetrzny rant
lajcik1 Opublikowano 5 Maja 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2013 Ciastek, który model wybrałeś? 159 na 18 wygląda pięknie, ja jednak nie mogłem sobie na to pozwolić
Ciastek Opublikowano 5 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2013 lajcik1, model sport, taka pięcioramienna. Na zdjęciach widać http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... tart=13185
lajcik1 Opublikowano 20 Maja 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 20 Maja 2013 UPDATE: Felgi zrobiły kolejny 1000 km. Przed myciem wyglądały tak: Przed myciem, na felgi powędrował spieniony w Marolexie VP Billbery w stosunku 1:5, potem płukanie lancą i nic więcej. Według mnie z felg zeszło około 99% zabrudzeń. Przepraszam za filmik ale mamy strasznie wąskie stanowiska na bezdotyku i ciężko było jedną ręką trzymać telefon, a drugą operować lancą. Następny update za kolejne 1000 km, tym razem sam oprysk, bez chemii.
usher Opublikowano 16 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 16 Lipca 2013 Kolejny filmik zadowolonego użytkownika po 3 000 km : Dziękujemy M4ciek za update
M4ciek Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 7 Sierpnia 2013 szybki raport z pola bitwy 4nano PRO ICE po ponad 4000 km. Felgi po położeniu ICE'a były przesmarowane AQUĄ, ani razu do tej pory nie odświeżaną. Znowu kolejna szybka wizyta na bezdotyku, ale ponieważ felgi były ufajdane bardziej niż zwykle, wspomogłem się spryskaniem Muc-Off Wheel Cleanerem czyli bardzo delikatnym środkiem do mycia felg (bez pędzelkowania), po czym po 2 minutach spłukałem.
spons Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 7 Sierpnia 2013 M4ciek, Wneki felg tez zabezpieczane czy tylko fronty?
M4ciek Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 7 Sierpnia 2013 wnęki oczywiście że też (na komplet tych 18" poszło ciut więcej jak pół butelki ICE'a, więc na proste 17" powinno jeszcze wystarczyć)
spons Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 7 Sierpnia 2013 wnęki oczywiście że też To sa 18ki? Z ciekawosci, ile poszlo srodka przy pierwszej aplikacji? EDIT: Widze ze pisalismy w tym samym czasie
ryjek Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 7 Sierpnia 2013 spons, pytanie, jak to się ma do felg w całości spolerowanych na lustro? Nie pozostawią warstwy jak po lakierze bezbarwnym? Czyli tzw. mgiełki, pogorszą połysku?
spons Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Nie zauważyliśmy podzas naszych testów aby coś takiego miało miejsce. Nie doszły nas rownież takie informacje od użytkowników. Ice bardzo dobrze wiąże z alu, nie zawiera żywic i nie jest tak gruby jak lakier, do tego jest stworzony aby leżeć między innymi na alu, a nie na innym lakierze jak klar więc nic takiegio nie powinno mieć miejsca. Należy jednak pamiętać, że stopów alu na rynku obręczy jest tak dużo, że ciężko jest potwierdzić zgodność z każdym z nich bo niektórych nawet nie da się wypolerować na ideał.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się