kkobus1 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Panowie potrzebuję pomocy w walce z rudą. Poniżej kilka zdjęć podglądowych. Co proponujecie?
kubik Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Oczyścić,do gołego,brunox,zaprawka,ew.lakierowanie
SJake Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Co proponujecie? Wizytę u lakiernika.
kkobus1 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Wizyta u lakiernika odpada. Chcę to zrobić w domowym zaciszu, jak najtańszym kosztem. Czy jeśli zrobię to w następujący sposób to będzie poprawnie? oczyszczenie papierem wodnym -> brunox epoxy -> klar -> baza.
krzychu147 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Wizyta u lakiernika odpada. Chcę to zrobić w domowym zaciszu, jak najtańszym kosztem. Czy jeśli zrobię to w następujący sposób to będzie poprawnie? oczyszczenie papierem wodnym -> brunox epoxy -> klar -> baza. szkoda twojego czasu i pieniędzy. To nie są jakieś skomplikowane miejsca więc ogarnięty fachowiec poradzi sobie z tym robiąc zaprawki. Proponował bym to przede wszystkim wypiaskować pozniej podklad epoksydowy, akrylowy baza i klar. Te wszystkie brunoxy nie nadają się do takich napraw.
kkobus1 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Napiszę wprost, chodzi mi o kasę. Lakiernik będzie sobie życzył około 300 PLN, a robiąc to samemu wydam około 100 PLN.
krzychu147 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Kwietnia 2013 no rozumiem rozumiem, ale robienie tak, żeby zrobić samemu a za chwile jechac do lakiernika taniej nie wyjdie;) Skoro tak chcesz próbować to wyczyść to ile się tylko da papierem np p240 ale na sucho potem popraw drobniejszym i potraktuj pedzelkiem daj podklad epoksydowy( w mieszalni kupisz małe ilosci np 100g) moze byc np Novol 360. Potem warto by zrobić zaprawkę pistoletem bo wytrzyma to najdłużej.
bizislawek Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Na srebrnej bazie nie zrobi sie zaprawki, po prostu bedzie plama jak siemasz. Pozostaje malowanie całego elementu. Predzej czy pozniej i tak wylądujesz u lakiernika.
kkobus1 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Aż tak źle to wygląda? Ta rdza jest na kantach progów także myślałem, że delikatnie to przytrę i pomaluję.
faraon3021 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Kwietnia 2013 kkobus1, testowalem rozne cuda i "Yutubowe" poradniki a i tak konczylo sie u lakiernika Szkoda nerwow i kasy.
samtive Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Kwietnia 2013 po lakiernikach to samo wyskoczy co i po domowym zaciszu... a co oni używają technik z kosmosu ? tego samego co każdy może sobie kupić
zecke Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Ja jak miałem F1 dałej to "Mietka" co w garażu maluje po pracy, i 3 lata wytrzymało, nie wiem jak teraz to wyglada bo auto sprzedałem, i zapłaciłem mu 150zł a tak na przyszłośc, to radze raz do roku odrkecic nadkole i ten piasek co sie tam zbiera wymyć, to jest przyczyną korozji w Fabi 1
ktm950 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Mnie też czekają w tym roku jakieś tam zaprawki. Czyli tak: Najpierw usuwam luźną rdzę papierkiem, później np. antyrust gel do wytrawienia, szlifuję to (?) Podkład epoksydowy (Novol 360), podkład akrylowy (tym wyrównuję ew. wżery?), baza i lakier?
pardi Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Sam akurat przeprawiam się przez ten sam temat. Ja zrobiłem tak- najpierw zdarcie starej farby i rdzy do gołego. Nie mam piaskarki więc pomalowałem pędzlem blachę odrdzewiaczem ( marketowy kwas fosforowy 30% za 7zł) ładnie wyżarło do gołej blachy. Potem płukanie i dalsze czynności to już standard . Jeśli tylko malujesz kawałek blachy a nie cały element warto zaopatrzyć się w Blender tzn. taki lakier w sprayu którym maluję się na sam koniec roboty w miejscu łączenia starej farby z nową w celu zniwelowania różnicy w odcieniu. Dasz radę a za oszczędzone pieniążki wiadomo
faraon3021 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Kwietnia 2013 a za oszczędzone pieniążki wiadomo Na prawde to wszystko pozwala cos zaoszczedzic? Zakupy, praca, materialy ?
FSO-Team Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Te wszystkie brunoxy nie nadają się do takich napraw. +100 Odrzewiacze, fosole, brunoxy: wszystko kibel. Tylko oczyszczenie do gołego czystego metalu.Najlepiej piaskowaniem. Epoksyd-baza-klar albo reaktywny-akrylowy-baza-klar. Może na forum o pielęgnacji (czyli o dobrym wyglądzie auta) to co napiszę będzie nie na miejscu ale lepsza zaprawka nie w kolorze niż rudy purchel. JA OSOBIŚCIE oddał bym do lakiernika
pardi Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Kwietnia 2013 a za oszczędzone pieniążki wiadomo Na prawde to wszystko pozwala cos zaoszczedzic? Zakupy, praca, materialy ? Napisał ze u fachmana zapłacił by 300zł , sam robiąc zakupy myślę ze w stówce się zmieści a czas ? Jak ktoś go ma dużo i nic lepszego do roboty to czemu nie Ja np mechanicznie się na autach mało znam więc oddaje fachowcom ale takie dłubanie jak najbardziej lubię i robię sam. Warunek - trzeba mieć jeszcze gdzie to robić bo np. pod blokiem bez zaplecza wo gule bym do takich rzeczy nie podchodził . Aha jeszcze lepsza pogoda by się przydała ,dobre piwko i muzyczka.
krzychu147 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Kwietnia 2013 co można zrobić to mozna ale takie podejście troche dla mnie nie pasuje do takiego forum. Z jednej strony spore sumy wydawane na kosmetyki a z drugiej proba zaoszczedzenia na jednej czy dwoch zaprawkach. Nie porównujcie zaprawek wykonywanych zgodnie z technologią na profesjonalnym sprzecie do pryskania sprayem bo to jest śmieszne. To, że nie da się zrobić zaprawki na srebrze też przyprawia o uśmiech na twarzy. Podjedź zapytaj jednego fachowca drugiego trzeciego z którymś się dogadasz, przecież to jest chwila roboty i na pewno znajdzie się ktoś kto sie tym zajmie taka moja rada.
Fiodor Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Mnie też czekają w tym roku jakieś tam zaprawki. Czyli tak: Najpierw usuwam luźną rdzę papierkiem, później np. antyrust gel do wytrawienia, szlifuję to (?) Podkład epoksydowy (Novol 360), podkład akrylowy (tym wyrównuję ew. wżery?), baza i lakier? Bardzo dobry tok postępowania. Antirust jest bardzo dobry, można go kupić też w płynie, ale żeby dobrze zadziałał potrzeba min +10 stopni C, lepiej, żeby było cieplej wtedy dużo szybciej działa. Podkładu akrylowego się nie poleruje, o nie wyrówna też wżerów. Wżery musisz wyrównać sobie szpachlą, na szpachlę farba podkładowa, lakier baza i klar oraz wspomniany Blender. Weź pod uwagę porady pardi Wypowiedz opieram na własnych doświadczeniach. Robiłem tak ranty wszystkich 4 drzwi w poprzednim samochodzie od środka i w jednym przypadki dodatkowo na zewnątrz i przez 3 lata nie było śladu, potem sprzedałem auto. Lakierowałem wszystko dobranym lakierem z nr nadwozia i nie było żadnego śladu (kolor zielony), a znajomi myśleli, że robił mi to lakiernik. Zaoszczędziłem jakieś 500-600zł, bo lakiernik za wszystko chciał 600-700zł, towar do naprawy kosztował mnie ok 100 zł + czas pracy (ok 1 dzień) który akurat miałem Poza tym miałem pewność perfekcyjnie oczyszczonych elementów, bo sam to robiłem, a nie jakiś pracownik w warsztacie, którym wiadomo, że wciąż się spieszy i jak podchodzą do roboty nie swoich aut. Moim zdaniem jak masz ochotę to warto to zrobić samemu, chociażby oczyścić blachę z rdzy i zagruntować sobie jakimś epoksydem a resztę niech zrobi lakiernik zawsze będzie taniej.
biznes365 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Może to pomoże, przypomniałem sobie ,że coś takiego kiedyś oglądałem:
jarekrk Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2013 http://jak.pielegnowacauto.pl/newsy/jak ... -zaprawke/ tu macie w blogu Nowickich jak sobie poradzić z zaprawkami. Bardzo dobry poradnik
kedar Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2013 jarekrk dzięki, przyda się. Wczoraj umówiłem sie z mechanikiem i lakiernikiem. Koszty usuwania rudej i lakierowania zabijają. Byle fragment to liczą za element. Niestety na zderzak przedni szkoda mi kasy, więc jak się ociepli to spróbuję sam usunąć odpryski, z rudą nie walczę, bo może się zemścić i wrócić
kkobus1 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Dzięki Panowie za odpowiedzi. Prawdopodobnie jak tylko zrobi się cieplej to będę działał ;-)
spons Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2013 jarekrk Byle fragment to liczą za element Bo to bez roznicy czy robi frgament 5x5cm czy 25x25, praktycznie ta sama robota, a z zaprawka jeszcze wiecej pierdzielenia jak przeciagniecie calego element. Wcale sie nie dziwie.
kedar Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2013 jarekrk Byle fragment to liczą za element Bo to bez roznicy czy robi frgament 5x5cm czy 25x25, praktycznie ta sama robota, a z zaprawka jeszcze wiecej pierdzielenia jak przeciagniecie calego element. Wcale sie nie dziwie. Zrozumiałem dopiero jak mi wytłumaczył w jaki sposób będzie to robił. A miejsca nieciekawe, bo ranty błotników na kołem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się