Jump to content

Kilka pytań do lakierników


Kama
 Share

Recommended Posts

Dzień dobry! ;)

 

Nakreślę najpierw jak wygląda sytuacja:

 

Auto: Passat B3 1992r sedan

Stan: tragiczny

Zakres prac: blacharka + lakierowanie

 

Poglądowe zdjęcie sprzed kilku tygodni:

046yju.jpg

 

Na dzień dzisiejszy sprawa ma się następująco:

- wycięte dwa błotniki

- uzupełnione ubytki blachy w kielichach

- wstawione 3/4 podłogi bagażnika

- wstawiony pas tylny

 

Obecnie jestem na etapie zamazywania wszystkiego farbą antykorozyjną do malowania statków :shock: i pasuje błotniki. W zasadzie to błotniki są spasowane i trzeba je tylko obspawać.

 

I teraz kilka pytań do blacharzy i lakierników (w zasadzie do tych drugich, ale pierwszych też chętnie wysłucham :))

 

W związku z tym, że w Łodzi mieszalnie lakierów liczą się jak za zboże to postanowiłem zamówić wszystko na stronie: http://www.elakiery.pl

 

 

1. T4W Lakier BMW 475 Black Saphir 1:1 Premium zestaw - 3 litry

2. T4W 5555 Podkład 4:1 wypełniający premium - 3 litry

3. T4W 611 Szpachlówka natryskowa

4. T4W PIK Glass szpachel z włóknem 1,8 kg

5. T4W Podkład epoxydowy 1:1

6. T4W Podkład reaktywny 2:1 1.2L

7. T4W Zmywacz do usuwania silikonu

 

No i tym sposobem dochodzimy do pytań :-]

 

1. Czy ktoś miał styczność z zakupami na tej stronie?

 

2. Czym najlepiej zabezpieczyć miejsca przeszlifowane do gołej blachy?

To moja propozycja: Podkład reaktywny -> Podkład epoksydowy -> Szpachel -> Podkład epoksydowy -> Podkład właściwy -> Baza -> Bezbarwny.

Czy powyższy przykład zda egzamin? A może macie coś lepszego?

 

3. Kielichy (pod błotnikiem) były fabrycznie zabezpieczone jakimś woskiem - nie wiem co to za ustrojstwo, ale fabryczne. Ale po wszystkich szlifowaniach, spawaniach połowy już nie ma więc postanowiłem zamalować to reaktywnym i zapsikać "barankiem" - chyba będzie dobrze no nie?

 

 

Ps. Proszę nie rozwodzić się na temat opłacalności tej operacji bo wejdę w temat "Twój arsenał" znajdę Wasze wpisy i ja się też pośmieję :-]

Link to comment
Share on other sites

Ps. Proszę nie rozwodzić się na temat opłacalności tej operacji bo wejdę w temat "Twój arsenał" znajdę Wasze wpisy i ja się też pośmieję :-]

I tym oto sposobem nikt się tutaj nie odezwie :lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

I tym oto sposobem nikt się tutaj nie odezwie :lol: :lol:

 

Cholera! Jak do jutra nie będzie odpowiedzi to trzeba będzie wykasować to zdanie :-]

Link to comment
Share on other sites

Czy będziesz chciał go lakierowac sam? Czy masz doswiadczenie w lakierowaniu ?

 

Mieszalnie liczą , bo prawdopodobnie na lepszej jakości komponentach.

 

 

Jezeli to ma być Twoje pierwsze lakierowanie , proponuje zrobić samemu blacharke i oddać w ręce doświadczonego lakiernika.

 

Jeżeli lakierujesz to powinieneś zdawać sobie sprawę że lepiej iść w przyzwoite materiały lakiernicze np.

Spectral , Lesonal , Helios , Sikkens , Autocolor,DuPont , SpiesHacker etc.

 

Na plus że celujesz w materiały jednego producenta, przynajmniej będzie zachowany proces technologiczny:-)

 

Widzę że będzie trochę szpachli, pilnuj wygrzewania, żeby później nie posiadała. Nie lepiej było kupić budę w dobrym stanie?

Link to comment
Share on other sites

Czy będziesz chciał go lakierowac sam? Czy masz doswiadczenie w lakierowaniu ?

 

Lakierowało się to i owo ;)

Ale nigdy w tak zaawansowanej formie jak tutaj.

 

No i oczywiście będę lakierował sam - głównie ze względu na koszta ;)

 

Na materiały mam odłożone +/- 1500 zł

Z jakimś marginesem ;)

Link to comment
Share on other sites

Z tego co wiem to nie powinno się stosować epoksydu na reaktywny. Na początku producenci zalecali taką procedurę bo nawet w kartach technicznych novola takie przykłady znajdywałem, ale później się z tego wycofywali i stosuje się albo reaktywny albo epoksyd. Były jakieś problemy z podważaniem lakieru podajże gdy stosowało się jeden na drugi. Ja bym poszedł w epoksyd, zresztą tak robiłem w moim projekcie e36.

Co do stronki to kumpel chyba właśnie z niej zamawiał też materiały t4w i było ok. Chociaż musze powiedzieć, że moja baza estoril blue 2 (1:1) słabo kryła i trzeba było wielu warstw żeby przykryć podkład.

Link to comment
Share on other sites

Znawca ze mnie żaden, ale czemu chcesz podkładem epoksydowym malować po szpachli? Chyba na szpachlę nie powinno się nic nakładać, tylko przeszlifować, wyrównać na gotowo i na to podkład pod lakier? Nawet z tego co wiem nie wolno szpachli ani moczyć, czyli szlifować papierem wodnym na mokro, ale też jakoś dogłębnie oczyszczać np benzyna ekstrakcyjną czy zmywaczami... Przynajmniej jak ja tam coś kiedyś szpachlowałem to tak gość doradzał w lakierni. A do farby to nie lepiej kupić na miejscu i żeby mieszali z oryginalnego kodu np VW ? Bo jak się okaże, że ci braknie, albo coś się stanie po drodze, to chyba średnio tak na odległość dobierać, dokupywać lakier ;)

Link to comment
Share on other sites

Z tego co wiem to nie powinno się stosować epoksydu na reaktywny.
Znawca ze mnie żaden, ale czemu chcesz podkładem epoksydowym malować po szpachli?

 

Taką odpowiedź otrzymałem jakiś czas temu od ww. sklepu:

Tam gdzie jest goła blacha można zastosować taką kolejność jak Pan napisał bądź pierwszy podkład dać reaktywny (lepsze właściwości antykorozyjne), na niego podkład epoksydowy (bo na reaktywny nie wolno kłaść szpachli), następnie szpachla i na nią podkład właściwy (najlepiej T4W 5555 - kapitalne właściwości wypełniające), później baza i klar.

 

A pomysł z epoksydowym na szpachel podpatrzyłem w miesięczniku "Lakiernik". I tak tam to było opisane.

 

Dlatego też pomyślałem, że dopytam kilka osób aby się upewnić i nie odpierdzielić jakiegoś cyrku ;)

 

A do farby to nie lepiej kupić na miejscu i żeby mieszali z oryginalnego kodu np VW ? Bo jak się okaże, że ci braknie, albo coś się stanie po drodze, to chyba średnio tak na odległość dobierać, dokupywać lakier ;)

 

Mieszalnia na miejscu zabija cenami :/

Lakier będzie z palety bmw.

Nic w zasadzie nie trzeba dobierać, bo auto będzie malowane w całości - jak mnie poniesie to może komorę silnika machnę na złoto jeszcze :-]

A 6 litrów gotowego produktu nie ma prawa nie starczyć na sedana w szarym podkładzie - chyba, że się mylę :shock:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.