roomioo Opublikowano 27 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2013 Witam. Zmagam się właśnie z Audi A5 w kolorze czarnym uni ( niemetalik ). Pozornie lakier wygląda bardzo dobrze do momentu inspekcji z latarką bądź halogenem. Lakier jest wyjątkowo twardy nawet jak na Audi i do 95% korekty potrzebuje 5-7 dłuugich przejść FG400 z obrotami do 1500/min na wełnie + 1 do 2 FG400 przejście twardym padem 100mm( dla usunięcia pig tails, bo niestety wełna je zostawia) + Żółty korek na żółtej gąbce + Ultrafina na niebieskim. Tym sposobem usuwam nie więcej niż ok. 6-7 mikronów. Czy ma ktoś lepszą kombinację dla tego rodzaju lakieru? Nad samą górą klapy która w tym samochodzie nie jest specjalnie duża pracowałem non stop ponad 3 godziny.
Administrator AreK Opublikowano 27 Marca 2013 Administrator Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2013 dla usunięcia pig tails, bo niestety wełna je zostawia jak to możliwe? Po rotacji? FG400 z obrotami do 1500/min Poszedłbym jeszcze szybciej do około2000
roomioo Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2013 Szczególnie na wklęsłych elementach. Krawędź wełny zostawia takie świderki. Na szczęście 1 góra 2 krótkie przejścia brązowym padem flexipads załatwiają ich sprawę. Z mercedesem w tym kolorze było bardzo podobnie tylko tamten był o wiele miększy.
SzaKal Opublikowano 27 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2013 roomioo, Żeby przyśpieszyć pracę zabierz jakąś silniejszą pastę typu FC+ czy Power Cut.
blaszczu Opublikowano 27 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2013 Dzisiaj trafiło mi się na robotę A6 C6 i mam ten sam problem - lakier dokładnie taki jak w tym A5 co robisz, sytuacja podobna. Nawet futro wielkiego wrażenia na nim nie robi
roomioo Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2013 FC+ będzie agresywniejsza od fg400? Muszę jutro spróbować. Szlag mnie trafia z tym autem. W 7 godzin zrobiłem tylna klape, lampy tył i pól zderzaka. Mam nadzieje ze płaskie powierzchnie pójdą trochę szybciej. Blaszczu daj znać jak będziesz mil jakieś spostrzeżenia. Ja tez postaram sie coś podrzucic. Razem razniej
blaszczu Opublikowano 27 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2013 roomioo ok ok Jasna sprawa. Póki co próbuję futrem podziałać co by trochę go ruszyć. 3M powinna być zdecydowanie agresywniejsza od FG400
jareckitdci Opublikowano 27 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2013 To ładnie się z tym męczycie... Ale żeby futro nic nie robiło? Właśnie dziś skończyłem Audi Q7 ale metallic - i kombinacja futro/M 400, pomarańczowy Flexi/M 2000 i żółty Flexi/M 3000 załatwił całą robotę. To futro nie usuwa Ci rys, nie wyciąga połysku czy tylko robi bajzel w postaci pozostałości po sobie? Kuźwa nie widziałem jeszcze lakieru odpornego na futro...
blaszczu Opublikowano 27 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2013 To ładnie się z tym męczycie... Ale żeby futro nic nie robiło? Właśnie dziś skończyłem Audi Q7 ale metallic - i kombinacja futro/M 400, pomarańczowy Flexi/M 2000 i żółty Flexi/M 3000 załatwił całą robotę. To futro nie usuwa Ci rys, nie wyciąga połysku czy tylko robi bajzel w postaci pozostałości po sobie? Kuźwa nie widziałem jeszcze lakieru odpornego na futro... Coś tam usuwa ale wg mnie naprawdę niewiele. Na lakierze jedna wielka morka. Dzisiaj jeden panel 5 razy mocną pastą leciałem i jeszcze nie zebrało wszystkiego - byłem w szoku tym bardziej, że jakiś czas temu robiliśmy Tourana czarnego i wyszło lustereczko, że aż miło i to bez futra. Ogólnie auto trafiło strasznie skatowane (jutro tutaj postaram się wrzucić jakieś fotki z inspekcji) i z klientem nie jestem umówiony na "setkę" ale jednak chcę zrobić to najlepiej jak się da. Póki co elementy które zrobiłem oceniam na ok 85%.
roomioo Opublikowano 28 Marca 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2013 Mój klient sam powiedział, że mam tylko spłycić i wygładzić największe grubasy, bo lakieru już nie jest specjalnie dużo ( na progu 120 mikronów, a na aucie miejscami 140 mikronów ). Gość zleca korektę lakieru 1 do 2 razy w ciągu roku. Mimo to lakier w stanie z jakim obecnie walczę jest bardzo skatowany, co jest szczególnie widoczne na nie metaliku. Jak narazie z elementów nad którymi pracowałem została jedna rysa na klapie i jedna na zderzaku, ale przy tej grubości ich usuwanie było by ryzykowne. Dziś podejmę próbę z FC+ i zdam relację. Jak narazie średnio 6-7 długich przejść wełną + FG400 pozwala osiągnąć wyżej opisany rezultat
morieris Opublikowano 28 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2013 Audi potrafi miec wredne lakiery, ale zazwyczaj max 2x futro na fc+ i robilo sie juz dobrze, niestety potrzebne wysokie obroty i mocny docisk... Ewentualnie mozesz poszukac jakiejs pasty typu koch/facdos mocno tnacej, ale robi straszny balagan i ciezko sie to wyprowadza
roomioo Opublikowano 28 Marca 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2013 No właśnie ten typ lakieru mimo swojej ogromnej twardości jest bardzo podatny na te wszystkie bałagany Co ciekawe nawet przy delikatnym przyłożeniu miernika lakieru, po pomiarze zostaje widoczna kropka. Jeśli chodzi o pastę kocha to właśnie o niej czytam, ale nawet jeśli to wtedy kiedy do mnie przyjdzie to powinienem już kończyć auto Od rana stosuje FC+ na wełnie z obrotami do 2000/min i jest troche lepiej. Niestety FC+ zdecydowanie szybciej wysycha względem FG400, a poza tym po 3Mie zostaje zdecydowanie większa sieka, która na szczęście daje się wyprowadzić.
blaszczu Opublikowano 28 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2013 roomioo jak idzie? Ja najpierw lecę futrem z 3M FC+, potem przejazdy twardym padem Urbana z FG500, potem średniak pastą 4Nano + pad Urbana i daje to radę. Generalnie korekty 100% nie ma tylko w około 85% ale takie było zamierzenie. Poza tym auto do mnie trafiło na 2,5 dnia gdzie jeszcze przede mną czyszczenie i impregnacja skór, robienie wnętrza i cała reszta. Ogólnie nie jest źle, wstawię jakieś foty po robocie.
roomioo Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Ja początkowo miałem skończyć auto na piątek wieczorem, niestety nie wyrobie się czasowo bo idzie bardzo opornie, a klientowi się na szczęście nie spieszy. Stosuję kombinację 3 do 4 przejazdów - krótkie futro flexi z FC+ i odrobiną ultrafiny bo troszkę dłużej mogę pracować ( obroty do 2000/min i możliwie duży docisk ) , następnie 1 do 2 przejazdów zielony pad 3m z FC+, następnie 1 do 2 żółty 3m pad i pasta , następnie niebieski 3m i ultrafina. Jeszcze nigdy nie schodziło mi tak długo i ciężko. Żadna A8, 7er czy S-klasa nie miała tak opornego lakieru. Wet sendengiem nie przyspieszę bo bardzo trudno po nim wyprowadzić, mimo, że stosowałem papier o gradacji 4000. Dlatego też niższej gradacji już nie stosowałem. Efekt jaki udaje mi się osiągnąć oceniam na 90-95%. Został mi do zrobienia jeden tylny błotnik, a jak narazie łączny czas samej korekty ( nie licząc przygotowania ) oscyluje w granicach 40 godzin.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się