roomioo Posted March 10, 2013 Report Share Posted March 10, 2013 Witam Spotkałem się w ostatnim czasie kilkukrotnie z dziwnym zjawiskiem. Miało to miejsce 3 razy na samochodach fabrycznie nowych. Jest to miejscowa szorstkość lakieru o różnej powierzchni. Nie jest to zauważalne pod światłem sun guna, słońca ani halogena. Jedyny sposób w jaki da się wykryć taki obiekt to przetarcie dłonią co odróżnia miejsce od reszty lakieru swoją charakterystyczną szorstkością. Nie usuwa tego, glinka, zmywacz silikonowy, ipa ani środki do usuwania smoły. Nie było by to problematyczne gdyby nie fakt, że po nałożeniu powłoki permanentnej ( w tym przypadku C1), szorstkie miejsce staje się matowe. Nie widać tego w świetle dziennym, ani świecąc halogenem na wprost. Dopiero patrząc pod odpowiednim kątem na to miejsce, odróżnia się od pozostałej części lakieru efektem matowej plamy lub smugi. Wie ktoś może co to jest i jak sobie z tym radzić ? Nigdy wcześniej nie spotkałem się z czymś takim. Jak wspomniałem zjawisko wykryłem 3 razy na zupełnie nowych samochodach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bizislawek Posted March 10, 2013 Report Share Posted March 10, 2013 A probowałeś przepolerowac te miejsca. Czy mozliwe jest zapylenie w nowych autach Link to comment Share on other sites More sharing options...
roomioo Posted March 10, 2013 Author Report Share Posted March 10, 2013 No właśnie nie próbowałem. Wole najpierw zapytać bardziej doświadczonych. Początkowo myślałem, że to może być klej z folii ochronnych, ale ten usuwa się łatwo zmywaczem silikonowym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gary Posted March 10, 2013 Report Share Posted March 10, 2013 roomioo, z tego co pamiętam to np Justyna pisała o tym właśnie szorstkie miejsce staje się matowe. tylko, że w jej wypadku to miejsce chyba nie było szorstkie Link to comment Share on other sites More sharing options...
roomioo Posted March 10, 2013 Author Report Share Posted March 10, 2013 Gdyby auto było używane, podejrzewał bym różne dziwne czynniki które mogłyby wywołać takie plamy. W nowym aucie zakładam, że raczej nic tego typu nie powinno mieć miejsca, a szczególnie w 3 zupełnie różnych autach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tukolarz Posted March 10, 2013 Report Share Posted March 10, 2013 roomioo, co to znaczy u Ciebie: "fabrycznie nowe auta"? Jakimi dokładnie autami się zajmujesz: a) prosto z fabryki, b) kupionymi przez Klienta w Salonie i odesłanymi do Ciebie, c) pracujesz w Salonie? Napisz też, na jakich panelach omawiany problem występuje (czy np. wygląda to tak, że cała maska jest szorstka a reszta nie, czy szorstki jest tylko jej fragment). Wydaje mi się, że być może chodzi tu o auta, które np. przez jakiś czas są oklejone w Salonie jakimiś naklejkami w stylu "7 lat gwarancji", i dany lakier może być po prostu na jakimś fragmencie utleniony od środków do usuwania takich naklejek, lub jakiejś reakcji lakieru i samego kleju itp. Jednak to tylko "luźna teoria" i trochę wróżenie z fusów... Nie wiem jak jest w Twoim przypadku... Najlepiej napisz coś więcej o tych "nowych" autach, skąd się biorą u Ciebie? Jeśli nie jest problemem "fabryczna konserwacja" lub jej wcześniejsze nieprawidłowe usunięcie przez osoby trzecie, a na lakierze nic nie ma, pewnie został jakoś "utleniony" i wymaga odświeżenia pasta finiszową lub choćby cleaner-em . Ciekawy przypadek... Ale to, że nawet nowe auta wymagają czasem czegoś więcej niż (IPA, zmywacze, i inne środki do odtłuszczania) przed nałożeniem powłoki jest pewne . Link to comment Share on other sites More sharing options...
roomioo Posted March 10, 2013 Author Report Share Posted March 10, 2013 Nie chce tutaj mówić jakie to salony i jakich Marek. Mówiąc fabrycznie nowe mam na myśli takie które właśnie zjechały z lawety która dostarcza je do salonu. Pierwszy raz odkryłem to zaraz przed nałożeniem powłoki podczas odtluszczania zmywaczem silkonowym. Lakier był biały perlowy. Szorstki ślad miał postać smugi długiej na 20 szerokiej na 5 cm obok klamki tylnych drzwi. Kolejne 2 razy miały postać plamy o średnicy ok 15 cm raz na przednich drzwiach a raz na tylnym zderzaku. Za każdym razem ślady jedynie wyczuwalne pod dłonią i niewidoczne przed nałożeniem powłoki. Po nałożeniu widoczne, ale tylko patrząc na odbicie halogena pod dużym katem. To ile niekiedy pracy wymagają nowe auta wiem doskonale. Zmagam się z nimi niemal codziennie Link to comment Share on other sites More sharing options...
tukolarz Posted March 10, 2013 Report Share Posted March 10, 2013 roomioo, ok. Odpowiedz jeszcze na jeden konkret: Ty zajmujesz się usuwaniem naklejek, folii itp., które są stosowane na czas dojazdu z fabryki do salonu, czy robi to ktoś inny? Chodzi mi dokładnie o zabezpieczenie lakieru jak na zdjęciu z ogłoszenia OtoMoto nr C27983158. smugi długiej na 20 szerokiej na 5 cm obok klamki tylnych drzwi Kolejne 2 razy miały postać plamy o średnicy ok 15 cm raz na przednich drzwiach a raz na tylnym zderzaku. Jeśli dostajesz auto bez tych zabezpieczeń (a dany producent je stosuje) zwróć się do osoby kompetentnej i niech Ci powie jakie zabiegi były robione przed Twoją pracą . Wskazane przez Ciebie miejsca, gdzie występuje ta szorstkość są standardowymi miejscami, gdzie przymocowuje się fabryczne zabezpieczenie na czas transportu. Być może te "zabezpieczenia" są usuwane środkiem, który powoduje taką "niedoskonałość" lakieru . Link to comment Share on other sites More sharing options...
roomioo Posted March 10, 2013 Author Report Share Posted March 10, 2013 Z pewnością idziesz w dobrym kierunku, ale nie są to miejsca oklejone do transportu. ( a praynajmniej nie tego bezpośredniego do salonu ) RZeczywiscie nie ja je rozklejam, ale niejednokrotnie widziałem samochód przed i w trakcie oklejania i to są inne miejsca. Do transportu okleja się maskę i drzwi na Laczeniach. Być może wcześniej coś takiego było robione. Np w transporcie morskim, albo przed wyjazdem z fabryki. Aż tak nie drazylem tematu. Moje odczucia i pierwsze wrażenie jak zobaczyłem te plamy były takie jakby przed całkowitym wyskchnieciem lakieru bezbarwnego ktoś go czymś dotknął. Myślicie ze to możliwe ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mav Posted March 10, 2013 Report Share Posted March 10, 2013 Myślicie ze to możliwe ? Mozliwe, ale malo prawdopodobne moim zdaniem... Bardziej szedlbym w kierunku zlego rozkonserwowania auta. Mozliwe, ze zostaly resztki konserwacji. Nie spotkalem sie z takim przypadkiem, ale na Twoim miejscu sprobowalbym to finishem przepolerowac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roomioo Posted March 11, 2013 Author Report Share Posted March 11, 2013 Tak zrobię i zdam relacje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SJake Posted March 11, 2013 Report Share Posted March 11, 2013 Pytanie - dlaczego kładłeś C1 bez korekty? Tylko nie pisz, że "nie trzeba było" Coś jednak było w tej polityce gTechniq, apropo dostępności C1 "tylko dla pro". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz KRK Posted March 11, 2013 Report Share Posted March 11, 2013 Spotkałem się w ostatnim czasie kilkukrotnie z dziwnym zjawiskiem.Miało to miejsce 3 razy na samochodach fabrycznie nowych. Jest to miejscowa szorstkość lakieru o różnej powierzchni. Może to być wosk twardy/fabryczna konserwacja lub zapylenie/overspray. Na szorstkie, nie oczyszczone i nie przygotowane powierzchnie nie kładzie się powłok semi-permanentnych Link to comment Share on other sites More sharing options...
roomioo Posted March 11, 2013 Author Report Share Posted March 11, 2013 Czy gdziekolwiek napisałem, że korekta nie była wykonywana ? Zawsze, nawet w przypadku zupełnie nowego samochodu przed nałożeniem powłoki wykonuje korektę czy to całościową czy miejscową w zależności od potrzeb danego samochodu. W tym przypadku nie ruszałem maszyną szorstkich miejsc, bo nie wiedziałem co to jest i czym może grozić kontakt z maszyną i temperaturą. Jakoś tak mam, że w sytuacjach kiedy spotykam się z wyjątkowym przypadkiem po raz pierwszy, wolę najpierw spytać bardziej doświadczonych zanim uszkodzę element na samochodzie za 0,6 mln zł. Widocznie powinienem iść na żywioł... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bienek Posted March 11, 2013 Report Share Posted March 11, 2013 Ja bym spróbował, prickbort, ironx, jakiś zmywacz, glinka i jezeli to nie pomoże to zostaje tylko polerka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roomioo Posted March 11, 2013 Author Report Share Posted March 11, 2013 Faktycznie podjąłem błędną decyzję aplikując powłokę na szorstką powierzchnie, ale nie poniosło to żadnych konsekwencji, ponieważ powłoka została od razu usunięta, jeszcze przed utwardzeniem a żaden z samochodów w dalszym ciągu nie został wydany. Nie sądzę, aby była to konserwacja czy twardy wosk bo te poddają się raczej bez problemu zmywaczowi silikonowemu czy choćby Ipa. Skłaniam się ku odpowiedzi Tomka, że jest to overspray i jutro podejmę kroki w postaci korekty tych miejsc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz KRK Posted March 11, 2013 Report Share Posted March 11, 2013 Co to za marka samochodu, jeśli można wiedzieć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
roomioo Posted March 11, 2013 Author Report Share Posted March 11, 2013 Bmw Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Evo Posted March 11, 2013 Administrator Report Share Posted March 11, 2013 Pomijajac te szorstkie miejsca, to pozostała część auta jest w takim stanie że kładziesz powłoki bez choćby zrobienia delikatnego finishu ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
roomioo Posted March 12, 2013 Author Report Share Posted March 12, 2013 Przecież napisałem, że robię wymagana korektę. W tym przypadku, auta były nowe i nie wymagały grubego darcia mimo to jak już napisałem zawsze wykonujekorekte dopasowana do potrzeb pojazdu i w tym przypadku również tak było. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz KRK Posted March 12, 2013 Report Share Posted March 12, 2013 Bmw Tak myślałem Szorstkość usuniesz glinką, która zabarwi się na żółto. To ta sama żółta konserwacja która "cieknie" pod maską i nieraz we wnękach. Lakier nowego BMW lepiej sprawdzić dłonią przed nałożeniem zabezpieczenia Obsługa dealera rzadko zwraca na to uwagę, nie mają czasu takie szczegóły, detale. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roomioo Posted March 12, 2013 Author Report Share Posted March 12, 2013 Stosowalem glinke ale w wersji soft i nie wprowadziła żadnej zmiany. Za chwilę będę miał okazję wypróbowaćmedium i hard. Mam nadzieję że to rozwiąże sprawę. Zdam relacje. Dzięki Tomek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now