Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To k...a w mieście można,w Polsce można a u nas w mieścinie nie można ? hehe Co za chory kraj. Nagram im audycję z radia na plytę niech posłuchają.

 

To w takim razie mogę poprosić w piśmie o wskazanie miejsca w którym możemy myć auta ? (bo problem dotyczy większej ilosci mieszkańców ale do mnie się przy.. te men..y sąsiedzkie.)

Skoro najbliższa myjnia jest 22 km dalej ?

  • Odpowiedzi 10,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Każda Gmina tworzy swoje prawo w tej kwestii, które jest zatwierdzane przez organy typu Wojewoda... Jeżeli tak masz zapisane u siebie to tak będzie to respektowane.

U mnie jest tak:

§ 5

1.Dopuszcza się mycie samochodów poza myjniami - na terenie nieruchomości (chodniki, podwórka) pod warunkiem odprowadzania powstających ścieków po przejściu przez osadnik do kanalizacji lub zbiorników bezodpływowych.

2.Zabrania się odprowadzania ścieków, o których mowa w ust.1 bezpośrednio do zbiorników wodnych lub do ziemi.

 

Słowo klucz "osadnik" :D

Opublikowano

Heh,u mnie tabliczka u Ciebie osadnik. Ale jak ludzie myją wszystko co się da,ciągniki itp. na podwórkach gdzie nikt nie widzi i leci wszystko prosto do ziemi to jest ok. U nas jest kostka,asfalt czyli teren twardy i umyć mi nie wolno.

 

Dodam jeszcze, że pisałem do Shiny Garage z prośbą o kartę produktu SG Strawberry. Dostałem odpowiedż,że jest w przygotowaniu i w przyszłym tyg mi doślą :-)

Opublikowano

witajcie, przyjechalo do mnie na korekte czarne x3 8letnie i ma maxymanie 100um na dachu, 90um blotnikach a tak to reszta przewaznie 40-80um.. boje sie uzywac papieru zeby splycic rysy, ogolnie wyglada jakby go ktos druciakiem myl.. jedna rysa jest zjechana tak czyms ze jest przeswit a miernik pokazuje 0-10um.. co radzicie? olac papier i lekko odswiezyc czy ryzykowac? macie jakies info ile ma seria lakier na x3? pozdrawiam i dzieki!

Opublikowano
olac papier

Raczej zmienić albo skalibrować miernik, bo

miernik pokazuje 0-10um

takie wskazanie to w zasadzie goła blacha.

 

Jedna warstwa to minimum 20mikr.

 

A weź teraz policz warstwy: podkład, baza, klar ;)

 

reszta przewaznie 40-80um

...a Ty piszesz, że pomiary po 40 mikro ci wychodzą :shock:

 

PS> jak możesz, to podjedź autem do Sosnowca, to pomierzymy moim miernikiem. Mam raczej taki z wyższej półki (używam w pracy), także dosyć wiarygodny.

 

PS2> miernik możesz mieć przełączony w tryb "NFe" (pomiar nie ferromagnetyków), sprawdź.

Opublikowano

dziekuje g.pajak za pomoc :) co do miernika to nie mam jakiegos profi, z tego co pamietam GL-2B chyba, kalibrowalem go przed pomiarami zalaczana plytka do zestawu (o ile wogole mozna to nazwac kalibracja ;)). wlasnie mnie tez dziwia te pomiary dlatego pisze.. jutro jeszcze sprawdze czy cos jest nie tak ustawieniami miernika.. dzieki wielkie za propozycje, chetnie bym podjechal ale czas mnie strasznie goni pozatym auto mam przygotowane i musialbym zaczynac wszystko od poczatku... pozniej foto miejsca w ktorym pokazuje 0-10um..

0oxk.jpg

osfl.jpg

Opublikowano

Witam.

Planuje jutro ogarnąć czarne Viano.

 

Czas jaki mam na ogarniecie auta na zewnątrz to 1 dzień.

Posiadam pasty Menzerny 500/2000/2500/3000/4000

Cleaner R222/LUSSO/RG Signature Series

Aio CG Black Light/Auto Finesee

Wosk Lusso/Colli/ Pete's 53

 

Auto zmęczone szczotkami.

 

Planuję zakup BSD na zimę zatem zabezpieczenie nie musi być maksymalnie trwałe.

Auto stoi na dworzu. Mam garaż więc w zimę bez problemu jak tylke będzie na + temperatura mogę odświeżać LSP.

 

Pytanie do doświadczonych:

 

Oczywiście chciałbym osiągnąć jak najlepszy efekt. Pady posiadam flexi oraz urbany płaskie i pro square i snake. Jaki one step polecacie?

 

Czy jest sens np zrobić one step średnią pastą i gąbką, dalej cleaner, ew jakieś aio po cleanerze i na koniec wosk?

 

Jaką kombinację byście polecali by możliwie najwięcej rys usunąć tak, by nie było hologramów?

 

Na korektę przyjdzie czas jak Viano odwiedzi lakiernika. Jest trochę poobijane i w tej chwili nie ma czasu ani sensu.

Pozdrawiam.

Kamil

 

[ Dodano: 5 Październik 2013, 04:25 ]

Lakier to czarna perła, nie ten ceramiczny.

Opublikowano
Dodo Lime Prime czy Duragloss 652? Który bardziej ścierny? Po którym lepsze efekty i którym łatwiej/przyjemniej się pracuje?

 

Czy jeżeli chce położyć Duragloss 105 to automatycznie cleaner Duraglossa będziesz najlepszy czy nie ma większej różnicy i Dodo też może być?

 

Wydaje mi się, że Dodo jest bardziej scierny, ale pod sealanty Duraglossa użył bym clenaera 652. Dodo bardziej mi pasuje pod naturalne woski.

 

A czy oba mogę nakładać przy pomocy maszyny (rotacja - Silverline)? Jeśli tak to jaki pad będzie najlepszy do tego celu? Wiem, że finisz ale z której firmy? :mrgreen: Płaski czy wafel?

Opublikowano

Nie mogę znaleźć na forum jednej rzeczy, którą kiedyś widziałem, a mianowicie jaki powinien być skład idealnej mikrofibry? :idea:

Opublikowano

Właśnie nie, tutaj jest o gramaturze, a nie o procentowym składzie, a gdzieś na forum była o tym dyskusja

Opublikowano

zmstr z tego co ja czytałem to najlepszy skład 80/20

Tylko na tych z tesco też był taki skład a miałem wrażenie,że jest odwrotnie, że 80% to plastik.

Opublikowano

Odebrałem auto od lakiernika w piątek, a było malowane w czwartek, czyli dzień wcześniej. Czy mogę zabrać sie już za doczyszczanie go po nim, oraz przygotowywanie do zimy?

Chodzi mi czy mogę użyć Mac, oraz Irona na elementach które sąsiadują z malowanymi, bez obaw że poleci na malowane elementy, czy jeszcze sie wstrzymać?

Pomalowanych nie będę glinkował tylko piana z APC potraktuję, bo jak widziałem podstawowy zestaw polerski u tych lakierników to zielony i niebieski korek 3M, także maskowanie na wysokim poziomie. Póki co auto stoi i wietrzy sie w garażu bo przesiąkł zapachem lakierni i śmierdzi jakby ktoś nitro rozlał. A stał tam 3 tygodnie, bez szyb, także w środku jest dramat...

  • Moderator
Opublikowano

kerad, z tego co wiem to zależy czy auto zostało dobrze wygrzane po lakierowaniu czy tylko "wyschło". W tym pierwszym przypadku, można działać bez małą od razu, w drugim trzeba dać lakierowi trochę czasu.

Opublikowano

Gdzie obecnie najlepiej kupic Plasti Lak + to co do niego potrzebe ( rozpuszczalnik czy cos ) w wiekszej ilosci ( 5l ) ?

 

moze ktorys z partnerow ma w ofercie wieksze puszki?

 

Potrzebuje duzo bialego i troche czarnego :-]

  • Moderator
Opublikowano
Czy Magifoam Rose brudzi kostkę ?

 

Nie zauwazylem, jednakze staram sie splukiwac na biezaco, lezaca ok 30min na kostce nie robi wrazenia.

Opublikowano

Mam pytanko. Ktoś testował wytrzymałość AF Tought Coat, VP Orion Shield oraz SG Dramatic Sealant? Szykuje się powoli do przygotowania auta na zimę i zastanawiam się który z tych bądź co bądź tanich sealantów najdłużej się trzyma :)

 

Mam FK1000, również polecany na zimę. Ale u mnie zlatuje po 1,5 miesiąca z dołu drzwi (mniej wiecej 1200-1400km)

  • Moderator
Opublikowano
Eryczek, a trochę czasu, to mniej więcej ile? Tydzień?

 

Myślę że najlepiej by było gdyby wypowiedział się w tej kwestii jakiś lakiernik z forum :)

Ja miałem podobne wątpliwości w maju br. i kolega zajmujący się dorabianiem lakieru, rzucił: "kilka tygodni" :dontknow:

Opublikowano

Witam. Chciałem na szybko zapytac: czy wszystkie produkty zymola mają ''plomby'' w postaci naklejek owinietych wokół nakrętek czy nie? Kupiłem nowego zymola field glaze i nie miał tej ''plomby'' a widziałem ze niektóre field glaze mają. Pozdrawiam

  • Moderator
Opublikowano

Tomeq631, Zymole z USA są w większości zaklejone firmowymi taśmami. Nie dotyczy to wszystkich produktów (seria 2012 nie jest zaklejana) ale akurat FG miało zawsze taśmy.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.