Jump to content

Ubytki w chwytach bocznych drzwi, jak uzupełnić?


Pajk
 Share

Recommended Posts

Witam!

 

Proszę o poradę, jak dokonać renowacji zniszczonych chwytów wewnętrznych w drzwiach. Dokładniej, chodzi o te elementy:

 

calybok.jpg

 

Wygląda to tak, jakby zewnętrzna warstwa została w niektórych miejscach zdrapana:

 

zoom1.jpg

 

Takie uszkodzenia, w mniejszym lub większym stopniu, są na każdym chwycie:

 

zoom2.jpg

 

 

Czekam na Wasze sugestie.

 

---

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Kiedyś miałem podobny problem, jak posiadałem Vw Borę , większość aut z grupy vw cierpią na tak zwana ŁUSZCZYCĘ. Denerwowało mnie to więc odkręciłem chwyty boczne zdrapałem to coś papierem wodnym chyba 2500 ale nie pamiętam. Kolor chwytów pod tym czymś był praktycznie taki sam co tapicerka więc różnicy praktycznie nie było.Efekt dużo lepszy niż podczas łuszczenia się tego czegoś.

Link to comment
Share on other sites

większość aut z grupy vw cierpią na tak zwana ŁUSZCZYCĘ

To fakt i sam mam ten problem w Leonie, ale tu trochę inaczej to wygląda, jakby te dziury były głębsze, aczkolwiek mogę się mylić.

Można zrobić to koledzy wyżej napisali, można też spróbować folią 3M DiNoc to okleić. Są różne wzory i kolory.

Link to comment
Share on other sites

Właśnie zauważyłem, że cała ta powłoka schodzi "pod paznokciem" bez najmniejszego problemu. W takim wypadku pozostaje raczej usunięcie całkowite i dopiero potem malowanie :x.

 

Przypomina to bardziej jakąś warstwę "gumopodobną" niż lakier. Jakby plasti dip.

 

Czy jest środek, którym, po oczyszczeniu, można to pomalować, aby uzyskać właśnie taki "gumowy" efekt? Tylko, żeby była możliwość doboru koloru, bo Plati DIp ma zdaje się bardzo ograniczoną paletę :dontknow:

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Kolor Plastidip możesz dobrać wg wzornika NCSS czyli prawie bez ograniczeń. Jednym problemem może być trwałość i odporność na uszkodzenia mechaniczne takie jak np zadrapania.

Link to comment
Share on other sites

Chwyty drogie nie są, tylko:

 

a) cholernie ciężko znaleźć w kolorze :( To jest limitowana wersja i nawet ciężko znaleźć blachę zewnętrzną "pod kolor" :(

 

b) z drugiej strony boczku rządzi prosta, amerykańska myśl. Wszystko "zapieczone" na amen, co czyni je praktycznie nierozbieralnym. Trzeba by cały boczek dostać:

 

inside.jpg

 

Zabawa z opalarką/rozwiercanie raczej doprowadzi do uszkodzenia, ewentualnego skrzypienia w przyszłości :o

 

Najrozsądniej będzie chyba usunąć ten "gumolit" i pokryć całość solidną farbą do plastiku. Na pewno trwalsze takie rozwiązanie niż Plastidip.

 

Chyba, że ktoś z Was ma jeszcze jakieś pomysły?

Link to comment
Share on other sites

Jakieś tam drewienka są ale bez szaleństwa. Wygląda tak:

 

ZJ96_Orvis_17.jpg

 

(na zdjęciu akurat "rzeczony chwyt" jest w wersji czarnej - u mnie, w kremowej).

 

Folią da się ogarnąć takie nierówności?

Link to comment
Share on other sites

Nie da sie, trzeba zeskrobać ostrożnie, żeby nie narobić rys w plastiku, potem zmywacz do paznokci a następnie folia...

Powierzchnia pod folie musi być idealna, każda dziurka, czy drobinka jest potem widoczna pod folią.

Przerabiałem ten temat w zeszłym tygodniu w VW... ten sam problem złażącej gumowej powłoki.

 

Można też oczyścić, wyszlifować papierami i wypolerować... wolę opcję z folią.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.