Jump to content

Problem z bbs


cguurek

Recommended Posts

Witam.

 

Chciałem odnowić swoje bbs rs771 więc wziąłem się za rozkręcanie ale już przy rozkręcaniu wystąpił dość poważny problem. Mimo solidnego zapuszczenia śrub podczas odkręcania 3 śruby się urwały. Co teraz zrobić? Miał ktoś podobny problem :o

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli nigdy nie robiłeś wykrętakami to bym podchodził do tego bardzo delikatnie - bo jak ułamiesz wykrętaka to wtedy masakra będzie.

 

Taka stożkowa śruba którą wkręcasz w lewo - aż do momoentu aż się zaklinuje o starą śrubę i zacznie ją wykręcać.

 

Nie wiem jak to bardziej obrazowo wytłumaczyć.

 

Zdjęcie najprostszych:

wykretaki-do-urwanych-srub-5-elementow-jobiprofi.jpg

Link to comment
Share on other sites

aha to powiedzmy ze rozumie :) ale to musiałby być specjalny jakiś wykrętak do tych śrub?

 

Jeszcze jaki macie patent może na odkręcenie takich śrub żeby nie zrobić im krzywdy? Moje to chyba nie były od nowości rozkręcane i jeszcze do tego na kleju. Ni jak nie idzie tego odkręcić a miało być tak pięknie.

A i to musi być jakiś specjalny torx czy taki z zestawu?

Link to comment
Share on other sites

cguurek może psiknij jakiegoś smarowidła między śrubę a felgę ;-) a przy rozkręcaniu może trochę podgrzej opalarką skoro mówisz że na klej jeszcze śrubki klejone :o

 

Ja problemów nigdy nie miałem ;-) w chwili obecnej mam 3 komplety RM-ów ;)

Link to comment
Share on other sites

w chwili obecnej mam 3 komplety RM-ów ;)

Oj, to zupełnie inna bajka... śrubki od RM w porównaniu do RSII to się odkręcają bez żadnego stresu.

 

klej do gwintów

felgi zawsze powinny być tak skręcane

Na kilkadziesiąt kompletów felg które skręciłem jedynym smarowidłem którego używałem był silikon uniwersalny, kładziony tylko na rant/rotor/bęben, nigdy na śrubki i żadna z tych felg z tego powodu się nie rozkręciła ;)

Link to comment
Share on other sites

Na kilkadziesiąt kompletów felg które skręciłem jedynym smarowidłem którego używałem był silikon uniwersalny, kładziony tylko na rant/rotor/bęben, nigdy na śrubki i żadna z tych felg z tego powodu się nie rozkręciła ;)

 

Moj komplet po renowacji rozkręcił się podczas jazdy. Po użyciu kleju spokój.

Link to comment
Share on other sites

Najważniejsze to dobry klucz.. nie wiem jaki masz ale najlepiej podskoczyć do jakiegoś warsztatu gdzie mają markowy sprzęt..

Po drugie próbowałbym wsadzić do wanny czy czegoś z gorącą wodą i potem spróbować.

Co do kleju byłbym ostrożny - podczas rozkręcania Rm`ów w "dziewiczym" stanie nie zauważyłem żadnego kleju na śrubach.. skręcone tak jak wcześniej pisane również na silikonie ale to z powodu powietrza.

Co do tych, które zerwałeś to jeśli sam się w to nie chcesz bawić to poszukaj jakiegoś starszego ślusarza.. napewno Ci to ogarnie.

Link to comment
Share on other sites

Czytając twoje problemy z tymi śrubkami już wiem na pewno, że nie będe rozkręcał BBS z golfa 4 mojej mamy. Musze przepolerować rancik i planowałem dla ułatwienia je rozkręcić, ale wole się pomęczyć i nie mieć takich problemów.

Link to comment
Share on other sites

Do głowy przychodzi mi jeszcze "śrubokręt udarowy" i założyć na niego nasadkę. Może krótkie uderzenie nie ukręci śruby a zerwie klej.

 

Co do klei do gwintów to też trzeba ostrożnie bo są różne.

 

Loctite ma chyba 7 czy więcej w ofercie, a są takie że odkręcają się dopiero po podgrzaniu do 150'C inaczej nic ;)

Link to comment
Share on other sites

Z palnikiem to bym się chyba nie zapędzał.

Chyba, że masz małą dyszę i umiejętności żeby próbować grzać samą śrubę.

 

Ja osobiście pneumatem bym próbował w ostateczności.

 

Spróbuj tym śrubokrętem udarowym:

0abc11913d8f642a74b70f80b5f27407.jpg

 

No i cholernie ważne żeby nasadki były dobre bo tylko cyrku przybędzie :)

Link to comment
Share on other sites

cguurek, masz 30 km do Mielca i nie wierzę, aby w okolicach PZL'u nie było poczciwego ślusarza, który Ci to ogarnie za 2 dyszki ;) Może się okazać, że śruby nie wyciągniesz i będziesz musiał gwintować na nowo, wtedy na bank będziesz potrzebować pomocy fachowca.

 

[ Dodano: 3 Styczeń 2013, 13:20 ]

Sam nie jeden raz miałem problem z zapieczoną i urwaną śrubą w głowicach maszyn, które pracują w temp. 340 st.C

Kilka razy podchodziłem do tematu ich wykręcania za pomocą wielu narzędzi, ale obecnie jak mam ten problem to biorę głowicę w bagażnik i do tokarza/ślusarza ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja felgi kleję zawsze na Sikaflex 256 ;) klej do szyb samochodowych :kox:

Śrub nigdy nie smaruję ... ;)

 

Z twoimi śrubami to pewnie inna bajka ... może poczytaj gdzieś w necie co zrobić :o może są na to jakieś patenty :dontknow:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.