cguurek Posted January 2, 2013 Report Share Posted January 2, 2013 Witam. Chciałem odnowić swoje bbs rs771 więc wziąłem się za rozkręcanie ale już przy rozkręcaniu wystąpił dość poważny problem. Mimo solidnego zapuszczenia śrub podczas odkręcania 3 śruby się urwały. Co teraz zrobić? Miał ktoś podobny problem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kama Posted January 2, 2013 Report Share Posted January 2, 2013 Spróbuj może wykrętakami, bo grzać to raczej nie ma jak Link to comment Share on other sites More sharing options...
foxy82 Posted January 2, 2013 Report Share Posted January 2, 2013 Wykrętaki do śrub. Jeśli nie masz zapasowych do skręcenia to może będą na techride.pl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavlik Posted January 2, 2013 Report Share Posted January 2, 2013 cguurek, jak wykrętaki nie pomogą to bierz felgi do ślusarza. Na tokarce wykręci Ci te śrubki w 5 minut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartb Posted January 2, 2013 Report Share Posted January 2, 2013 http://www.titanium-touch.de 4 lata temu kupowałem tam do swoich bbsów Link to comment Share on other sites More sharing options...
cguurek Posted January 2, 2013 Author Report Share Posted January 2, 2013 hmnm mam poważny dylemat... gdzie ja tu w okolicy znajdę ślusarza. A te wykrętaki to na jakiej zasadzie działaja? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bacuś Posted January 2, 2013 Report Share Posted January 2, 2013 cguurek, działają a zasadzie odwrotnego gwintu ... Wkrecasz wykrętaka to wykręcić się śruba Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kama Posted January 2, 2013 Report Share Posted January 2, 2013 Jeżeli nigdy nie robiłeś wykrętakami to bym podchodził do tego bardzo delikatnie - bo jak ułamiesz wykrętaka to wtedy masakra będzie. Taka stożkowa śruba którą wkręcasz w lewo - aż do momoentu aż się zaklinuje o starą śrubę i zacznie ją wykręcać. Nie wiem jak to bardziej obrazowo wytłumaczyć. Zdjęcie najprostszych: Link to comment Share on other sites More sharing options...
cguurek Posted January 2, 2013 Author Report Share Posted January 2, 2013 aha to powiedzmy ze rozumie ale to musiałby być specjalny jakiś wykrętak do tych śrub? Jeszcze jaki macie patent może na odkręcenie takich śrub żeby nie zrobić im krzywdy? Moje to chyba nie były od nowości rozkręcane i jeszcze do tego na kleju. Ni jak nie idzie tego odkręcić a miało być tak pięknie. A i to musi być jakiś specjalny torx czy taki z zestawu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
foxy82 Posted January 2, 2013 Report Share Posted January 2, 2013 3 śrubki na jednej feldze czy może jakoś to się rozłożyło? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cguurek Posted January 2, 2013 Author Report Share Posted January 2, 2013 3 sztuki na jednej feldze a reszta jeszcze gorzej Link to comment Share on other sites More sharing options...
bati Posted January 2, 2013 Report Share Posted January 2, 2013 cguurek może psiknij jakiegoś smarowidła między śrubę a felgę ;-) a przy rozkręcaniu może trochę podgrzej opalarką skoro mówisz że na klej jeszcze śrubki klejone Ja problemów nigdy nie miałem ;-) w chwili obecnej mam 3 komplety RM-ów Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartb Posted January 3, 2013 Report Share Posted January 3, 2013 .....że na klej jeszcze śrubki klejone klej do gwintów felgi zawsze powinny być tak skręcane Link to comment Share on other sites More sharing options...
barteKKK03 Posted January 3, 2013 Report Share Posted January 3, 2013 w chwili obecnej mam 3 komplety RM-ów Oj, to zupełnie inna bajka... śrubki od RM w porównaniu do RSII to się odkręcają bez żadnego stresu. klej do gwintówfelgi zawsze powinny być tak skręcane Na kilkadziesiąt kompletów felg które skręciłem jedynym smarowidłem którego używałem był silikon uniwersalny, kładziony tylko na rant/rotor/bęben, nigdy na śrubki i żadna z tych felg z tego powodu się nie rozkręciła Link to comment Share on other sites More sharing options...
cguurek Posted January 3, 2013 Author Report Share Posted January 3, 2013 kurde no masakra... tych felg ni jak nie idzie odkrecic a te tytanowe sruby kruche strasznie Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartb Posted January 3, 2013 Report Share Posted January 3, 2013 Na kilkadziesiąt kompletów felg które skręciłem jedynym smarowidłem którego używałem był silikon uniwersalny, kładziony tylko na rant/rotor/bęben, nigdy na śrubki i żadna z tych felg z tego powodu się nie rozkręciła Moj komplet po renowacji rozkręcił się podczas jazdy. Po użyciu kleju spokój. Link to comment Share on other sites More sharing options...
foxy82 Posted January 3, 2013 Report Share Posted January 3, 2013 Najważniejsze to dobry klucz.. nie wiem jaki masz ale najlepiej podskoczyć do jakiegoś warsztatu gdzie mają markowy sprzęt.. Po drugie próbowałbym wsadzić do wanny czy czegoś z gorącą wodą i potem spróbować. Co do kleju byłbym ostrożny - podczas rozkręcania Rm`ów w "dziewiczym" stanie nie zauważyłem żadnego kleju na śrubach.. skręcone tak jak wcześniej pisane również na silikonie ale to z powodu powietrza. Co do tych, które zerwałeś to jeśli sam się w to nie chcesz bawić to poszukaj jakiegoś starszego ślusarza.. napewno Ci to ogarnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cguurek Posted January 3, 2013 Author Report Share Posted January 3, 2013 naprawdę cieżki temat z tymi śrubami... jeszcze żeby to były zwykłe śruby a nie tytatnowe to by bylo... a pozniej można dobrać jakieś inne śrubki do tego? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bienek Posted January 3, 2013 Report Share Posted January 3, 2013 Czytając twoje problemy z tymi śrubkami już wiem na pewno, że nie będe rozkręcał BBS z golfa 4 mojej mamy. Musze przepolerować rancik i planowałem dla ułatwienia je rozkręcić, ale wole się pomęczyć i nie mieć takich problemów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cguurek Posted January 3, 2013 Author Report Share Posted January 3, 2013 wiesz ja swoje musze rozkrecic chcac to dobrze zrobic ale z tymi srubkami jest problem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kama Posted January 3, 2013 Report Share Posted January 3, 2013 Do głowy przychodzi mi jeszcze "śrubokręt udarowy" i założyć na niego nasadkę. Może krótkie uderzenie nie ukręci śruby a zerwie klej. Co do klei do gwintów to też trzeba ostrożnie bo są różne. Loctite ma chyba 7 czy więcej w ofercie, a są takie że odkręcają się dopiero po podgrzaniu do 150'C inaczej nic Link to comment Share on other sites More sharing options...
cguurek Posted January 3, 2013 Author Report Share Posted January 3, 2013 a kluczem pneumatycznym z nasadka? ale to urwie pewnie srube odrazu albo obrobi... mylse nad podgrzaniem palnikiem tylko czy nie uszkodze felgi przy tym? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kama Posted January 3, 2013 Report Share Posted January 3, 2013 Z palnikiem to bym się chyba nie zapędzał. Chyba, że masz małą dyszę i umiejętności żeby próbować grzać samą śrubę. Ja osobiście pneumatem bym próbował w ostateczności. Spróbuj tym śrubokrętem udarowym: No i cholernie ważne żeby nasadki były dobre bo tylko cyrku przybędzie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavlik Posted January 3, 2013 Report Share Posted January 3, 2013 cguurek, masz 30 km do Mielca i nie wierzę, aby w okolicach PZL'u nie było poczciwego ślusarza, który Ci to ogarnie za 2 dyszki Może się okazać, że śruby nie wyciągniesz i będziesz musiał gwintować na nowo, wtedy na bank będziesz potrzebować pomocy fachowca. [ Dodano: 3 Styczeń 2013, 13:20 ] Sam nie jeden raz miałem problem z zapieczoną i urwaną śrubą w głowicach maszyn, które pracują w temp. 340 st.C Kilka razy podchodziłem do tematu ich wykręcania za pomocą wielu narzędzi, ale obecnie jak mam ten problem to biorę głowicę w bagażnik i do tokarza/ślusarza Link to comment Share on other sites More sharing options...
bati Posted January 3, 2013 Report Share Posted January 3, 2013 Ja felgi kleję zawsze na Sikaflex 256 klej do szyb samochodowych Śrub nigdy nie smaruję ... Z twoimi śrubami to pewnie inna bajka ... może poczytaj gdzieś w necie co zrobić może są na to jakieś patenty Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now