Jump to content

Regeneracje felg. Tokaraka CNC.


skimobill
 Share

Recommended Posts

Buszując w sieci natknąłem się na taki filmik :

 

Jako ,że jeśli chodzi o tego typu urządzenia jestem kompletnym ciemniakiem, proszę o informację , ewentualnie poradę , czy coś takiego jest dostępne w Europie/Polsce , czy jest to urządzenie stricte zrobione pod kątem felg , czy zwykła CNC jakich wiele? Będę bardzo wdzięczny za każdą okazaną pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Zwykła CNC z możliwością ręcznego sterowania tymi kołami

Raczej niezwykła, w pracy mamy sporo obrabiarek cnc i nie ma w żadnej ręcznego sterowania :o

To jak ? On to ręcznie toczy ? Czy tylko ręcznie ustawia a resztę robi automat?

Toczy automat, najpierw automatycznie za pomocą sondy dokonywany jest pomiar, później manualnie,właśnie za pomocą owych kółek, w celu sprawdzenia. Sonda skanuje kształt felgi i na tej podstawie rozpoczyna się obróbka, żeby zebrać równomiernie materiał :)

Link to comment
Share on other sites

Wysłałem zapytanie do kilkunastu firm zajmujących się tokarkami CNC, ciekaw jestem czy po świętach dowiem się czegoś więcej :o

 

Inaczej niż ręcznie nie da się zeskanować obrabianego przedmiotu?

 

Skanuje sonda,aby program wiedział gdzie się znajduje obrabiany przedmiot. Nie da się pracować na obrabiarce CNC nie znając współrzędnych i punktów bazowych.

W tokarkach ręcznych tokarz za pomocą pokręteł ustawia ile ma zdjąć materiału na jeden obrót przedmiotu.

Link to comment
Share on other sites

Inaczej niż ręcznie nie da się zeskanować obrabianego przedmiotu?

Wszystko się da, tylko tu pewnie z racji kształtu i krzywizn będzie dobre 3d. Ręcznie też pewnie można pomierzyć i stworzyć program, tyle, że to sporo czasu to i koszta niemałe :/

Link to comment
Share on other sites

Tyle,ze tokarz wie co toczy,widzi w którym miejscu zaczyna toczyć,więc sonda mu jest zbędna. Może mieć cyfrowe wyświetlacze wielkości położenia,zamiast się bawić w noniusze. Obrabiarka jest ślepa i trzeba jej w jakiś sposób pokazać co jest gdzie. Ogólnie co ma na celu toczenie tej felgi? Nie rozumiem czemu to jest maszyna CNC,a ma sterowanie ręczne imakiem? Obrabiarki CNC i NC powinny być bezobsługowe, wykładasz fabrykat,otrzymujesz żądany detal.

Link to comment
Share on other sites

czyli jednym słowem mam sobie to wybić z głowy ?

 

toczenie tej felgi ma na celu ściągnięcie starej ( utlenionego amelinium :mrgreen: ) zniszczonej powłoki aluminiowej a przede wszystkim wżerów powstałych po utlenianiu.

Link to comment
Share on other sites

Jak widać jest to możliwe do wykonania za pomocą toczenia. Zastanawia mnie jedna sprawa. Przechodzenie noża z końca jednego ramienia felgi do początku drugiego. Według mnie przy takim cyklu pracy narzędzie skrawające nie ma zbyt długiego żywotu. W tym toczeniu występować będą między innymi duże drgania,co źle wpływa na całą obróbkę. Jakoś ten sposób regeneracji felgi do mnie nie przemawia. Strasznie duży koszt. Lepiej poszukać jakiejś obróbki ściernej, czy też elektroerozyjnej ;)

Link to comment
Share on other sites

Nie rozumiem czemu to jest maszyna CNC,a ma sterowanie ręczne imakiem? Obrabiarki CNC i NC powinny być bezobsługowe, wykładasz fabrykat,otrzymujesz żądany detal.

Z tego co wiem to Lenco wypuściła na rynek cnc do felg, a sterowanie ręczne ogranicza się tylko do skanowania, w innym wypadku równie dobrze można skorzystać z tokarki konwencjonalnej.

Link to comment
Share on other sites

Kupiłem kiedyś w Zabrzu felgi od gościa, który miał je po regeneracji i sądząc po powłoce jaka była na "czole" felgi były regenerowane właśnie w ten sposób.

 

Jednym słowem wychodzi na to ,że taki patent stosuje tylko Lenco z tokarek seryjnych?

 

Co macie na myśli pisząc , że tokarka konwencjonalna a na pewno CNC poradziły sobie z tym tematem ? Da się normalną CNC zaprogramować tak by zebrała wierzchnią warstwę z felgi?

 

 

Cytat z forum CNC :

 

"Witam.

Doświadczenia w programowaniu maszyn CNC dużego nie posiadam,ale na moją łepetynę nie jest to maszyna specjalnie stworzona do renowacji felg.Maszyna sterowana numerycznie i tyle.Pomiar wykonany sondą - pomiar manualnie dla sprawdzenia i wszystko.

Laicko,ale chyba najprościej wyjaśnione. :lol:"

Link to comment
Share on other sites

W przypadku CNC można wykorzystać laserowe skanery, dzięki któremu wykonujemy model bryły. Takie skanery są osobnym narzdzędziem, używanym w róznych celach. Kiedy mamy już model, używamy programu komputerowego, w którym piszemy program do CNC, piszemy program. Następnie szybka symulacja na komputerze, jeżeli wszystko ok wgrywamy program do obrabiarki i patrzymy jak obrabiarka wykonuje nasz program.

http://www.youtube.com/watch?v=GoH17eXt40A

Link to comment
Share on other sites

Jednym słowem wychodzi na to ,że taki patent stosuje tylko Lenco z tokarek seryjnych?

Lenco tylko zamieściła wszystko co potrzebne do regeneracji felg w jednej obrabiarce, co na pewno ułatwia i usprawnia pracę.

Dobry fachowiec na odpowiednich obrabiarkach też powinien ogarnąć temat

Link to comment
Share on other sites

No to już mi się odechciało, trzeba pomyśleć nad inna metodą :cry: Chociaż głównie mi chodzi o stoczenie warstwy aluminium w zagłębieniu rantu i trochę na samym rancie, więc może w tym wypadku faktycznie wystarczyłaby zwykła konwencjonalna tokarka :!:

Link to comment
Share on other sites

Chociaż głównie mi chodzi o stoczenie warstwy aluminium w zagłębieniu rantu i trochę na samym rancie, więc może w tym wypadku faktycznie wystarczyłaby zwykła konwencjonalna tokarka :!:

No w tym wypadku pewnie tak, poszukaj doświadczonego tokarza to nie będzie problemu

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.