Skocz do zawartości

Parujące reflektory


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

macie jakieś sposoby na parujące reflektory? wyjmę, rozbiorę, wyczyszczę 'szkła' od wewnątrz bo są mega zasyfione co widać na zdjęciach poniżej :dontknow: i co dalej? jakaś antypara od wewnątrz czy jak? może wywiercić dziurkę?

 

dzięki! :good::good:

 

wszystkie zabrudzenia na zdjęciach są od wewnątrz, to nie są uszkodzenia/ubrudzenia od zewnątrz..

 

20120920461.jpg

 

20120920462.jpg

 

20120920463.jpg

 

20120920464.jpg

 

20120920465.jpg

 

na zdjęciach nie są zaparowane, ale ostatnio tak parują, że aż krople spływają po szkłach od wewnątrz :/:/:/:/:/

Opublikowano

Kamil Mówiłem ci na spocie albo dziurka albo pochłaniacze wilgoci :) (takie jak sa czasem dodawane do butów itp)

Opublikowano

u mnie było dokładnie to samo jak troche rozszczelniłem tą gume wokół żarówki odrazu przestaly parowac.

ponoć pomaga wywiercenie dziurki własnie w tej gumie :o

Opublikowano

Marco, Czyli dziurka? Tylko gdzie najlepiej? :o:o

 

[ Dodano: 25 Listopad 2012, 22:29 ]

slaslu, U mnie tej gumy/osłony żarówki nie ma, bo światła były przerabiane na soczewki..

Opublikowano

o antyparze nawet nie myśl :acute: na szybach w aucie po około miesiącu tworzy sie jakaś biała powłoka którą trzeba zetrzeć więc jak sie pojawi w środku reflektora to za fajnie nie będzie

Opublikowano
slaslu, U mnie tej gumy/osłony żarówki nie ma, bo światła były przerabiane na soczewki..

 

a może ktoś przy przerabianiu się nie postarał :o

Opublikowano

Czesc lamp ma otwory ktore pozwalaja lampie "pracowac" grzanie -stygniecie.

W takich otworach (rurkach) byly cos jakby filce(gabki) ktore odpowiadaly za "gospodarowanie" woda.Taki filtr.

Ich degradacja powoduje ze po pewnym czasie lampa zaczyna parowac.

Opublikowano
Czesc lamp ma otwory ktore pozwalaja lampie "pracowac" grzanie -stygniecie.

W takich otworach (rurkach) byly cos jakby filce(gabki) ktore odpowiadaly za "gospodarowanie" woda.Taki filtr.

Ich degradacja powoduje ze po pewnym czasie lampa zaczyna parowac.

 

I jak się zepsuje, to trzeba ten syf wywalić, zakleić silikonem, otworzyć gumę z tyłu, dać wyschnąć i zamknąć jak wyschnie. Można pomóc suszarką w zimie. Jakiś czas powinien być spokój. Szczerze mówiąc, dużo czytałem w internecie o sposobie na parujące lampy i nikt nie wymyślił żadnego złotego lekarstwa na to :dontknow:

Opublikowano
I jak się zepsuje, to trzeba ten syf wywalić, zakleić silikonem, otworzyć gumę z tyłu, dać wyschnąć i zamknąć jak wyschnie.

Czasem pomaga wyjecie i "wypranie" tego w wodzie z mydlem.

Kiedys sam szukalem rozwiazania bo mialem taki problem w BMW e39.

Opublikowano
Czesc lamp ma otwory ktore pozwalaja lampie "pracowac" grzanie -stygniecie.

W takich otworach (rurkach) byly cos jakby filce(gabki) ktore odpowiadaly za "gospodarowanie" woda.Taki filtr.

Ich degradacja powoduje ze po pewnym czasie lampa zaczyna parowac.

 

Dokładnie, macie pomysł czym to zastąpić?

bo w 15 letnim aucie zostały tylko resztki przy dotyku które się rozpadają.

I tez mi parują :(

Opublikowano

Generalnie lampa powinna być szczelna nie wiem skąd teorie o dziurkach? Nieszczelność jest przyczyna parowania klosza. Mi parowały kierunkowskazy (przyczyna nieszczelność, parowanie po deszczu lub po myciu auta). Najlepiej dokładnie sprawdzić wszystko czy nie ma gdziekolwiek nieszczelności albo wymiana.

Opublikowano
Generalnie lampa powinna być szczelna nie wiem skąd teorie o dziurkach? Nieszczelność jest przyczyna parowania klosza. Mi parowały kierunkowskazy (przyczyna nieszczelność, parowanie po deszczu lub po myciu auta). Najlepiej dokładnie sprawdzić wszystko czy nie ma gdziekolwiek nieszczelności albo wymiana.

 

W 323 w lampach głównych są specjalne otwory z których wychodzą ok 2cm gumowe wężyki zagięte w S. W środku tych wężyków była pewnego rodzaju gąbka, która się rozpadła.

Więc to nie teoria tylko praktyka :)

Opublikowano

CesOne, Nawet jesli uszczelnienie sprawdziło sie w kierunkowskazach to lampa jest znacznie większa i większe są w niej wahania temperatur , a co za tym idzie musi być jakiś ruch powietrza żeby jej nie rozsadzilo. Jesli chcesz sprawdzic jak to dziala to nadmuchaj woreczk foliowy w ciepłym pokoju a następnie przenieś go w chłodne miejsce. Sam sie przekonasz na czym polega problem parowania lamp zwłaszcza kiedy są szczelne. ;)

Opublikowano
CesOne, Nawet jesli uszczelnienie sprawdziło sie w kierunkowskazach to lampa jest znacznie większa i większe są w niej wahania temperatur , a co za tym idzie musi być jakiś ruch powietrza żeby jej nie rozsadzilo. Jesli chcesz sprawdzic jak to dziala to nadmuchaj woreczk foliowy w ciepłym pokoju a następnie przenieś go w chłodne miejsce. Sam sie przekonasz na czym polega problem parowania lamp zwłaszcza kiedy są szczelne. ;)

 

Właśnie po to lampa jest zamknięta z tyłu gumą a nie plastikowym korkiem ;)

Opublikowano
Właśnie po to lampa jest zamknięta z tyłu gumą a nie plastikowym korkiem

Kazdy przeplyw powietrza ktory nie jest w jakis sposob kontrolowany wczesniej czy pozniej prawdopodobnie skonczy sie parowaniem kloszy.

Lampa stygnac zasysa powietrze a zawarta w nim wilgoc osadza sie na jej najzimniejszej czesci.Pierwszy stygnie klosz wiec ............. :song:

Jesli lampa nie jest dobrze "wentylowana" dochodzi do kumulacji a efekt widoczny jest na szkle lampy.

Opublikowano

kiedyś ktoś mi mówił że wlewał niewielką ilość denaturatu wilgoć razem z dynksem odparowywała i był spokój ;) słyszał ktos z was o tym?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.