Jump to content

Citroen Berlingo 2002


golden0282
 Share

Recommended Posts

Kilka dni temu znajomy zadzwonił do mnie i spytał czy ogarnę jego nowy nabytek , zanim zobaczy go jego żona, ja na to czemu nie czasu mam pod dostatkiem :) ......... więc zawitał do mnie zaraz po zakończonej rozmowie . Citroen berlingo 2002 przebieg około 130 tyś mil, używany przez poprzedniego właściciela min. do wożenia popiołu :kox: . Po obejrzeniu auta już tak nie tryskałem entuzjazem ,jednak wtedy jeszcze nie wiedzaiłem jak bardzo plany mogą się minąć z realiami jeżeli chodzi o poprawnie wykonany detailing ,przy ograniczonym czasie, oraz niewielkim doświadczeniu w polerowaniu . Czas wykonania zadania ustaliliśmy na 3 dni w dwie osoby , więcej czasu zresztą nie było gdyż po tych trzech dniach samochód miał wrócić na drogę. Znajomy - nowy właściciel berlingo był moim pomocnikiem , jednak większość pracy musiałem wykonać sam , wszystko związane z polerowaniem , praniem i użyciem jakichkolwiek kosmetyków .

 

 

Użyte środki:

 

Mycie

 

piana aktywna tenzi

Szampon AG

Tar remover Concept

purple rain

glinka BH

APC BH HD surfex

 

 

Dresingi

 

CG New look trim

Endurance tire gel

 

szyby

 

Car glass polish AG

Rain X

Guard Glass AG

 

Koła

 

Tenzi Aluz

Purple rain

 

 

Lakier

 

Zielony korek 3m / futro

PF 2500 / Żółta gąbka 3m

IPA

SRP

 

 

Collinite 476

bodywork gloss shield AG

 

 

Tak wyglądał przed .

 

 

dsc03972x.jpg

dsc03973n.jpg

dsc03974he.jpg

dsc03975mu.jpg

dsc03977z.jpg

dsc03978au.jpg

dsc03979uu.jpg

dsc03980g.jpg

dsc03981ob.jpg

dsc03982i.jpg

dsc03983x.jpg

dsc03985hh.jpg

dsc03987z.jpg

dsc03988e.jpg

dsc03992t.jpg

dsc04030m.jpg

 

 

 

 

Zaczeliśmy od silnika . Silnik został jedynie obmyty na szybko ,

 

 

 

 

 

 

dsc03991e.jpg

dsc03989ty.jpg

dsc03990de.jpg

dsc04032s.jpg

dsc04034e.jpg

dsc04035v.jpg

dsc04305v.jpg

dsc04307md.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Mycie ,przygotowanie do polerowania;

 

 

Piana aktywna

Mycie

Obuszenie

Usuwanie smoły

Purple rain - Mam szczere wątpliwości co do działania tego środka porównując go do Iron X - z testu dostępnego na forum wywnioskowałem , że po co płacić więcej za Iron X skoro można mieć tańszą alternatywe . W niektórych przypadkach nie warto szukać alternatyw :/

Spłukanie

Glinka

Mycie

Suszenie

 

 

i kilka fot stanu lakieru

 

 

 

 

dsc04091ti.jpg

dsc04093p.jpg

dsc04100qhx.jpg

dsc04103p.jpg

dsc04104p.jpg

dsc04106u.jpg

dsc04107v.jpg

dsc04111g.jpg

dsc04112bt.jpg

dsc04113q.jpg

dsc04114a.jpg

dsc04119zo.jpg

 

 

 

 

 

Przygotowany do korekty .

Planem nie była jakaś mega korekta jednak myślałem, że uda się ogarnąć lakier chociażby na pryzwoitym poziomie . Niestety po zakończonej pracy stwierdziłem ,że zrobiłem "polerkę" :/

Pierwszy raz spotkałem się z tak topornym lakierem , praktycznie wogóle się nie grzał , Zielona kombinacja 3M nie robiła na nim prawie żadnego wrażenia .czas pozwolił mi na 2 krokową "polerkę". Zdaję sobię sprawę ,że jest to niezgodne ze sztuką jednak wyszło jak wyszło . Została cała masa rys mniejszych większych , nie obyło się bez holosów , dach ruszyłem jedynie SRP ,żeby usunąć oksydacje.

 

 

 

 

dsc04121r.jpg

dsc04138ea.jpg

dsc04151bt.jpg

dsc04167hm.jpg

dsc04165xq.jpg

dsc04170f.jpg

dsc04178c.jpg

dsc04181e.jpg

dsc04185yissn.jpg

 

 

 

 

Po skończonej "polerce" całość wyczyściłem IPA , Mycie Suszenie , dresingi , Szyby itp.

W między czasie kiedy ja polerowałem, znajomy robił "smart repair" kół - niestety również niezgodnie ze sztuką :)

 

 

 

 

 

dsc04097ft.jpg

dsc04098q.jpg

dsc04109gg.jpg

dsc04190k.jpg

dsc04259j.jpg

 

 

 

 

 

Czas na efekty końcowe

Na lakier poszedł Bodywork Gloss Guard AG na maske położyłem pół na pół z coli aby sprawdzić co to warte.

 

 

dsc04227e.jpg777

 

 

 

 

 

I jak to zwykle bywa w Irlandii albo się zanosi na deszcz albo jest deszcz :/ Auto skończone pozostało tylko włożyć siedzenia .

 

 

 

dsc04232mo.jpg

 

dsc04318t.jpg

dsc04319ts.jpg

dsc04359k.jpg

dsc04357g.jpg

dsc04373t.jpg

dsc04380p.jpg

dsc04388h.jpg

dsc04381k.jpg

dsc04384lh.jpg

dsc04385u.jpg

dsc04386uj.jpg

dsc04382i.jpg

dsc04379ik.jpg

dsc04378v.jpg

dsc04377n.jpg

 

 

 

 

Podsumowując

 

 

Samochód z zewnątrz zyskał sporo na wyglądzie , znajony zadowolony ,jednak nie o to chodzi w detailingu :/ .

 

 

 

 

 

 

Teraz czas na wnętrze

 

 

Użyte środki

 

 

PB NL

VP Talos

Rubber Cleaner AG

Car Glass Polish AG

APC BH HD Surfex

Heavy Duty Carpet cleaner VP

Piana aktywna tenzi

 

 

Stan Ogólny :kox:

 

 

 

dsc03993an.jpg

dsc03994mk.jpg

dsc03995aw.jpg

dsc03999s.jpg

dsc04000ta.jpg

dsc04001v.jpg

dsc04002a.jpg

dsc04003m.jpg

dsc04004v.jpg

dsc04005k.jpg

dsc04006xc.jpg

dsc04007oi.jpg

dsc04008op.jpg

dsc04009d.jpg

dsc04010es.jpg

dsc04011xd.jpg

dsc04012i.jpg

dsc04013k.jpg

dsc04014n.jpg

dsc04015x.jpg

dsc04016k.jpg

dsc04017y.jpg

dsc04018bs.jpg

dsc04019gc.jpg

dsc04020l.jpg

dsc04023l.jpg

dsc04024h.jpg

dsc04025a.jpg

dsc04026z.jpg

dsc04027oj.jpg

dsc04031ik.jpg

 

 

 

 

Zaczynamy

 

 

 

 

dsc04036cj.jpg

dsc04037m.jpg

dsc04038gt.jpg

dsc04039r.jpg

dsc04040b.jpg

dsc04041v.jpg

dsc04045c.jpg

dsc04050k.jpg

dsc04057w.jpg

dsc04062yf.jpg

 

 

 

 

 

Po ogarnięciu plastików wziąłem się za pranie, siedzenia nie stanowiły większego wyzwania , coś tam niestety zostało ale ogólnie myślę ,że jest OK.

 

 

 

 

dsc04064sh.jpg

dsc04067e.jpg

dsc04068s.jpg

dsc04073q.jpg

dsc04078o.jpg

dsc04086d.jpg

dsc04200g.jpg

 

 

 

 

Natomiast dywaniki już były uparte , żałowałem ,że nie mam już power bursta z prochemu , bo ten raczej by sobie z nimi poradził ( zdjęcia po 1 i 2 ekstrakcji)

 

 

 

 

 

dsc04079b.jpg

dsc04082wn.jpg

dsc04084n.jpg

 

 

 

 

 

Uzbrojony jak partyzant z wyciętego lasu postanowiłem użyć mcniejszej artylerii,

Hd surfex w rozcięczeniu 1 : 0 i moja turbo szczotka :D

 

 

 

Info

 

Dostałem kilkanaście zapytań odnośnie szczotki (gdzie można taką dostać)

 

Tu: http://sklep.waxclusive.pl/szczotki/503 ... -hair.html

 

 

 

 

 

dsc04087kj.jpg

 

 

 

 

 

Zabieg ten przyniósł trochę lepsze efekty po stronie pasażera , jednak po stronie kierowcy rewelki nie było :/

 

 

 

dsc04088k.jpg

dsc04089d.jpg

dsc04204uo.jpg

 

 

 

 

 

Czas na końcowe prace w środku

 

 

 

 

 

dsc04191q.jpg

dsc04193e.jpg

dsc04195ij.jpg

 

 

 

 

 

I efekt końcowy

 

 

 

 

dsc04196x.jpg

dsc04205n.jpg

dsc04212hy.jpg

dsc04214h.jpg

dsc04215z.jpg

dsc04217pr.jpg

dsc04261u.jpg

dsc04262kp.jpg

dsc04264y.jpg

dsc04268h.jpg

dsc04269qa.jpg

dsc04271m.jpg

dsc04274p.jpg

dsc04276qz.jpg

dsc04280mo.jpg

dsc04281fu.jpg

dsc04286yb.jpg

dsc04287y.jpg

dsc04292qb.jpg

dsc04298ts.jpg

dsc04300k.jpg

dsc04302c.jpg

dsc04369bn.jpg

dsc04371dr.jpg

dsc04372e.jpg

dsc04250l.jpg

dsc04252lo.jpg

dsc04254sy.jpg

 

 

 

 

I jeszcze kilka 50/50 które zrobiłem w międzyczasie

 

 

 

 

 

 

dsc04049y.jpg

dsc04061pg.jpg

dsc04072cs.jpg

dsc04075p.jpg

dsc04126aj.jpg

dsc04161f.jpg

dsc04187k.jpg

dsc04189vb.jpg

dsc04192m.jpg

dsc04202sq.jpg

dsc04229b.jpg

dsc04231w.jpg

 

 

 

 

I na koniec kropelki 1 zdjęcie godzinne coli / 2 BGS

 

 

 

 

 

dsc04256a.jpg

dsc04258c.jpg

 

 

 

 

 

 

Podsumowaując całość , ogólnie wyszło OK , z przemiany środka jestem dużo bardziej zadowolony niż z zewnętrznej. Tak jak pisałem na początku przeliczyłem się z czasem , gdyż na wykonanie korekty tego auta w potrzebował bym minimum 35-40 godzin , Całość ogarneliśmy we dwóch w około 28 godzin z czego tylko połowe tego czasu mogłem poświęcić na polerkę. Tym , którzy wytrwali do końca dziękuję za uwagę.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

szacunek dla Ciebie, kawal dobrej roboty, ciekawie oglada sie takie metamorfozy

szkoda ze np. smart repair kol zostal zrobiony jak sam wspomniales

'niezgodnie ze sztuka' bo to tylko strata czasu i pudrowanie syfa

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

dobra z zewnątrz było z czym walczyć i wyszło naprawdę nieźle...

ale środek to po prostu mordor! Kolega, to chyba auto w gratisie dostał, bo szczur niesamowity. Wyszło bardzo ładnie i czysto, nieporównywalnie z tym, co było na początku :good:

Link to comment
Share on other sites

Jak zobaczyłem wnętrze przed to przypomniał mi się cytat z innego forum:

"Koń roboczy nie musi być uwalany g**nem po samą grzywę żeby był roboczy".

Tu ktoś inną drogą poszedł :shock:

 

Dobra praca, szczur odżył :good:

Link to comment
Share on other sites

Dziękuje wszystkim za słowa uznania , z trwogą orwierałem tą strone , z obawy przed linczem za niedoróbki , których niestety nie brakowało

 

 

dobra z zewnątrz było z czym walczyć i wyszło naprawdę nieźle...

ale środek to po prostu mordor! Kolega, to chyba auto w gratisie dostał, bo szczur niesamowity. Wyszło bardzo ładnie i czysto, nieporównywalnie z tym, co było na początku :good:

 

Cena za tego parcha była niewygórowana :D .. 700 euro , technicznie auto sprawne poza hamulcami . Jednak szczerze mówiąc nie takie okazy w tym kraju już widziałem :D

 

 

Niby taki nie doświadczony, a samochód wyszedł zacnie.

 

Coś tam już wcześniej polernąłem, jednak po tych 10 czy 12 autach zawodowcem bym się nie nazwał :D

 

 

 

 

A czym pakę zaatakowałeś? Bo jedyne co mi przychodzi do głowy jak spojrzałem to wrzucić tam kilka większych petard. I zamknąć drzwi

 

Z paką walczył właściciel według moich wytycznych , najpierw powymiatał co się dało na sucho,potem tenzi z PA po całości, płukanie myjką i na koniec pędzel i APC, plan był jeszcze żeby SRP potraktować blache ale niestety czasu zabrkło .

 

 

szkoda ze np. smart repair kol zostal zrobiony jak sam wspomniales

'niezgodnie ze sztuka' bo to tylko strata czasu i pudrowanie syfa

 

 

Zabrakło sprzętu i czasu . Więc taka sztuka dla sztuki :D Jednak coś musiało zostać zrobione z tymi kołami , gdyż nie wyobrażam sobie żeby założyć je w stanie z przed , lub wogóle nie zdejmować.

Link to comment
Share on other sites

Cena za tego parcha była niewygórowana :D .. 700 euro
w Irl to bardzo duża cena jak za taki wóz w takim stanie :P no chyba, że kupiłeś od handlarzyny :)

 

ale przemiana genialna- pomimo paru niedociągnieć jest ogień ;)

 

 

Zależy jak na to patrzeć , pewnie i za 3 czy 4 stówki ten rocznik można wyrwać , jednak jeżeli znasz tutejsze warunki , pewnie wiesz ile kosztują naprawy u mechanika , więc tu też trochę tak jak w Polsce można znaleźć MEGA" okazje ", ale czy naprawde warto ich szukać :dontknow: Znajomy kupił go od swojego znajomego więc usterki znał już przed zakupem , jednak zapewne , eksplaotacja pokaże w niedługim czasie co naprawdę jest grane.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.