kubexx Posted October 10, 2012 Report Share Posted October 10, 2012 Witajcie, zainspirowany pracami przedstawianymi na forum postanowiłem przedstawić swoją pierwszą relację. Samochód to Seat Leon w wersji Sport z 2004 roku z silnikiem TDI 110PS. W moich rękach od 3 lat. Po za maską z cieniowaniem błotników auto ma oryginalny lakier. Środek prany kilka miesięcy wcześniej przy użyciu środków Tersus oraz Karcher przy tej relacji jedynie go odświeżyłem. Relacja skromna może kolejna będzie bardziej wylewna. Zdjęcia robiłem sam może dlatego pewne etapy nie zostały uwiecznione. Prace trwały prawie 4 dni. Zapraszam. Użyte środki: Przygotowanie: AKTYWNA PIANA CAR MAX TENZI CHEMICAL GUYS MAXI SUDS II SONUS Microfiber Drying Towel MAC PRICKBORT SURFEX HD glinka VALETpro Lakier: 3M ZIELONY KOREK MENZERNA FG 500 MENZERNA IP 2000 MENZERNA SF 4000 IPA R222 Paintwork Cleanser WOSK CHEMICAL GUYS PETE'S 53 Koła: TENZI EN-JEE VALETPRO BLUE GEL WHEEL IRON X POORBOY'S WORLD WHEEL SEALANT Pozostałe: Chemical Guys Green total interior/exterior APC R222 Total Auto Wash Sonax cockpit matowy POORBOYS WORLD NATURAL LOOK 1Z EINSZETT GUMMI PFLEGE CAR PRO PERL 303 AEROSPACE PROTECTANT NIELSEN BRILLANCE CHEMICAL GUYS WINDOW CLEAN G1 i G4 szyby Dzień 1 Późne czerwcowe popołudnie... Mycie było na dwa wiadra, jedno z grit guardem drugie bez, użyłem gąbki CG oraz do felg, zderzaka i bardziej brudnych miejsc rękawicy CG Szybkie porównanie Tenzi oraz BlueGel dla mnie lepszy jest Tenzi używałem w proporcji 1:2 Pianownica to nie PA ale daje radę trochę słabo ubija piankę ale 2-3 minuty się utrzymuje, używałem jej z Karcherem HDS Tak wyglądała glinka na sam koniec Po wysuszeniu między innymi ręcznikiem Sonus zaczynam oględziny lakieru, prawdę mówiąc byłem nawet trochę zdziwiony średnim stanem lakieru tych zarysowań po korekcie nie udało mi się zlikwidować ale było dużo lepiej to nie profesjonalny miernik, ale sprawdziłem oryginalność lakieru, trochę więcej jest na masce po malutkiej przygodzie Oklejanie mam za sobą używałem różnych padów nie wypisywałem jakich ale na zdjęciach większość jest widoczna dzień drugi i mamy pierwszą 50/50 często używałem zielonego korka nie odkrywam nic nowego ale pylenie było większe niż przy FG500 ale jednak jest trochę bardziej skuteczny, generalnie odpowiada mi jedna i druga pasta, większe różnice obserwowałem przy kombinacjach padów 50/50 papier wodny 2500 i 3000, w jednym miejscu delikatnie przesadziłem ale każdy uczy się na błędach, prawie nie widać zielony korek i zielony pad 3M trochę wyprostował sytuację to mój ulubiony pad Lake Country oczywiście cutting, jak dla mnie dużo przyjemniej się pracuję w odniesieniu do zielonego 3m który jednak daje szybszy efekt ręce mi opadały ale gdy patrzyłem na gotowy element zapał wracał na zimę mam profesjonalne centralne ogrzewanie w tle Dzień 3 tej gąbki używałem głównie do zderzaków, przy okazji nauczyłem się jak ważna jest kontrola temperatury na takich elementach do 100% brakuje bardzo dużo ale efekt na tym elemencie mnie zadawala w końcu cleaner R222 a wcześniej dokładnie IPA, porównania z innymi nie mam bo to mój jedyny cleaner na wyposażeniu, gąbka flexipads waffel oraz nowy zakup DA z carspa w sumie na okoliczność tej relacji a co tam będzie trochę bardziej prof. Dzień 4, po cleanerze dokładne mycie auta zaczynając od felg działanie prickbort czekając na reakcję prickbort i innych środków pracowałem z nadkolami które zabezpieczyłem środkiem 303 dokręcamy tak wygląda silnik po umyciu, nie ma zdjęć z pędzelkami ale brakowało foto asystenta bardzo polecam płyn do szyb CG sprawdzałem ich wiele i ten jest dla mnie super GTechniq to dla mnie nowe doświadczenie ale postanowiłem sprawdzić, teraz mamy październik i jeszcze troszkę się utrzymuje takie śladowe ilości, szkoda że jest drogi i na sam koniec wosk CG Petes 53 do opon użyłem jak widać nielsen brillance bardz fajny środek elementy z tworzywa na zewnątrz zabezpieczałem 303 oraz perl podobnie silnik tam jeszcze eksperymentowałem z Sonax matowy kokpit. W środku używałem podobnie Sonaxa oraz Poorboys. Elementy gumowe zabezpieczone 1Z. A tak wygląda efekt końcowy, dziękuję za uwagę :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
escimo Posted October 10, 2012 Report Share Posted October 10, 2012 Jak na debiut, to bardzo fajnie wyszło Link to comment Share on other sites More sharing options...
tukolarz Posted October 10, 2012 Report Share Posted October 10, 2012 Relacja elegancka . Jedno mnie zastanawia: GTechniq to dla mnie nowe doświadczenie ale postanowiłem sprawdzić, teraz mamy październik i jeszcze troszkę się utrzymuje takie śladowe ilości, szkoda że jest drogi Jeśli nakładałeś G1 w czerwcu tego roku to to coś nie tak Ci poszło. G1 powinien chodzić jak nowy . Opisz może Twój sposób jego aplikacji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubexx Posted October 10, 2012 Author Report Share Posted October 10, 2012 Relacja elegancka . Jedno mnie zastanawia: GTechniq to dla mnie nowe doświadczenie ale postanowiłem sprawdzić, teraz mamy październik i jeszcze troszkę się utrzymuje takie śladowe ilości, szkoda że jest drogi Jeśli nakładałeś G1 w czerwcu tego roku to to coś nie tak Ci poszło. G1 powinien chodzić jak nowy . Opisz może Twój sposób jego aplikacji. G4 używałem przy pomocy tri kolor nie było to łatwe szyba jest zniszczona i w miejscu odprysków pozostawały resztki G4 po oczyszczeniu umyłem szybę i użyłem G1 na płatku kosmetycznym nie wiele więcej mogę opisać w tym procesie. Kropelkowanie nadal występuje ale nie tak jak na początku Link to comment Share on other sites More sharing options...
SzaKal Posted October 10, 2012 Report Share Posted October 10, 2012 Zapewnie masz + u EVO Świetna robota. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 10, 2012 Report Share Posted October 10, 2012 Fajne ogrzewanie Przypomniały mi się stare czasy Relacja jakoś wyjątkowo budzi moje zaufanie - nie jest upierdliwa. Nad niektórymi rzeczami musisz trochę popracować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tukolarz Posted October 10, 2012 Report Share Posted October 10, 2012 G4 używałem przy pomocy tri kolor nie było to łatwe szyba jest zniszczona i w miejscu odprysków pozostawały resztki G4 po oczyszczeniu umyłem szybę i użyłem G1 na płatku kosmetycznym nie wiele więcej mogę opisać w tym procesie. Kropelkowanie nadal występuje ale nie tak jak na początku Interesuje mnie czym umyłeś szybę i co zrobiłeś po nałożeniu G1, tzn. jak usunąłeś resztki + po jakim czasie. Tzw. G2 była oczywiście grana? PS. Sorry, że tak wypytuję, ale sam jestem ciekaw... Aż szkoda, żebyś tracił prawdziwą wydajność G1- po roku można zauważać jakieś tam lekkie osłabienie w miejscu pracy wycieraczek, ale po kilku miesiącach powinien być jak nowy . Link to comment Share on other sites More sharing options...
fireman Posted October 10, 2012 Report Share Posted October 10, 2012 Przyjemnie wyszło Relacja bez pędzelków Link to comment Share on other sites More sharing options...
Checio Posted October 10, 2012 Report Share Posted October 10, 2012 Bardzo fajny debiut na forum widzę miejscówka również bardzo przestronna i ogrzewana Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubexx Posted October 10, 2012 Author Report Share Posted October 10, 2012 G4 używałem przy pomocy tri kolor nie było to łatwe szyba jest zniszczona i w miejscu odprysków pozostawały resztki G4 po oczyszczeniu umyłem szybę i użyłem G1 na płatku kosmetycznym nie wiele więcej mogę opisać w tym procesie. Kropelkowanie nadal występuje ale nie tak jak na początku Interesuje mnie czym umyłeś szybę i co zrobiłeś po nałożeniu G1, tzn. jak usunąłeś resztki + po jakim czasie. Tzw. G2 była oczywiście grana? PS. Sorry, że tak wypytuję, ale sam jestem ciekaw... Aż szkoda, żebyś tracił prawdziwą wydajność G1- po roku można zauważać jakieś tam lekkie osłabienie w miejscu pracy wycieraczek, ale po kilku miesiącach powinien być jak nowy . G2 nie używałem, po kilku minutach od użycia G1 przetarłem szybę fibrą w planach mam drugie podejście więc może teraz będzie lepiej wcześniej nie wiele o tym czytałem tyle co na opakowaniach Link to comment Share on other sites More sharing options...
JM63 Posted October 10, 2012 Report Share Posted October 10, 2012 Bardzo fajna praca- takie optymalne PSB ani za dużo, ani za mało, furka wygląda bardzo ładnie, zdjęcia sensowne, dobór kosmetyków też niezły Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Evo Posted October 10, 2012 Administrator Report Share Posted October 10, 2012 Znowu ten czarny Leon.... Nawet rocznik się zgadza Fajnie, podoba mi się, jak koledzy wyżej stwierdzili - złoty środek jeśli chodzi o relację Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamtower Posted October 11, 2012 Report Share Posted October 11, 2012 kubexx, bardzo ładna relacja, super robota. Sentyment mam do czarnych leonów Miejscówka super, ja właśnie z tym mam największy problem. Ciasny garaż przy blokowisku Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciej WTN Posted October 11, 2012 Report Share Posted October 11, 2012 Relacja na wysokim poziomie, z przyjemności się ogląda i w sumie niczego jej nie brakuje Auto jak i miejscówka daje radę Powiedz coś o tym magicznym ogrzewaniu, daje rade w zimie, bo sam musze o czyms pomysleć na zimę Link to comment Share on other sites More sharing options...
michałoś Posted October 11, 2012 Report Share Posted October 11, 2012 I nie trzeba 430 zdjęć aby relację fajnie się oglądało Link to comment Share on other sites More sharing options...
miskieusz Posted October 11, 2012 Report Share Posted October 11, 2012 kurczę to jest 'debiut' ? serio? powiem Ci, że jest super w mojej opini:) Zazdroszczę miejscówki i bardzo fajnej relacji Link to comment Share on other sites More sharing options...
Justyna Posted October 11, 2012 Report Share Posted October 11, 2012 relacja bardzo fajna no i to Leon , czyli mniejszy brat Tolka mam pytanie czemu myłeś auto po cleanerze a nie przed ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal55yh Posted October 11, 2012 Report Share Posted October 11, 2012 Relacja wygląda super, auto odżyło. Przyjemnie ogląda mi się takie relacje. Gratuluję! Link to comment Share on other sites More sharing options...
biznes365 Posted October 11, 2012 Report Share Posted October 11, 2012 I nie trzeba 430 zdjęć aby relację fajnie się oglądało +1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubexx Posted October 11, 2012 Author Report Share Posted October 11, 2012 relacja bardzo fajna no i to Leon , czyli mniejszy brat Tolka mam pytanie czemu myłeś auto po cleanerze a nie przed ? wymyśliłem sobie że po cleanerze mogą pozostać resztki cleanera więc ciepła woda pod ciśnieniem załatwi sprawę tym samym przed woskiem miałem nieźle przygotowaną powierzchnię. Być może są inne szkoły ale ja wybrałem taką drogę Drogę z cleanerem po myciu też sprawdzałem przy innej okazji. [ Dodano: 11 Październik 2012, 15:06 ] Relacja na wysokim poziomie, z przyjemności się ogląda i w sumie niczego jej nie brakuje Auto jak i miejscówka daje radę Powiedz coś o tym magicznym ogrzewaniu, daje rade w zimie, bo sam musze o czyms pomysleć na zimę Takie ogrzewanie bardzo daje radę podstawa to długa rura ona grzeje bardziej niż sam piecyk, w zimę przy ujemnych temperaturach bez problemu miałem w środku 15 stopni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
polarisy Posted October 11, 2012 Report Share Posted October 11, 2012 A glinki to nie ugniatałeś,tylko przeleciałeś jedną powierzchnią ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubexx Posted October 11, 2012 Author Report Share Posted October 11, 2012 A glinki to nie ugniatałeś,tylko przeleciałeś jedną powierzchnią ? glinkę zawsze wykorzystuję optymalnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
emes Posted October 11, 2012 Report Share Posted October 11, 2012 Ładnie wyszło Link to comment Share on other sites More sharing options...
golden0282 Posted October 11, 2012 Report Share Posted October 11, 2012 Fajna praca i relacja Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruby_RS Posted October 11, 2012 Report Share Posted October 11, 2012 Bardzo przyjemnie, konkretnie i solidnie No i brawa za odwagę. Wrzucić pracę z autem marki Seat to już trzeba dziarskiego junaka, auto Seat, model Leon, TEN typoszereg no to hardcore, a w kolorze czarnym L coś tam, to już jazda na nieśmiertelności.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now