Jump to content

Renault Scenic '99 by dominikc200


DominikC200
 Share

Recommended Posts

Witam.

Chciałem Wam przedstawić relację z pracy nad swoim samochodem. Po powrocie z wakacji postanowiłem wykorzystać ostatnie dniu urlopu aby zająć się w końcu lakierem jak i wnętrzem samochodu. Samochód to Renault Scenic z 1999 r. 235 tys. przebiegu. Niestety jak się okazało w trakcie stan lakieru pozostawiał wiele do życzenia, liczne mikrorysy, zadrapania, odpryski (zwłaszcza przedni zderzak i dach :shock: ). Ale nie ma co narzekać, podobno im gorzej tym później lepiej :mrgreen: . Niestety relacja niezbyt profi, roboty było dużo a czasu mało, nie wszystko udało mi się uwiecznić ale sami oceńcie.

Czas pracy: ok. 36h

Zaczynamy. Poniedziałek 20.08.2012 godz. 8:00 a na termometrze już 29°C, coś czuje że będzie ciężko :)

 

Użyte środki

Mycie wstępne:

MAC Prickbort

Aktywna piana

Nielsen Chemicals Cyclone APC 1:10

KWAZAR Mercury Super Pro+

Glinka ValetPro Clay Bar

Pędzelki

Karcher K 5.55

 

Mycie właściwe:

Meguiar's Gold Class Shampoo

Rękawica Meguiar's Microfiber Wash Mitt

Dwa wiadra

Shiny Garage Fluffy Dryer

 

Felgi i opony:

Nielsen Chemicals Cyclone APC 1:5

 

Korekta lakieru:

Menzerna:

-FG500

-PF2500

-SF4000

 

Pady:

Flexipads 135, 80 (biały, pomarańczowy, żółty)

Futro Flexipads 135

Papier wodny 1000 i 2500

Lare EPL-11+

Shiny Garage IPA 1:1

 

Szyby:

Rain-x 2w1 (przód 2 warstwy, pozostałe 1)

 

Zabezpieczenie:

Poorboy's Black Hole Show Glaze

Poorboy's Natty's Blue

 

Wnętrze:

Nielsen Chemicals Cyclone APC 1:10

KWAZAR Mercury Super Pro+

303 Aerospace Protestant

California Scents Balboa Bubblegum

 

 

Pacjent prezentował się tak:

 

IMG_4436_zpsab72c927.jpg

IMG_4437_zps2d7bf014.jpg

IMG_4439_zps0383a9a5.jpg

IMG_4441_zps434d197a.jpg

IMG_4442_zpsf19d184d.jpg

IMG_4443_zps546d9ced.jpg

IMG_4444_zpsc7a81513.jpg

IMG_4445_zps8909b549.jpg

IMG_4446_zpsbec56dc5.jpg

IMG_4447_zpsbf48eae6.jpg

IMG_4448_zpse3652b2c.jpg

IMG_4449_zpsde0e2956.jpg

IMG_4450_zps59b98383.jpg

IMG_4451_zps8363f60b.jpg

IMG_4452_zps24bc4b5d.jpg

IMG_4453_zps3d449f66.jpg

IMG_4454_zps46bf46cb.jpg

IMG_4457_zps2bdcd2aa.jpg

IMG_4458_zpsc3a38f2d.jpg

IMG_4459_zps13e1a152.jpg

IMG_4460_zps338da64b.jpg

IMG_4461_zps682a62e8.jpg

IMG_4462_zps6aa222a2.jpg

IMG_4463_zps84a04aeb.jpg

IMG_4465_zps3de51ce1.jpg

 

Pomocnicy:

IMG_4466_zps2a14221f.jpg

 

Na pierwszy ogień poszedł MAC 124

IMG_4469_zps2e3b0701.jpg

IMG_4470_zpscd633887.jpg

IMG_4471_zpsdfa8c63d.jpg

IMG_4472_zpsa135aee0.jpg

IMG_4474_zpsc2865958.jpg

IMG_4476_zpsf3bc1331.jpg

 

Następnie mycie wstępne pianą aktywną

IMG_4479_zps3def54e2.jpg

IMG_4480_zpsb6b6faab.jpg

IMG_4481_zpsc528331e.jpg

IMG_4482_zpsa2fbd6d9.jpg

IMG_4485_zps2c2af41e.jpg

IMG_4486_zpsb3dd0ba2.jpg

IMG_4487_zps80aef687.jpg

 

Czas na wnęki drzwi, progi zakamarki, oznaczenia itp.

IMG_4488_zpsbccb2402.jpg

IMG_4489_zpsb2d4f7bf.jpg

IMG_4490_zpsef3501d7.jpg

IMG_4491_zps172a5876.jpg

IMG_4492_zpsc1df13ec.jpg

IMG_4493_zpsf8340770.jpg

IMG_4494_zpsf8d73497.jpg

IMG_4495_zps2143210a.jpg

IMG_4496_zpse5511ec4.jpg

IMG_4497_zps93403b93.jpg

IMG_4498_zps7c6e3835.jpg

IMG_4499_zps08731cfd.jpg

IMG_4500_zpsfbc61f7a.jpg

IMG_4503_zpse59e99b8.jpg

IMG_4505_zps80eccdc4.jpg

IMG_4506_zps434523d3.jpg

IMG_4507_zpsc622692b.jpg

IMG_4510_zps58d273b0.jpg

IMG_4511_zps86864834.jpg

IMG_4512_zpsc80cfb8a.jpg

 

Jak wygląda mycie właściwe każdy wie wiec zdjęć brak. Tu już w trakcie osuszania Fluffym

IMG_4524_zps56f1c776.jpg

IMG_4525_zps76108c85.jpg

 

Wydawało mi się, że lakier jest już dość czysty – pozory mylą:

IMG_4526_zpsf7252eee.jpg

IMG_4527_zps5fe714e9.jpg

 

Po glinkowaniu przyszedł czas na inspekcję, nie jest dobrze.

IMG_4528_zpsdd390ce3.jpg

IMG_4529_zps006a7a7d.jpg

IMG_4530_zps59754b37.jpg

IMG_4531_zpsfcb5e130.jpg

IMG_4532_zpsf31a4f11.jpg

IMG_4533_zps594eada7.jpg

IMG_4534_zps4dc74d73.jpg

IMG_4535_zps30e162c1.jpg

IMG_4536_zpscf046699.jpg

IMG_4537_zps90153206.jpg

IMG_4538_zpsc109736a.jpg

IMG_4539_zps42e148d1.jpg

IMG_4541_zps3581d57a.jpg

IMG_4542_zps064cfaf1.jpg

IMG_4544_zps9f83bcf9.jpg

IMG_4545_zpsb6ba1d85.jpg

IMG_4546_zps5c6987cb.jpg

IMG_4548_zps87cf5f12.jpg

IMG_4549_zps6305bdb1.jpg

IMG_4550_zpsdab1f061.jpg

IMG_4551_zpsb1359765.jpg

IMG_4552_zps2bfdd3fd.jpg

IMG_4554_zps48c9b947.jpg

 

Pod halogenem było jeszcze gorzej.

IMG_4556_zps9bbf384e.jpg

IMG_4557_zps617fccc6.jpg

IMG_4559_zps7cdcc7fe.jpg

IMG_4560_zpsf5fef1c6.jpg

IMG_4561_zpsf2b1b526.jpg

IMG_4563_zpsb63fce7c.jpg

IMG_4565_zps2db5ff63.jpg

IMG_4566_zpsfe990ae6.jpg

IMG_4568_zpseb04793a.jpg

IMG_4571_zps3658aabe.jpg

IMG_4572_zpsb1c940f4.jpg

IMG_4573_zpsb32b3203.jpg

 

Pierwsza próba na tylnim błotniku Futro + FG500

IMG_4575_zps1c65e930.jpg

IMG_4576_zpscf24f512.jpg

IMG_4578_zps3cc0486d.jpg

IMG_4580_zps2d66e366.jpg

IMG_4581_zps18d176b4.jpg

IMG_4582_zpsb8638174.jpg

IMG_4585_zps90a86faa.jpg

IMG_4586_zps67e9664a.jpg

IMG_4587_zps3c664933.jpg

IMG_4591_zps32057401.jpg

IMG_4593_zpscc208b52.jpg

IMG_4595_zpsd2b2f6cc.jpg

IMG_4597_zps18deff5a.jpg

IMG_4601_zpsaab25c43.jpg

IMG_4602_zps225b9b41.jpg

 

Dół drzwi zarysowanie potraktowane papierem 1000 i 2500

IMG_4605_zpsf393557a.jpg

IMG_4606_zps7e9cee08.jpg

 

Skromne 50/50

IMG_4608_zps1fbc0dd3.jpg

IMG_4609_zps4f1bb8c1.jpg

IMG_4610_zps45bb3e7a.jpg

IMG_4616_zps7b2bfd54.jpg

IMG_4621_zpsd85c213d.jpg

IMG_4630_zpsf9e14472.jpg

IMG_4633_zps69188c07.jpg

IMG_4635_zps72b0ccd7.jpg

IMG_4637_zps829a7057.jpg

IMG_4641_zpsf4658bf1.jpg

IMG_4646_zps000a1ca7.jpg

IMG_4652_zpsd6ca78d1.jpg

IMG_4653_zpsb21d6422.jpg

IMG_4656_zps5f4f46ca.jpg

IMG_4662_zpsef4d19f4.jpg

IMG_4663_zps890cca74.jpg

 

Mora która została po lakierowaniu, zobaczymy co da się zrobić

IMG_4664_zpsab546ed6.jpg

IMG_4665_zpsd2512855.jpg

IMG_4666_zps44ff311d.jpg

IMG_4668_zpsbc7b7641.jpg

IMG_4669_zps79a71fbf.jpg

IMG_4673_zps4fbe5a67.jpg

IMG_4674_zps61bf9b70.jpg

IMG_4675_zps70c91f21.jpg

IMG_4676_zps10f66f92.jpg

IMG_4695_zps4585cd6e.jpg

IMG_4697_zps18df529f.jpg

IMG_4704_zpsd432a6ed.jpg

IMG_4705_zpsea852eb4.jpg

IMG_4709_zps242bb7df.jpg

 

Najgorsza część pracy czyli dach, trzeba się było nagimnastykowac żeby sięgnąć na środek

IMG_4713_zpsf5ec1286.jpg

IMG_4715_zps9f20ae92.jpg

IMG_4718_zpsddf63cb8.jpg

IMG_4723_zpse1270576.jpg

IMG_4724_zpse0a8e577.jpg

IMG_4728_zpsa9fa8fe0.jpg

IMG_4730_zpse4e65e7b.jpg

 

Została maska, na niej również trzeba było użyć papieru 1000 + 2500

IMG_4731_zps9b518993.jpg

IMG_4733_zpsfc1b8e06.jpg

IMG_4734_zps09c9954d.jpg

IMG_4740_zps859e0366.jpg

 

Na koniec zostały tylnie lampy, usunięte wszystkie rysy wyglądają jak nowe

IMG_4741_zps15e3cd21.jpg

IMG_4743_zpsa3d8e8ae.jpg

IMG_4745_zps1c03cda9.jpg

IMG_4746_zpsc1cbf1f7.jpg

IMG_4748_zps6668f6ec.jpg

IMG_4749_zps10dfbd62.jpg

 

Po korekcie ponowne mycie w celu usunięcia resztek pasty a następnie nałożony PB Black Hole + PB Natty’s Blue. Niestety zdjęcia kiepskie, nie oddają efektu, następnym razem przyłożę się bardziej.

IMG_4753_zpsee7ab90e.jpg

IMG_4754_zps69e2edd2.jpg

IMG_4755_zps98217a12.jpg

IMG_4756_zps356c0ee7.jpg

IMG_4757_zps6f15754e.jpg

IMG_4758_zpsb0e67280.jpg

IMG_4761_zps4d19f4c3.jpg

IMG_4763_zpse16333ec.jpg

 

Wnętrze:

IMG_4224_zpsa9904e66.jpg

IMG_4225_zps245b348b.jpg

IMG_4226_zpse4a217d5.jpg

IMG_4227_zps46d52fb0.jpg

IMG_4228_zpsd339bf7a.jpg

IMG_4229_zps4606f51d.jpg

IMG_4230_zps3a5bcf69.jpg

IMG_4232_zps816f1b35.jpg

IMG_4235_zps7f0f3556.jpg

IMG_4239_zpsa13e2c90.jpg

IMG_4240_zpsf6a71128.jpg

IMG_4242_zpsb37bd4dc.jpg

IMG_4243_zps1f8d9a34.jpg

IMG_4244_zps3be7e60e.jpg

IMG_4246_zpsf6af20ec.jpg

IMG_4248_zps80ea8549.jpg

IMG_4249_zps8b96f123.jpg

IMG_4250_zps5df3dfd2.jpg

IMG_4251_zpsb2cae968.jpg

IMG_4253_zps4c6ea9bf.jpg

IMG_4254_zps11420d2c.jpg

IMG_4255_zps6e27927d.jpg

IMG_4256_zps3abf02c5.jpg

IMG_4262_zpse5b96262.jpg

IMG_4265_zpsa5089d3a.jpg

IMG_4270_zps32b90389.jpg

IMG_4276_zps1a3e0d52.jpg

IMG_4280_zpsa486cff8.jpg

IMG_4283_zps38efd05a.jpg

IMG_4284_zps7a0726d0.jpg

IMG_4285_zps9fff9866.jpg

IMG_4286_zpsc462d7d8.jpg

IMG_4287_zps8e31c264.jpg

IMG_4288_zps5732e776.jpg

IMG_4289_zpsc8b36baf.jpg

IMG_4290_zps20777d41.jpg

IMG_4291_zpsec1679ad.jpg

IMG_4292_zps23b3a63a.jpg

IMG_4293_zpsff1c93cf.jpg

IMG_4294_zps627bd258.jpg

IMG_4295_zps550f9ad7.jpg

IMG_4298_zpsad00929e.jpg

IMG_4299_zps40a80bc0.jpg

IMG_4300_zps25d7e1c3.jpg

IMG_4301_zps73951c64.jpg

IMG_4302_zpsbb9dcce2.jpg

IMG_4303_zps640c2633.jpg

IMG_4304_zps1cef98f7.jpg

IMG_4305_zps363ea72f.jpg

IMG_4306_zpseb8def93.jpg

IMG_4307_zpscc593eaa.jpg

IMG_4308_zpsc0b09cd0.jpg

IMG_4309_zps2f368f13.jpg

IMG_4310_zps6414ca21.jpg

IMG_4316_zpsb7a64b17.jpg

IMG_4317_zps7dc09ddc.jpg

IMG_4318_zps11fccf4b.jpg

IMG_4319_zpse2f9cdd7.jpg

IMG_4321_zps33709ff9.jpg

IMG_4322_zpsf1bf4ce8.jpg

IMG_4323_zpsdb195e2d.jpg

IMG_4324_zps88592589.jpg

IMG_4325_zps4d4b73a5.jpg

IMG_4326_zps7b0d5578.jpg

IMG_4327_zpsdbf3c50c.jpg

IMG_4328_zpsac7e1432.jpg

IMG_4329_zpscb76089c.jpg

IMG_4330_zpsd81f45ac.jpg

IMG_4331_zps8fb366a3.jpg

IMG_4334_zpsd4410b37.jpg

IMG_4336_zps9fbfc042.jpg

IMG_4337_zps321f4f37.jpg

IMG_4338_zps30c584e6.jpg

IMG_4339_zps823aa039.jpg

IMG_4340_zps474f4389.jpg

IMG_4342_zpseffffb9f.jpg

IMG_4343_zps2e10fb3f.jpg

IMG_4346_zpsdf1b7a88.jpg

IMG_4347_zps3306c37a.jpg

IMG_4350_zpsd1d797ad.jpg

IMG_4354_zpsbf854b20.jpg

IMG_4355_zps6acd6c47.jpg

IMG_4356_zpsf442cea2.jpg

IMG_4357_zps2cd6d74f.jpg

IMG_4358_zpsb02d094d.jpg

IMG_4359_zpsb366bf67.jpg

IMG_4360_zps7a6cf66a.jpg

IMG_4363_zps6be3127e.jpg

IMG_4364_zps0f21152f.jpg

IMG_4365_zpsd51c7f8f.jpg

IMG_4366_zps11a13161.jpg

IMG_4367_zps5a0ee515.jpg

IMG_4368_zpsa4f11a03.jpg

IMG_4370_zps474d3131.jpg

IMG_4371_zps1f9059e7.jpg

IMG_4372_zps00cf008d.jpg

IMG_4375_zpsfe85d216.jpg

IMG_4376_zpsfa87c427.jpg

IMG_4377_zps1819ee33.jpg

IMG_4378_zps91a4affb.jpg

IMG_4379_zps52d6e445.jpg

IMG_4380_zps98b10043.jpg

IMG_4383_zps94235db8.jpg

IMG_4384_zps8fc5f70d.jpg

IMG_4387_zps4d918ca0.jpg

IMG_4389_zpsda024d16.jpg

IMG_4390_zps3814b863.jpg

IMG_4392_zpsd74a06f3.jpg

IMG_4393_zps5a7c3d50.jpg

IMG_4395_zpsfbc14706.jpg

IMG_4396_zpsdb3fe3ce.jpg

IMG_4397_zps160aeb66.jpg

IMG_4399_zps692bfba5.jpg

IMG_4400_zps366be6c6.jpg

IMG_4407_zps556c6a54.jpg

IMG_4410_zpsdd30daeb.jpg

IMG_4421_zps7d6514b9.jpg

IMG_4422_zps4a7250d4.jpg

IMG_4429_zps97ca2944.jpg

IMG_4434_zps6d63072a.jpg

 

Podsumowując:

- jak na pierwszy raz jestem bardzo zadowolony z korekty, udało mi się usunąć ok. 90 % drobnych rys oraz spłycić głębsze

- niestety okazało się że zderzak przedni jak również dach nadają się do malowania (masa odprysków) mimo to lakier odzyskał blask, nabrał głębi i żywszego koloru, w końcu widoczna jest perła

- wiem że relacja nie jest najwyższych lotów i teraz widzę że nie zrobiłem zdjęć kilku rzeczy „po” ale po 12 godz. pracy codziennie zrobiło swoje

- na koniec dla innych początkujących – jeżeli któryś z bardziej doświadczonych forumowiczów sugeruje wam zakup czegoś jeszcze do waszego zestawu to go posłuchajcie oni wiedzą co mówią.

 

Dziękuję i zapraszam do komentowania.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Relacja fajna, ładnie to wszystko pokazane :good: Jeśli chodzi o kwestie merytoryczne to trochę namieszałeś z tymi papierkami ;) Pierwsza kwestia to przejście z gradacji 1000/1500 od razu do 2500. Jest więcej niż prawdopodobne że 2500 nie usunął szlifu po mocniejszym papierze. Obserwuj miejsca których to robiłeś bo za parę myć można się niemiło zdziwić jak conieco wyjdzie ;) Druga sprawa, papier 1000 bez miernika(przynajmniej nie zauważyłem żeby był w użyciu) to "lekka" loteria. Ja rozumiem że zrobiła się moda na papierki i "wypada" żeby się pojawiły, ale to nie takie proste jak wygląda ładnie na zdjęciach, taka przestroga dla oglądajacych.

Link to comment
Share on other sites

Bardzo fajna relacja, autko na pewno mocno odżyło :good:

Szacunek za podejście do mory :good:

Przy następnym glinkowaniu zwróć uwagę na to, żeby powierzchnia glinki była jak najrówniejsza, możesz po każdym zagnieceniu 'ułożyć' ją na szybie- mniejsza szansa na ewentualne ślady ;)

Link to comment
Share on other sites

Wcale nie tak mało zdjęć w tej relacji! :D Fajnie się ogląda no i efekt też jest konkretny ;)

Rzeczywiście dość odważnie poleciałeś z papierem, ja bym pewnie tak nisko się bał zchodzić z gradacją.

Masakra po lakierniku, z kolei wyprowadzenie w Twoim wykonaniu rewelacyjne.

 

:good:

Link to comment
Share on other sites

Evo, masz 100% rację, już na drugi dzień po skończonej korekcie zauważyłem na masce i tylnym błotniku pełno rys po papierze :thumbdown:, na szczęście udało się to naprawić i jest już ok :roll: ale stres był bo trzeba było uważać żeby nie przetrzeć się do bazy

 

michałoś, brakuje mi jeszcze kilku rzeczy w moim zestawie min. środka do opon ale przy następnych zakupach uzupełnię braki

Link to comment
Share on other sites

Co do dressingów to każdy lubi co innego - jeden lubi błysk, inny mat... ja zdecydowanie bardziej wole matowy efekt.

 

Na opony polecam Endurance - sam dużo myślałem co kupić - wahałem się między AF Satin a Megs Endurance; wybrałem ten drugi i jestem bardzo zadowolony.

 

Praca super, ładnie zacząłeś.

Link to comment
Share on other sites

No troszkę partyzantka z tym papierkiem 1000 ;) Ja po kilkudziesięciu papierowaniach już staram się nie brać za 1500 nawet. Przeważnie zaczynam 2000. Druga sprawa że co firma to inna rzeczywista gradacja. Pracę bardzo przyjemnie się ogląda. Efekt głównie psują oponki bez dressingu :) Widać że autko było całkiem zadbane.

Link to comment
Share on other sites

Faktycznie kwestie felg i opon ograniczyłem tylko do mycia, mimo iż mam 303 to nałożyłem go tylko na plastiki wew. i zew. a mogłem go wykorzystać również do opon, w weekend to poprawie.

 

booohal, człowiek uczy się na błędach, teraz to już na pewno nie zejdę poniżej 2000

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.