Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po przeanalizowaniu wszystkich zdjęć, których jest 114 stwierdziłem, że warto byłoby skleić jakąś relację i w końcu pokazać się w tym dziale ;) Wiem, nie ma szału z jakością zdjęć, bo robione telefonem, ale wszystko co trzeba widać. Samochód przywiózl mi kolega, zakupiony niedawno od pierwszej właścicielki, ostatni wypust z czerwca 2003 roku. Przebieg oryginalny 212tyś km. Skóry niewysiedziane, wnętrze ogólnie czyste i zadbane, natomiast z zewnątrz niezła masakra. Oba zderzaki poprzycierane w wielu miejscach, klapa pomalowana na samym środku matowym szarym sprayem.Ktoś bawił się w lakiernika ale nie bardzo mu wyszło bo dobrał zły kolor lakieru i malował chyba po kilku głębszych :/ Stan lakieru - tragiczny, mnóstwo rys, właścicielka przez cały okres użytkowania auta jeździła tylko na myjnie automatyczne. To samo tyczyło się reflektorów, były mocno pożółkłe. Doprowadzenie auta do odpowiedniego stanu zajęło mi 5 dni ciągłej pracy, przez ten czas wóz został pomalowany, zmieniony olej, filtry, łożyska itp... Wszelka krytyka mile widziana ;) Kosmetyki jakich użyłem do odświeżenia wnętrza:

APC nielsen 1:10

ValetPRo carpet cleaner 1:8

Megs UC

Pb nattys RED

Megs Natural Shine

Oczyszczenie skóry - Tenzi

Karoseria i komora silnikowa:

Szampon Tenzi Neutro

APC Nielsen

do wypędzelkowania silnika JAN :D

natural shine

nattys red

achilles prep

megs endurance

glinka BH

ironX

do smoły reno flash

megs UC

papierki 400 - 2500

shiny garage na owady

cała masa ściereczek, padów i pędzelków ;)

Ogólnie moim zadaniem było doprowadzenie auta do przyzwoitego stanu, korekta lakieru miała polegać raczej na lekkim odświeżeniu i zatarciu różnic pomiędzy malowanymi a oryginalnymi elementami. Zacząłem późnym wieczorem od demonatażu elementów, które mają trafić do lakiernika:

21367778.jpg

81498226.jpg

10288437.jpg

96593519.jpg

98804901.jpg

No to zaczynamy, ponosimy maskę i pędzelki w ruch ;) :

93869953.jpg

relacja bez pędzelka to nie relacja :-]

32309124.jpg

25674807.jpg

Janek 13zł za litr radzi sobie o wiele lepiej niż apc nielsena :good:

Luźne 50/50:

77820904.jpg

Już czysto :

93700112.jpg

Nie pomijamy nic :

85665799.jpg

58974377.jpg

43875059.jpg

Już lepiej :good:

96303706.jpg

Następna rzecz, która poszła "pod pędzel" to wnętrze. Wszystkie plastiki potraktowane APC, podłoga przeprana i odkurzona, skóra wyczyszczona, póki co bez dressingów :

67424933.jpg

74773698.jpg

97962394.jpg

67448438.jpg

Skończony tył :

45120203.jpg

Na daszku było sporo śladów damskich mazideł :P

86676325.jpg

60354750.jpg

84169845.jpg

78369467.jpg

Kolejnym elementem wymagającym dłuższej chwili pracy były felgi. Mocno zapuszczone, potraktowane atakiem, następnie reno flash, glinka, miejscami (wiem, to niedozwolone) cifem :shock:

50215608.jpg

35928879.jpg

97988499.jpg

21180683.jpg

85821531.jpg

35773662.jpg

W czasie gdy moja lepsza połówka z WŁASNEJ NIEPRZYMUSZONEJ WOLI ( 8-) ) zajmowała się felgami ja zajrzałem jak wygląda końcówka wydechu :

49040973.jpg

74410607.jpg

51419586.jpg

25627965.jpg

40251782.jpg

Kolejny odcinek z cyklu "felgi&nadkola" :ad: :

71978507.jpg

93168355.jpg

51516450.jpg

24115090.jpg

38662819.jpg

37402746.jpg

85065795.jpg

77864459.jpg

Kolejne koło z oponą oberwało :

57539371.jpg

Przechodzimy do kolejnego zagadnienia - reflektory :o

27037533.jpg

50747409.jpg

Szybki telefon do carok i następnego dnia mamy już zawodników :evil: :

40024368.jpg

Pierwsze przejazdy papierkiem:

61698823.jpg

2500:

76244130.jpg

Następna rzecz to kilkukrotny przejazd UC zółtą stroną :

16090885.jpg

Dla utrzymania efektu przesmarowane red'em :

72068040.jpg

10431979.jpg

44191614.jpg

52612806.jpg

96776785.jpg

Nie mogłem zapomnieć o rejestracji, shiny garage, pędzelkowanie, wosk :

89363795.jpg

Dzień korekty, skromnej bo skromnej, kilka przejazdów UC na futrze, przecieranie IPĄ, potem ręczne poprawki na tricolorze :

87752033.jpg

72676131.jpg

Glinka z górnej partii drzwi:

37365508.jpg

Stan lakieru :

18814111.jpg

Po kilku przejazdach :

16883288.jpg

Marne 50/50

42474246.jpg

41610215.jpg

12031033.jpg

Zmywanie wszystkich resztek pasty:

69827609.jpg

Jak widać żeby uzyskać ładne kropelki wcale nie trzeba wosku :good:

89652006.jpg

56177820.jpg

Suszymy:

40497467.jpg

Po achillesie przyszła kolej na wosk:

45189138.jpg

97568579.jpg

45876881.jpg

Na opony, plastiki i gumy zewnętrze poszedł Endurance:

85379211.jpg

Wyjazd z garażu i jest całkiem nieźle :song: :

79166408.jpg

81287489.jpg

55457671.jpg

32133069.jpg

31350049.jpg

63907371.jpg

Pozostało dopieścić wnętrze ;)

100dr.jpg

Elementy z tworzyw potraktowane UC, na to red:

101qpx.jpg

102yyj.jpg

103ba.jpg

104yx.jpg

105rld.jpg

Gotowe wnętrze:

106rih.jpg

107yo.jpg

108jd.jpg

109et.jpg

110hc.jpg

Pod maskę poszedł endurance:

111erl.jpg

112mtn.jpg

jeszcze rzut oka na wnętrze:

113eo.jpg

No i finalne:

114mj.jpg

Właściciel z pracy bardzo zadowolony, autko zdecydowanie odżyło i mam nadzieję, będzie regularnie mnie odwiedzało na małe zabiegi :kox: Jak już pisałem wszelka krytyka mile widziana, dzięki za uwagę !

Opublikowano

fajnie ze zrobileś fure z dziewczyną :)

 

ogólnie praca spoko jak na ręczna robotę jednak wydech wg mnie baaardzo słabo :/

  • Moderator
Opublikowano

Kolego, zainwestuj w rekawiczki. Szkoda rak do brudnych robot ;)

Opublikowano

Oglądając relację mam wrażenie że to piękna nieznajoma wykonała większość prac a Ty tylko udokumentowałeś cały proces ;)

Wyjaśnij mi dlaczego wyczyściłeś te felgi cifem pomimo tego iż wiedziałeś że to szkodliwe i niedobre bo tego chyba nigdy nie zrozumiem? :dontknow:

Omega po wszystkim wygląda pięknie :good: ale relacja troszkę chaotyczna (mam wrażenie że nie otworzyły mi się wszystkie zdjęcia).

A co robiłeś z elementami od lakiernika? Czy może poszły od razu na auto...??

Opublikowano

krd mam w szafie cały karton nitrylowych, ale jakoś w szale pracy zawsze zapominam ubrać ;)

michałoś dzięki, lakier moim zdaniem w słońcu mieni się niesamowicie :-]

Maniek Ja zajmowałem się większymi rzeczami, korektą, wosk, dopracowywanie detali, praca podzielona w stosunku 70/30, czyli większością i tak byłem obarczony ja :D Relacja może wydawać się chaotyczna, bo jak to zazwyczaj bywa w połowie czynności przypominałem sobie o zdjęciach ;) Czyściłem cifem mało widoczne elementy, głównie ramiona felg od wewnętrznej strony i otwory na śruby, dobrze domywa ale jak każdy środek tego typu wysusza powierzchnię i ogólnie na dłuższą metę nie polecam, plus tego taki, że ironx'a zużyłem kilka psiknięć :good: Co do lakierowanych elementów, to oczywiście musiałem się nimi zająć po wszystkim, bo pozostałości po pastach i masa hologramów nie wyglądały zbyt ciekawie :zly:

Pozdrawiam i dzięki za wszystkie uwagi :good:

Opublikowano

oglądając myślałem, że to ty jesteś tą blondynką. tylko te owłosione łapska mi nie pasowały :)

 

 

autko fajne

Opublikowano

ale ta szczoteczka do zębów przy felgach aż straszy, wiem że brud z starych felg jest ciężko usunąć, ale żeby rysować i niszczyć felgi to trochę szkoda.

Opublikowano

Ogolnie rowniez mi sie podoba. Fajnie ze rowniez zainteresowales sie tym, co jest pod maska. To ladnie o Tobie oraz o samochodzie swiadczy :) Duzy plus za robote lecz zapytam o jedna rzecz - dlaczego w silniku widlastym masz pojedynczy wydech? jakas rzezba? V6 mialo podwojny wydech, czyli dwa kolektory, dwa katy, dwa srodkowe i jeden dwukomorowy koncowy zakonczony dwoma koncowkami. Wiec o co tu chodzi?

 

[ Dodano: 21 Sierpień 2012, 00:25 ]

Aha - ciut Cie zmartwie, nie wierz w ten przebieg,,,za bardzo rozlatane cyferki, 100% krecony....sorry, ze zmartwilem...

Opublikowano

Altay fajna robota z fajnym pomocnikiem :-]

 

Mainutek ten silnik miał konkretnie 4 katy a podwójna rurka na końcowym tłumiku była w 3.0 i chyba w 3.2

Opublikowano

Tomeczku, wejdz na okp i poczytaj :) chyba jestes w bledzie. 2,5 v6 juz wszystkie mialy dwururke....oczywiscie biore poprawke na swoja niewiedze...i gdyby tak tez sie okazalo zwracam honor :) :) :)

Opublikowano

Dzięki Panowie za wszystki opinie :good: Ta szczoteczka była specjalnie kupiona z miękkim włosiem, wielkich szkód nie narobiła ;) Co do przebiegu, to wcale mnie nie martwi bo samochód nie jest mój, przyjechał z niemiec i tam też jeździ, więc euro 4 też zostaje :-] Układ wydechowy to żadna rzeźba ! Kupiony nowiutki miesiąc temu oryginał ;) Spójrzcie na allegro, każde 2.6 ma jedną końcówkę wydechu, 2 katy bodajże :o Osiągi nie są jakieś piorunujące, jest aż o 0,1 sek szybszy do setki od 2.5 i osiąga o 1kmh wyższą prędkość maksymalną :D

Opublikowano

jak samo auto średnio do mnie przemawia tak praca i wynik końcowy bardzo, bardzo fajny!:)

Nie świeci się jakoś bardziej szybka od zegarów po wosku? UC daje sobie rade z jakimiś zadziorami? Bo mam u siebie trochę i chętnie bym się pozbył :o

Opublikowano

fajne auto, praca również, co do wydechu to jest jak najbardziej w porządku tylko 3.0 i 3.2 mialy fabryczne podwojna koncówke i to tylko dla bajaru (do trzylitrowek mozna zalozyc wydech z pojedyncza koncówka)

Opublikowano

Altay, powiedz to podjadę z aparatem, pustą kartą i kompletem bateryjek. Auto fajne, ale relacja trochę licha :( Ja sam nie lubię robić fotek i robić furkę jednocześnie.

Co do Cifa do felg (czy czegokolwiek) trochę porażka, no ale... o wiele lepszym rozwiązaniem jest już ta szczoteczka do zębów + jakieś silne APC/piana. A co do samej szczoteczki. Sam tego używam. Wolę dobrze wyszorować felgę szczoteczką niż nie zrobić tego wcale. Felga to niestety bardzo upierdliwa część auta i zdaje sobie z tego sprawę, że studiem detailingowym nigdy nie zostanę, a przy częstym ujeżdzaniu brudzą się błyskawicznie. CLK przejechałem w tym roku ok 4 tys kilometrów, a myłem felgi już z 10 razy. Całe szczęście bez użycia szczoteczki do zębów. Dlatego lepiej wyczyścić szczoteczką niż nie zrobić tego wcale.

Opublikowano

Camel Miałem dać znać, wiem w razie roboty ale jakoś wypadło mi to z głowy ;) Obiecuję poprawę :-] Licha bo licha, ale skoro już robiłem coś więcej niż standardowe mycie to pomyślałem, że warto byłoby to uwiecznić :ad: Przypuszczam, że gdyby nie latanie z "aparatem" to wszystko zajęłoby mi dobre kilka godzin mniej czasu ;) Co do cifa, to wierz mi , przed próbowałem wszystkiego- apc nawet nierozcieńczonego i nie było efektu, po cifie całe felgi i tak leciałem uc, więc mogłem sobie pozwolić na mocny środek. Ironx'a z kolei było mi szkoda i wolałem pozostawić tylko na wyjątkowo mocne zabrudzenia.

PS jako, że mieszkamy stosunkowo blisko siebie można by kiedyś się umówić na jakieś wspólne smalcowanie, porównanie wosków czy coś w tym stylu :kox:

miHoo79 felgi dokręcone pneumatem i nie ruszane dłuższy czas, złamałem klucz a i tak nic nie drgnęło, na podnośniku dostęp był wystarczająco dobry z obu stron więc odpuściłem ;)

Opublikowano

Doczytalem, faktycznie wydech w 2,5 oraz 2,6 wystepowal w pojedynczej koncowce - przepraszam za wprowadzenie zamentu... :dontknow: Wstydze sie... :oops:

Opublikowano

Bardzo fajna praca, widać że zadbałeś o detale. Pamiętam że parę ładnych lat temu taka omega była moim marzeniem... ;) Bardzo ładnie wyprowadziłeś lampki. Zazdroszczę pomocnicy :D W imieniu kolegów z forum poprosimy więcej Jej zdjęć :P

Opublikowano
PS jako, że mieszkamy stosunkowo blisko siebie można by kiedyś się umówić na jakieś wspólne smalcowanie, porównanie wosków czy coś w tym stylu

:good:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.