mirek85 Posted August 17, 2012 Report Share Posted August 17, 2012 Witam serdecznie. Dwóch moich kolegów pracuje na lotnisku. Jeden z nich poleciał na długie wakacje, zostawiając samochód na służbowym parkingu lotniska. Zostawił również kluczyki do auta drugiemu koledze aby przepalał samochód regularnie. Stwierdziliśmy, że poza dbaniem o stan akumulatora, zrobimy mały dowcip i lekko odświeżymy samochód Jest to Audi A3 z 1999r. - pierwszy samochód mojego kolegi który kupił go 13 lat temu w salonie i trzyma go raczej z sentymentu, bo na co dzień jeździ innym samochodem. Przez 13lat auto znacznie zmieniło kolor z pięknej, burgundowej czerwieni na hmm wyblakłą malinę? Zatem do dzieła Użyte środki: Mycie: - szampon Meg`s Gold Class - rękawica wełniana DG / gąbka celulozowa - 2 wiadra - Kärscher 2.14 - Gloria: MagiFoam+Nielsen transport 5000+ - Blue Gel - Prickbort - Nielsen Tar&Glue Remover - BH Surfex HD - Kärscher SV 1802 (myjka parowa do silnika) Przygotowanie powierzchni lakieru: - Bilt Hamber Auto Clay soft + poślizg: woda+ kropla DG #931 - Prickbort Korekta lakieru: - Lare EPL-11+ - BP Flex - pady i futra: ABW/Flex/Scholl - Menzerna: fg500 - Scholl: S3g, S17+, W09 (W9+) - taśma Blue Dolphin - papierki wodne 3M 1500/2000 - mikrofibry - IPA - halogen 500W Oczyszczenie i woskowanie: - Gloria: Magifoam - szampon DG #901 - Scholl W09 (W9+) - FK #2685 - dressing do plastików FK #317 - FK #1000 na felgi - Nielsen Brilliance - aplikator Meg`s - mikrofibry Wnętrze: - APC Nielsen Cyclone 1:10 - Nielsen Finesse - MiglioreBrilliant Trim Protectant - coś do szyb (?) - odkurzacz Kärscher (nie pamiętam modelu, przemysłowy do wszystkiego) - Nielsen Nap Low Foam - mikrofibry Czas pracy: Przez 5 dni uzbierały mi się 42 godziny pracy. 8h - koła i nadkola 10h - wnętrze 24h - lakier Zdjęcia nie są ułożone chronologicznie, a tematycznie - dla wygody oglądających Samochód zaraz po uprowadzeniu z parkingu: Dziwnego osadu na kilku elementach karoserii nie dało się zmyć/wyglinkować - pomogło dopiero futro Podekscytowany skalą "zniszczeń i zanieczyszczeń" wziąłem się do roboty nieco bezmyślnie. Najpierw koła, które podczas mycia karoserii musiałem zasłaniać aby mocna piana Nielsen Transport 5000 plus nie zjadła wosku i dressingu do opon Tak wyglądała felga po samym umyciu: 3x blue gel 1:3, 3x Prickbort oraz Nielsen T&G remover na klej po starych ciężarkach Nielsen Brilliance Po prawej z dressingiem i FK1000 Zdjęcia kropelek zrobione kilka dni później - nie mam w zwyczaju zraszania świeżo położonych sealantów czy wosków Na nadkola 2x nierozcieńczony Surfex HD Jak wspominałem - nieprzemyślana praca tylne koła zrobiłem dopiero po myciu, glinkowaniu i odsmolaniu karoserii. Piana to MagiFoam 20ml + Nielsen Transport 5000 plus 15ml na 965ml ciepłej wody. Piana średnia, jednak brud schodził wzorowo - w końcu sporo przekroczyłem zalecane maksymalne proporcje piany Nielsena Taka czarna maź uzbierała się w zagłębieniu po płukaniu piany. Piana Nielsena to dobra, ekonomiczna piana - szczególnie do ogarnięcia auta przed korektą. Trzeba uważać ze stężeniem, czarne plastiki mogą poszarzeć. Po osuszeniu karoserii poszedł Prickbort Przed zrobieniem zdjęcia, zdążyłem już wszystko popsikać Surfex HD proszę sobie wyobrazić 13 letni silnik, który nigdy nie był myty FK #317 poszedł na wszystkie plastiki i gumy Progi, wnęki i drzwi zostały oczyszczone APC Cyclone 1:10 Jak można się domyślić, glinka nie miała zbyt wiele do roboty - poza zebraniem nadmiaru zaprawki z odprysków Czasu na pracę miałem pod dostatkiem, jednak celem oszczędzenia sobie nerwów i past potraktowałem najgorsze rysy/obtarcia papierkami 1500/2000 Przedni zderzak był w fatalnym stanie. Klar się łuszczył, tu i uwdzie były pęknięcia, pajęczynki więc nie szalałem z papierkami - użyte bardziej dla zasady, niż dla końcowego efektu który i tak był słaby Inspekcja pod halogenem i ledami Ustaliłem z nOx`em, że na tym samochodzie przetestuję Scholl W09, którego próbkę otrzymałem na początku lipca. Stąd do korekty postanowiłem użyć również produktów Scholl`a: - S3gold + futro Scholl - S17plus + niebieski pad Scholl - W09 + średni pad ABW - inne pady/pasty sporadycznie (np.: ślady po papierkach najpierw fg500, potem cały element S3g) Większość zdjęć 50/50 jest tylko po paście S3gold i rzecz jasna IPA ... jakieś 20 godzin później: Zostało trochę MagiFoam w Glorii więc zużyłem na gumowe dywaniki Oczywiście po wyschnięciu i przetarciu mikrofibrą już się tak nie świeciło Wewnętrzne tworzywa oczyszczone i zabezpieczone Nielsen Cyclone 1:10 oraz Nielsen Finesse Niestety nie mam odkurzacza ekstrakcyjnego, jednak po użyciu szczotki, Nielsen Nap Low Foam 1:10 oraz odessaniu wszystkiego odkurzaczem przemysłowym (cała operacja x3), efekt był bardzo satysfakcjonujący.. choć czasochłonny Taaa paski nie wyszły zbyt symetrycznie - musicie mi wybaczyć, mimo że za szybami jasno było około 1 w nocy (Skandynawia), a jeszcze był do zrobienia bagażni, któremu już nie zrobiłem zdjęć. Tak wygląda wypracowany, pozostawiony do wyschnięcia W09 Więcej na jego temat tutaj: test Scholl W09 Gdy W09 schnął, położyłem FK #317 na plastiki Tu już nie W09 który został spolerowany, a FK #2685 Gdy skończyłem samochód, na zewnątrz padał deszcz więc nie było okazji zrobić zdjęć. Następnie zadzwonił kolega, że właściciel samochodu wraca wcześniej niż powinien i trzeba w trybie natychmiastowym podstawić samochód na parking lotniska. Jako że ciągle padał deszcz nie było okazji zrobić konkretnych zdjęć. Tak też czekałem okrągły miesiąc, aż udało mi się spotkać z właścicielem samochodu, w celu zrobienia zdjęć wieńczących pracę. Samochód umyłem DG #901 - kropelki po miesiącu niczego sobie, a auto sporo jeżdżone bo drugi samochód stał w międzyczasie na warsztacie (ahh te skrzynie dsg ) Trzy kolejne to sam W09 na dachu, który nie został pokryty FK #2685 - krople nieregularne, jednak ciągle występuje wyraźny sheeting pod skoncentrowanym strumieniem wody, więc zabezpieczenie chyba jeszcze działa No i cały samochód po wysuszeniu Fluffy i przetarciu wszystkiego FK #425 Hologramy zostawione przez S3g i S17+ zostały usunięte przez W09 (sprawdzane IPA). Po miesiącu nie dopatrzyłem się pod promieniami Słońca żadnych hologramów, co dobrze świadczy o W09 użytym jako finish Z pracy nad autem jestem bardzo zadowolony. Nie ma to jak nieograniczony czas pracy przy samochodzie - bez pośpiechu, dokładnie i efektywnie. Właściciel samochodu powiedział mi, że najpierw nie umiał rozkminić co się stało z felgami, myślał że ktoś dla żartu srebrnym spray`em pomalował. Potem zauważył, że zwykle jasno-szare plastiki zewnętrzne są czarne! Dopiero na końcu zwrócił uwagę na lakier i był szczerze wzruszony - jego pierwszy samochód kupiony z własnych funduszy znów wygląda jak 13 lat temu Dziękuję za poświęcony czas na obejrzenie relacji Pozdrawiam Mirek Link to comment Share on other sites More sharing options...
coobah Posted August 17, 2012 Report Share Posted August 17, 2012 Fiu fiu! Bardzo fajnie odszczurzona Audiczka... Można temu koledze pozazdrościć kolegów Ładnie autko odżyło! Link to comment Share on other sites More sharing options...
r4dzio Posted August 17, 2012 Report Share Posted August 17, 2012 Bardzo ładna robota i fajna niunia tylko ten zderzak no i można pozazdrościć tylko takich kolegów Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamos89 Posted August 17, 2012 Report Share Posted August 17, 2012 Świetna robota Dobrze jest mieć takich kolegów Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerwo Posted August 17, 2012 Report Share Posted August 17, 2012 Efekt SUPER a czym zabezpieczone szyby? Link to comment Share on other sites More sharing options...
siwyjac Posted August 17, 2012 Report Share Posted August 17, 2012 fajnie odświeżone autko... pozdrawiam rudzianina Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manolito77 Posted August 17, 2012 Report Share Posted August 17, 2012 No takich kolegów to można miec! Gut dżop! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camel- Posted August 17, 2012 Report Share Posted August 17, 2012 Cześć. Jestem Michał. Mogę zostać waszym kolegą? Dobra, konkretna relacja. Podobało mi się Link to comment Share on other sites More sharing options...
HubertRinkon Posted August 17, 2012 Report Share Posted August 17, 2012 Bardzo fajna relacja . Kolor auta jakoś mi mocno nie podchodzi ale nie o to tu chodzi Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barman Posted August 17, 2012 Report Share Posted August 17, 2012 SUPER relacja!!! Też robiłem taką audi tylko że czarną, ale nie miałem czasu robienia zdjęć. Robiłem tylko samą korektę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zgrywussdz Posted August 17, 2012 Report Share Posted August 17, 2012 Relacja meeeega Połowa tej roboty to chyba robienie, obrabianie, wrzucanie zdjęć Po prostu zaje!@#$%^ Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinezzg Posted August 18, 2012 Report Share Posted August 18, 2012 cześć mam 35 lat i jestem z niedaleka - mogę zostać Waszym kolegą? samochód mogę zostawić na lotnisku albo na innym parkingu i przekazać klucze komuś znajomemu robota świetna ekstraklasa ekstraklasy Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirek85 Posted August 20, 2012 Author Report Share Posted August 20, 2012 czym zabezpieczone szyby? Nic nie stosowałem, nie każdy lubi niewidzialne wycieraczk itp, a z wiadomych względów nie mogłem zadzwonić i zapytać kolegi, czy sobie takie coś życzy Także tylko dokładnie umyłem - nie wiem czym, bo kilka preparatów przelałem do takich samych dozowników, podpisałem "niezmywalnym" markerem ... który się zmył O ile quickDetailery rozpoznam po zapachu/kolorze, tak płyny do szyb które mam ciężko mi rozróżnić Połowa tej roboty to chyba robienie, obrabianie, wrzucanie zdjęć Zgadza się, niestety bez pomocy drugiej osoby robienie zdjęć podczas pracy to z 2 godziny do tyłu, a zamieszczanie wszystkiego w internecie zajmuje jeszcze więcej czasu. Muszę dodać, że zdjęć nie obrabiałem zamieszczałem jak leci, nie ma co ukrywać, zawsze jakieś rysy się uchowają co widać na niektórych zdjęciach Cieszy mnie, że jednym wpisem zyskałem tak wielu nowych kolegów hehe tylko zaparkujcie wszyscy na jednym parkingu co to hurtem objade Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
etiv Posted August 20, 2012 Report Share Posted August 20, 2012 niby pięknie ładnie ale te purchle na lakierze psują cały efekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
norbert0tymon Posted August 20, 2012 Report Share Posted August 20, 2012 O ile quickDetailery rozpoznam po zapachu/kolorze, tak płyny do szyb które mam ciężko mi rozróżnić Z tego co mi kolega tłumaczył (smakosz wszelakich trunków z "Komandosem" na czele) to płyny do szyb różnią się smakiem, ponoć mają inny "bukiet" Co do relacji... Stary nie mogłeś powiedzieć wcześniej? Miałem praktyki na Okęciu i mogłem Ci zostawić wtedy samochód, ba, nawet skuter gratis!! A na serio: I tyle w temacie!! P.S.: Relacja bardzo przyjemna dla oczu i nie jest męcząca. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirek85 Posted August 21, 2012 Author Report Share Posted August 21, 2012 niby pięknie ładnie ale te purchle na lakierze psują cały efekt myślę, że niejeden właściciel kilkuletniego samochodu chciałby mieć takie purchle jak na tym 13 letnim Audi płyny do szyb różnią się smakiem, ponoć mają inny "bukiet" Trzeba to będzie sprawdzić i umieścić test w podrozdziale "Narzędzia i środki pomocnicze" Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzinkins Posted August 22, 2012 Report Share Posted August 22, 2012 No kolejny raz szkoda że na szybko bo to tłumaczy wiele niedociągnięć Ale efekt ogólny ładny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now