Jump to content

Fiat 125p 1989 r.


Recommended Posts

Pierwszy raz w swoim życiu miałem okazje siedzieć i poprowadzić tą legendę komunistycznej motoryzacji naszego kraju, a i pierwsza zabawa z takim kolorem. Auto już bardziej z końca produkcji :).

 

Pacjent: Fiat 125p

Rocznik: 1989 r.

Przebieg: 61000km

Właścicieli: 1 (dziadek)

Nie używany zimą, garażowany, a przez ostatnie 3lata zrobił ok. 100km

Zadanie: odświeżyć i przywrócić blask, bo się mat zrobił. :roll:

 

Mycie:

- Shinny garage

- SCS ph neutral

- BH Surfex HD

- rękawica z mf megsa

- fluffy

- Marolex 1500

- Lavor superwash 160

 

Dekontaminacja:

- Mac124

- glinka BH Soft

 

Korekta:

- Menzerna FG500

- Scholl S17+

- Megs UC

- AF Rejuvenate

- Futro flexipads 130mm

- Cutting pad ABW 150mm i 80mm

- Polishing pad MS 150mm

- Polishing pad ABW 80mm

- DAS6

- IPA

 

Zabezpieczenie:

- RejeX

 

Plastiki i tworzywa zew. i wew.:

- FK #317

- Nielsen Brillance

- PB NL

- Autoland do uszczelek

 

Felgi:

- BH Surex HD 1:6

 

Szyby:

- Nielsen Blue Window

- IPA

- Autoland NW

 

Chromy:

- K2 aluchrom

 

Więc do dzieła!

 

Stan początkowy:

p1050448.jpg

 

p1050449d.jpg

 

p1050450w.jpg

 

p1050451q.jpg

 

p1050453p.jpg

 

p1050459c.jpg

 

p1050464vw.jpg

 

Hmm będzie co robić :D

p1050454z.jpg

 

p1050465o.jpg

 

Czas na wnętrze:

p1050467m.jpg

 

p1050468l.jpg

 

p1050469a.jpg

 

p1050476h.jpg

 

p1050477t.jpg

 

Trochę zapomniane miejsce:

p1050489a.jpg

 

p1050490f.jpg

 

Relacja bez pędzelka to nie relacja więc:

p1050491m.jpg

 

p1050492x.jpg

 

Zaskoczeniem były kropelki i niezłe odpychanie wody na bokach:

p1050493w.jpg

 

Już po glinkowaniu ostatnie foto przed wjazdem do garażu:

p1050496lg.jpg

 

Czas ocenić sytuacje pod świetlówkami

Hmm gdzie jest odbicie :?

p1050497q.jpg

 

Pierwsze próby prawy górny róg

p1050499m.jpg

 

p1050501o.jpg

 

p1050503q.jpg

 

p1050504x.jpg

 

Coś tam widać ;)

p1050506i.jpg

 

Futrzak z FG500 poprawił po abw cutting i FG500

p1050514cx.jpg

 

p1050515v.jpg

 

W między czasie próba na górnej części błotnika niebieski ABW + UC:

p1050520bz.jpg

 

Akcja na dachu (jasne niewdzięczne kolory :( )

p1050535t.jpg

 

p1050536n.jpg

 

Wcześniej nie wiedziałem, że to ładnie na wciski i można śmiało zdjąć więc BH Surfex 1:6:

p1050565mr.jpg

 

p1050567j.jpg

 

Tak lepiej:

p1050569h.jpg

 

p1050570e.jpg

 

p1050572t.jpg

 

Trochę rysek z lewej strony było takich jak po ołówku na tym lakierze wyglądały, a schodziły szybko i łatwo:

p1050583f.jpg

 

p1050584d.jpg

 

p1050585z.jpg

 

p1050587v.jpg

 

p1050588r.jpg

 

p1050592k.jpg

 

p1050593b.jpg

 

p1050600fl.jpg

 

p1050604.jpg

 

p1050609a.jpg

 

p1050691p.jpg

 

p1050612.jpg

 

p1050620.jpg

 

Trochę przerwy od scrollowania, z takim 50/50

 

p1050624b.jpg

 

p1050630p.jpg

 

p1050631g.jpg

 

p1050638n.jpg

 

p1050656a.jpg

 

p1050660j.jpg

 

p1050661.jpg

 

Praca wre:

p1050666a.jpg

 

Czas na lampki:

p1050669j.jpg

 

p1050671v.jpg

 

p1050718h.jpg

 

Myjemy:

p1050713a.jpg

 

p1050720d.jpg

 

p1050680t.jpg

 

p1050683f.jpg

 

Tylko one się zmieściły:

p1050685vv.jpg

 

p1050687v.jpg

 

p1050674w.jpg

 

p1050697s.jpg

 

p1050698o.jpg

 

p1050699bp.jpg

 

p1050700d.jpg

 

p1050701f.jpg

 

p1050703t.jpg

 

p1050704t.jpg

 

p1050706a.jpg

 

Złożony na miejscu:

p1050712g.jpg

 

p1050708a.jpg

 

p1050709pz.jpg

 

p1050710ha.jpg

 

p1050707se.jpg

 

Do akcji trwały zawodnik:

p1050722.jpg

 

p1050723p.jpg

 

Zaglądamy do bagażnika:

p1050725c.jpg

 

p1050726f.jpg

 

p1050731e.jpg

 

p1050770b.jpg

 

p1050771m.jpg

 

p1050772l.jpg

 

p1050773p.jpg

 

p1050743k.jpg

 

p1050744b.jpg

 

p1050745j.jpg

 

p1050746b.jpg

 

p1050775e.jpg

 

p1050776i.jpg

 

Gotowe

p1050777c.jpg

 

Dywaniki:

p1050738.jpg

 

p1050739oo.jpg

 

p1050740x.jpg

 

p1050741u.jpg

 

p1050742i.jpg

 

p1050747r.jpg

 

p1050748m.jpg

 

W między czasie na uszczelkach FK

p1050734d.jpg

 

p1050749m.jpg

 

p1050751n.jpg

 

p1050752e.jpg

 

p1050755f.jpg

 

p1050757b.jpg

 

p1050764q.jpg

 

p1050765zy.jpg

 

p1050766m.jpg

 

p1050767f.jpg

 

50/50 na osłonach przeciwsłonecznych:

p1050768z.jpg

 

Efekt finalny:

p1050793x.jpg

 

p1050795r.jpg

 

p1050791v.jpg

 

p1050816p.jpg

 

p1050832w.jpg

 

p1050836cv.jpg

 

Dla przypomnienia:

74400419.jpg

 

70924293.jpg

 

p1050844s.jpg

 

p1050846w.jpg

 

p1050851i.jpg

 

p1050852j.jpg

 

p1050853u.jpg

 

p1050855s.jpg

 

p1050856u.jpg

 

RejeX na dużym VS FK1000 na małym :)

p1050839i.jpg

 

p1050843t.jpg

 

To by było na tyle, dziękuje za uwagę klimatycznym zdjęciem :)

92184002.jpg

 

Przy okazji auto jest na sprzedaż :)

Link to comment
Share on other sites

bizislawek, jak by był mój to bym trzymał bo jeść nie woła, a fajnie się nim przejechać w ciepły słoneczny dzień, ale to kolegi Ojca i zdecydowali sprzedać.

Link to comment
Share on other sites

Najbardziej pożądany kolor yellow banana ;) super stan. Potrzymaj go jeszcze u siebie, bo kredens juz nie traci na wartości. :)

 

Ten kolor nosi nazwę: Kość Słoniowa :) U mnie w domu jeździliśmy takim przez 8 lat. Fiat był z `85 zakupiony w 91-92. Niezła cyna była pod blokiem 8-)

 

fireman ładnie ożywiony fiat, kolor trochę niewdzięczny do świecenia się :o

Link to comment
Share on other sites

Co ja mogę napisać.... :o Kość słoniowa, okrągłe zegary, obrotomierz diodowy (wypas :shock: ) radio Unitra, wersja ME czyli "na Polonezie" i folia na dywanach - absolutna klasyka ....nie będę męczył swoimi wspomnieniami, od felietonów jest Camel :D:P

 

Krótko i na temat :cry::kox: :

 

 

fireman :good::good::good:

Link to comment
Share on other sites

Co ja mogę napisać.... :o Kość słoniowa, okrągłe zegary, obrotomierz diodowy (wypas :shock: ) radio Unitra, wersja ME czyli "na Polonezie" i folia na dywanach - absolutna klasyka ....nie będę męczył swoimi wspomnieniami

He, he - ja też nie... ;)

Skrzynia "4"? Brakuje "skórzanych" foteli... :D Fajna praca.

Link to comment
Share on other sites

Brakuje "skórzanych" foteli...

 

ale tylko w okresie wrzesień-kwiecień :evil::D8-)

 

takim wyjechać teraz na niedziele to jest lans .

 

:|:roll:

 

... a najciekawszy jest fakt, że zupełnie niedawno był to mega-obciach, wyznacznik życiowej porażki i dowód na nie przystosowanie się do zmian, poruszać się Fiatem 125p, wśród świeżo sprowadzonych jako składak, pojazdów typu Golfik II, Kadett D etc (luksusowe limuzyny w rodzaju Rekord, Omega A taktownie przemilczmy... :D )

Fajnie, że czasy się jednak zmieniają... :)

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie takim pierwszy raz sam "prowadziłem" auto. Wiek 5 lat, tylko przekręcenie kluczykiem. Raz, drugi, trzeci i łup w betoniarkę 8-)

 

Haha też moje pierwsze auto, które prowadziłem, też miałem coś 5-7 lat :D Po drodze na działce na kolanach u dziadka :D

Link to comment
Share on other sites

Co ja mogę napisać.... :o Kość słoniowa, okrągłe zegary, obrotomierz diodowy (wypas :shock: ) radio Unitra, wersja ME czyli "na Polonezie" i folia na dywanach - absolutna klasyka ....nie będę męczył swoimi wspomnieniami

He, he - ja też nie... ;)

Skrzynia "4"? Brakuje "skórzanych" foteli... :D Fajna praca.

 

Tak 4, brakuje tej 5 jak się by chciało na trasie lecieć, ale w mieście wystarcza.

Właśnie te fotele mi się bardziej podobają, bo zawsze w tej skórze widywałem, a ten jest inny pozytywnie :)

 

fernando, pw.

 

Tomek WRO, w stylu jasnych kolorów, nie chce się ładnie odbić, ale na żywo jak jechał to bardzo przyjemnie wyglądał ;)

 

gruby_RS, ten obrotomierz dla mnie i kumpla właśnie był zaskoczeniem, bo większość albo nie ma, albo ma wskazówkowy, ewentualnie jakiś dokładany, a tu diodowy, świetnie to wygląda :). A radio niestety nie unitra, a blaupunkt (kaseciak starszy).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

kolega ma takiego - też kość słoniowa...jeszcze fabryczna folia miejscami na podłodze...

doprosić się nie mogę żeby mi go podrzucił do zrobienia...chociaż stoi w garażu pod kocem...

do roboty jeździ drugim kanciokiem...

ech...lubię tego kolegę...lubię jego garaż :D

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.