bono-e30 Posted August 9, 2012 Report Share Posted August 9, 2012 Witam. Chciałem przedstawic Wam relację z (wręcz) odnowy biologicznej auta marki Ford. 1/3 autka została niechcący utopiona w kałuży o głębokości ok 1m. Auto wyglądało tak: Pierwszym zadaniem jakie przyszło wykonac, był demontaż całego środka, włącznie z zabudową która pozwalała na używanie auto w firmie jako ciężarowe, gdyż zostało odkupione przez prywatną osobę. Całośc została dokładnie oczyszczona, wymyta, wysuszona. Wykładzina pojechała na pranie do jednej myjni, potem do drugiej.... niestety żadna z nich się nie spisała... Więc wziąłem się za nią osobiście. Podobna historia była z przednimi fotelami. Następnie auto z moich rąk zostało przekazane do firmy MTC-AUTO http://www.mtc-auto.pl/ w Mińsku Mazowieckim na zabiegi mechaniczne , które pochłonęły dużo czasu , gdyż reanimacji wymagało ok. 60% części mechanicznych typu : Układ hamulcowy, skrzynia biegów, sprzęgło, zawieszenie, elementy gumowe napędu, rozrusznik, alternator, klimatyzacja, układ chłodzenia, rozrząd, filtry oleje paski, oraz kilkaset niezliczonych pierdół które wymagały naprawy/reanimacji. Podejście firmy oceniam 5/5 , Nie było mowy o tym żeby auto wyjechało z czymś niesprawnym bądź nie sprawdzonym.Osobiście w dużo mniejszym stopniu zdarza mi się zajmowac mechaniką, więc po odbiorze sprawdziłem auto pod tym kątem. Po odbiorze z MTC, w aucie zostały do zrobienia już tylko kosmetyczne zabiegi. Relację podzielę na kilka części ze względów czasowych oraz na dużą ilośc fotek , których jeszcze wszystkich nie pozbierałem etc. Auto odebrane z MTC. Środki i narzędzia. MYCIE (nadwozie, komora, felgi, nadkola, środek, szyby etc etc) Woda Piana VP ph Neutral Foam Snow Nielsen APC Cyclone Szampon Duragloss 901 VP Bilbery Carpet & Upholstery Cleaner IPA AutoGlym Interior Shampoo Meguiar's Perfect Clarity Glass Cleaner 2 wiadra Gąbka z mikrofibry Kilka pędzli Myjka B&D PRZYGOTOWANIE DO KOREKTY Tar remover Glinka VP yellow poly clay bar Lubrykant SONAX pod glinkę IPA (znowu) Kilkanaście szmatek z MF KOREKTA Pasty Menzerna 500 2500 4000 Flexipads 125 i 80 (Biały , Pomarańczowy, Żółty) Lare EPL 11 IPA Taśma 3M Usuwam klej po naklejkach I mogę brac się za Pre Wash. Chlup chlup, i jedziemy dalej Dwa wiaderka i właściwe mycie. A potem wiadomo co Sprzęt gotowy APC miało zaszczyt wystąpic w nowym mini sprzęciku i do dzieła. * Komora silnika. (zdjęcie całosci powyzej ;-) Osłaniam alternator A tu już szaleństwo pędzlami i APC Tu jako taki pogląd na całośc zamieszania, zdjęcia wstawiam bezpośrednio po myciu etc, wiec wiadomo mozna sobie pomyslec co kryje się pod mokrym, ale bez obaw, będą zdjęcia wszystkiego ze szczegółami NA SUCHO. W dalszej kolejności poleciałem z nadwoziem. *NADWOZIE Od najbrudniejszych miejsc. Piana Carpet&Upholstery Płukanie litrami wody I efekta Co dalej - Standardowo znaczek oraz inne miejsca gdzie czai się brud Potem zabawa z oczyszczaniem powłoki przed korektą. O dziwo....lakier był wręcz baaaardzo czysty jak na 190.000km przebiegu bez żadnej kosmetyki Tar Remover Glinka (fotka po dachu) Maska Dosy sprawnie mi poszło całe nadwozie , jak nigdy. Powtórze że bardz oczysta powłoka. Następnym krokiem było kolejne mycie , czyli piana a potem 2 wiadra i do garażu. (felgi tez umyłem, ale nie mam fot z mycia stalaków , wrzuce potem fotki czyściochów ) Auto wyschło etc, to do dzieła. Potem tzw inspekcja lakieru, która wykazała że miejscami to jest tragedia (o czym niżej ) jeśli chodzi o stan. No i np tak wyglądała maska po 2 kompletnych przejściach FG 500 na białym padzie. jak widac, oporowo uszkodzeń od kamieni, grubych rys do podkładu tez nie brakowało, zeszło się ponad godzinę ale coś tam się udało wycisnąc z tej maski. po 500 i 2500 i przetarciu IPA Po śmignięciu 4000 Nie tylko maska była wytyrana Ale po samej 500 tu już było niebo lepiej Dalej to już formalności szły Np drzwi Trochę inne 50/50 po lewo tylko przejazdy menzerną 500, po prawo już z 2500 a po 4000 było już konkretnie CDN ..... Na dziś musze zakończyc, w ciągu kilku dni uzupełnię resztę relacji o dalszą częśc korekty, czyszczenia wnętrza, plastików, zabepzieczania, woskowania etc. włącznie z efektem końcowym . (Wybaczcie ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
popov Posted August 9, 2012 Report Share Posted August 9, 2012 Dobrze się zapowiada tak z ciekawości zapytam. Do których myjni oddawałeś wykładzinę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JM63 Posted August 9, 2012 Report Share Posted August 9, 2012 Jak na razie, solidnie Czekam na wnętrze Niedługo czeka mnie Mondeo MK4 w tym lakierze... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Domel Posted August 9, 2012 Moderator Report Share Posted August 9, 2012 A co sie stalo ze auto wpadlo do kaluzy 1 metrowej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bono-e30 Posted August 9, 2012 Author Report Share Posted August 9, 2012 Dobrze się zapowiada tak z ciekawości zapytam. Do których myjni oddawałeś wykładzinę? popov - tak z zasady tylko powiem , jedna z Mińska Maz. Więcej nic, a to dlatego że nie lubię komuś antyreklamy robic, a ja bywam może zbyt wymagający, ale chyba każdy by narzekał jakby dywan po praniu śmierdział conajmniej jak kocie odchody..... Podejrzewam tu nie umiejętne używanie chemii Karchera Domel - Napadało deszczu jechało jechało i hyc w kałużę bęc. Drogę podmyło, czy jakis stary mostek wypłukało. Link to comment Share on other sites More sharing options...
inairam Posted August 9, 2012 Report Share Posted August 9, 2012 Dobrze widzę czy to hologram pod światłem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bizislawek Posted August 9, 2012 Report Share Posted August 9, 2012 Ładnie, no i zapowiada sie , kiedy w PSB zagości BMWiu w tle Link to comment Share on other sites More sharing options...
bono-e30 Posted August 9, 2012 Author Report Share Posted August 9, 2012 inairam- mozliwe,a dokladniej z pasty 4000 ,bo fotka robiona tuz po przetarciu ipa na mf. Bez obaw :-) bizislawek- bedzie i bmw , nawet dwa Link to comment Share on other sites More sharing options...
geo Posted August 9, 2012 Report Share Posted August 9, 2012 Zapowiada się fajnie! Efekt po padzie i FG500 Drobnymi hologramami się nie przejmuj na rotacji i tym lakierze forda jest ciężko. DA sobie spraw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bono-e30 Posted August 9, 2012 Author Report Share Posted August 9, 2012 emgeo - napisałem wcześniej, tylko mało precyzyjnie, hologramów jako takich nie stwierdziłem na całym aucie, tylko na masce mogły być resztki 4000 Wrzucę niebawem fotki całosci w dobrym oświetleniu dla pokazania efektu. O dziwo bardzo dobrze mi się współpracowało z tym lakierem, a DA no cóż..... nie chce Przyzwyczajony do rotacji jestem, lat temu ...dawno w sumie, pierwsze moje zabawy były na rotacji i tak już pozostało Ale dzięki za cenne uwagi!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bono-e30 Posted August 21, 2012 Author Report Share Posted August 21, 2012 Tak jak napisałem wcześniej - jest czas, to wrzucam fotki. Dokończę dziś relację z korekty, i komorę silnika, a jutro postara msię wkleic fotki z prac nad wnętrzem. Klapa - pomimo że kiedyś tam malowana była , za rewelacyjna nie była. Cięcie! IPA + H2O i efekta Błotnik tez był malowany, i wyglądał tak samo...więc kolejnośc ta sama, potem "myj myj" 50/50 też jakies się znajdzie Lampy wypracowane tymi smukłymi rękoma A tak było po kilku dobach po deszczyku ( Niebawem fotki z zewnątrz też wrzuce, bez obaw.) Komora po umyciu gdzies tam wczesniej się przewinęła, tak wyglada juz z Auto Finesse Oczywiście czyja robota? CDN Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sucre Posted August 22, 2012 Report Share Posted August 22, 2012 Widzę że moda robi się na zdjęcia z pomocnicami...Może tak osoby temat by założyć gdzie dzielilibyśmy się Ich ( pomocnic ) zdjęciami. Wracając do pracy efekty konkret, robiłem kiedyś takiego fusiona w identycznym kolorze i równiez z tego co pamiętam, lakier bardzo fajny w obróbce. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adr_ad Posted August 22, 2012 Report Share Posted August 22, 2012 Widzę że moda robi się na zdjęcia z pomocnicami... Tak, tylko zapominają o jednym. Ooo bikini, no może ostatecznie być toples. Tak na serio, gdzieś tam wyżej przewinęła się sentencja o tym, że auto jak na 190kkm było czyste, tj. wolne od smoły itp. Nie dziwię się zazwyczaj auta firmowe są leasingowane, a to pociąga za sobą konieczność odwiedzania co najmniej raz w m-cu jakiejś tam myjni. Po za tym w większości wypadków auta firmowe muszą jakoś wyglądać w końcu "jak cię widzą tak cię piszą". Szacunek za chęć podejścia do takiego zatopka, trzeba mieć naprawdę sporo wytrwałości i samozaparcia, aby się nad nim poświęcać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mały_dżon Posted August 23, 2012 Report Share Posted August 23, 2012 Robota szacuneczek, naprawdę trzeba baaardzo dużo chęci żeby takie autko ogarnąć. adr_ad auta większości PH to niestety ale obora, w leasingu ma być tylko przegląd na czas resztę olewają, wyjątek jest w firmach gdzie jest możliwość wykupu przez PH auta po leasingu Link to comment Share on other sites More sharing options...
bono-e30 Posted August 24, 2012 Author Report Share Posted August 24, 2012 Dzięki panowie Ów auto było bardzo szanowane mechanicznie , a co do wizualnych aspektów - przeciętnie , choc czystosc lakieru była dla mnie zaskoczeniem. Kolejne fotki (to jeszcze nie koniec , a w kolejce już czeka Peugeot 307 kombi ) Obiecany środek APC i pędzel w ruch! Pierwsze efekty Link to comment Share on other sites More sharing options...
SZyBA Posted August 24, 2012 Report Share Posted August 24, 2012 Powiem tak jakoś od pewnego czasu mi się podobają bardzo Fusiony. Tak ładny i wyczyszczony egzemplarz jeszcze bardziej. Gratulacje Link to comment Share on other sites More sharing options...
bono-e30 Posted August 24, 2012 Author Report Share Posted August 24, 2012 Miałem okazję użytkowac przez około 2 lata, i szczerze POLECAM. 1.4 benzyna radzi sobie dobrze, pali troszkę przy dużo ale nadrabia wytrzymałością. przebiegi rzędu 200.000KM im nie straszne, bez większych napraw żyją taką ilośc km. W ciągu takiego przebiegu możliwosc wystąpienia usterki : pompa wody przednie sprężyny - pęknąc lubią średnio trwały układ wydechowy. Poza tym... NIC! Płyny, Filtry, Hamulce (które i tak baaardzo żywotne są) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mały_dżon Posted August 24, 2012 Report Share Posted August 24, 2012 Ja mam z kolei całkiem odmienne zdanie o tym aucie, jeździłem tym autem ok. roku, w km bodajże 60k, i nie polecam tego auta, bardzo słabe, twarde zawieszenie, z trudem osiągał 500 km na baku, w firmie śmialiśmy się żeby bez strachu wyprzedzać trzeba klimę wyłączyć . Technicznie: prawie ideał tylko amortyzatory tył po 80 kkm do wymiany, miałem również problemy z wolnymi obrotami, silnik potrafił sam zgasnąć na światłach! i odpalić dopiero po 10 próbie, serwis nie potrafił tego naprawić cyt.: " nie nastąpiło trwałe uszkodzenie" . Są samochody które od razu nam podchodzą albo nie, mi od początku nie pasowało i w tym aucie po prostu męczyłem się Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now