Jump to content

Ford Fusion 2007r - Potop. / Dużo zdjęc.


Recommended Posts

Witam.

 

Chciałem przedstawic Wam relację z (wręcz) odnowy biologicznej auta marki Ford.

1/3 autka została niechcący utopiona w kałuży o głębokości ok 1m.

 

Auto wyglądało tak:

 

img0315my.jpg

 

img0316sf.jpg

img0320hr.jpg

img0310i.jpg

 

Pierwszym zadaniem jakie przyszło wykonac, był demontaż całego środka, włącznie z zabudową która pozwalała na używanie auto w firmie jako ciężarowe, gdyż zostało odkupione przez prywatną osobę.

 

ptpf.jpg

 

Całośc została dokładnie oczyszczona, wymyta, wysuszona.

 

Wykładzina pojechała na pranie do jednej myjni, potem do drugiej.... niestety żadna z nich się nie spisała... Więc wziąłem się za nią osobiście.

 

Podobna historia była z przednimi fotelami.

 

Następnie auto z moich rąk zostało przekazane do firmy MTC-AUTO http://www.mtc-auto.pl/

w Mińsku Mazowieckim na zabiegi mechaniczne , które pochłonęły dużo czasu , gdyż reanimacji wymagało ok. 60% części mechanicznych typu :

 

Układ hamulcowy, skrzynia biegów, sprzęgło, zawieszenie, elementy gumowe napędu, rozrusznik, alternator, klimatyzacja, układ chłodzenia, rozrząd, filtry oleje paski, oraz kilkaset niezliczonych pierdół które wymagały naprawy/reanimacji.

 

Podejście firmy oceniam 5/5 , Nie było mowy o tym żeby auto wyjechało z czymś niesprawnym

 

bądź nie sprawdzonym.Osobiście w dużo mniejszym stopniu zdarza mi się zajmowac mechaniką, więc po odbiorze sprawdziłem auto pod tym kątem.

 

Po odbiorze z MTC, w aucie zostały do zrobienia już tylko kosmetyczne zabiegi.

 

Relację podzielę na kilka części ze względów czasowych oraz na dużą ilośc fotek , których

 

jeszcze wszystkich nie pozbierałem etc.

 

Auto odebrane z MTC.

img7242w.jpg

img7240t.jpg

img7250x.jpg

img7263m.jpg

img7252qh.jpg

img7244p.jpg

img7243rb.jpg

img7249q.jpg

img7254g.jpg

img7259c.jpg

img7256k.jpg

img7261i.jpg

img7329a.jpg

img7281n.jpg

img7323oy.jpg

img7275t.jpg

 

 

Środki i narzędzia.

 

MYCIE (nadwozie, komora, felgi, nadkola, środek, szyby etc etc)

 

Woda

Piana VP ph Neutral Foam Snow

Nielsen APC Cyclone

Szampon Duragloss 901

VP Bilbery

Carpet & Upholstery Cleaner

IPA

AutoGlym Interior Shampoo

Meguiar's Perfect Clarity Glass Cleaner

2 wiadra

Gąbka z mikrofibry

Kilka pędzli

Myjka B&D

 

 

PRZYGOTOWANIE DO KOREKTY

 

Tar remover

Glinka VP yellow poly clay bar

Lubrykant SONAX pod glinkę

IPA (znowu)

Kilkanaście szmatek z MF

 

 

KOREKTA

 

Pasty Menzerna

500

2500

4000

Flexipads 125 i 80 (Biały , Pomarańczowy, Żółty)

Lare EPL 11

IPA

Taśma 3M

 

Usuwam klej po naklejkach

 

img7365d.jpg

img7371r.jpg

 

I mogę brac się za Pre Wash.

 

img7343w.jpg

img7345q.jpg

img7347q.jpg

img7346b.jpg

 

Chlup chlup, i jedziemy dalej

img7361s.jpg

 

Dwa wiaderka i właściwe mycie.

img7358h.jpg

 

A potem wiadomo co :)

 

Sprzęt gotowy

img7378p.jpg

 

APC miało zaszczyt wystąpic w nowym mini sprzęciku

 

img7376v.jpg

 

i do dzieła.

 

* Komora silnika. (zdjęcie całosci powyzej ;-)

 

img7394n.jpg

img7387t.jpg

img7392z.jpg

img7384s.jpg

img7382p.jpg

img7379i.jpg

img7390c.jpg

img7395c.jpg

img7396n.jpg

Osłaniam alternator

 

img7398y.jpg

 

A tu już szaleństwo pędzlami i APC

img7402u.jpg

 

img7403p.jpg

img7409r.jpg

img7416i.jpg

img7412t.jpg

img7418t.jpg

 

Tu jako taki pogląd na całośc zamieszania, zdjęcia wstawiam bezpośrednio po myciu etc, wiec wiadomo mozna sobie pomyslec co kryje się pod mokrym, ale bez obaw, będą zdjęcia wszystkiego ze szczegółami NA SUCHO.

 

img7421k.jpg

img7419a.jpg

 

W dalszej kolejności poleciałem z nadwoziem.

 

*NADWOZIE

Od najbrudniejszych miejsc.

img7461y.jpg

img7462b.jpg

img7432w.jpg

Piana

img7433a.jpg

Carpet&Upholstery

img7438g.jpg

img7440t.jpg

Płukanie litrami wody

img7444s.jpg

I efekta

img7445os.jpg

img7457k.jpg

 

Co dalej -

 

Standardowo

 

znaczek

img7491t.jpg

oraz inne miejsca gdzie czai się brud

 

img7483ce.jpg

img7465t.jpg

img7468b.jpg

img7476s.jpg

 

Potem zabawa z oczyszczaniem powłoki przed korektą.

 

O dziwo....lakier był wręcz baaaardzo czysty jak na 190.000km przebiegu bez żadnej kosmetyki

 

Tar Remover

img7499ky.jpg

img7498q.jpg

img7501s.jpg

 

Glinka (fotka po dachu)

img7508h.jpg

 

Maska

img7506v.jpg

 

Dosy sprawnie mi poszło całe nadwozie , jak nigdy. Powtórze że bardz oczysta powłoka. :shock:

 

Następnym krokiem było kolejne mycie , czyli piana a potem 2 wiadra i do garażu.

 

(felgi tez umyłem, ale nie mam fot z mycia stalaków :P , wrzuce potem fotki czyściochów )

 

Auto wyschło etc, to do dzieła.

img7512s.jpg

 

img7513f.jpg

 

Potem tzw inspekcja lakieru, która wykazała że miejscami to jest tragedia :dontknow: (o czym niżej ) jeśli chodzi o stan.

img7514d.jpg

No i np tak wyglądała maska po 2 kompletnych przejściach FG 500 na białym padzie.

 

img7518xw.jpg

 

jak widac, oporowo uszkodzeń od kamieni, grubych rys do podkładu tez nie brakowało, zeszło się ponad godzinę ale coś tam się udało wycisnąc z tej maski.

 

po 500 i 2500 i przetarciu IPA

 

 

img7601m.jpg

img7599n.jpg

 

Po śmignięciu 4000

img7603j.jpg

Nie tylko maska była wytyrana

 

img7539h.jpg

Ale po samej 500 tu już było niebo lepiej

img7554f.jpg

 

 

Dalej to już

formalności szły

Np drzwi

 

img7620y.jpg

 

 

Trochę inne 50/50

 

po lewo tylko przejazdy menzerną 500, po prawo już z 2500

 

img7624x.jpg

 

 

a po 4000 było już konkretnie

 

img7632e.jpg

 

 

CDN .....

 

 

Na dziś musze zakończyc, w ciągu kilku dni uzupełnię resztę relacji o dalszą częśc korekty, czyszczenia wnętrza, plastików, zabepzieczania, woskowania etc. włącznie z efektem

końcowym . (Wybaczcie :mrgreen: )

Link to comment
Share on other sites

Dobrze się zapowiada :) tak z ciekawości zapytam. Do których myjni oddawałeś wykładzinę? :P

 

popov - tak z zasady tylko powiem , jedna z Mińska Maz. Więcej nic, a to dlatego że nie lubię

komuś antyreklamy robic, a ja bywam może zbyt wymagający, ale chyba każdy by narzekał

jakby dywan po praniu śmierdział conajmniej jak kocie odchody..... Podejrzewam tu nie

umiejętne używanie chemii Karchera ;)

 

Domel - Napadało deszczu :-] jechało jechało i hyc w kałużę bęc.

 

Drogę podmyło, czy jakis stary mostek wypłukało.

Link to comment
Share on other sites

emgeo - napisałem wcześniej, tylko mało precyzyjnie, hologramów jako takich nie stwierdziłem na całym aucie, tylko na masce mogły być resztki 4000 ;) Wrzucę niebawem fotki całosci w dobrym oświetleniu dla pokazania efektu. O dziwo bardzo dobrze mi się współpracowało z tym lakierem, a DA no cóż..... nie chce :) Przyzwyczajony do rotacji jestem, lat temu ...dawno w sumie, pierwsze moje zabawy były na rotacji i tak już pozostało :)

 

Ale dzięki za cenne uwagi!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tak jak napisałem wcześniej - jest czas, to wrzucam fotki.

 

Dokończę dziś relację z korekty, i komorę silnika, a jutro postara msię wkleic fotki z prac nad wnętrzem.

 

Klapa - pomimo że kiedyś tam malowana była , za rewelacyjna nie była.

 

img7729dz.jpg

 

Cięcie!

 

img7734y.jpg

 

IPA + H2O

 

img7835mf.jpg

 

i efekta

 

img7843w.jpg

 

Błotnik tez był malowany, i wyglądał tak samo...więc kolejnośc ta sama, potem "myj myj"

 

img7854y.jpg

 

img7857a.jpg

 

50/50 też jakies się znajdzie :)

 

img7869v.jpg

 

Lampy wypracowane tymi smukłymi rękoma

 

img7875x.jpg

 

A tak było po kilku dobach po deszczyku ( Niebawem fotki z zewnątrz też wrzuce, bez obaw.)

 

img8003w.jpg

 

Komora po umyciu gdzies tam wczesniej się przewinęła, tak wyglada juz z Auto Finesse

 

img7896gk.jpg

 

img7900kd.jpg

 

img7903h.jpg

 

img7905xu.jpg

 

Oczywiście czyja robota? ;)

 

img7892v.jpg

 

CDN

Link to comment
Share on other sites

Widzę że moda robi się na zdjęcia z pomocnicami...Może tak osoby temat by założyć gdzie dzielilibyśmy się Ich ( pomocnic ) zdjęciami. :D

Wracając do pracy efekty konkret, robiłem kiedyś takiego fusiona w identycznym kolorze i równiez z tego co pamiętam, lakier bardzo fajny w obróbce.

Link to comment
Share on other sites

Widzę że moda robi się na zdjęcia z pomocnicami...

Tak, tylko zapominają o jednym. Ooo bikini, no może ostatecznie być toples.

 

Tak na serio, gdzieś tam wyżej przewinęła się sentencja o tym, że auto jak na 190kkm było czyste, tj. wolne od smoły itp. Nie dziwię się zazwyczaj auta firmowe są leasingowane, a to pociąga za sobą konieczność odwiedzania co najmniej raz w m-cu jakiejś tam myjni. Po za tym w większości wypadków auta firmowe muszą jakoś wyglądać w końcu "jak cię widzą tak cię piszą".

Szacunek za chęć podejścia do takiego zatopka, trzeba mieć naprawdę sporo wytrwałości i samozaparcia, aby się nad nim poświęcać.

Link to comment
Share on other sites

Robota szacuneczek, naprawdę trzeba baaardzo dużo chęci żeby takie autko ogarnąć.

adr_ad auta większości PH to niestety ale obora,

w leasingu ma być tylko przegląd na czas resztę olewają,

wyjątek jest w firmach gdzie jest możliwość wykupu przez PH auta po leasingu :)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki panowie ;)

 

Ów auto było bardzo szanowane mechanicznie , a co do wizualnych aspektów - przeciętnie :), choc czystosc lakieru była dla mnie zaskoczeniem.

 

Kolejne fotki (to jeszcze nie koniec , a w kolejce już czeka Peugeot 307 kombi :| )

 

Obiecany środek

 

APC i pędzel w ruch!

 

img7977h.jpg

img7981k.jpg

img7980wm.jpg

img7984y.jpg

img7979j.jpg

Pierwsze efekty

img8010k.jpg

img7993lv.jpg

img8012a.jpg

img8036m.jpg

img8028a.jpg

img8026h.jpg

img8050b.jpg

img8054c.jpg

img8049m.jpg

img8028r.jpg

img8058jss.jpg

img8047a.jpg

img8018u.jpg

img8015tz.jpg

Link to comment
Share on other sites

Miałem okazję użytkowac przez około 2 lata, i szczerze POLECAM.

1.4 benzyna radzi sobie dobrze, pali troszkę przy dużo ale nadrabia wytrzymałością.

przebiegi rzędu 200.000KM im nie straszne, bez większych napraw żyją taką ilośc km.

 

W ciągu takiego przebiegu możliwosc wystąpienia usterki :

 

pompa wody

 

przednie sprężyny - pęknąc lubią

 

średnio trwały układ wydechowy.

 

Poza tym... NIC!

 

Płyny, Filtry, Hamulce (które i tak baaardzo żywotne są)

Link to comment
Share on other sites

Ja mam z kolei całkiem odmienne zdanie o tym aucie,

jeździłem tym autem ok. roku, w km bodajże 60k,

i nie polecam tego auta, bardzo słabe, twarde zawieszenie, z trudem osiągał 500 km na baku, w firmie śmialiśmy się żeby bez strachu wyprzedzać trzeba klimę wyłączyć ;).

 

Technicznie: prawie ideał :P tylko amortyzatory tył po 80 kkm do wymiany,

miałem również problemy z wolnymi obrotami, silnik potrafił sam zgasnąć na światłach!

i odpalić dopiero po 10 próbie, serwis nie potrafił tego naprawić cyt.: " nie nastąpiło trwałe uszkodzenie" :D.

 

Są samochody które od razu nam podchodzą albo nie, mi od początku nie pasowało i w tym aucie po prostu męczyłem się :thumbdown:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.