Jump to content

Wyjmowanie foteli przy praniu tapicerki


dr_S
 Share

Recommended Posts

Witam

Pytanie może bardzie do ludzi usługowo piorących wnętrza. Nurtuje mnie od jakiegoś czasu temat odkręcania i demontowania foteli zwłaszcza przednich do ich wyprania, czy zawsze je wyjmujecie?

Z racji działalności jaką prowadzę, wiem z doświadczenia, że odkręcenie śrób mocujących fotele bez ich uszkodzenia jest niekiedy niemal niemożliwe, zwłaszcze przy starszych autach.

Jak sobie radzicie z tym problemem, co w momencie gdy jest śróba na Torx i się przekręca w środku?

 

Pytanie naprawdę banalne, ale strasznie mnie interesuje.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jak sie wykreci wygodniej szybciej mozna dokladnie ogarnac auto. Ja akurat problemu jeszcze z srobami mocujacymi nie mialem. Mam warsztat po sasiedzku ide po odpowiedni klucz, nasadke i sie poddaja. Czasami w starszych moze nie chca sie latwo ponownie wkrecic ;D fakt w w swojej Hondzie kanalu srodkowego nie moglem odkrecic bo 2 srobki trzymaja jak zaspawane :D

Link to comment
Share on other sites

dr_S, Ja osobiście staram się wyciągać, albo przynajmniej odkręcić i przesunąć siedzenie, szczególnie w tedy kiedy nie mam możliwości odpiąć akumulatora, a siedzenie mam airbaga, i radio mam np kod który nie każdy mam i pamięta. A co do śrub nie są momenty, kiedy nie zawsze się da odkręcić, to w tedy jest lepiej opuścić temat, ale to zdarza się rzadko, i tak jak pisali dobre klucze to podstawa.

Link to comment
Share on other sites

Ma zestaw kluczy Beta i Jonnesway z torxami na grzechotkę, ale już kilka razy spotkałem się ze śrubami nie do odkręcenia (niekiedy śruby są przez podłogę na wylot i wtedy końcówka rdzewieje, np. Opel tak ma) mam zestaw nasadek do odkręcania zerwanych śrub, ale po ingerencji takim zestawem śruba jest do kosza. Z tąd takie pytanie jak Wy sobie radzicie z tematem.

Link to comment
Share on other sites

Ma zestaw kluczy Beta i Jonnesway z torxami na grzechotkę, ale już kilka razy spotkałem się ze śrubami nie do odkręcenia (niekiedy śruby są przez podłogę na wylot i wtedy końcówka rdzewieje, np. Opel tak ma) mam zestaw nasadek do odkręcania zerwanych śrub, ale po ingerencji takim zestawem śruba jest do kosza. Z tąd takie pytanie jak Wy sobie radzicie z tematem.

 

W takich przypadkach gdy śruby są na przelot przez podłogę,zapsikuję je kilkakrotnie WD 40 albo odrdzewiaczem Brunox i nie ma problemu z odkręcaniem.Najlepiej takie śruby odkręca się grzechotką pneumatyczną,ustawioną na małą siłę odkręcania.

 

Gdy śruba nie chce się odkręcić,spróbuj ją dokręcać,czasem pomaga.

Link to comment
Share on other sites

tyle, że brunox to nie jest odrdzewiacz, a łączy się z rdzą w taki sposób, żeby dalej ona nie postępowała ;)

 

przyznam, że też mnie to ciekawi jak to z tymi fotelami jest, czy klient sobie życzy odkręcenie foteli, czy to jest niekonieczne, ale dobrze byłoby sięgnąć tam pod fotel i odkurzyć chociaż?

Link to comment
Share on other sites

Prawda jest taka że najlepiej to zapytać klienta czy chce mieć zrobione dokładnej ale za to z odkręcaniem, czy po prostu zostawić tak jak jest. Generalnie w nowych autach nie jest to proste bo czasami do foteli idą naprawdę grube wiązki no i wypinanie tego wszystkiego - miałem przypadek że po złożeniu podpięciu klemy np któraś z wtyczek nie stykała i wyświetliło błąd w systemie SRS. A to już są koszta dodatkowe no i problem dla klienta - najlepiej o tym go poinformować

Link to comment
Share on other sites

ja się podepnę pod wypowiedź kolegi jmajka...

 

Taka mała rada przy odkręcaniu... Patrz co robisz i trzymaj zawsze klucz równolegle do śruby... Jak śruba ciężko idzie, to WD40, wkręcasz kawałek i dopiero wykręcasz - rekord mój to około 8 razy przy śrubie oplu astrze - kanapa tylna.

 

Zawsze pytaj czy jest kod do radia - airbaga skasujesz po znajomości, a żeby "wyliczyć" kod do radia to trzeba je wytargać, żeby odczytać numer seryjny - dekoderzy są na różnych forach, robią to bezpłatnie. Wg mnie lepiej jak wyskoczy airbag niż problem z kodem. Mam zaufanego mechanika, który wieczorem podjeżdża i przy okazji kasuje wszystkie inne błędy... Jak na razie zdarzyło się raz i w sumie była to prowokacja.

 

Pozdrooo

Link to comment
Share on other sites

Zawsze wyjmuje fotele do prania ponieważ dla mnie to jest wygodniejsze, a przede wszystkim podłoge jest bardzo dobrze wyprać. Przez 3 lata miałem juz troche samochodów i nigdy nie odpinałem akumulatora. Jak odepne poduszki to poprostu nie przekręcam zapłonu i jest ok. Jeśli chodzi o odkręcanie śrób typu torx to przede wszystkim odpowiednie dopasowanie klucza i co ważne wyczyszczenie takiej śróby w środku żeby klucz mógł dobrze wejść do środka. Jeśli klucz nie wejdzie do środka bo go brud blokuje to na 99% każdy obrobi śrube jeśli jest ona mocno przykręcona.

Link to comment
Share on other sites

co do wyjmowania foteli to mała przestroga - wytargałem z mojego SUVika fotele z koleżką a potem próbowałem włożyć je sam. Niestety kontuzjowany nadgarstek poleciał i upuściłem fotel na próg - robiąc płozą fatalne rysy na progu :(

 

Jak macie lekkie fotele to można samemu - cięższe - lepiej zawsze z pomocnikiem :good:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

w weekend męczyłem tapicerkę bez wyjmowania bo mimo przygotowanego imbusa który u kumpla w tym samym modelu zadziałał, tak u mnie wspomaganie WD 40 na niewiele się zdało i nie chciałem ryzykować uwalenia śruby

 

jakoś sobie poradziłem aczkolwiek była to wielgachna gimnastyka :P więc następnym razem (tylko kiedy to będzie, za rok?) uzbroję się w ciut bardziej profi zestaw by się nie gibać i męczyć tak bardzo :) (w sumie to najwięcej "zabawy" z tylną kanapą)

Link to comment
Share on other sites

Tylna kanapa,jak tylna kanapa,ale przednie fotele to warto wyrzucić ;)

I tunel można doczyścić,a pokłady brudu które siedzą w przepastnej szczelinie między fotelem a tunelem żadna ssawka nie wyciągnie :D

Link to comment
Share on other sites

Najgorasza dla mnie sytuacja z fotelami to Renault Laguna I, śruby od spodu, a te bliżej środka auta znajdowały się pod tłumikiem co = brak dostępu.

 

Hm, jakby to powiedzieć - wiem :D osobiście uważam to za banał, ale to dlatego, że u siebie majstrowałem z fotelami i wyciągałem je naście razy. Da się je wyjąć nawet bez kanału, ba, bez podnośnika. Ale faktycznie generalnie rzecz ujmując to chyba najgorszy możliwy wymysł żabojadów ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Master
Najgorasza dla mnie sytuacja z fotelami to Renault Laguna I, śruby od spodu, a te bliżej środka auta znajdowały się pod tłumikiem co = brak dostępu.

 

lol, też się zastanawiałem...jak oni te fotele przykręcili...śruby chyba nie są na zewnątrz od spodu...a jednak. Francuzi są pomysłowi :/:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Śruby są od spodu ale wszystkie można bez problemu odkręcić. Z tego co pamiętam te śrubki bliżej środka są pod przykrywką przykręcaną jedną śrubką na klucz 10, dodam tylko że tak jest w każdej renówce począwszy od renault 19 aż do laguna II :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.