Jump to content

Vectra B Sport Caravan - Ciemna zieleń


djmatti91
 Share

Recommended Posts

Witam! Chciałem pochwalić się moją pierwszą pracą do której bardzo długo się przekonywałem ale w końcu zaryzykowałem i jestem zadowolony ze swojej pracy :) Zapraszam do komentowania i sugestii oraz propozycji względem moich błędów i dalszych wskazówek :)

 

Auto: Opel Vectra B Sport Caravan 1999r. Kolor Z359

 

Użyte kosmetyki i akcesoria:

 

Nielsen Shampers

ValetPRO Yellow Poly Clay

Nielsen Cyclone APC

Dodo Juice Blue Velvet Hard Wax

MENZERNA Fast Gloss FG 500

MENZERNA Final Finish FF3000

IPA IZOPROPANOL

Gąbka polerska URBAN BIAŁA-bardzo twarda

Gąbka polerska URBAN CZARNA-bardzo miękka

 

i wiele innych

 

thp1010557.jpg

 

Auto zostało umyte dzień wcześniej więc w dniu rozpoczęcia prac miałem kilkanaście minut w kieszeni gdyż nie musiałem się pozbywać większych zabrudzeń.

Pacjent dzień po umyciu przed pracami:

thp1010558.jpg

thp1010562.jpg

 

Szybka ocena lakieru - masa swirli, zarysowań i chropowatości

thp1010559.jpg

thp1010561.jpg

 

"Aktywna piana" Taka moja mieszanka, trochę APC, Nielsen Shampers oraz aktywna piana Nerty z braku laku dało radę.

thp1010564.jpg

 

Auto zostało umyte metodą na dwa wiadra, zakamarki i wnęki były potraktowane APC. Po glinkowaniu auto zostało ponownie umyte i wysuszone. O dziwno na glince dużo brudu nie było.

thp1010565.jpg

 

Pacjent przygotowany na najlepsze :)

thp1010566.jpg

 

Bohaterowie na koniec dnia

thp1010567.jpg

Z racji że już musiałem kończyć przejechałem tylko raz FG500

thp1010568.jpg

 

Zaczynamy kolejny dzień i tak to wygląda po kilku przejazdach FG500 i FF3000

thp1010583.jpg

 

Amatorskie 50/50

thp1010587.jpg

 

Nowy wymiar sweet foci :D

thp1010591.jpg

 

Tylny błotnik przed

thp1010593.jpg

i po

thp1010594.jpg

 

Przetarcie pamiętające jeszcze niemieckie drogi

thp1010595.jpg

Czary mary ...

thp1010596.jpg

 

Nieznana substancja... również z DE :)

thp1010563.jpg

Jej już dziękujemy

thp1010597.jpg

 

Po pierwszym dniu pracy:

thp1010598.jpg

thp1010601.jpg

thp1010600.jpg

 

I finał! Po myciu, po woskowaniu. Sorki za słabe zdjęcia

thp1010602.jpg

thp1010603.jpg

thp1010604.jpg

thp1010605.jpg

thp1010606.jpg

thp1010607.jpgthp1010608.jpg

 

Parę słów komentarza: Uzyskałem efekt taki jak chciałem, jestem zadowolony ze swojej pierwszej pracy wykonywanej między godzinami pracy. Koleś na parkingu zapytał mnie czy malowałem auto :D Kolor na prawdę odżył bo w momencie kupna auta nie był taki jak teraz.

 

Dzięki za uwagę i niebawem kolejne projekty :D

Link to comment
Share on other sites

Fajnie wyszło :good:

Ale jedno mnie zastanawia..

MENZERNA Fast Gloss FG 500

MENZERNA Final Finish FF3000

Gąbka polerska URBAN BIAŁA-bardzo twarda

Gąbka polerska URBAN CZARNA-bardzo miękka

 

Czy na lakierze nie zostały hologramy po FG500..?

Moim zdaniem przeskok bardzo twardej gąbki i FG500 na FF3000 i wykańczający pad to nie najlepszy pomysł... i zwykle w takiej sytuacji ciężko wykończyć lakier bez hologramów ;)

Jeżeli się mylę - niech ktoś mnie poprawi, ale używam tylko past Menzerny i nie widzę korekty bez czegoś pomiędzy 500 a 3000/4000...

 

Nie mniej jednak praca fajna i jeżeli hologramów brak to szczerze gratuluję :good: Blask wrócił :-]

 

P.S. Aha.. I te aplikatory i czerwone mikrofibry, które chyba leżą na kostce.. :acute:

Link to comment
Share on other sites

djmatti91, zdrowo wygląda ten egzemplarz :good: . Miałem Vectrę z tego samego rocznika i w tym samym kolorze i pomimo niewielkiego przebiegu (około 70 tys km) tylnie błotniki zaczęły ostro gnić, dolne krawędzie przednich drzwi też, a najgorsze, ze pod uszczelką przedniej szyby na dachu i na słupkach było tyle rdzy, że nie wiem na czym ta szyba się trzymała. Ogólnie fajny samochód gdyby nie "blachy" :cry:

Link to comment
Share on other sites

wygląda naprawdę nieźle, nawet nie tylko jak na pierwszą pracę :good:

 

szkoda, że nie ma fotek z woskowania, mycia kół i takich tam bo zawsze te też lubię oglądać... :P

Link to comment
Share on other sites

niewielkiego przebiegu (około 70 tys km) tylnie błotniki zaczęły ostro gnić, dolne krawędzie przednich drzwi też, a najgorsze, ze pod uszczelką przedniej szyby na dachu i na słupkach było tyle rdzy, że nie wiem na czym ta szyba się trzymała. Ogólnie fajny samochód gdyby nie "blachy"

 

Luk mam ten sam problem w swojej i tylko to mnie na razie wstrzymuje przed korektą.

Link to comment
Share on other sites

Czy na lakierze nie zostały hologramy po FG500..?

 

Zostały, dałem więcej FF3000 i je wyprowadziłem :) Że tak powiem miałem ograniczony budżet i na prawde było mi szkoda kolejnych pieniędzy na dodatkowa pastę pomiędzy czy też pad.

 

P.S. Aha.. I te aplikatory i czerwone mikrofibry, które chyba leżą na kostce.. :acute:

 

Spoko przypilnowałem żeby nic tam nie weszło :P

 

lukwawa, To już moja druga VB w tamtej tez nie miałem problemu rudej, w tej jest parę parchów do zrobienia. Generalnie moje auta nie widziały polskich zim zanim trafiły w moje ręce

Link to comment
Share on other sites

Czy na lakierze nie zostały hologramy po FG500..?
Zostały, dałem więcej FF3000 i je wyprowadziłem :) Że tak powiem miałem ograniczony budżet i na prawde było mi szkoda kolejnych pieniędzy na dodatkowa pastę pomiędzy czy też pad.

W takim razie OK ;) Wiadomo, zakup wszystkiego co trzeba czasem może przerazić, więc brak tej pasty jest zrozumiały. Dobrze że się udało wyprowadzić :good:

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Odświeżam temat bo wiosna nastała więc pasowałoby się pozbyć uszkodzeń lakieru po jesieni i zimie. Cóż, auto od jesieni było myte za pomocą gąbki i za pomocą szczotki zgarnywałem z niego śnieg. Generalnie nie była to jakaś pierwsza lepsza gąbka i szczotka, raczej "miekkie" produkty. Efekty minionego czasu widać na zdjęciach poniżej:

 

thp1030565.jpg

thp1030563.jpg

thp1030562.jpg

thp1030425.jpg

thp1030427.jpg

 

I teraz się zastanawiam.. Co z tym zrobic? Czy ponownie FG500 i FF3000 a może czas na odwage i siegnięcie po inne środki, jak myślicie??

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.