Jump to content

Honda Civic 1997 5D - Rock&Roll [Dużo fotek !]


senz
 Share

Recommended Posts

Witam

:)

 

Pragnę Wam przedstawić prace nad swoją Hondę.

Auto było w marcu u lakiernika na konserwacji, drobnych zaprawkach na tylnych ćwiartkach i wymiany błotników,

drzwi bo jakiś "uprzejmy" przerysował mi cały bok, dwa razy.... fotki tutaj

 

6458631.jpg

 

6458632.jpg

 

6458633.jpg

 

6458634.jpg

 

6458635.jpg

 

6458636.jpg

 

6458637.jpg

 

6458638.jpg

 

Auto odebrałem dwa tygodnie później, w stanie jak na zdjęciach poniżej:

 

8596316.jpg

 

8596318.jpg

 

8596319.jpg

 

8596320.jpg

 

8596321.jpg

 

8596322.jpg

 

8596324.jpg

 

8596325.jpg

 

8596326.jpg

 

8596327.jpg

 

8596328.jpg

 

8596329.jpg

 

8596331.jpg

 

8596332.jpg

 

Całe auto "nawoskowane" jak i środek również. Pełno plaka, wszystko się kleiło... tym zająłem się od razu.

Auto po porządnym myciu prezentowało się tak:

 

 

Jak widać, pięknie :dontknow:

 

Prace zacząłem od mycia letnich felg przy pomocy SNB APC, Wolf Deionizer,

Prickbort, Mothers Foaming Wheel & Tire Cleaner.

 

8596333.jpg

 

8596334.jpg

 

8596335.jpg

 

8596336.jpg

 

Kropelki Cherry Glaze na LR:

 

8596337.jpg

 

8596338.jpg

 

8596339.jpg

 

8596340.jpg

 

8596341.jpg

 

8596342.jpg

 

8596343.jpg

 

8596345.jpg

 

8596346.jpg

 

Felgi i opony czyste:

 

8596355.jpg

 

Mothers FWTC bardzo fajny środek, dobrze rozpuszcza brud i czyści.

Po felgach czas na mycie - Prickbort, VP Citrus Pre-Wash,

VP pH Neutral Snow Foam VP Concencrated Car Shampoo, rękawica Sonus, pędzelki itd.

 

8596347.jpg

 

8596348.jpg

 

8596349.jpg

 

8596350.jpg

 

8596351.jpg

 

8596353.jpg

 

Jak widać, auto bez klamki - musiałem ją podkleić bo naderwał się uchwyt mocowania do drzwi.

 

Po myciu czas na glinkowanie przy pomocy BH Medium, BH Regular te dwie na dachu,

VP Clay reszta, ONR + VP Citrus Bling jako poślizg.

 

8596786.jpg

 

Po glinkowaniu czas na usunięcie dodatkowych 5km w postaci naklejki:

 

8596357.jpg

 

Opalarka, IPA, Prickbort i gotowe:

 

8596793.jpg

 

oraz oznaczeń z klapy bagażnika:

 

8596359.jpg

 

8596830.jpg

 

te niestety musiały zostać przyklejone... po latach powstała "otoczka" dookoła napisów. Po kilku podejściach papierami,

wełną, gąbkami odpuściłem, bo mikronów co raz mniej a ślady były głębokie.

Zabrałem się wiec za oklejanie plastików i uszczelek.

 

W między czasie kolega zajął się silnikiem:

 

8596362.jpg

 

8596364.jpg

 

Czas na korektę :ad:

 

Plan był prosty - usunąć rysy po "woskowaniu" + korekta paneli które były malowane i polerowane.

Kestrel DA, żółty Flexipads nasączony pastą Meguiars #205 - mógłbym użyć np PB SSR1 ale chciałem mieć kombo z większym cięciem.

 

8596363.jpg

 

Panel przed:

 

8596361.jpg

 

Po:

 

8596365.jpg

 

50/50:

 

8596366.jpg

 

8596368.jpg

 

Jest bardzo dobrze! Kombo się sprawdziło, możemy iść dalej :ugeek:

 

8596369.jpg

 

8596370.jpg

 

8596371.jpg

 

Rysy na klapie bagażnika przeleciałem papierem 3000 i spolerowałem padem pomarańczowym SNB+ Meguiars #105:

 

8596372.jpg

 

8596373.jpg

 

8596374.jpg

 

Dalej:

 

8596375.jpg

 

8596376.jpg

 

Drzwi wymieniane:

 

8596377.jpg

 

Czas test nowego systemu - Pady z mikrofibry od Flexipads.

Są dwa rodzaje - tnące i wykańczające, każdy w 4 rozmiarach - 55/80/130/160mm.

 

Zaczynamy - Megs #105, bieg 4 i jazda !

 

8596378.jpg

 

Po:

 

8596379.jpg

 

Jak widać efekt bardzo dobry. Gdzieniegdzie zostają drobne głębsze rysy, ale to zostawiam. Po kolejnym przejeździe/ach pewnie by zeszły.

Ewidentnie widać że, potrzeba wykończyć - powierzchnia jest taka "zamglona".

 

Pracuje się tym dobrze - system ten testuje chwilę, lecz na razie więcej nie powiem ;)

 

Po wykończeniu:

 

8596380.jpg

 

Czas na maskę - tutaj gość poszalał. Dach był nie ruszany, drzwi na szybko, natomiast maskę "wymuskał" na swój sposób.

Po próbie pomarańczowy flexi + #205 przeszedłem od razu do MF+105.

 

Przed:

 

8596381.jpg

 

8596382.jpg

 

Po:

 

8596383.jpg

 

Po wykończeniu:

 

8596384.jpg

 

50/50:

 

8596385.jpg

 

8596386.jpg

 

8596387.jpg

 

 

Po korekcie, wyjeżdżamy na mycie - IPA, VP Citrus Pre-Wash, VP pH Neutral Snow Foam, VP Concentrated Car Shampoo, rękawica CarPro, pędzelki, ręcznik Yellow Premium Drying Towel.

 

8596390.jpg

 

8596392.jpg

 

8596393.jpg

 

Po myciu i osuszeniu, czas na zabezpieczenie, wybór:

 

8596397.jpg

 

Cleaner nałożony niebieską gąbką DOL przy pomocy DA. Bardzo wydajny, zużyłem mniej niż 1/2 strzykawki (sampler) na całe auto.

Tłusty, fajnie się pracuje lecz jak na 1szy kontakt to tyle mogę napisać.

 

8596394.jpg

 

Nakładamy wosk:

 

8596396.jpg

 

Wosk nakładałem ręcznie. Natomiast dach i maskę przy pomocy czarnego pada ABW+DA.

Bardzo fajnie się rozprowadza, ściera momentalnie i do tego pachnie mega!

 

Plastiki, uszczelki, opony odświeżone DB Replenish:

 

8596398.jpg

 

Hm.... to by było prawie na tyle :) Fotki całego auta są jakie są, nie robiłem po wyjeździe bo nie było czasu...

Auto wygląda trochę inaczej, bardziej mokre, lśniące, bardziej to widać popołudniu kiedy słońce tak nie świeci.

 

8596403.jpg

 

8596404.jpg

 

8596405.jpg

 

8596406.jpg

 

8596407.jpg

Tak wiem, okno jest uwalone, ale to dlatego że kumpel mi ściągał folie z małej szybki i nie umył...

 

8596408.jpg

 

8596409.jpg

 

8596410.jpg

 

8596411.jpg

 

 

Bonus:

 

Odpychanie wody na myjni bezdotykowej. Co prawda jest to dwa dni od nałożenia ;)

 

 

Dziękuje za uwagę i cierpliwość w czytaniu i przeglądaniu tej relacji,

pozdrawiam

s.

Link to comment
Share on other sites

Ktoś mnie ubiegł z projektem, ja w przyszłym tygodniu startuję z taką samą, tylko w R505P tj. bordowym :-]

 

Oryginalny lakier jest dosyć trudny do rozkminienia, 3M na zielonym padzie średnio robił na nim wrażenie, past od Megsa nie próbowałem.

Link to comment
Share on other sites

Ja zaczynam ze swoim jutro , tylko wersja nadwozia 3D :) Ta relacja to dodatkowa motywacja dla mnie!! DZIEKI! Widze ze poszlo bardzo ladnie i bez problemow. Moj lakier wyglada podobnie po "robocie" lakiernika , tyle ze ja bede robil mazerna 500,3000 mam nadzieje ze da rade :) Jesli mozna prosic jakies rady, na co przy tym lakierze trzeba uwazac itd.?

 

Co do naklejki to akurat w tym modelu jest to oryginal (lub wyprowadz mnie z bledu).To ja do swojego szukalem chyba z 2 tyg oryginalu wlasnie z VTI a ty odklejasz:) Ale co kto lubi. Mnie sie ona (jeszcze tak dyskretnie w tym miejscu) podoba.

 

Robota pierwsza klasa, milo spotkac na ulicy zadbana hondusie bo coraz mniej w dobrym stanie ich jezdzi. Pozdrowienia od hondziarza!! :D

Link to comment
Share on other sites

Bardzo fajna praca, gratuluje :D Musimy sie kiedys styknac i pogadac :P

 

Co do naklejki to akurat w tym modelu jest to oryginal (lub wyprowadz mnie z bledu).To ja do swojego szukalem chyba z 2 tyg oryginalu wlasnie z VTI a ty odklejasz:) Ale co kto lubi. Mnie sie ona (jeszcze tak dyskretnie w tym miejscu) podoba.

 

tak pod warunkiem ze pod maska jest b18c4 ;)

Link to comment
Share on other sites

Lakier mimo lakiernika wydaje się miękki skoro DA szło bez problemów, swoją drogą ten system z MF jest chyba dość agresywny?

Bardzo fajny kolorek, relacja, ogólnie gratki za robotę :good:8-)

Link to comment
Share on other sites

Ktoś mnie ubiegł z projektem, ja w przyszłym tygodniu startuję z taką samą, tylko w R505P tj. bordowym :-]

 

Oryginalny lakier jest dosyć trudny do rozkminienia, 3M na zielonym padzie średnio robił na nim wrażenie, past od Megsa nie próbowałem.

Aż taki trudny nie jest ;)

 

Ja zaczynam ze swoim jutro , tylko wersja nadwozia 3D :) Ta relacja to dodatkowa motywacja dla mnie!! DZIEKI! Widze ze poszlo bardzo ladnie i bez problemow. Moj lakier wyglada podobnie po "robocie" lakiernika , tyle ze ja bede robil mazerna 500,3000 mam nadzieje ze da rade :) Jesli mozna prosic jakies rady, na co przy tym lakierze trzeba uwazac itd.?

Zaopatrz się w dużo fibr, do wycierania pasty finishowej i LSP ;)

 

Co do naklejki to akurat w tym modelu jest to oryginal (lub wyprowadz mnie z bledu).To ja do swojego szukalem chyba z 2 tyg oryginalu wlasnie z VTI a ty odklejasz:) Ale co kto lubi. Mnie sie ona (jeszcze tak dyskretnie w tym miejscu) podoba.

 

Robota pierwsza klasa, milo spotkac na ulicy zadbana hondusie bo coraz mniej w dobrym stanie ich jezdzi. Pozdrowienia od hondziarza!! :D

 

Bardzo fajna praca, gratuluje :D Musimy sie kiedys styknac i pogadac :P

 

Co do naklejki to akurat w tym modelu jest to oryginal (lub wyprowadz mnie z bledu).To ja do swojego szukalem chyba z 2 tyg oryginalu wlasnie z VTI a ty odklejasz:) Ale co kto lubi. Mnie sie ona (jeszcze tak dyskretnie w tym miejscu) podoba.

 

tak pod warunkiem ze pod maska jest b18c4 ;)

Tak jak Randall napisał - trzeba mieć to pod maską ;)

Jurek, nie ma problemu :-]

 

Lakier mimo lakiernika wydaje się miękki skoro DA szło bez problemów, swoją drogą ten system z MF jest chyba dość agresywny?

Bardzo fajny kolorek, relacja, ogólnie gratki za robotę :good:8-)

Lakierowane były tylko tylne ćwiartki, do połowy i nic więcej. DA daje rade, nie tylko na tym lakierze :-]

System MF tak jest trochę agresywny, ale więcej na razie nie powiem.

 

Bardzo ładna praca i kolor.

Zawsze mi sie podobały takie fantazje hondy.

Jakbyś zdjął jeszcze te chlapacze to już byłoby super 8-)

Chlapacze zostają ;)

 

 

Dziękuje Wszystkim za komentarze, pozdrawiam :good:

Link to comment
Share on other sites

Na poczatek pochwaly bo fajne autko i efekty zacne, chodz malo zdjec detali.

 

Jakich fibr uzywales do starcia wosku i resztek po pastach? U mnie niestety rok temu -rowniez ten sam kolor to same auto i lakier robione na orbitalnej maszynie DAS6,a tanie fibry porobily miro ryski po calej korekcie. W tym roku nie chce popelnic tego samego bledu.

 

PS Jakie serducho w Hani siedzi? Chlapaze bym tylko sciagal na sezon letni ewentualnie.

Link to comment
Share on other sites

Na poczatek pochwaly bo fajne autko i efekty zacne, chodz malo zdjec detali.

 

Jakich fibr uzywales do starcia wosku i resztek po pastach? U mnie niestety rok temu -rowniez ten sam kolor to same auto i lakier robione na orbitalnej maszynie DAS6,a tanie fibry porobily miro ryski po calej korekcie. W tym roku nie chce popelnic tego samego bledu.

 

PS Jakie serducho w Hani siedzi? Chlapaze bym tylko sciagal na sezon letni ewentualnie.

 

Dzięki !

 

Firby od Poorboys, zielone Deluxe Mega Towel, Eurow a do wosku PolishAngel.

 

Niestety, po delikatnym myciu CarPro i dobrym prewashu pojawiają się małe ryski... :cry:

 

D14A2 :)

 

Super robota a kolor mistrzostwo świata

 

:ad:

 

Dzieki !

 

senz, dobre auto, ładny kolor, super cleaner, elegancki wosk :mrgreen:

 

:good:

 

A dziękuje Panie :-]

 

Dobra robota :good: a kolor tak jak wyżej piszą - piękny ! :song:

 

Dzięki !

 

 

Pozdrawiam

s

Link to comment
Share on other sites

Honda ma tak mieki lakier ze naprawde nie trzeba wiele zeby idealna powierzchnie naruszyc. Najlepiej myc jak najrzadziej, nie zalowac wody, a reczkik mega chlonacy wode i suszenie poprzez tylko przykladanie

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.