Maciek90 Posted June 5, 2012 Report Share Posted June 5, 2012 Witam Po długim przestudiowaniu całego forum w końcu skompletowałem wszystkie kosmetyki i zabrałem się za ogarnięcie mojego powozu a jest nim: Ford sierra 1992r. przebieg bliżej nie określony z mnóstwem odprysków na lakierze i różnymi zarysowaniami. Z góry sorry za niektóre zdjęcia ale fotograf ze mnie żaden i jakoś szczególnie mi nie wychodziły te podczas korekty. Czas pracy z zewnątrz samochodu to około 40 godzin a wewnątrz to około 6 godzin Lista produktów jakie używałem: Lakier: -pianownica PA -VP snow foam -dwa wiadra -rękawica CG -szampon rise and shine big apple -apc nielsena -VP tar&tglue remover -ironx -nafta -glinka bilt hamber -pędzelki i trochę tanich mikrofibr Wnętrze: -apc nielsena 1:10 -PB NL -pare pędzelków i mikrofibr Koła: -VP blue gel -ironx -VP tar&tglue remover -próbka koch wheel cleaner -zabezpieczenie opon nielsen briliance Polerowanie: -pady flexipads białe, zółte i futro małe i duże -IPA -menzerna fg500, sf4000 Zabezpieczenie: -cleaner AG SRP - lakier -collinite 476 - lakier -303 aerospace protectant - plastki zew. -płyn do mycia szyb z autolandu No to jedziemy teraz z fotkami Na początek ogólny rzut na auto Następnie piana w sumie to niewiele dała bo pomimo tego że była gęsta to i tak szybko spływała Teraz czas na wnęki zrobione apc 1:2 zdjęcia przed i po Koła: mam tylko takie 4 fotki jakoś musiałem się zagapić i zapomniałem cyknąć fotki Przednie Tylne Mycie zasadnicze Kropki asfaltu i smoły Tu widać że coś tam zeszło ale nie wszystko Glinka pojeździła sobie przy pomocy wody z domieszką szamponu tak wyglądała po przejazdach na dolnych partiach nadwozia Kolejne mycie po glinkowaniu A teraz wjazd do garażu i oklejanie Parę fotek z korekty Klapa przed i po Maska przed i po na środku maski lakier jest cały jakby popękany i raczej polerką nic nie da się z tym zrobić i jeszcze taki rzut na bok Po korekcie kolejne mycie Fotki końcowe po woskowaniu niestety bez słońca no i ogólnie efekt końcowy taki trochę według mnie bez szału powiem szczerze że spodziewałem się czegoś więcej I na koniec parę fotek z wnętrza: Podsumowując na koniec Produkty z jakich korzystałem wybrałem po przeanalizowaniu forum i powiem tak że niektóre zaskoczyły mnie pozytywnie a inne negatywnie sama korekta lakieru na początku mnie trochę przerosła miałem pewne problemy ale jakoś powoli to opanowałem i po prostu nie spodziewałem się że to będzie takie wymagające i trudne. Korektę w procentach oceniłbym może na jakieś 60-70%. Następnym razem napewno będzie lepiej. Jeżeli ktoś dotrwał do końca to dzięki za uwagę i poświęcony czas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
barteq161 Posted June 5, 2012 Report Share Posted June 5, 2012 Dobry efekt, mi sie praca podoba Link to comment Share on other sites More sharing options...
proton789 Posted June 5, 2012 Report Share Posted June 5, 2012 Bardzo fajna relacja, Gliwice i SGL ? , pare razy widziałem autko na knurowie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fipa Posted June 5, 2012 Report Share Posted June 5, 2012 Napisz cos wiecej w takim razie ktore kosmetykie i jak Cie zaskoczyly. Relacja moze nie tak obszerna jak niektore tutaj, ale efekt widac wiec super. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nOx Posted June 5, 2012 Report Share Posted June 5, 2012 Super Projekt ! Sierra mam sentyment do tego auta Link to comment Share on other sites More sharing options...
marasec Posted June 5, 2012 Report Share Posted June 5, 2012 No ładnie ładnie. Odżyła ściera A co z fotelami? Czy to lamparcie niebieskie futerko będzie zdejmowane i będzie jakieś pranko ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camel- Posted June 5, 2012 Report Share Posted June 5, 2012 Czyżby pierwsza Sierra na forum? Bardzo dobry początek Tylko wymycie felg poprawiły dużo. A dressingi wzmocniły wet look. Są pewne lakiery bezbarwne, które nawet po korekcie nie lśnią wspaniale, po prostu dobrze się błyszczą. Warto wtedy spróbować tłustych glazów jeśli jest niedosyt Link to comment Share on other sites More sharing options...
bizislawek Posted June 5, 2012 Report Share Posted June 5, 2012 Efekt jest Jaką maszyna pracowałes? No i ma sie rozumiec nastepne PSB dla czerwonego poldka Link to comment Share on other sites More sharing options...
adk Posted June 5, 2012 Report Share Posted June 5, 2012 Auto ma swoje lata, niezła robotka ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Golono Posted June 5, 2012 Report Share Posted June 5, 2012 Bardzo dobry efekt jak na "trudne początki" Sierra ładnie odżyła Skąd jesteś dokładniej? Coraz więcej Nas już w Gliwicach i okolicach proton789, SGL mają ogólnie okolice Gliwic Powiat itd. Np Pyskowice, Żernica Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruby_RS Posted June 5, 2012 Report Share Posted June 5, 2012 według mnie bez szału powiem szczerze że spodziewałem się czegoś więcej Czyli...? Krasnoludków tańczących w kółeczku na masce? Moim zdaniem dobry początek, Sierra ma przecież 20 lat (czyli tyle, co 50% Użytkowników Forum). Widziałeś w jakim stanie jest 95% "koleżanek"? Na pewno można sporo zagadnień jescze dopracować, ale jak na debiut to szkolne "5" Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel1380 Posted June 5, 2012 Report Share Posted June 5, 2012 Pięknie Tylko te pokrowce out! Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaV Posted June 5, 2012 Report Share Posted June 5, 2012 Ścierwolot . Fajne odswieżenie Tylko te pokrowce out! Pełen oldschool Link to comment Share on other sites More sharing options...
proton789 Posted June 5, 2012 Report Share Posted June 5, 2012 W escorcie i sierze to rytuał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maru 123 Posted June 5, 2012 Report Share Posted June 5, 2012 a mi też się podoba była w ładnym stanie jak na swój wiek i teraz wygląda naprawdę dobrze. pozatym to fakt Paweł miał rację-95% jej koleżanek to samobieżne wkłady do pieca hutniczego ps. pokrowce out Link to comment Share on other sites More sharing options...
patol Posted June 5, 2012 Report Share Posted June 5, 2012 samobieżne wkłady do pieca hutniczego Sorry za OT... poległem po tym tekście... mistrzostwo Swoją drogą fajne autko... szkoda, że na naszych drogach zdecydowane większość to "samobieżne wkłady do pieca hutniczego" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek90 Posted June 5, 2012 Author Report Share Posted June 5, 2012 Napisz cos wiecej w takim razie ktore kosmetykie i jak Cie zaskoczyly. Relacja moze nie tak obszerna jak niektore tutaj, ale efekt widac wiec super. Przykładowo -rękawica CG taka żólto-szara wszyscy ją polecają tu na forum no nie powiem bo może i jest dobrze wykonana i z fajnego materiału ale gdy się ją zaloży na rękę podczas mycia to nie jest to nic fajnego strasznie ciąży jak jest nasączona wodą oczywiście można ją też trzymać w ręku ale to się mija z celem bo od tego jest gąbka -szampon rise and shine bardzo fajnie domywa i ładnie pachnie i wystarczy 30ml na 10l wiadro -słynny VP tar&glue remover albo go źle używałem albo po prostu jest slaby znacznie większą skuteczność w usuwaniu tych kropek asfaltu i smoły ma nafta zresztą gdzieś tu na forum polecana -PB NL do wnętrza super sprawa nadaje fajny wygląd łatwo się go aplikuje i fajnie pachnie -cleaner (AIO) AG SRP kolejny super produkt super się go aplikuje i nadaje super wygląd -coli 476 ogólnie super tylko na jeden detal trzeba uważać jak sobie delikatnie wjechałem na listwy plastikowe tak do tej pory mam biały ślad -303 aerospace też wiele osób go poleca a jednak u mnie jakoś dziwnie działał nawet po kilkukrotnym aplikowaniu na listwy zostawały takie wyblakłe ślady jakby nie wszystko chciał pokryć to tak ogólnie opisane z tego co mi się teraz przypomniało No ładnie ładnie. Odżyła ściera A co z fotelami? Czy to lamparcie niebieskie futerko będzie zdejmowane i będzie jakieś pranko ? Raczej zdejmowane nie będzie bo można powiedzieć że fotele są czyste bo i ja jeżdżę od początku i poprzedni właściciel też śmigał z pokrowcami a całkowite ściągnięcie tych pokrowców raczej nie wchodzi w grę bo fotel kierowcy jest troszkę nadwyrężony tzn. ma delikatnie roztargany boczek i nie chcę tego bardziej niszczyć a poza tym to mi się kojarzą z dobrymi latami 90 kiedy to były w modzie takie zakładane w polonezach i innych wynalazkach ewentualnie plany są jeszcze takie żeby w niedalekiej przyszłości zakupić skórzane kanapy od starszego brata czyli scorpio Efekt jest Jaką maszyna pracowałes? No i ma sie rozumiec nastepne PSB dla czerwonego poldka Juto zobaczę bo nie pamiętam nazwy ale to jest taki tańszy sprzęt a co do poldka to się zobaczy może w przyszlości Skąd jesteś dokładniej? Coraz więcej Nas już w Gliwicach i okolicach Dokładnie to mieszkam w Przyszowicach ale że tak powiem w Gliwicach praktycznie toczy się życie i tak dalej dlatego tak mam wpisane Czyli...? Krasnoludków tańczących w kółeczku na masce? Moim zdaniem dobry początek, Sierra ma przecież 20 lat (czyli tyle, co 50% Użytkowników Forum). Widziałeś w jakim stanie jest 95% "koleżanek"? Na pewno można sporo zagadnień jescze dopracować, ale jak na debiut to szkolne "5" Nie no bez przesady takich wymagań to ja nie mam po prostu spodziewałem się większego "lustra" na koniec No i w ogóle to dzięki za takie fajne komentarze nawet się nie spodziewalem że sierra może wywolać tyle pozytywnych emocji Link to comment Share on other sites More sharing options...
Royal Szczecin Posted June 5, 2012 Report Share Posted June 5, 2012 Kiedyś miałem podobną ale RS, fajne samochody... jak na pierwszy raz to nawet nieźle, zobacz jaką masz maszyne i czy ma stabilizację obrotów bo jeżeli nie to być może to było przyczyną że lakier się nie błyszczy tak jakbyś chciał. Moze trzeba było bardziej docisnąć ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
S3ci0r Posted June 6, 2012 Report Share Posted June 6, 2012 Maciek90, w jaki sposób pracowałeś VP T&G? ja polecam nalać do nakrętki/małej miseczki i pędzelkiem rozprowadzać. oczywiście powierzchnia musi być suchutka Link to comment Share on other sites More sharing options...
miskieusz Posted June 6, 2012 Report Share Posted June 6, 2012 praca super, ale z tym FG500 i SF4000 to może przesadziłeś, zazwyczaj polecana jest kombinacja FG500 i FF3000, może wtedy wynik też byłby trochę inny, poza tym to 20letni lakier, więc cudów raczej nie osiągniesz:) tak, czy siak, praca super, a co do walki z polerką też myślałem, że prostsza sprawa - w końcu przecież latanie obrotami po lakierze nie może być trudne... nic bardziej mylnego! ja jestem pod wrażeniem i gratuluję Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek90 Posted June 6, 2012 Author Report Share Posted June 6, 2012 Kiedyś miałem podobną ale RS, fajne samochody... jak na pierwszy raz to nawet nieźle, zobacz jaką masz maszyne i czy ma stabilizację obrotów bo jeżeli nie to być może to było przyczyną że lakier się nie błyszczy tak jakbyś chciał. Moze trzeba było bardziej docisnąć ? Maszyne mam taką jak na zdjęciach ma rekulacje obrotów ale czy stabilizacje to nie bardzo wiem o co chodzi Maciek90, w jaki sposób pracowałeś VP T&G? ja polecam nalać do nakrętki/małej miseczki i pędzelkiem rozprowadzać. oczywiście powierzchnia musi być suchutka Próbowalem na dwa sposoby najpierw zrobiłem tak jak jest na butelce tzn. za pomocą aplikatora gąbkowego nasączyć go i przecierać aż zejdzie moglem tak sobie trzeć i trzeć i nic nie chciało zchodzić no może te najmniejsze kropki po schodziły ale te większe to nie ma mowy a drugi sposób to przelałem trochę do takiego opryskiwacza małego spryskałem kawałek chwile poczekałem i też to próbowałem zaatakować pędzelkiem lub aplikatorem gąbkowym ale też slaby efekt będę musiał wypróbować jakiś inny środek może Decabit jest tańszy a może i skuteczniejszy praca super, ale z tym FG500 i SF4000 to może przesadziłeś, zazwyczaj polecana jest kombinacja FG500 i FF3000, może wtedy wynik też byłby trochę inny, poza tym to 20letni lakier, więc cudów raczej nie osiągniesz:)tak, czy siak, praca super, a co do walki z polerką też myślałem, że prostsza sprawa - w końcu przecież latanie obrotami po lakierze nie może być trudne... nic bardziej mylnego! ja jestem pod wrażeniem i gratuluję Kombinacja fg500 i sf4000 była wielokrotnie polecana tu na forum że tak powiem przez profesjonalistów a różnica z tego co wyczytałem między sf4000 a ff3000 jest chyba nie duża a tym bardziej dla amatora no chyba że się mylę to niech inni się wypowiedzą Link to comment Share on other sites More sharing options...
S3ci0r Posted June 6, 2012 Report Share Posted June 6, 2012 Maciek90, bo ten preparat dużych plam nie usunie od tak, małe to owszem schodzą bez problemu ale nad dużymi to trzeba popracować aplikując środek kilkukrotnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruby_RS Posted June 6, 2012 Report Share Posted June 6, 2012 rękawica CG taka żólto-szara wszyscy ją polecają tu na forum chyba każdy się naciął, ja kiedyś też, ale do progów i podwozia świetna... ....pokrowcami... kojarzą z dobrymi latami 90 kiedy to były w modzie takie zakładane w polonezach taaa jest najmniejsze kropki po schodziły ale te większe to nie ma mowy VP T&G to bardzo przeciętny tar remover, mam jeszcze pół galona i "męczę", musi długo zostać na lakierze i wymaga przecierania gąbką, fibrą - w sposób bezdotykowy "spray & rinse" absolutnie nie działa... Kombinacja fg500 i sf4000 była wielokrotnie polecana tu na forum że tak powiem przez profesjonalistów a różnica z tego co wyczytałem między sf4000 a ff3000 ... jest marginalna, dla "śmiertelnika" nie do uchwycenia. Brakuje między nimi PF2500, SF4000 na niekoniecznie dopracowaną FG 500 może nie wystarczeć [ Dodano: 6 Czerwiec 2012, 11:42 ] nie spodziewalem że sierra może wywolać tyle pozytywnych emocji dla mnie sporo ciekawszy "obiekt", niż kolejne szare A6, Cayenne, czy 911 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camel- Posted June 6, 2012 Report Share Posted June 6, 2012 Ale te pokrowce to bym wywalił Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maru 123 Posted June 6, 2012 Report Share Posted June 6, 2012 Maciek90, a jakieś ogarnięcie komory silnika planujesz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now