Jump to content

VW golf '98 czyli Żaba by Shmatan


Shmatan
 Share

Recommended Posts

Witam.

 

Mój temat w PSB nie pierwszy, ale poprzedni był na zasadzie "10 zdjęć, rękawica, srp i #16". Tym razem pomyślałem że zrobię coś (prawie) jak należy i coś popstrykam - fotek nie jest wiele, bo zależało mi na dobrej robocie a nie dobrych fotkach ;] Dzisiaj spędzilem przy samochodzie 9 godzin z godzinną przerwą na obiad, jutro będzie krócej

 

Dzisiaj jest to tylko mycie z zewnątrz z ogarnięciem paru innych detali - jutro mam nadzieje dołączyć smalcowanie (poprzedzone myciem, bo samochód pod chmurką będzie stał w nocy), a kiedyś może i ogarnięcie wnętrza czy komory silnika... zależy czy będę miał ochotę na zdjęcia, lub kogoś do pomocy ;]

 

Użyte zabawki (w kolejności występowania):

HARDWARE

-VW Golf mk4 TDI '98 znany też jako Żaba ;]

-Opalarka z biedronki

-Opryskiwacz ciśnieniowy marolex jumbo 5 służacy za pianownicę

-Szczotka + pędzelki (wielu nie ma na zdjęciach)

-Dwie rękawice do mycia bliżej nieznanej firmy

-Dwa wiadra + dwa Grit Guardy własnej produkcji (dzięki osobie z forum KA której nicka nie pamiętam za inspirację)

-Aplikator TriColour

-Fluffy Dryer, SuperSoft 40x40 i masa innych fibr ;]

 

SOFTWARE

-Piana Valet Pro Neutral PH Snow Foam

-APC bliżej mi nie znanej marki 1:1

-Bilberry Wheel Cleaner 1:4

-IronX (dzięki koledze quadrifoglio za propozycje wspólnego zamówienia)

-APC BiltHamber SurfexHD 1:4 (dzięki dla scs za próbkę)

-Szampon Nigrin

-Glinka BiltHaber Soft

-UC

-QD Chemical Guys p40 (Pro Detailer)

 

ZACZYNAMY ;]

 

Żaba jaka jest, każdy widzi... poswirlowana, troche poobijana, błotnik ruda chrupie, ni to dość niskie, ni felgi solidnej nie ma... ale ją lubie ;]

img6082j.jpg

img6083bu.jpg

 

Troszke się zapuściło - pod warstwą brudu znalazłem mase czarnych i rudych punktów wiadomego pochodzenia, do tego ślady na klapie z wczorajszego czyszczenia wnęk (a miałem chwilkę czasu), i ogólny syf

img6084f.jpg

img6085h.jpg

img6086sx.jpg

img6088k.jpg

img6089v.jpg

img6090tx.jpg

img6091qh.jpg

img6092l.jpg

 

No i co mnie bolało od chwili już - po zimie folia na słupkach się poddała :/ Szybka decyzja i wymieniamy

img6087k.jpg

img6093o.jpg

img6094c.jpg

img6101u.jpg

 

 

Sporo kleju zostało... widać trzeba sięgnąć po "tester" tar & adhesive który dostałem przy okazji ostatnich zakupów w autogloss (pozdrawiam Pana Marka - dzięki jeszcze raz)

img6095y.jpg

img6096z.jpg

img6097e.jpg

img6098b.jpg

img6099ku.jpg

img6100np.jpg

Z pomocą przyszło jeszcze IPA i gratisowa fibra z scs (również pozdrawiam i dzięki za gratisy), no i jakoś udało się to zmyć... spod uszczelek wymywałem później ;]

 

Czas na szybkie pianowanko, i jedziemy z kołami. Przy okazji szybko dorzucę dystanse które z racji ostatniego wyjazdu z pełnym załadunkiem musiałem na chwile usunąć. Przy pianowaniu próbowałem użyć samozadowalacza, ale nie zdązyłem dojść z pianą przed aparat (ledwo na tylnym kole mnie złapało), tak więc później używałem innej techniki

img6102zp.jpg

img6103gd.jpg

img6104x.jpg

img6105j.jpg

img6106e.jpg

 

Nadkola przeczyściłem tak na szybko, i nasmarowałem pierwszym lepszym silikonowym środkiem do opon czy tam plastików... nie mam aż takich zboczeń detailerskich ;]

img6107s.jpg

img6108x.jpg

img6109f.jpg

img6125g.jpg

 

Koła myłem po jednym - za dużo musiałbym samochód dźwigać żeby kobyłki weszły ;] Wnętrza nie miały być tak czyste żeby dało się z nich jeść, ale wystarczająco czyste żeby jakoś to wyglądało. Jest fotka z pędzelkiem, jest krwawienie więc obowiązek spełniony ;]

img6110ln.jpg

img6111t.jpg

img6112r.jpg

img6113i.jpg

img6114x.jpg

img6115p.jpg

img6116i.jpg

img6117t.jpg

img6118f.jpg

 

Składamy dystanse, zarzucamy koła... nie wystaje, i można by jeszcze z centymetr zejść w dół... przy następnym odkręcaniu pomyśle

img6120x.jpg

img6121i.jpg

img6122m.jpg

img6124h.jpg

img6126y.jpg

img6127dh.jpg

 

Znów piana (wiem wiem - w słońcu się nie powinno... ale nie miałem cienia, i fajnie chociaż parował dach) i jedziemy z pędzelkami. Nie będzie tu 10 fotek w stylu "ja pędzelkujący w tatrach", "ja i mój pędzelek nad morzem", "mój nowy pędzelek z meguiar'sa za 100zł na wczasach" - będzie pędzelek z pianą i to musi wystarczyć... nic nie ominąłem, obiecuję.

img6128y.jpg

img6129n.jpg

img6130rx.jpg

img6131w.jpg

 

Słyszałem jednak że wszystkie relacje w PSB na KA są usuwane bez fotek pędzelka, i to koniecznie czyszczącego okolice wlewu więc... może ta nie zniknie

img6132c.jpg

img6133z.jpg

 

A tu jedyna fotka którą zrobilem po spsikaniu lakieru Tar & adhesive'em i IronX'em - to mój "pierwszy raz" z tymi środkami, więc byłem zbyt zajęty obserwowaniem żeby myśleć o fotkach ;] Coś tam się rozpłynęło, a jak wiele to dopiero przy glince się zorientowałem.

img6134d.jpg

 

Myć na dwa wiadra to każdy może, myć na dwa wiadra z GG to prawie każdy może, mycie z dwoma GG w dwóch wiadrach to już rzadkość, więc pomyślałem że pójdę krok dalej - 2 wiadra, 2 GG, 2 rękawice i 2 (lewe) ręce! był szał ;] Na jednym zdjęciu zbudowałem kukłę na swój obraz i podobieństwo żeby trzymała rękawice...

img6135a.jpg

img6136w.jpg

img6137a.jpg

img6138d.jpg

img6140r.jpg

img6141z.jpg

 

Z Flufferkiem też to był "pierwszy raz" - na szczęście okazał się bardzo delikatny, i mimo tego że nie wiedziałem jak zacząć to szybko naprowadził mnie na odpowiedni trop i dał mi kilkanaście minut prawdziwej przyjemności

img6142s.jpg

 

Słyszałem tez, że bez fotki kropelkowania PSB są usuwane... cóż - są kropelki dwutygodniowego Natty's red'a położonego na ledwo umyty lakier bez glinki i cleanera ;] nawet się trzymał. Przy okazji glinkowanie (zawsze powtarzam - pamiętaj młody padawanie, podstawa to glinkowanie), rozszerzone też na felgi i tablice. Na jednym zdjęciu tak szybko szybko nacisnąłem spust migawki, że zdązyłem dobiec do samochodu i udawać że ciągle glinkowałem - lepsze to od kukły i samozadowalacza

img6143he.jpg

img6144t.jpg

img6147b.jpg

img6148k.jpg

img6149n.jpg

img6150n.jpg

 

Odchylamy uszczelki i lepimy nową folie - nie wyszło idealnie, ale sezon przejeździ... muszę kupić 3m i się bardziej postarać, a nie robić folią z castoramy. To było chyba najbardziej męczące i czasochłonne z całej dzisiejszej zabawy

img6151j.jpg

img6153c.jpg

img6154yh.jpg

 

Na koniec CG Pro Detailer (konkretnie P40) i samochód jak pisałem na początku czeka do jutra. Rano będzie mycie, i pojedziemy w zależności od sił - albo na bogato (pp2, wd, ex-p, natty's red), albo na szybko (srp, natty's red) i może pojedziemy gdzieś na jakieś zdjęcia.

img6155u.jpg

img6156v.jpg

img6157mj.jpg

img6158u.jpg

img6159ki.jpg

img6161u.jpg

img6164e.jpg

 

Z góry dzięki za wszystkie opinie - zarówno te pozytywne (pochwały sie znaczy), jak i te negatywne (że się z nich coś może nauczę).

 

Zdrówki

Jakub

Link to comment
Share on other sites

Szwejk, a jakoś o tym nie pomyślałem - i tak rotorów od wewnątrz bym nie glinkował więc właściwie nie było sensu ;] Listwa to pozostałość po Niemcu - nakleił chromową, okleiłem na czarno, a zedrzeć nie zedrę bo trzeba by klapę malować (podeszła woda i od spodu ruda wyskoczyła - podczyścilem, podmalowałem ale trzeba maskować).

 

quadrifoglio, dzięki, ale na środę już mam ugadaną profi sesyjkę ;] jutro to tak o, się przejadę dla rozrywki gdzieś ;]

Link to comment
Share on other sites

widziałem twoje auto na rozpoczeciu sezonu vag podkarpacie rok temu :) musze powiedzieć, że ciekawe auto, a tabliczka "szanuj zieleń" dodaje mu uroku :mrgreen:

dobrze ogarnąłeś :) masz w planach korekte?? :-]

Link to comment
Share on other sites

whateverek, a to mnie zgasiłeś... od czterech lat piszę praktycznie jedynie wzory, obliczenia i rysunki techniczne, i głupi byłem że tego chociaż w worda nie wrzuciłem.

 

uri90, plany zawsze są, ale dla 90% społeczeństwa korekta nie jest na żabie potrzebna (taki kolor - śmieję się że daje efekt jak ciemne, a rysy kryje jak srebrny) więc na razie srp lub wd będzie mu wystarczał ;] miejscami jak coś "wyskoczy" to męczę UC, ale nazywanie smarowania UC germanem korektą, to tak jak nazwanie masturbacji stosunkiem...

 

Pogoda dobra, za jakieś dwie godzinki pójdę dalej walczyć

Link to comment
Share on other sites

Camel-, opinii jest sporo - MOIM zdaniem warto smarować przylegnie piasty/dystansu/felgi, jak i końcówkę gwintu uważając by nie posmarować przylegni śruby. Zawsze tak robiłem i nigdy problemów z tym nie było. Jakkolwiek wczytam się w temat - może popełniam błąd który trzeba naprawić; dzięki za zwrócenie na to uwagi

 

Smalcowanie ogarnięte w czasie 5 godzin ;] Moje zdolności obsługi aparatu stoją na poziomie "auto i pstryk", więc poprosiłem dwóch kolegów o pstryknięcie czegoś fajniejszego ;] sesje pozwole sobie wkleić do tematu jak zdjęcia będą w pełni ogarnięte, więc na razie mała relacja.

 

Uzyte zabawki:

HARDWARE

-Dobrze umyty VW Golf mk4 TDI '98 znany też jako Żaba ;]

-SuperSoft 40x40 i masa innych fibr ;]

-Aplikatory i pędzelki

 

SOFTWARE

-SRP

-EX-P

-AG Bumper Care

-Płynny środek silikonowy ;]

-UC

-Duragloss 253

-QD Megsa

 

Samochód rano został umyty i osuszony - na zdjęciach tego nie ma ;] później poleciało SRP. Tutaj pojawił się problem, bo aplikator po dachu się mocno pobrudził (czegoś nie umyłem?), przez co (jak sądze) pojawiły się hologramy :/ zwalczyłem je UC i nałożyłem srp drugą stroną aplikatora - tym razem bezproblemowo

img6168y.jpg

img6169m.jpg

img6171it.jpg

 

Naturalnie poziom swirlsów bez zmian ;] no - może minimalna poprawa, ale bez 50/50 nie da się ocenić ;] grunt że coś tam się w lakierze odbija. Przy okazji dostało się też tylnym lampom i felgom

img6175c.jpg

img6176c.jpg

img6177j.jpg

 

Przyszła pora na plastiki - jak widać resztkę bumper care mam w strzykawce, więc mogę napisać że poszło dokładnie 4ml! ten środek jest mega wydajny biorąc pod uwagę ilość plastików na żabie! Gdzie paluch nie może tam pędzelek pośle, więc uszczelki, kratki zderzaka i inne detale malowałem małym pędzelkiem i przecierałem fibrą - efekt mnie zadowala.

img6179c.jpg

img6180i.jpg

img6181g.jpg

img6182jr.jpg

 

Na opony zaaplikowałem Duragloss 253 - jeden strzał z atomizera na aplikator, smalcowanie, potem po przejechaniu kolejnych trzech opon smalcowanie resztek po każdej oponie bez psikanie, i na końcu przcieranie starą fibrą - ładnie siadło, bo opony dobrze wczoraj przygotowałem. Dziwi mnie tylko efekt gloss, bo do tej pory zawsze uzyskiwałem "semi-gloss"... pewnie to zasługa niejako dwóch warstw.

img6183k.jpg

img6184kw.jpg

img6185x.jpg

 

EX-P to środek dla idiotów - nie boje się tego stwierdzenia ;] nakładany w pełnym słońcu na cały samochód (grubo - nie mam dziś siły na pilnowanie warstwy) ścierał się bez żadnych problemów jednym pociągnięciem fibry. Śmiem twierdzić, wręcz, że ścierał się łatwiej niż SRP (konkretnie - nowe srp, mniej pylące moim zdaniem). Na zdjęciu widać że nie bardzo idzie mi zgodne z kanonem nakładanie LSP ;]

img6186q.jpg

 

Kierunki troszke zaparowały więc się suszą, i efekt końcowy. Zdjęcia tragiczne, ale jak koledzy udostępnią mi zdjecia z sesyjek to będzie widać efekt po nałożeniu QD megsa (bo pierwsze zdjęcia były po przejechaniu 30km).

img6191l.jpg

img6187co.jpg

img6188l.jpg

img6189eq.jpg

img6190t.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Camel-, zawsze w serwisie tak robiliśmy i niejednokrotnie uratowało nam to "życie" przy kolejnej wymianie kół. Np taka astra pierwszej generacji koła z tyłu. Czasami kończyło się na 10 kg młocie żeby je ściągnąć.

Link to comment
Share on other sites

Ramki są tak specjalnie ;] Jeszcze jedna taka fotka z zewnątrz zmalowana przez kolegę quadrifoglio - będzie więcej, ale nie wiem czy kogokolwiek tutaj one mogą zainteresować ;]

malymod.jpg

 

Czas na wnętrze ;]

 

HARDWARE:

-Żaba

-Odkurzacz

-Rękawica "wookie"

-3 fibry eurow "drugiej młodości"

-Gąbka, szczotka, pędzelek

-kombinerki, nóż, nożyczki, taśma klejąca itp.

 

SOFTWARE:

-SurfexHD 1:4

-AG Vinyl & Rubber care

 

Jeszcze wczoraj, na spokojnie wyrwałem górną część podłokietnika celem zabrania do domu i ogarnięcia - nowy materiał jest identyczny jak ten wykorzystany w moich recaro, a ten na podłokietniku... podobno był taki 14 lat temu :]

img6192j.jpg

 

Z zakupionego materiału udało mi się wyciąć 2 obszycia (to drugie z checią odstąpię za 1/2 ceny całego płata - pw). Stary materiał montowany był na zszywkach tapicerskich - po ich usunięciu pokrywa rozdzieliła się na 3 części (plastik, materiał, gąbka). Mimo iż miałem w domu inną gąbkę tapicerską, to zrezygnowałem z niej bo nowy materiał był już gąbką podklejony. Górna część materiału została przyklejona do plastiku taśmą dwustronną, po czym taśmą piankową przykleiłem cały nadmiar materiału. Już trzymając w ręce zszywacz tapicerski pomyślałem że konstrukcja podłokietnika sprawi że materiał się zakleszczy między plastikowymi elementami po złożeniu, więc zrezygnowałem z przyszywania.

img6193u.jpg

img6194f.jpg

img6195as.jpg

img6196h.jpg

img6197fv.jpg

img6198i.jpg

img6200xk.jpg

img6199q.jpg

 

W samochodzie panował lekki syf - troche rzeczy na podłodze, kurz, brud... dziwne jest to że mimo iż zwykle jeżdżę sam (i to w ciężkim obuwiu), to najwięcej syfu było pod nogami pasażerów - nie wiem czemu ludzie nie mogą zrozumieć że buty się otrzepuje i trzyma na dywanikach.

img6201ih.jpg

img6202r.jpg

img6203ong.jpg

img6204c.jpg

img6205gj.jpg

 

Klasycznie zacząłem od odkurzania

img6206ro.jpg

img6207r.jpg

 

Potem wykorzystując patent zasłyszany od znajomego (pozdrawiam nawiasem mówiąc) zmniejszyłem zmechacenie materiału na środku kanapy (taka wada kupowania używanych części - nigdy nie wiesz jak ktoś je wcześniej traktował) za pomocą gąbki z papierem ściernym.

img6208v.jpg

img6209j.jpg

img6210s.jpg

 

Następnie przetarcie plastików rękawicą i zaczynamy zabawę. APC, pędzelek, gąbka i takie tam

img6211i.jpg

img6212uo.jpg

img6213b.jpg

img6214nd.jpg

img6215uq.jpg

 

Pasy też przemyłem - podobno wtedy się lepiej zwijają czy coś... a myte od ostatnich trzech lat ani razu nie były. Nawet literka K - mój towarzysz dla pasażerów wrażliwych na pasy (pozdrawiam niejaką Brzonę :*) się cieszy ;] środkowy pas został schowany w kanapę z wystawionym tylko zapięciem - niestety recaro w Golfie mk4 wychodziły ALBO z podłokietnikiem, ALBO z trójpunktowym środkowym pasem - z dwojga złego wole podłokietnik.

img6216qf.jpg

img6217kd.jpg

img6218a.jpg

 

Dywaniki poszły na trzepak, a cały tył osmalcowałem Autoglymem. Jakieś tam kulawe 50/50 itp

img6220g.jpg

img6221jo.jpg

img6222w.jpg

img6223b.jpg

 

Czas ogarnąć przód - syf zdrowy się zebrał

img6224e.jpg

img6225ub.jpg

img6226j.jpg

 

Myjemy to, czego nikt normalny nie myje

img6227a.jpg

img6229mi.jpg

img6230z.jpg

 

Opłuczemy (wcześniej oAPCtowanego) gekona i lecimy z pędzelkiem - na sucho, bo jakoś boję się nadmiaru wilgoci przy elektronice w czternastoletnim aucie

img6231la.jpg

img6232v.jpg

img6234n.jpg

 

Szybka od szafy woła o naprawę :/ próbowalem wyprowadzić ją UC i QD britemaxa, i mimo że jest dużo lepiej to na samochodzie ciężko coś osiągnąc. Szafa będzie na wierzchu kiedyśtam (bo 2 dodatkowe piny muszę do kostki pociągnąć) to nad nią posiedzę dokładniej

img6235r.jpg

img6236p.jpg

img6237w.jpg

 

Efektem nie ma co się chwalić, bo mogłem to zrobić znacznie ZNACZNIE lepiej, no ale takie małe 3 zdjęcia żeby nie było

img6238o.jpg

img6247xg.jpg

img6248u.jpg

 

Przy okazji pochylania foteli do zdjęcia odkryłem wreszcie co mi tak grzechocze dziwnie na dziurach - zagłówek pasażera! Ponownie stwierdzam, że kupowanie "używek" to wielka loteria... no bo co trzeba robić żeby połamać zagłówek!? No to rozpinamy listwę, wyjmujemy plastik z gąbki i obszycia i rozbieramy. Winowajcą było toto małe na moim kolanie, przy czym w trakcie rozbierania ułamałem jeszcze to duże, które trzymam w szczypcach ;] na szczęście nie wpłynęło to na działanie - na wszelki wypadek przeniosłem ten zagłówek na środek tylnej kanapy.

img6240z.jpg

img6241q.jpg

img6242s.jpg

img6243h.jpg

img6244rs.jpg

img6245f.jpg

img6246m.jpg

 

Suma sumarum trzy dni zabawy (no z podłokietnikiem to cztery), ok 150zdjęć (70+30+50), około 16 godzin (z podłokietnikiem będzie pewnie 17) i z grubsza ogarnięty pojazd.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.